Sairaanhoitajan (AMK) palkasta.
Moikka!
Onko paikalla sairaanhoitajia, joilla olisi amk-tutkinto? Minkälaista palkkaa saatte? Paljonko lisien (yö, vkl, ym) osuus on? Ja suurinpiirtein missäpäin työskentelette.
Olisin kiitollinen vastauksistanne!
Kommentit (28)
työssä parasta, ainakin minulle, on olla ihminen toiselle. Piikittämistä, siivoamista, parsimista ja paikkaamista, kyllä, sitä kaikkea, ja paljon paljon muuta!!
Voin lohduttaa että ravintola-alalla on samansuuruiset palkat.
Sijaisia ei saa, työ on myös vuoro- ja vklopputyötä.
Itse olen kouluja käynyt neljä vuotta sekä sen jälkeen suorittanut pari tutkintoa itseä kehittääkseni.
Duuni on myös tosi rankkaa, on päiviä kun ei kerkiä tauon taukoa pitää ja jää itsellä syömättä. Mutta silti pidän työstäni.
Olis pitänyt varmaan kuluttaa valtion rahoja ja opiskella kolmekymppiseksi asti että saisi parempaa liksaa ja sitten maksaisin lopun elämää opintorahoja takaisin.
mitä kaikkia ominaisuuksia tarvitaan sairaanhoitajana? mitä kätilön toimenkuvaan kuuluu?
oisin kiinnostunut alasta mutta ei tiiä riitääkö järki
No, luonnollisin paikka työskennellä on tietysti synnäri ja lapsivuodeosasto. Ja sitten esim. ehkäisyklinikka, naistentautien poliklinikka, päiväsairaala, neuvola... Kätilön työhön kuuluu lähinnä se synnytys ja sen jälkeinen sairaalahoito, ja neuvolassa raskauden aikainen hoito!
kätilö juttu kiinnostaisi paljonkin..
miten sitä uskaltais piikittää kun inhoon piikkejä aika paljon..:)
Ikää kun kuitenkin jo kolmekymmentä. Toisaalta, eipä se sairaanhoitajatutkintokaan paljon nopsampaa tule..
ennen ensimmäistä piikkiä, mutta jännitys helpotti jo ekan jälkeen!! Olihan se aika kamlaa kunkankut kipeänä päivän jälkeen kun piikitettiin toisiamme!!!!
pitääkö siinä myös osata tikit laittaa?
ja miten paljon piti päntätä kokeisiin yms?
...osata kätilön sekä tikata että poistaa tikkejä. Kätilö tikkaa 1. ja 2. asteen repeämät ja poistaa kaikenlaisia tikkauksia. Myös sh tikkaa ja poistaa, paikasta riippuen. Klö ja sh myös tekevät paljon muitakin neulahommia, puudutukset ja semmoset... terkkarit saa sitte vaa rokottaa! Kokeisiin pitää ja kannattaa päntätä mahd. paljon. Ei ole helppo koulu se...
Julkinen sektori, Kymenlaakso, ei ikälisiä vaan " uran" (heh heh) alussa
Lisät ovat huonot iltaisin 15%, lauantaisin 20% ja sunnuntai tuplapalkalla.
peruspalkka on siis hieman alle 1900¿
Sainpahan taas hyvän vitutuksen vapaapäivän kunniaksi...
t. 3
paremmin. Se ei ole oikein, se on vaan tätä kapitalismia. Toivon, että sairaanhoitajilla olisi yhtä vahva puhemies kuin paperimiehillä.
tietysti suhteillaan päässy töihin..tuskin kukaan kouluttamatonta tolloa
haluis tai ehkä joskus 60-70 luvulla..
aloittaja..mitä kaikkea sairaanhoitajaksi " joutuu" tekemään..
piikittämisestä mä oon kuullut mutta tietoa haluaisin lisää..
vain onko jossain sivustoja missä voisi lukea koulutuksesta lisää?
Vierailija:
paremmin. Se ei ole oikein, se on vaan tätä kapitalismia. Toivon, että sairaanhoitajilla olisi yhtä vahva puhemies kuin paperimiehillä.
Huvittaa kun sairaanhoitaja on yksi arvostetuimmista ammateista ihan yleisellä tasolla, vaan ei se kyllä palkassa näy...
täytyy pystyä näkemään kokonaiskuva tilanteesta, on osattava myös priorisoida ja konsultoida. Ensiavussa hoitaja on se, joka potilaan vastaanottaa ja määrittää kiireellisyyden, osastolla hoitaja on se, joka potilasta tarkkailee.
yksityisen sosiaalialan tes. lisät tekee vaihtelevasti lisää 200-500 euroa.
Mikä työssä parasta? Mikä huonointa?