Ei tullut meille tänä vuonna vauvaa, eikä varmaan ensi vuonnakaan :(
Ensimmäinen lapsi kovasti toiveissa, ja ikääkin jo 30 vuotta, miehellä vielä enemmän.
Varhainen keskenmeno 1/2011, ja nyt menossa vasta neljäs yrityskierto tälle vuodelle.
Näyttää siltä ettei meille tule vauvaa vielä ensi vuonnakaan, vaan jos koskaan tulee, niin menee jo vuoteen 2013.
Ja minä kun luulin olevani 30-vuotiaana jo äiti :(
Kommentit (30)
kyllä te vielä lapsen saatte!Itse odotin yli 10 v raskautta,ja tuossa tuo nyt vipeltää.Olen itse 39 v =).Pidä huolta itsestäsi,liiku,nauti,huolehdi myös itsestäsi naisena.Käytä kauniita vaatteita ja laita itseäsi.Anna aikaa!
Jos vauvaa ei kuulu kevääseen mennessä,hkeudu hoitoihin julkiselle puolelle =).
Halit!
täytyy pitää toivoa yllä, että meilleikin vielä vauva joskus tulisi.
Välillä ajattelen, että jospa meitä ei olekaan tarkoitettu vanhemmiksi ollenkaan.
Eniten ahdistaa tämä ajan kuluminen ilman mahdollisuuksia yrittämiseen.
Ap
mikä ihme naisia vaivaa ??? Soitat nyt heti huomenna julkiselle puolelle ja vaikka valehtelet että olette yrittäneet yli 1,5v.
Mä itkin myös 30 vuotiaana ja 31 jne. tulin äidiksi oman saamattomuuteni takia vasta 37 vuotiaana ja toista ei ikinä tullut. Jos olisin ottanut kovemmat otteet heti, asiat voisi olla toisin.
AKKA TEE JOTAIN äläkä vaan itke, nyyh nyyh.
jos on varaa, heti huomenna yksityiselle. Niin mä tekisin.
Mitä ihmettä????
Eikös rakastella voi vaikka joka päivä ilman ehkäisyä?
mutta älä katso kalenterista parasta vauvantekohetkeä, vaan unohda koko juttu vähäksi aikaa. silleen niitä vauvaoja tehdään.
ja sulla on vielä yli 10 v aikaa, aikaa siis useampaankin lapseen.
Lapsettomuudesta kärsivälle ehkä ankein mitä voi antaa... :(
mutta älä katso kalenterista parasta vauvantekohetkeä, vaan unohda koko juttu vähäksi aikaa. silleen niitä vauvaoja tehdään.
Ensinnäkin: vauvoja saadaan, ei tehdä. Toiseksi itse ap:lle: Oman mielenrauhan takia kannattaa käydä tutkimuksissa eikä se kalenterin kyttääminen ole mikään huono idea. Sulla on vielä aikaa saada monta vauvaa, tsemppiä!
itse taas samassa tilanteessa, sillä erotuksella, että lapsia on jo 2. Kolmas raskaus meni kesken ja nyt neljättä ei taaskaan kuulu. Jokaista lasta on yritetty melkein 2 vuotta. Esikoisen kohdalla se oli raastavaa aikaa, kun ei tiedetty, voidaanko ylipäätään ollenkaan saada lapsia.
Mutta annan sinulle saman neuvon, kuin muutkin, eli menkää tutkimuksiin. Ihan pienikin apu voi teidän kohdalla saada hommat rullaamaan, jos olet kerran jo tullut raskaaksi.
Jaksamista kovasti!
Tiedän niin tuon tunteen. Muistan ne joulunajat neljänä vuonna, kun vauvaa oltiin toivottu ja hoidoillakin yritetty ja tajusi, ettei tänäkään vuonna... Itse tulin sitten alkionsiirrolla lopulta raskaaksi 34-vuotiaana.
Toivon todella, että teitä vielä onnistaa, hoidoilla tai ilman! Koita muistaa, että useimmille niin käy, ennemmin tai myöhemmin. Ja vaikka tämä ei sinua ehkä lohduta nyt, niin jossain vaiheessa ehkä voi lohduttaa ajatus, että olet sentään kerran tullut raskaaksi, vaikka kesken menikin. Se lisää uudelleen raskaaksi tulon mahdollisuutta huomattavasti! (Itselläni myös epäonnistunut raskaus takana.)
Voimia!
mikä ihme naisia vaivaa ??? Soitat nyt heti huomenna julkiselle puolelle ja vaikka valehtelet että olette yrittäneet yli 1,5v.
Mä itkin myös 30 vuotiaana ja 31 jne. tulin äidiksi oman saamattomuuteni takia vasta 37 vuotiaana ja toista ei ikinä tullut. Jos olisin ottanut kovemmat otteet heti, asiat voisi olla toisin.AKKA TEE JOTAIN äläkä vaan itke, nyyh nyyh.
jos on varaa, heti huomenna yksityiselle. Niin mä tekisin.
tietääkseni kärsi lapsettomuudesta, koska olen jo kerran tullut raskaaksi. Tutkimuksiin siis ei ainakaan tässä vaiheessa vielä kannata lähteä.
Ongelma on se, että meillä on ollut yritystä vain niin vähän, monistä syistä johtuen.
Nyt siis menossa neljäs yrityskierto, ja parin viikon päästä nähdään miten kävi.
Ap
Mitä ihmettä????
Olemme viikolla erossa toisistamme, ja näemme vain viikonloppuisin. Tilanne muuttuu jatkossa onneksi parempaan päin, ja näemme myös viikollakin.
Tämä on siis väliaikaista, ja loppuu ensi keväänä.
Lisäksi elämä on sen verran kiireistä ja työntäyteistä, olemme olleeet yhdessä jo niin kauan, ettei nyt ihan joka päivä jaksa peittoja hulmuutella.
Ap
Voi olla ettet ole yhteensopiva miehesi siittiöiden kanssa. Sinuna yrittäisin panna jotain toistakin jotta tulisi varmistus onko vika nyt sinussa vai hänessä vai yhteensopivuudessanne. Tai käyttäisitte luovuttajaa. On monia tapauksia missä pariskunta on eronnut 10 v lapsettomuuden jälkeen ja molemmat ovat heti uudessa suhteessaan saaneet raskauden onnistumaan.
Oletko kokeillut muita kumppaneita? Voi olla ettet ole yhteensopiva miehesi siittiöiden kanssa. Sinuna yrittäisin panna jotain toistakin jotta tulisi varmistus onko vika nyt sinussa vai hänessä vai yhteensopivuudessanne. Tai käyttäisitte luovuttajaa. On monia tapauksia missä pariskunta on eronnut 10 v lapsettomuuden jälkeen ja molemmat ovat heti uudessa suhteessaan saaneet raskauden onnistumaan.
nyt en ehkä lähtisimiettimään tälläisiä vaihtoehtoja ollenkaan...
Meillä on menossa vasta NELJÄS yrityskierto, jonka tuloksista ei ole vielä tietoa.
Yritysaika lienee ihan normaali minun ikäiselleni naiselle? Itse huolestun todenteolla, jos meillä ei tärppää kesään mennessä. sitten lähdetään tutkimuksiin.
Suurin ongelmani on ahdistus iästämme, sillä jos vaikka keväällä tärppäisi, saisimme vauvan vasta seuraavana vuonna. Sinä vuonna täyttäisin jo 32 v.
Ap
ja nyt tulossa toinen. Ehdin täyttää 34 kunnes synnytän. Ei sulla ole hätää ainakaan iän puolesta. Tätä toista lasta me yritettiin vuosi, kunnes tärppäsi. Kyllä se vaan voi aikaa ottaa, vaikka ei mitään "vikaa" kummassakaan olisikaan. Jos olet huolissasi, niin mikäs sen estää, jos lähdette tutkimuksiin vaikka heti? Tsemppiä ja haleja sulle!
Ensimmäinen lapsi kovasti toiveissa, ja ikääkin jo 30 vuotta, miehellä vielä enemmän.
Varhainen keskenmeno 1/2011, ja nyt menossa vasta neljäs yrityskierto tälle vuodelle.
Nämä on kyllä ihmeellisiä asioita, voi olla pienestkin kiinni. Minulla yksi lapsi ja toista ei kuulu millään..:/ Tutukimuksia varmasti pitäisi jo alkaa tekemään.
Ja ikää 30v.
Tsemppiä!!
mutta 4. yrityskierto ei ole vielä yhtään mitään. Palataan asiaan vuoden päästä, jos teillä on menossa 16. yrityskierto, niin jutellaan asiasta uudelleen.
mikään ei sua estä ottamasta yhteyttä NYT hoitoihin, varsinkin jos kunnalliseen yrität, siellä on jonoa.
Älä marise vaan tee jotain ! Mä olin hoidoissa hyvin tuottoisa, alkiota tuli aina runsaasti. Keskimäärin n vuosi meni aina yhdessä hoidossa, kun uutta ei aloitettu ennen kuin pakkanen oli tyhjä, lisäksi kesäisin ja jouluna oli aina taukoa kun hoitopaikka oli kiinni. Jos saisin nyt tehdä asiat toisin, en jäisi ihmettelemään.
Teillä siis neljäs yritys mahdollisuus, kerta, keskenmenon jälkeen?! Vasta!
Meillä esikoista yritettiin 1.5 vuotta.. Sitten tulin raskaaksi.
Tokaa yritettiin 9 kk , meni kesken rv 9. Kolmannen kerran tuosta keskenmenosta olin raskaana 6 kk päästä.. meni kesken rv 10.
Siitä tulinkin sitten suoraan raskaaksi heti keskenmenon jälkeen.
En odotellut koskaan menkkoja keskenmenon jälkeen vaan suoraan alettiin yrittämään uutta.
Lääkäriltä kysyin ja sanoi ettei ole mitään estettä miksi ei voisi yrittää heti perään.
Toki en tiedä onko teillä jokin tietty syy miksi ette ole voineet/saanet alkaa yrittämään aikaisemmin.
Itse menin yksityiselle vasta muistaakseni kolmannen yrityskerran jälkeen. Kunhan ajattelin käydä tarkistuttamassa paikat ja mitä selvisikään. Mulla on PCO, joka aika tavalla vaikeuttaa luomuna raskaaksitulemista. Onneksi en odottanut 1-2 vuotta. No siitä sitten hakeuduttiin heti julkiselle puolelle jonoon, hoitoihin päästiin n. 6 kk kuluttua. No, lopulta päädyttiin sitten keinihedelmäitykseen, kun mitkään muut hoidot eivät tepsineet ja näitä hoitoja siis yritimme reilun vuoden. Että lopulta kuitenkin meni melkein 2 vuotta, kunnes tulin ekasta IVF:stä raskaaksi ja nyt meillä on suloinen 1 vuotias. Ollaan taas hakeuduttu hoitoihin, koska halutaan toinenkin lapsi. Onneksi pakkaseen jäi alkioita, joten prosessi on nyt aika lyhyt, oletaen ja toivoen, että alkio/alkiot selviävät sulatuksesta jne.
Sinuna kävisin nyt yksityisellä gynekologilla, hän voi katsoa ultralla kohdun ja munasarjat ja voitte muutenkin jutella tilanteestanne. Mies voisi myös ehkä käydä yksityisellä antamassa siemennestenäytteen? Valitse yksityiseltä puolelta sellainen gynekologi, joka on erikoistunut lapsettumuushoitoihin. Ei tuohon mene yhteensä teiltä kun varmaan 200 euroa ja sen jälkeen ainakin tiedätte, onko jotain suurempaa vikaa lapsettomuutenne taustalla. Tai onko teillä edes mitään lapsettomuusongelmaa. toki sitten jos mitään ei löydy ja edelleen kestää raskaaksi tuleminen, hakeutukaa lapsettomuushoitoihin julkiselle puolelle, ellei teillä ole varaa yksityiseen hoitoon. Siellä tutkitaan sitten tarkemmin kaikenmaailman veriarvot, hormonit, sukupuolitaudit ym ym. Siis kaikki, joilla voi olla jotain vaikutusta raskautumiseen.
Tsemppiä! Minäkin olin jo 32, kun sain tämän esikoisen ja tulen olemaan melkein 35, kun/jos saamme toisen.
Mitä ihmettä????
Olemme viikolla erossa toisistamme, ja näemme vain viikonloppuisin. Tilanne muuttuu jatkossa onneksi parempaan päin, ja näemme myös viikollakin.
Tämä on siis väliaikaista, ja loppuu ensi keväänä.Lisäksi elämä on sen verran kiireistä ja työntäyteistä, olemme olleeet yhdessä jo niin kauan, ettei nyt ihan joka päivä jaksa peittoja hulmuutella.
Ap
Jos tiedät milloin sulla ois tärppipäivät, niin matkustat miehen luo ja harrastatte seksiä koko illan. Ja jos kerran lasta yritetään niin silloin HARRASTETAAN SEKSIÄ!! Ihan sama vaikka olisitte olleet yhdessä 20v, mutta seksiä harrastamalla niitä lapsia saadaan.
kyllä te vielä lapsen saatte!Itse odotin yli 10 v raskautta,ja tuossa tuo nyt vipeltää.Olen itse 39 v =).Pidä huolta itsestäsi,liiku,nauti,huolehdi myös itsestäsi naisena.Käytä kauniita vaatteita ja laita itseäsi.Anna aikaa!
Jos vauvaa ei kuulu kevääseen mennessä,hkeudu hoitoihin julkiselle puolelle =).
Halit!