Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovinismi työelämässä

Vierailija
18.10.2011 |

Oletteko törmänneet? Millä tavoin?

Minä törmään jatkuvasti asenteeseen, että koska olen nainen, minun työssäkäyntini on lähinnä harrastus - joten esimerkiksi tuloillani ei ole niin väliä.

Mies on automaattisesti elättäjä ja etusijalla, vaikka esimerkiksi minä kilpailen töistä lapsettoman miehen kanssa, jolla on hyväpalkkainen aviomies ja toisen miehen kanssa, jolla on yksi aikuinen ja yksi 17-vuotias lapsi, joiden kanssa asuu vuoroviikoin, eikä maksa edes elatusmaksua tuosta nuoremmasta. Minulla on kaksi kouluikäistä ja mies, joka on täysin tuloton, koska käynnistää yritystään, eikä palkkaa vielä heru joka kuukausi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukahan teistä voittaa?

Se mies, jolla on hyväpalkkainen mies,

vai se, joka ei maksa elarreita, vai sinä,

jonka mies on tuloton?

Ja kaiken tämän ne rekrytoijat, pomot tms tietävät? Kovin ovat perillä kaikkien taustoista.

Vierailija
2/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan joka viikko kuulla, että mieheni tienaa niin paljon, ettei minun pitäisi käydä töissä viemässä jonkun rahaa tarvitsevan työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä johtuu omasta sovinismistasi. Miksi pitää tehdä siitä sukupuolesta niin pirun iso asia.

Vierailija
4/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtänyt mitä noiden muiden lapsilla, puolisoilla tms. on tekemistä sinun työsi kanssa? Maksetaanko sinulle pienempää palkkaa tai jätetäänkö rekrytoimatta sen vuoksi, että olet nainen? Vai pitäisikö mielestäsi lapsettomalle miehelle maksaa vähemmän palkkaa, siksi ettei hänellä ole lapsia?

Vierailija
5/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko tämän kaiken työpaikka haastattelussa, vai mistä nyt on kyse?

Vierailija
6/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkahaastattelussa (yhdyssana), vaan ihan olen tässä työpaikassa ollut 27 vuotta. Kilpailen samoista töistä näiden miesten kanssa.

ap

Vierailija
7/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö nyt sinut sitten palkata sillä perusteella, että olet nainen, sinulla on lapsi ja tuloton mies.

Vierailija
8/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "en tarvitse töitä/tuloja", koska mies elättää. Sen sijaan lähtökohtaisesti lähdetään siitä, että miehellä on elätettäviä ja hänen on siksi tärkeämpää tienata (vaikkei edes ole elätettäviä).

ap

Vierailija
9/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni revitään käsistä sen jälkeen, kun haastattelussa käy ilmi että on perheellinen. Minua ei taas haastatteluun edes kutsuta, kun saavat tietää minun olevan 5-vuotiaan äiti.

Vierailija
10/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten sovinismia levittävät naiset itse, osa tietämättään.

Monille ei ole vielä valjennut uusiaika. Tasa-arvon aika.

Miehet ovat ottaneet tasa-arvon vastaan reippaammin. Tasa-arvo miehille tarkoittaa vapautumista velvollisuuksista naisia ja perheitä kohtaan. Tuhansia vuosia kestänyt (anteeksi käytän sanaa) orjuus on loppunut.

Nyt nainenkin voi ottaa vastuun perheestä, muutenkin kuin keittämällä velliä ja siivoamalla kotia. Toivottavasti moni nainen omaksuu uudenajan ja ottaa osaa yhteisistä velvollisuuksista.

Vierailija
11/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

törmännyt tuollaiseen? Itselle ei ole tullut koskaan vastaan mitään vastaavaa. Olen siis ollut aina enemmän tai vähemmän miesvaltaisissa yrityksissä ja aloilla.

t. 6

Vierailija
12/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ovat kautta aikain joutuneet tekemään kaikki vaativimmat ja vastuullisimmat työt.

Sodankäynti ehkä radikaaleimpana juttuna.

On hyvä että miehet voivat ottaa nyt rennommin ja nojata tuoliin. Istua tuolilla mukavasti selaten historiaansa viileä olut käsinojalla ja toisella nojalla kaukosäädin, jolla saa äänet hiljaiseksi.

Mies on ojentanut valtikkansa naisille. Nyt on naisten vuoro päättää ja hoitaa asiat. Mies istuu ja rentoutuu satojen vuosien rasitusta. Amen.

Vierailija
13/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ne muutamat harvat alalle eksyneet miehet on näköjään sitten täysin omassa herraklubissaan.

ap

Vierailija
14/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuka ottaa vastuun asioiden hoidosta nykyään?

Naiset eivät halua ottaa vastuuta, heidän pitää synnyttää. Pakenevat vastuuta muistuttamalla miehelle synnytystä ja sen kauheuksia.

Sovinismi oli rasite naisille ja niin tuntuisi olevan myös vastuu. Tietenkin pieni osa naisista on omaksunut uuden maailman tavat. Suurin osa silti perää mieheltä vastuuta ja syyllistää miestä sovinistiksi.

Mies on ajettu nurkkaan. Kyllä minulta herähtää kyyneleet silmiin, kun ajattelen ap:n työpaikan miehiä. He eivät oikein osaa olla mitenkään päin. Ap:n kaltainen älykäs, kaunis, voimakas ja terävä nainen on uhka heille. Sellaiselle mystiselle uhalle ei löydy ratkaisua.

Vierailija
15/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naissovinismimaista sukupuolikiihkoilua olen kyllä nähnyt paljonkin työelämässä.

Vierailija
16/16 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito maskuliininen mies on nykynaiselle liian suuri uhka. Naisille kaikki hyvä, ilman todellista vastuutako?

Nykyään naista mitataan oppiarvoilla, titteleillä ja maskuliinisilla suoritusarvoilla, samoilla mittareilla, joilla miestä on aina mitattu.

Käynnissä on nyt sittenkin vastakkainasettelu miehen ja naisen välillä, taustana juuri olettama, että molemmat sukupuolet ovat samanlaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi