Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia jouluna (aikuisten) täytyy lahjoa toisia?

Vierailija
28.11.2011 |

Tuli vaan tuosta vuohenlahjoittaja-ketjusta (siinä paheksuttiin niitä lahjoja, joissa lahjan antaja materian ostamisen sijaan antaa rahaa hyväntekeväisyyteen) mieleen, että miksi ihmeessä aikuiset ihmiset lahjoo toisiaan? Ja on ihan pakko se lahja antaa? Varmasti useimmilla koti pursuaa jo krääsää ja ihan totta ihmisiä on hirveän vaikea miellyttää. Se sunkin antama lahja on saattanut lentää jo kirppikselle tai roskiin ennen uuttavuotta. Tuntuuko hiukan turhalta ehkä?

Joku tuossa mainitsemassani ketjussa ehdotti että antaisi sitten mieluummin vaikka rahaa. Siis mitä? Mitä hemmetin järkeä siinä nyt on? Että antaisin naapurin Pirkolle kirjekuoressa 20 euroa? :D

Itse olen saanut mm. käytettyjä joulukuusenpalloja lahjaksi. Ja joka joulu saan jotain tuikkukuppeja. Ne on ihan kivoja joo, mutta mulla on niitä sadoittain vaatehuoneessa pahvilaatikossa.

Eikö voitais vaan sopia, että aikuisten ei tartte ostaa toisilleen mitään? Mä en halua sitä feikki-mariskoolia, en sitä tarjouksesta ostettua pyyhettä, en sitä Ikean tuikkukuppia!!!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on kiva kun minulla ei ole lapsia, niin ostella muiden laumoille. Eräs sukulaiseni myös "sopinut" näin, kukkaa en edes heiltä saa. Mielestäni väärin, koska aikuiset ovat ihan yhtä tärkeitä kuin lapsetkin.

että ostamme vain lapsille ja niille aikuisille jotka lapsiamme lahjovat ja joilla ei ole lapsia. Lapsiperheiden vanhemmille eli myöskään meille ei siis tartte ostaa mitään. Minusta tää käytäntö on hyvä.

Vierailija
22/28 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikkia pitää lahjoa... sekä aikuisia että myös lapsia, jotka ei edes ole mitään kummilapsia tai muuta. Ja tästä ei päästä millään eroon.

Mä sitten yritän joka vuosi keksiä aikuisille jotain kuluvaa, tyyliin glögiä, suklaata, kynttilää, kukkaa...

Lapsille nyt on vähän helpompi jotain ostaa, mutta kun nykyajan lapsillakin on kaikkea ja vähän liikaakin, niin ei se aina helppoa ole. Itse en välttämättä haluaisi meille mitään ylimäräisiä lahjoja, musta riittäisi hyvin, etä lapsi saa meiltä jotain ja isovanhemmiltaan ja kummeiltaan (jotka ehdottomasti haluavat lasta muistaa). Jokaisen sedän ja tädin ei musta olisi tarpeellista ostaa jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on kantapään kautta oppinut että on todella hankala miellyttää lahjan saajaa, varsinkin aikuista.

Mikään tavara ei kelpaa, koska ei sovi tyyliin tai niitä on jo liikaa. Kukkia inhoaa tai on allerginen. Ei syö suklaata. Ei juo alkoholia. Ei juo kahvia/teetä/kaakaota. Vuohi Afrikkaan on moukkamaista näpäyttämistä.

Ja tietenkin sitten purnaa täällä AV:llä siitä että sai väärän lahjan.

Vierailija
24/28 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan niitä vain ihmisille, jotka ovat minulle tärkeitä. Sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, mitä lahjoja minä saan ja keneltä. Se lahjojen antaminen on se kaikkein mukavin osuus. :)En kavahda, jos saan eriparisia tuikkukippoja, joita minulla on jo paljon. Joku mummi sen kipon on ostanut kuitenkin rakkaudella juuri minulle, koska ajattelee, että minä siis varmaankin pidän niistä, kun minulla on niitä jo niin paljonkin. Eikös se muistaminen ole se tärkein pointti joulussa? Itse pyrin ostamaan lähinnä vain hyödyllisiä tavaroita.

Vierailija
25/28 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni myös "sopinut" näin, kukkaa en edes heiltä saa. Mielestäni väärin, koska aikuiset ovat ihan yhtä tärkeitä kuin lapsetkin.

Tottakai kaikki ovat yhtä tärkeitä, mutta mitä jos tuo sukulaisesi ei vaan halua mitään lahjaa? Uskoo että on tärkeä ilmankin?

No en, mutta kyllä he olettavat, että ostan heidän lapsillensa lahjat!

Vierailija
26/28 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollain olisi vaikka viisi sisarusta joilla kullakin kaksi lasta, itsellä nolla, niin 10 lahjaa ilman yhtään vastalahjaa! Todella reilua.

Vierailija
27/28 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosin aineettomia lahjoja ja muuta "hyödyllistä": leffa- tai teatterilippuja, lahjakortteja hierontaan, kynttilöitä, teetä, viiniä, naisille kosmetiikkaa (jos yhtään tiedän käyttäjän mieltymyksiä), urheilevalle treenivaatteita... mariskooleja ja muuta vastaavaa en yleensä hanki, koska juurikin näistä makuasioista ei aina olla samaa mieltä.

Ja sanon myös antaessani, että lahjan voi laittaa eteenpäin ilman huonoa omaatuntoa, jos ei itse tykkää. Ei se oo niin vakavaa!

Kyllä me miehenkin kanssa ostetaan vielä vuosien jälkeenkin toisillemme paketit ja minusta juuri siipalle on helpoin ostaa! Ihan varmasti pudottelee toiveita tietämättäänkin, kommentoi mainoksia ja muuta.

Vierailija
28/28 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seliseli.

Lahjaksi on yleensä tapana ostaa jotain, et sinä muuttunutta perinnettä lopeta koska sinua ei kiinnosta ostaa läheiselle lahjaa.

Lahjalla ei ole tarkoitus MIELLYTTÄÄ!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän