Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppilaani (lukiolainen) äiti joitaa KAIKKI poikansa asiat..

Vierailija
28.11.2011 |

ilmoittaa poissaolot, kyselee koulujutut ym. Todella raivostuttavaa!!

Ei anna poikansa kasvaa, vaan kokoajan höösää vieressä...

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli pari vuotta sitten lukioliiton kortti jolla sain opiskelija alennukset. Eipä tullut vastaan paikkaa jossa se ei olisi käynyt...

Vierailija
42/46 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella monelle lukiolaiselle tulivat vanhemmat ostamaan oppikirjoja, amislaiset ostivat kirjat itse.

olen niin tarkkaa, mitä päivät tekevät. Lukiolaiset ostaa pääosan kirjoista netistä ja vain jonku satunnainen haetaan kirjakaupasta. Kätevimmin sen tekee äiti ruokatunnilla.

Kyllä sen amisopiskelijan tarvitsee tunneilla olla jos meinaa saada nymeron ja päästä läpi. Ei siellä ammattikoulussa vain hengailla vaan päivät venahtavat helposti 8-tuntisiksi. Enkä kyllä ymmärrä, miksi se opiskelija ei voi itse niitä kirjojaan hakea (jos nyt ei sitten ole tosiaan niin, että alennusta ei saa mitä vähän epäilen koska ainakin itse sain vielä kymmenen vuotta sitten opiskelijakortilla alennukset). Itse muutin pois kotoa 16.v opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Vaikka välimatkaa vanhempiin oli 70 kilsaa, ei se tarkoittanut sitä, että minut olisi jätetty sinne oman onneni nojaan. Sain rahallista tukea, vanhempani olivat tosiaankin kiinnostuneet siitä, mitä elämääni kuului ja he saivat tietää aina poissaoloistani (luokanvalvoja soitti aina isälle tai äidille). Ja hui kauhistus, kävin ostamassa itse kirjani. En tarvinnut äitiä tai isää henkiseksi tueksi siihen hommaan ja sain vieläpä alennukset ilman heitä ;)

kerro tästä lisää, se kiinnostaa. Olen yrittänyt sellaisesta kysellä, mutta kuulemma lukiolaiset eivät sitä saa. Outoa, että sinulle sellainen on myönnetty. Koulunko kautta?

opiskelijakortti, kun täytettiin hakemus ja vietiin passikuva. Tästä tosiaan aikaa kymmenisen vuotta.

Lukiolainen voi saada maksullisen lukiolaisten liiton kortin, joka sekään ei ole sama kuin oikea opiskelijakortti.

löytyy (säästin sen). Että kait minä nyt tiedän, minkä kortin olen saanut.

Sinä voit kuvitella mitä tahansa, mutta lukiosta et oel opiskelijakorttia voinut saada. Mitään kuvia ei ole viety jne. viimeiseen noin 20 vuoteen. Terveisin lukion kanslisti

vaikka kaksoistutkinnon suoritinkin. Opiskelijakortti tuossa lukee ja sillä sai alennuksia mm. bussimatkoista, uimahallireissuista jne.

että lukiolaiset saavat alennuksiin oikeuttavan opiskelijakortin?

että lukiolaiset moisen saisivat, kun ei kerran varmaa tietoa ole. Oletan, että viesteistäni on käynyt selväksi, että kävin ammattikoulun (ja siinä sivussa lukion, mutta siitä en maininnut mitään kun ei ollut olennainen tieto).

"Enkä kyllä ymmärrä, miksi se opiskelija ei voi itse niitä kirjojaan hakea (jos nyt ei sitten ole tosiaan niin, että alennusta ei saa mitä vähän epäilen koska ainakin itse sain vielä kymmenen vuotta sitten opiskelijakortilla alennukset)" siinä vaiheessa, kun keskusteltiin lukiolaisista. Eli kummastelit, miksi lukiolainen ei saa alennusta, koska sinä sait.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin oli 16 kun muutin pois kotoa. Eikä koskaan ole autettu millään tavalla.

Nyt sitten höösään ja huolehdin lapsistani sitäkin enemmän :)

lukioon. Vielä näin viiskymppisenäkin muistelen, kuinka ihanaa olisi ollut kun joku olisi pitänyt huolta asioistani. Olin niin kateellinen niille nuorille, jotka sai käydä lukion kotoa ja vanhemmat ostivat kirjat ja huolehtivat huolettoman nuoruuden.

Olo oli aika orpo kun niin nuorena oli pakko lähteä ja piti hoitaa kaikki asiat itse.

Vierailija
44/46 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli pari vuotta sitten lukioliiton kortti jolla sain opiskelija alennukset. Eipä tullut vastaan paikkaa jossa se ei olisi käynyt...

eli esim. Suomalainen kirjakauppa, Info, Sokos, Stockmann jne.

Vierailija
45/46 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella monelle lukiolaiselle tulivat vanhemmat ostamaan oppikirjoja, amislaiset ostivat kirjat itse.

olen niin tarkkaa, mitä päivät tekevät. Lukiolaiset ostaa pääosan kirjoista netistä ja vain jonku satunnainen haetaan kirjakaupasta. Kätevimmin sen tekee äiti ruokatunnilla.

Kyllä sen amisopiskelijan tarvitsee tunneilla olla jos meinaa saada nymeron ja päästä läpi. Ei siellä ammattikoulussa vain hengailla vaan päivät venahtavat helposti 8-tuntisiksi. Enkä kyllä ymmärrä, miksi se opiskelija ei voi itse niitä kirjojaan hakea (jos nyt ei sitten ole tosiaan niin, että alennusta ei saa mitä vähän epäilen koska ainakin itse sain vielä kymmenen vuotta sitten opiskelijakortilla alennukset). Itse muutin pois kotoa 16.v opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Vaikka välimatkaa vanhempiin oli 70 kilsaa, ei se tarkoittanut sitä, että minut olisi jätetty sinne oman onneni nojaan. Sain rahallista tukea, vanhempani olivat tosiaankin kiinnostuneet siitä, mitä elämääni kuului ja he saivat tietää aina poissaoloistani (luokanvalvoja soitti aina isälle tai äidille). Ja hui kauhistus, kävin ostamassa itse kirjani. En tarvinnut äitiä tai isää henkiseksi tueksi siihen hommaan ja sain vieläpä alennukset ilman heitä ;)

kerro tästä lisää, se kiinnostaa. Olen yrittänyt sellaisesta kysellä, mutta kuulemma lukiolaiset eivät sitä saa. Outoa, että sinulle sellainen on myönnetty. Koulunko kautta?

opiskelijakortti, kun täytettiin hakemus ja vietiin passikuva. Tästä tosiaan aikaa kymmenisen vuotta.

Lukiolainen voi saada maksullisen lukiolaisten liiton kortin, joka sekään ei ole sama kuin oikea opiskelijakortti.

lukiota. Sen sai juuri noin, vei passikuvan kansiliaan ja kanslian täti kirjoitti sen kortin.

ohis

Vierailija
46/46 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa PITÄÄ vanhemman kuitata poissaolot, oma kuittaus EI KELPAA

Tästä tiedän, että ap on provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme