Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvinkeittimestä turha maksaa paljoa.

Vierailija
25.11.2011 |

Saksassa laadukkaasti tutkittu: 20 € keitin antaa tasan yhtä hyvän kahvin kuin 200 €uron keitin. Parhaat antoi 25€ keitin;-)

Lähde: Radio Suomi tänä aamuna

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on sama kahvinkeitin ollut 11 vuotta ja keittää yhä hyvää kahvia ja toimii kuin unelma. Tämä oli aikoinaan kuluttaja-lehden testivoittaja, eikä maksanut paljoa. Peittosi kalliit keittimet mennen tullen.

Vierailija
2/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kokeillut monia halpismerkkejä ja muutaman kalliinkin, ja kyllä nuo halpiskeittimet ihan hyvää kahvia keittää, mutta itselläni huollosta huolimatta ne eivät ole kestäneet yhtä kauan kuin kalliimmat. en itse enään missään tilanteessa tule ostamaan alle 60e keitintä. kaqlliimmilla keittimillä on vain niin paljon pidempi käyttöikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se tönöttää tuossa esillä ja päivittäin käytetään monia kertoja.

Vierailija
4/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä monia, siis puhun enenmmän kuin kahdesta, kahvinkeitintä ja laatu on paras Moccamasterilla. Hinta on kovempi mutta nykyinen masteri palvellut 10 vuotta ja aivan yhtä hyvä kahvia sillä tulee vieläkin kuin mitä 10 vuotta sitten.

Lisäksi siihen saa varaosia hyvin. Tällä tarkoita suodatinpussitelinettä, kansia, pannuja jne.. Niitä on aina tarjolla eikä tarvitse koko keitintä vaihtaa sen takia, että pannu tipahtaa lattialle :D

Vierailija
5/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta halvemmat ei ehkä kestä niin kauaa ja pitävät kovempaa ääntä.

Tämän hetkinen Philipsin 30€:n kahvinkeitin paukuttaa niin maan pirusti että naapurin mopokollikin jää kakkoseksi. Lapsi herää joka aamu kukon pierasun aikaan, koska mies juo aamukahvit kotona. Olenkin katsellut Obh Nordican King of Coffeeta mutta olen kahden vaiheilla vielä.

Vierailija
6/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 25 euron testivoittaja mahtoi olla merkiltään?

Olisi kahvinkeittimen osto edessä :)

Vierailija
7/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa mm. veden lämpötila, se levyn lämpötila, kahvin valumisnopeus yms. Ja nämä todellakin vaihtelevat eri keittimissä! Voihan halvalla saada hyvällä tuurilla hyvää kahvia keittävän keittimen, mutta todennäköisemmin ei.

Vierailija
8/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ajattele ekologiaa, niin näinhän se on. On kuitenkin ekologisesti kesTävämpää ostaa sellainen laite joka toimii vuosien, jopa vuosikymmenten ajan, kuin ostaa vuoden välein uusi.

Kahvin laatuun vaikuttavat lähinnä veden lämpötila ja annostus, joista vain ensimmäinen on riippuvainen kahvinkeittimestä.

Vierailija
9/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta per käyttövuosi on se mikä ratkaisee, ei ostohinta.

Eipä oo tarvinnut 6 vuoteen kahvinkeitintä ihmetellä, toimii kuin junan vessa. Aiemmin piti vuosittein kirota surkeaa keitintä (ei niinkään kahvin laatua) ja hätäpäissään uutta hakea kaupasta kun joku muovihärpäke hajoaa ja koko keitin on käyttökelvoton.

Vierailija
10/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjaksi vedenkeittimen, silloin kun ne ekat tuli myyntiin. Ja siitä on aikaa ??? 20 v. Olihan se silloin kiva, mutta mieti, mitä peruskonetta haluat nähdä 20 v joka aamu silmiesi edessä. Siinä on tummentumia ja vaikka mitä, jotka eivät lähde pois. Nyt on huomattavasti nopeampia versioita tarjolla, mutta en viitsi vaihtaa, kun edelleen tämä vanha toimii.

Tai joku Tupperwaren purkki ? kestäähän se, äidiltä tyttärelle, mutta kuinka kiva joku 20 v vanha kellastunut vispauskulho on ? Esteettisyys on mulla ainakin oma juttunsa, vaikka yritänkin tehdä parhaani kierrätyksessä jne.

Vedenkeittimen kanssa olen nyt sinut ja laitan sen aina käytön jälkeen kaappiin.

Mä olen kokeillut halpoja keittimiä ja perustoiminto, kahvi pysyisi lämpimänä ei ole toiminut halpisversioilla. Hyvä että jollain toimii. Kahvinkeitin on kuitenkin isompi laite kuin vedenkeitin, eli mielellään maksaa siitä että se on kiva katsella.

Vierailija
11/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuntuu että ei tarvitse vielä vähään aikaan miettiä tätä, 25 vuotta vanha Moccamasterini toimii edelleen moitteetta.

Vierailija
12/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se toimi vuosia hyvin. Puhdistin säännölliseti. Kannu meni rikki, ja sen uusiminen ei kannattanut. Ostin uuden halvahkon, ja kyllä olen huomannut että uusi keitin tekee parempaa kahvia. Puhdistuksesta huolimatta siis likaa tuntuu pinttyvän sinne putkiin.

Mutta hesarin testin mukaan uusi halpa kahvinkeitinkin peittoa vanhan ja kalliin. Puhdistus on a ja o, ja noita ei kunnolla saa puhtaaksi.

Italialaiset ammattikäyttöön tarkoitettu keittimet voi puhdistaa kuulemma kauttaaltaan. Näin kertoi mulle tuttu, joka tuurailee kahvilassa. Kuulemaa kova homma se pesu.

Vierailija
13/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parillakymmenellä eurolla saa pressopannun, joka tekee niin hyvää kahvia ettei mikään keitin! Ainakin mun mielestä. Tulee pehmeää ja täyteläistä. Nykyisen pressopannuni sain lahjaksi 6vuotta sitten ja hyvin toimii vieläkin.

Vierailija
14/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah, en enää ikinä luopuisi omasta 1700 euron koneesta joka jauhaa pavut ja tekee mahtavat espressot ja capuccinot :-)

Vierailija
15/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis oikeasti halpa) kahvinkeitin.

Nyt meillä on ollut kohta vuoden kallis termoskeitin.

Kyllä tykkään!

+nopea

+hyvännäköinen

+helppo puhdistaa

+varaosia saa aina lisää

+takuu 10 vuotta

+hiljainen

+kahvi on oikeasti kuumaa, ei jo valmiiksi haaleaa

Ja termarista on nyt muutenkin apua kun on pienet lapset, eikä kahvia ehdi/muista juoda kerralla:)

Halvat keittimet olivat huonoja siinä missä tämä arvokkaampi keitin on hyvä:)

Vierailija
16/42 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin superhalvan, olikohan 13 euroa maksavan keittimen, joka keitti ihan hyvää kahvia, mutta kesti vain kuukauden. Sen jälkeen hajos. Että kyllä toi oli ainakin supertyhmä ostos. Sen jälkeen ostin kalliimman ja on pelittänyt nyt jo pari vuotta ihan hyvin.

Vierailija
17/42 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

This is the great thing to hear about http://coffeemakeradvisor.com/

Vierailija
18/42 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressopannun puolesta liputan minäkin.

Vierailija
19/42 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no minä en kyllä jotain braunin tai philipsin tai minkä vaan valmistajan rumaa muovihärpäkettä jaksaisi keittiön pöydällä katsella 20 vuotta. Niissä yleensä hajoaa tippalukko ennen pitkää. Moccamaster näyttää minusta edelleen yhtä hyvältä kuin 15 vuotta sitten. Ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Jos tarvii, varaosia löytyy aina.

Vierailija
20/42 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joskus muinoin, ainakin 7v sitten kirpparilta keittimen 5e:lla ja ei juuri ole moittimista. Toi on kai alunperinkin joku halpis.