Olenko liian ankara? 8-vuotiaani nimitti minua maailman huonoimmaksi äidiksi,
koska en antanut hänen mennä farkuilla ulos. Ilmoitin, että ei tarvitse mennä sitten mihinkään, vaan saa jäädä sisälle. Onko loppupäivän aresti liian kova rangaistus sinusta?
Kommentit (31)
niin ei saa tehdä? Kaikki lapset eivät selittämistä usko vaan tarvitsevat kovempaa kuria.
unohdat oman tyhmyytesi ja huonoutesi eli rangaistukset ja lapsen sanoista loukkaantumisen, niin saattaa olla että lapsikin on valmis neuvottelemaan.
ap, ihan oikein. en näe mitään ongelmaa toiminnassasi, muuta kuin sen, että täältä erehyit mitään kysymään ;)
ap, ihan oikein. en näe mitään ongelmaa toiminnassasi, muuta kuin sen, että täältä erehyit mitään kysymään ;)
Palstan curlingit ja helikopterit vetää herneet nenään, kun puhutaan lapsen kasvatuksesta muuten kuin palkintojen kautta. Ihan oikein toimit, lapsen ei pidä missään nimessä oppia käyttäytymään noin!
oikein teit. Ei niitä parhaita farkkuja tarvi laittaa leikki/pelitarkoitukseen, johan sen sanoo järkikin. En kuitenkaan loppuiltaa pitäisi arestia. Jos pyytää anteeksi ja laittaa asiaan kuuluvan varustuksen päälle, niin antaisin mennä ulos.
vielä pihafarkut, jos sillä on jo ulkohousuja?? Ai ettei vaan tulis paha mieli?
Ja sä kyllä voisit ne pihafarkut hankkia lapselle, mutta tee se ehdottomasti vasta arestin jälkeen.
ketjussa monet vänkää vaan sitä, että miksi ei farkuissa voi mennä ulos. Minusta se ei ollut keskeistä ollenkaan, vaan että äiti oli kehottanut laittamaan jotain muuta, lapsi ei totellut eikä näin ollen päässyt ulos. Aivan oikein toimittu äidiltä.
Teettekö te rangaistusta ankarana pitävät sitten niin, että kun lapsi ei tottele, te myönnytte ja annatte lapsen tehdä lopulta niin kuin itse haluaa? Jos niin on, niin eipä tarvitse ihmetellä, mistä kaikki maailman napana itseään pitävät, kasvattamattomat kakarat tulevat.
Ihan oikealla asialla olet, itse olen kyllä sitä mieltä, että jos lapsi suostui vetämään ne ulkopöksyt jalkaan niin tuo rangaistus oli kyllä liian kova pelkästään tuosta sanomisesta.
Eri juttu jos olisi kieltäytynyt edelleen pukemasta, niin silloin olisi munkin puolestani voinut viettää niin kauan aikaa sisällä, vaikka sitten sen loppu päivän jos niin itse valitsee.
Ja kyllä täälläkin päin ton ikäset tytöt sekä pojat leikkii aika sottasia leikkejä, istuksivat maassa ja lutraavat kurassa, eli oo asiaa farkuissa ulos täälläkään, eipähän sitten tarvii valittaakkaan että älä sotke ittees kun sellaset vaatteet päällä joilla voi olla ihan vapautuneesti ja lämpimästi.
keskustelemaan kanssani. Selitin, miten hän käytti loukkaavia sanoja jne. Myös hänen määkivä matkimisensa isän puhelun jälkeen käsiteltiin. Lapsi pyysi anteeksi ja minä kertasin, millä housuilla hän pääsee ulos. Lapsella on kyllä ulkofarkkuja, mutta ne eivät enää kelpaa, koska uusimmat koulufarkut ovat hänestä hienommat. Aresti päättyi siis tällä kertaa tähän.
Juuri oli lehdessä, miten nykylasten käytösongelmat johtuvat siitä, että aikuiset eivät uskalla kasvattaa lapsia. En haluaisi, että minun lapsistani kasvaa päätään aukovia moukkia.
ap
Hyvä, että vielä on asiallisia ja kasvattavia vanhempia!
unohdat oman tyhmyytesi ja huonoutesi eli rangaistukset ja lapsen sanoista loukkaantumisen, niin saattaa olla että lapsikin on valmis neuvottelemaan.