Ei tullut meille tänä vuonna vauvaa, eikä varmaan ensi vuonnakaan :(
Ensimmäinen lapsi kovasti toiveissa, ja ikääkin jo 30 vuotta, miehellä vielä enemmän.
Varhainen keskenmeno 1/2011, ja nyt menossa vasta neljäs yrityskierto tälle vuodelle.
Näyttää siltä ettei meille tule vauvaa vielä ensi vuonnakaan, vaan jos koskaan tulee, niin menee jo vuoteen 2013.
Ja minä kun luulin olevani 30-vuotiaana jo äiti :(
Kommentit (30)
Täytyy sanoa,että noin vähän yrityksen jälkeen tilanne kuulostaa mun korviini lupaavalta. Me jätimme ehkäisyn pois ollessani 34-vuotias ja varauduimme jo lähtökohtaisesti siihen, ettei mitään välttämättä tapahdu ainakaan vuoteen. Yllätys oli sitten positiivinen, kun raskautuminen onnistuikin reilussa puolessa vuodessa.
Eihän sulla ole ikääkään vielä yhtään mitään. Mutta tietysti vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa hakeutua tutkimuksiin ja mahdollisesti sitten lapsettomuushoitoihin, jos siltä tuntuu.
niin väkisinkin tulee taas mieleeni että eräiden ihmisten pitäisi hankkiutua terapiaan hakemaan apua...mutta aplle tsemppiä!
Nimittäin ei se hedelmällisimpien päivien löytäminen muuten ole kovin helppoa.
Lisää edellinen kirjoittaja.
Neljä vuotta taisi mennä meillä yhteiseloa ilman ehkäisyä ja koska ei aikaisemmissa suhteissakaan ollut tärpännyt edes keskenmenon verran niin luovutin n.3 vuoden yhdessäolon jälkeen. Siirsin ajatukset ihan muihin asioihin. Nautimme reissailuista ja vapaudesta tehdä asioita kahdestaan. Yllätys oli suuri kun luomusti raskauduin 33 vuotiaana.
Älä siis hätäile. Nauti elämästä, ystävistä ja vapaudesta tulla ja mennä. Mitä enemmän lasket kiertoja ja oviksia niin sitä enemmän stressaannut. Tiedän että on vaikea neuvo, mutta minulla ei todennäköisesti ainakaan ollut mitään muuta vikaa kun se järjetön halu saada vauva.
Sitten kun aika on niin voit hakeutua hoitoihin, mutta unohda nyt muu ja nauti itsestäsi ja miehestäsi.
T: kohta kolmen äiti
Anteeksi nyt vaan... Teillä siis neljäs yritys mahdollisuus, kerta, keskenmenon jälkeen?! Vasta!
Meillä esikoista yritettiin 1.5 vuotta.. Sitten tulin raskaaksi.
Tokaa yritettiin 9 kk , meni kesken rv 9. Kolmannen kerran tuosta keskenmenosta olin raskaana 6 kk päästä.. meni kesken rv 10.
Siitä tulinkin sitten suoraan raskaaksi heti keskenmenon jälkeen.
En odotellut koskaan menkkoja keskenmenon jälkeen vaan suoraan alettiin yrittämään uutta.
Lääkäriltä kysyin ja sanoi ettei ole mitään estettä miksi ei voisi yrittää heti perään.
Toki en tiedä onko teillä jokin tietty syy miksi ette ole voineet/saanet alkaa yrittämään aikaisemmin.
Olen laskenut yrityskierroiksi ne, jolloin olemme voineet harratsaa seksiä hedelmälliseen aikaan (ei siis muutamaa päivää ennen menkkoja tms.
Meillä on monia syitä miksi emme ole voineet yrittää enempää:
Mies ollut töissä 1000 km:n päässä pari kuukautta, ja jos tullut käymään kotona, niin sattunut juuri ei-hedelmälliseen aikaan.
Tais sitten minä olen joutunut työmatkalle, (jota ei voi siirtää) juuri otolliseen aikaan.
Tilanne kuitenkin paranee nyt, ja näemme useammin. (Ja lisään vielä, että asumme siis yhdessä ihan vakituisesti, tämä on vain tilapäistä, mutta sattui huonoon saumaan meidän perhehaaveiden kanssa).
Ap
onnistui vasta 24. yrityskerrasta. Vauvaa odotetaan syntyväksi ensi huhtikuussa. Tiedän tuntemuksesi, mutta varmasti tekin vielä saatte oman nuppunne. Minusta huono neuvo joltain jättää ajattelematta koko asiaa, ei se niin vain onnistu. Oletko kokeillut ovulaatiotikkuja? Eli ovuloitko joka kuukausi? Lisäksi pyrkikää harrastamaan seksiä ennen, aikana jälkeen ovulaation, niin todennäköisyys vauvaan on suurin.
Tsemppiä!
NELJÄN yrityskierron aikana! Monet yrittää vuosia ennen kuin tärppää, jos tärppää. Ja iänkin puolesta sulla on aikaa ainakin 10v vielä tehdä niitä mukuloita. Jos olet joskus kuvitellu olevasi äiti 30-vuotiaana, niin voivoi, aina ei elämä mene just niinkuin kuvittelee.
Pilata päivä niiltä jotka oikeasti kärsii lapsettomuudesta?
Vali, vali, sinä, sinä - ja sitten kun sulle joku laittaa niin johan alkaa lässytys miten mies on aina työmatkalla kun on ovulaatio tai miten tämä nyt onkin sinusta VASTA 4 yritys kuukausi, eikä se ollutkaan paha???
Mene itseesi tai hoitoihin. Meni maku ihan täysin tuosta sun otsikosta, vedä ittesi kiikkumaan, ei oikeasti jaksa tollasia ihmisiä.
käyttää ovulaatiotikkuja, jotta saatte tietää varmimmat päivät.