Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi tehdä kun mies puhuu rumalla tavalla kotona?

Vierailija
25.11.2011 |

Meillä pienet lapset, ja ahdistaa suunnattomasti kun mies puhuu töykeällä tavalla. Perustelee asiaa väsymyksellä, ei jaksa jne. mutta eihän se ole peruste - hän on kuullut rumaaa puhetta omassa lapsuudenkodissaan ja oppinut sieltä. Ei edes sisäistä, miten rumaa ja vahingollista moinen on. Mutta tosiaan hänen ollessa väsynyt asia korostuu.

Eilen puhui mulle "tule tänne! HETI!" Samalla äänensävyllä kuin käsketään koiraa, kun olin täyttämässä tiskikonetta, meinasi että pitää tulla auttamaan lapsen iltapuuron syöttämisessä. Korottaa itse ääntään ja sanoo mulle että älä siinä huuda, vaikka puhun aivan rauhallisesti. Huomasin eilen, että meidän 3v puhui isän tyyliin "se on semmonen juttu että ruoka syödään niin että heilahtaa" tokaisi veljelleen.

Olen puhunut asiasta miehelle monesti, välillä tuntuu ymmärtävän, välillä ei. Minua ahdistaa aivan suunnaatomasti ruma puhetyyli, en halua sellaista kotiini. Mitä pitää tehdä jos mies vaan jatkaa samaa rataa kun väsyttää tai on huolia, tai mitä nyt milloinkin?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, miten opetta lapsille kauniita tapoja, hyvää puhetyyliä ja kykyä nähdä asit positiivisesti kun itseltäkin syö voimia kotona oleva negatiivinen ihminen? Jos lapset olisivat isompia, olisikin helpompi tehdä vain omia lasten kanssa eikä pyytääkään miestä minnekään ja syödä viikonloppuaamupala rauhassa ilman ärtyisää isää mutta kun lapset pieniä niin pakosti tarvitsee toista peruskuvioihin koko ajan? On vaikeaa lähteä yksin minnekään kahden pienen kanssa, ja epäreiluakin että äiti aina vie ja isä jää kotiin omiin touhuihinsa.

Vierailija
22/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset olisivat isompia, olisikin helpompi tehdä vain omia lasten kanssa eikä pyytääkään miestä minnekään ja syödä viikonloppuaamupala rauhassa ilman ärtyisää isää mutta kun lapset pieniä niin pakosti tarvitsee toista peruskuvioihin koko ajan? On vaikeaa lähteä yksin minnekään kahden pienen kanssa, ja epäreiluakin että äiti aina vie ja isä jää kotiin omiin touhuihinsa.

Miksi et voi kahden lapsen kanssa mennä minnekään? Itse olen käynyt kahden pienen lapsen kanssa kolmistaan vaikka missä, ja tunnen pari yksinhuoltajaa, jotka käyvät kolmenkin pienen lapsen kanssa pitkillä reissuilla. Ehkä miehesi kaipaakin vähän omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli varsinainen... ja äitini hiljainen ja kiltti. Lukematta muita viestejä vastaan, että P-U-U-T-U heti ja napakasti. Et anna tuumaakaan periksi. Mikään väsymys tai tressi EI oikeuta puhumaan pikkulapsille noin. Aikuisten asiat ei kuulu lapsille!

Syyt:

- vie terveen itsetunnon lapsilta

- vaikuttaa psyykeen

- lapset oppivat saman käskytyylin ja siitä on haittaa aikuisuudessa

- menettävät ystäviä

- on rakkaudetonta

- eivät kestä stressiä

- elimistö käy kovalla kierroksella aina

- isän jos kenen pitäisi olla sydämen turva!

Omat sisaruksenikin ovat kärsineet ja aikuisena olemme pystyneet pikkasen puhumaan tästä. Varaa siis oikein kahdenkeskinen aika jolloin asiallisesti siis tosi asiallisesti puhut tämän asian miehesi kanssa. Vetoa siihen ( jossain hyvä ) ja että lapset puhuvat ja kohtelevat teitä samoin kun kasvavat ja oikeasti he kärsivät!

Ja kun miehesi puhuu sulle rumasti älä vastaa jos jatkaa ja huutaa niin kysy onko sulla vikaa kuullun ymmärtämisessä? Pidä pokkasi äläkä lipsu tästä. Kyllä menee perille aikanaan.

Vierailija
24/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sinä voit tehdä ja päättää miten sinä toimit lastesi kanssa ja opettaa heitä olemaan sinun kanssasi välittämättä miehestäsi. Onhan sullakin velvollisuus opettaa ja olla malliesimerkki.

Juttele, puhu, neuvo ja opeta! Ei tekosyitä!

Vierailija
25/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin sanoisin, että tästä voimme sitten jutella seuraavalla neuvolakäynnillä. Saisi kuulla ripityksen sitten siellä(kin). Jos ei muuten tajua.

Vierailija
26/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi sanoo sinulle että älä huuda, mutta omasta mielestäsi et huuda. Voisiko olla niin, että kun sanot miehellesi, että hän puhuu tylysti, hän vaan palauttaa sinulle potut pottuina?

Paras tapa saada lapset oppimaan ystävälline tyyli on varmaan itse ottaa riitatilanteessa korostetun rauhallinen asenne eikä lähteä nokitukseen mukaan. Se usein vie terän myös toisen kiukulta.

Vierailija
27/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies vielä ilmaisee ärtymystään/turhautumistaan sanallisesti. Jos hän kokee, ettei hänen äänensä kuulu, paljon pahempaa voi olla luvassa.

Vierailija
28/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko mun syytä alkaa pelkäämään väkivaltaa kun tämän kaltainen mies kysessä..?

Vierailija
29/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en hyväksy mitään tylytystä kotonani. Maailma on ihan tarpeeksi ikävä paikka ilmankin. Kotona pitää saada rakkautta ja hyvää kohtelua, eikä se ole liikaa vaadittu jos kerran minun kanssani vapaaehtoisesti ollaan ja väitetään että rakastetaan. Mitään lirkuttelua en tarvitse, mutta ystävällistä kohtelua.

Väsymys ei ole mikään syy olla jatkuvasti huonolla tuulella. Jos ahdistaa tai masentaa, silloin haetaan apua lääkäriltä, mutta ei kosteta omaa pahaa oloa rakkaimmille. Piste.

Vierailija
30/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en hyväksy mitään tylytystä kotonani. Maailma on ihan tarpeeksi ikävä paikka ilmankin. Kotona pitää saada rakkautta ja hyvää kohtelua, eikä se ole liikaa vaadittu jos kerran minun kanssani vapaaehtoisesti ollaan ja väitetään että rakastetaan. Mitään lirkuttelua en tarvitse, mutta ystävällistä kohtelua.

Väsymys ei ole mikään syy olla jatkuvasti huonolla tuulella. Jos ahdistaa tai masentaa, silloin haetaan apua lääkäriltä, mutta ei kosteta omaa pahaa oloa rakkaimmille. Piste.

Ihan nollatoleranssinko ajattelit pitää?

Veikkaan että olet pian yksinäsi.

Vierailija
31/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nollatoleranssinko ajattelit pitää? Veikkaan että olet pian yksinäsi.

Osaat varmaan lukea: jatkuva huono tuuli.

Jos tämä on teillä normaalia, niin itsepähän kärsit. Meillä osataan käyttäytyä väsyneenäkin.

Vierailija
32/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nollatoleranssinko ajattelit pitää? Veikkaan että olet pian yksinäsi.

Osaat varmaan lukea: jatkuva huono tuuli.

Jos tämä on teillä normaalia, niin itsepähän kärsit. Meillä osataan käyttäytyä väsyneenäkin.

tietää mistä tässä puhutaan. Mies on siis pahalla tuulella ja puhuu pahantuulisesti? Haluaisit nyt taikasauvan sivalluksella taikoa mieheltä pahan tuulen pois?

Minunkin mieheni on tosiaan joskus pahalla tuulella, mutta niin olen minäkin. Lisäksi olen taipuvainen nalkutukseen ja hajamielisyyteen. Mies kestää tämän valittamatta, joten olen ajatellut asian niin, että win some, lose some.

Vierailija
33/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on joskus väsynyt, pahantuulinen, nkiukkunen ja mitä milloinkin. Mutta tapa toimia on silti asia, joka valitaan. Väsymys ei oikeuta puhumaan toisille kuin koirille eikä kiroilemaan pikkulapsille tai käyttämään muuten alatyylistä puheilmaisua. Jos niin käy joskus, se sallittakoon kaikille, mutta että se on tapa joka toistuu usein.

Vierailija
34/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on joskus väsynyt, pahantuulinen, nkiukkunen ja mitä milloinkin. Mutta tapa toimia on silti asia, joka valitaan. Väsymys ei oikeuta puhumaan toisille kuin koirille eikä kiroilemaan pikkulapsille tai käyttämään muuten alatyylistä puheilmaisua. Jos niin käy joskus, se sallittakoon kaikille, mutta että se on tapa joka toistuu usein.

Hän on selvästi breikin tarpeessa.

Vierailija
35/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murahdellaan, ärähdellään, kivahdetaan jos toiselta tipahtaa vaikka lusikka kädestä niin tokaistaan "mitä sä sähläät siinä"

ja ihan samalla esimerkillä. Jospa tekisit jotain asialle sen sijaan, että kyselisit mitä PITÄISI tehdä???

Vierailija
36/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten mitä, mitä voin tehdä? Hajottaa lasten perheen? Ovatko nämä asiat niin isoja (lasten hyvinvoinnille haitallisia) että se kannattaa tehdä? Sitä mietin. Mikäli en saa miestä rauhallisella keskustelulla ymmärtämään, yrittänyt olen mutta yritän vielä lisää.

Vierailija
37/39 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten mitä, mitä voin tehdä? Hajottaa lasten perheen? Ovatko nämä asiat niin isoja (lasten hyvinvoinnille haitallisia) että se kannattaa tehdä? Sitä mietin. Mikäli en saa miestä rauhallisella keskustelulla ymmärtämään, yrittänyt olen mutta yritän vielä lisää.

Minusta nämä asiat eivät ole kovin isoja. Mutta tulenkin alkoholistiperheestä, jossa huudettiin melko säännöllisesti. Ei se minun hyvinvoinnille varmaan erityisen hyväksi ollut, muttei pahaksikaan. Oikeastaan on ollut ihan hyvä, että kotona kuuli kaikenlaista ja eri tunteita tuuletettiin, koska en ole aikuisenakaan ahdistunut esim. huutamisesta ja tiuskimisesta niin kuin jotkut, jotka lapsuudenkodissaan ovat tottuneet hyvin rauhalliseen ilmaisuun.

Vierailija
38/39 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä asiat eivät ole kovin isoja. Mutta tulenkin alkoholistiperheestä, jossa huudettiin melko säännöllisesti. Ei se minun hyvinvoinnille varmaan erityisen hyväksi ollut, muttei pahaksikaan. Oikeastaan on ollut ihan hyvä, että kotona kuuli kaikenlaista ja eri tunteita tuuletettiin, koska en ole aikuisenakaan ahdistunut esim. huutamisesta ja tiuskimisesta niin kuin jotkut, jotka lapsuudenkodissaan ovat tottuneet hyvin rauhalliseen ilmaisuun.

Okei, mä ainakin ahdistun huutamisesta ja tiuskimisesta vaikka sitä kuulin liikaa lapsuudessani, niin en siihen tyyliin tottunut.

Vierailija
39/39 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta että riitelyyn ja henkiseen väkivaltaan pitäisi tottua jo lapsena, koska on niin huono että ei kuitenkaan aikuisena ansaitse hyvää parisuhdetta tai hyviä ystäviä niin parempi jo tottua lapsena että jaksaa sitten aikuisena tai muuten saa olla yksin rauhassa.