Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko umpisuolentulehduksen...

Vierailija
26.11.2011 |

oireet hävitä päiväksi tai pariksi niiden alkamisesta? mulla oli eilen monta tuntia ihan järkyttäviä kipuja, jotka ovat samankaltaisia kuin umpparissa mutta tänään niitä tuli vain pari. Onko mahdollista siis että olisi umppari kyseessä vaiko eikö?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeestikko voi vuosiksi kadota? :O

Vierailija
2/9 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan oikeestikin kadota kivut vuosiksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi sunnuntaina mahakipu ja vasta keskiviikkona leikattiin.alkoi vellovalla ololla ja oli päivän pois ja sitten tuli mahakipu.mulla ei ollut kuumetta ja mahakipukaan ei ollut järkyttävä mutta silti kerkesi umppari puhjeta.

Vierailija
4/9 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Voiko sen oireet siis hävitä ja rauhoittua itsekseen ilman leikkausta vai onko leikkaus juuri puhkeamisen jälkeen ainoa mahdollisuus?

Puhkeaako siis suoli kirjaimellisesti vai onko kyseessä niin paha tulehdustila että tuo suolen "pätkä" on poistettava?

Vierailija
5/9 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kuolee jos ei leikata. Eli kivut saattavat juuri puhkeamisen takia lakata hetkeksi mutta palaavat kyllä vatsakalvoärsytyksen vuoksi.

Vierailija
6/9 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

umpilisäkkeen tulehdus voi parantua myös itsekseen. Monesti siinä vaiheessa kun umpilisäkkeitä leikataan, on lisäkkeessä näkyvissä vanhaa arpikudosta, joka johtuu aiemmasta tulehduksesta.

Joka tapauksessa kovissa vatsakivuissa on aina syytä mennä lääkäriin.

Vierailija
7/9 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi oikeasti olla hengenlähtö lähellä jos kerkeää puhjeta.

Nimimerkillä: Kokemusta on.

Vierailija
8/9 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsakipua, piti sitä päivän. Yöllä vatsakipu paheni enkä lopulta pystynyt nukkumaan. Aamupäivällä kipu siirtyi oikealle alavatsaan ja sitten päivän mittaan kuumetta oli jo 38 astetta.

Silloin oli sunnuntai, olin pienten lasteni kanssa yksin kotona enkä jaksanut lähteä heidän kanssaan päivystykseen jonottamaan. Lisäksi seuraavana päivänä oli eka työpäivä uudessa työpaikassa. Aikomus oli sinnitellä kotona iltaan asti, kun mies tulee reissusta kotiin.

Illan mittaan vatsakipu hellitti ja yöllä kuume laski. Aamulla vein lapset hoitoon ja menin töihin. Vatsa oli tosi arka parin viikon ajan, joten piti käyttää vyötäröltä löysiä housuja ja aukaista nappi istuessa. En tiedä, mikä oli syynä, mutta kuulemma umpparitulehdus voi loppua kesken ja umpppari jotenkin koteloitua.

Vierailija
9/9 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Minulla alkoi eilen päivällä joskus 5 aikaa kauhea vatsa kipu oikeelta puolelta alavatsasta. Kuumetta ei ole eikä pahoin vointia. Tosin kylmä on ollut. Aamulla ei ollut kovin kipeä kun heräsin mutta jos painaa kohtaa niin sattuu vähän. Hyppiminen sattui vähän. Osaisiko joku sanoo että onko umpisuoli kyseessä vai jokin muu? En tosin ole vielä käynyt missään lääkärissä. Pitäisikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi