Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustustietäjät! Miksihän Suomessa ei laiteta sänkyä ikkunan eteen vrt. britti- ja jenkkiohjelmat?

Vierailija
25.11.2011 |

Tämmöistä olen miettinyt :)

Noissa brittiläisissä ja amerikkalaisissa sisustusohjelmissa laitetaan hyvin usein se master bedroomin parisänky ikkunaa vasten. Samaa olen nähnyt myös esim. tänne linkitetyissä ruotsalaisissa asuntoilmoituksissa.

Suomessa se ei tunnu olevan tapana, vaan kotikuvissa näkee aina sänkyä päätyseinällä, jota on sitten tapetoitu tai lisätty hyllyjä siihen tms.

Onko tähän jokin "syy"? Kuka tietää?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ikkunan alla on yleensä patteri, ja jos siihen tuuppaa sängyn, lämmin ilma ei oikein pääse kiertämään.

Vierailija
2/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian kylmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johdu siitä, että ikkunasta usein vetää, ja kukaan ei halua nukkua vedossa, paitsi kesähelteellä.

Vierailija
4/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä peti on ikkunan edessä, omani olen aina tahtonut laittaa ikkunan eteen lapsesta saakka.

Anopillakin on ikkunan edessä sänky.

Joten no idea!

Vierailija
5/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...onko ketään em. maissa asunutta? Eikös siellä sitten tule kylmä? Vai onko se jokin perinne tms.?

Vierailija
6/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itselläni onkin sänky melkein aina ollut ikkunan alla, on nytkin.

Vierailija
7/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mörköjäkin. Vain tyhmät ihmiset laittaa sängyn noin!

Vierailija
8/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...onko ketään em. maissa asunutta? Eikös siellä sitten tule kylmä? Vai onko se jokin perinne tms.?

USA:ssa on aika monta ilmastoa, joten riippuu varmaan ihan asuinpaikasta, onko ikkunan alla patteria vai ei. Ja Britanniahan on tunnettu siitä, että lämmittämiseen ei suhtauduta niin vakavasti.

Vierailija
9/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvaakaan en laita ikkunan eteen patterin takia ,ettei syty tuleen.

Vierailija
10/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvaakaan en laita ikkunan eteen patterin takia ,ettei syty tuleen.

tuleen syty, jos ei ole sellainen vanhanaikainen sähköpatteri kyseessä. Mutta lämpö ei pääse kiertämään, siitä johtuu se, ettei sohvia tai sänkyjä panna pattereiden eteen.

Vierailija
11/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljässä eri kodissa, ja sänky ei koskaan ikkunan alla - tosin mä olen suomalainen enkä sisustaja :D Siellä ei tosiaan ollu pattereita, mut ois vetäny.. Ehkä se ikkunaseinä on isoin ja sänky mahtuu parhaiten?

Vierailija
12/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi peittää sängyllä.

Vierailija
13/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle ei taas jostain syystä sovi ollenkaan...

Meillä on lattialämmitys, joten sinänsä sama, missä se sänky on. Kiitokset näkemyksistä!

AP

Vierailija
14/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Suomessa se patteri lykätään ikkunan alle. Jos on kaakeliuunit, kuten meillä, voi sänky olla ikkunan edessä. Ei sieltä mitään vetoa tule.

Vierailija
15/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Suomessa se patteri lykätään ikkunan alle. Jos on kaakeliuunit, kuten meillä, voi sänky olla ikkunan edessä. Ei sieltä mitään vetoa tule.

on ikkunan alla estämässä kylmän ilman virtausta lattialle.

Vierailija
16/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa ikkunan sängyn eteen, niin siinähän on sopivasti sängynpäätynä panodraama-ikkuna. Naapurit saa soppelisti seurailla panodraamoja...

Vierailija
17/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten sängyt ei ikinä ikkunoiden alla. Mutta omamme kyllä, tilasta johtuen. Ei mahdu muualle, ja kyllä siinä vetää.

Vierailija
18/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa ikkunan sängyn eteen, niin siinähän on sopivasti sängynpäätynä panodraama-ikkuna. Naapurit saa soppelisti seurailla panodraamoja...

eräässä kesätyöpaikassa ensimmäisenä päivänä niin, että kun olin pomon kanssa kahvihuoneessa tauolla, näin yhden parin paneskelevan ikkunan edessä. Kahvihuoneen ikkunat oli sisäpihalle päin, ja sisäpihan toisella puolella oli asuinrakennus.

Oli melkoisen kuumottava tilanne, olin tosi väsynyt, koska olin kotiutunut edellisenä päivänä reissusta ja nukkuminen oli jäänyt vähälle. Pomoni oli kyllä rento tyyppi, mutta en silti kertonut havainnostani. Jotenkin todella ahdistava tilanne!

Vierailija
19/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaa noin 1 km ja välissä metsää

Vierailija
20/61 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vetää koko ikkunaseinä ja siksi sänkyä ei voi laittaa ikkunan eteen. Lattialämmitys on, ja ehkä juuri siksi ikkunanedusta tuntuu niin kylmältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan