Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen sukunimen vaihtaminen

Vierailija
25.11.2011 |

Olen eronnut, mulla on yhteishuoltajuus lasten isän kanssa, mutta isä on tehnyt katoamistempun jo vuosia sitten enkä enää tiedä edes onko elossakaan. Elareitakaan ei mistään tule.

Näillä pohjatiedoilla, voinko vaihtaa lasteni sukunimen ihan itse? Saako joku jostain tietää, että mulla on lapsiin yhteishuoltajuus, vaatiiko ne isän allekirjoituksen? Ja jos vaatii, niin mitä jos mä väärennän sen?

Eksää ei kiinni saa, edes viranomaiset ei tiedä sen olinpaikkaa. Ja mulla ei ole varaa lähteä oikeusteitse hakemaan yksinhuoltajuutta. (Eikä henkisiä voimavaroja, vaikea elämäntilanne muutoin)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeuden käynti ja yksinhuoltajuus ei välttämättä tule kalliiksi / ole vaikea operaatio, oma ex:äni luovutti huoltajuuden minulle heti ja oikeudenkäynniltä jopa vältyttiin. Kyllä ne viranomaiset jostakin tämmöset tapaukset aina kaivaa...

niin ja jos ei vastaa kanteeseen edes niin sit erittäin suurella todennäköisyydellä saa yksinhuoltajuuden.

Helpottais sitten kuitenkin käytännön elämää muutenkin.

Vierailija
2/6 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy joskus ilmi että "miehesi on tuommoisen lapun allekirjoittanut" ja kuitenkaan viranomaiset eivät exääsi löydä, niin miten selität tuon nimikirjoituksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaiset paperihommat hoidetaan ihan viranomaisen läsnäollessa eikä missään himassa sohvan nurkassa.

Vierailija
4/6 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden todistajan todistama allekirjoitus, jos ko. asiakirjaa ei päästä paikan päälle allekirjoittamaan. En toki tiedä kävisikö se tässä tapauksessa ja jos kävisikin, on aika iso riski väärentää sekä se varsinainen allekirjoitus, että ne kaksi todistajaa. Se on jo meinaan suht merkittävä rikos, kun kyseessä on viranomaisen kanssa asioiminen.

Vierailija
5/6 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pyydä apua sosiaalitoimesta tai vaikka diakonilta, että ne jeesais sua niissä paperihommissa, selvittäis vaikka valmiiksi, että mitä siihen vaaditaan ja tulostais sulle ne lomakkeet, yhdessä täyttäisitte ja sulle jäisi vain niiden palauttaminen.

Tai että joku selvittäis edes sen, että meniskö se ihan paperihommana. Mun käsittääkseni diakonit tekee juuri tuollaista auttamista.

Vierailija
6/6 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä meinasit saada lapselle edes passia jos isää ei saa kiinni? Sähän et saa edes viedä ulkomaille lastasi ilman isän lupaa. (Tosin sitä on vaikeampi vahtia)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän