Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaus kiinnostaa!! Kertokaa hyvät ja huonot puolet

Vierailija
25.11.2011 |

viikon olen ollut nyt ilman sokeria ja valkoista jauhoa, syönyt rahkaa, jogurttia, luomumysliä, juonut teetä ja ananasmehua. tämä oli siis anananaskuurini. ensi viikolla kokeilen karppausta, mielipiteet kiinnostaa ja myös se mistä reseptit löytyy.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut 3 viikon karppauksen aikana 3 kiloa. Keskimäärin syön 10-30 g hiilareita päivässä.

Olen 160 cm pitkä ja painan nyt 51 kg.

Hyviä puolia:

- Verensokeri ei heittele

- Paino putoaa huikeaa tahtia

- Ei ole nälkä

- Vireystaso on aivan mieletön, energiaa vaikka muille jakaa

ja yöunet ovat lyhentyneet 9 tunnista vajaaseen 7 tuntiin itsestään.

- Sokeririippuvuus on mennyttä ekaa kertaa elämässäni

- Se ruoka mitä syön on oikeasti hyvää ja täyttävää ja nautin siitä, sen tekemisestä ja syömisestä

- Lihakset ovat selvästi - no vähän vaan, mutta kuitenkin_ kasvaneet

Huonoja puolia:

- Kalliimpaa, kun ei "voi" enää syödä mitä tahansa mättöä.

- Pitää tehdä ja ottaa eväät töihin, kun ei voi kaupasta hakea jotain nopeaa lounaaksi

- Jalat & kädet palelee enemmän kuin ennen

- 3 viimeistä päivää päänsärky on ollut aika kova

- Vatsa on vähän kovalla

- Hedelmistä luopuminen vähän kenkuttaa

On ihan varmasti totta että ämä dieetti ei sovi kaikille. Itse voin paremmin kuin koskaan. En olisi koskaan uskonut sanovani tätä, mutta minä todella aion jatkaa tätä ruokavaliota nyt sen jälkeen kuin paino on siinä missä sen toivonkin olevan. En ikinä palaa enää järjettömään hiilarien mättämiseen.

Ruokavalioni ei siis ole pelkästään voita ja lihaa, vaan syön myös todella paljon kasviksia.

Tutustu rauhassa karppauksesta kertovaan kirjallisuuteen, bongaile hyviä reseptejä netistä ja kokeile -et voi tietää sopiiko tämä sinulle ellet itse kokeile :)

Vierailija
2/8 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä kirjaa suosittelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppauksen aiheuttamista haitoista. 20 erilaista on jo rekisteröity.

Hiilihydraattien jättäminen ruokavaliosta pois on uusi asia ja vakavista haitoista ei vielä voi tietää. Jos joku on ollut yli 10 vuotta ilman hiilihydraatteja, olisi kiinnostavaa kuulla hänen kokemuksistaan.

Vierailija
4/8 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suurinpiirtein tavoitepainossani, joten en juurikaan yritä laihduttaa. 168cm/56kg. Itseasiassa en ole koskaan ollut ylipainoinen, suurimmillani painoin 62 kg.

Tästä ruokavaliosta en aio luopua, niin hyvä olo on. Itse syön paljon marjoja joka päivä, suurin osa ruuastani on erilailla valmistettuja raakoja tai kypsiä kasviksia ja vihanneksia, öljyjä ja rasvoja riittävästi, sekä joku proteiinin lähde.

Hyvät puolet:

1. Mielialani on huikea! Olen ollut aiemmin jonkun verran synkkyyteen taipuvainen, mutta nyt minulla henkisesti todella hyvä olo koko ajan. Tämä on aika käsittämätöntä, mutta karppaavat tuttuni ovat puhuneet samaa.

2. Kun ei ole nälkä, ei tule mielitekoja.

3. Energiaa on paljon, yöunet ovat lyhentyneet ja aikaan saa enemmän kuin aiemmin.

4. Vartalo näyttää ja TUNTUU kauniilta; vatsa on litteä, ei muhkuroita reisissä - ja tämä kaikki tekemättä mitään!

Huonot puolet:

1. Valmista ruokaa ei juuri ole nopeasti tarjolla. Omaan ruuanlaittoon täytyy panostaa, jos haluaa hyvää ja laadukasta ruokaa syödä.

2. Ruoka tulee kalliimmaksi - varsinkin talvella kasvispuolen hinnat nousee.

Vierailija
5/8 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksissa, marjoissa ja hedelmissä on hiilihydraattia, joissain enemmän, joissain vähemmän.

Radikaalimpi karppi jättää hedelmät ja marjat, mutta suurin osa kyllä syö myös marjoja niiden kasvisten ja vihannesten kanssa.

Eli ei kärsi karppi hiilihydraattien puutteesta, ellei elä pelkällä lihalla ja rasvalla.

Vierailija
6/8 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpata voi ilman laihdutustarkoitustakin ja osa lihoo karppaamalla. Hyvä ja energinen olo on pääasia.

Vierailija
7/8 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä muuta kuin syöpäriskin kohoamisen runsaan eläinproteiinin saannin seurauksena.

Vierailija
8/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä lukemassa karppaus.info:ssa kirjoittelevien ihmisten kokemuksia. Osa heistä on karpannut jo yli 10 vuotta. Sieltä löytyy myös reseptejä.

Edellä mainittuihin plussiin lisäisin ihon paremman voinnin ja ilmavaivojen ja vatsakipujen vähenemisen.

Miinuspuolelle lisäisin ympäristön negatiivisen painostuksen, tosin se on onneksi vähenemään päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi