Kummit kyselee joululahjoista, mitä sanon??
Lapsella on 3 kummia ja nyt he ovat alkaneet kysellä mitä tyttö toivoisi joululahjaksi. Tyttö on kohta 4v ja tuntuu, että hänellä on jo kaikki tarvittava.
Kaikki kummit ovat lapsettomia ja varakkaita ystäviäni ja he haluavat ostaa vähän arvokkaamman lahjan noin 100e. Ehdotin yhdelle, että ostaa jotain pikkuautoja ja hän sano, että voi ostaa nuo autot vaikka pikkujoululahjaksi, mutta haluaa antaa kunnon joululahjan.
Ihanaahan se on, että kummit haluavat panostaa lahjaan, en halua valittaa. Mutta en vaan keksi lahjatoiveita. :( Mitä sanoisin toiveeksi, vinkkejä?
Ja tyttö itse toivoi joulupukilta tusseja ja hiuspinnejä ja ne saa kyllä.
Kommentit (23)
varmasti löydätte yhdessä jotain kivoja lahjoja. Meille tulee kuvastot kotiin ja ihan pienestä pitäen olen opettanut lapset rastittamaan lelut mitä haluavat. =)
Miten, jos kummit lupautuisivat viemään lapsesi johonkin.. Lastenkonserttiin vaikka liput ja kummi/kummit mukaan. Ei lahjan tarvise aina olla tavaraa..
tai joku muu retki.
Joku kalliimpi koru, esim. helmet, joita vois itten lisäillä vuosien saatossa.
Tarvitsetteko tyynyä, peittoa tai petivaatteita.
Joku lehti?
tanssikurssi tms.
keräilee noita hopelusikoita lapselle, ostaa aina synttäri lahjaksi. helmet on jo, jatkopaloineen. Samoin kultainen kaulakoru, jossa kastesormus, sen sai kummilta ristiäisissä. Ja 4 nomination koruakin löytyy. Eli ei koruja.
Muumi lehteä tilaa mummo. Tuo nukketeatteri tai muu vastaava juttu voisi olla kiva... :) Saisi kummi ja lapsi yhteistä aikaa, vaikka kummit kyllä ottavat tyttöä usein yö kylään. :) Astioita en haluaisi vielä alkaa lapselle keräillä, vie vain tilaa ja lapsen maku muuttuu, kun kasvaa, joten voi käydä niin ettei halua niitä isona, omaan kotiin. Kiitos vinkeistä, lisää kaipailen. :)
ap
keräilee noita hopelusikoita lapselle, ostaa aina synttäri lahjaksi. helmet on jo, jatkopaloineen. Samoin kultainen kaulakoru, jossa kastesormus, sen sai kummilta ristiäisissä. Ja 4 nomination koruakin löytyy. Eli ei koruja.
Olisiko noin varakkailla kummeilla halua kerryttää varallisuutta lapselle, jos tavaraa ei tervita. Eli antaa rahana tai ostaa sijoitusrahastoja/osakkeita lapsen nimiin?
Joku matka olisi kiva sekin, vaikka yö kylpylähotellissa
sähkötoiminen hello kitty skotteeri tai auto jolla jolla siis tyttö voi itse ajaa. www.villenkello.fi tms löytyy iso valikoima, myös muista kaupoista. Tietokone ja siihen joku peli. Oikea kamera, käsipelikonsoli, tv-pelikonsoli, matka DVD soitin, kännykkä. Oikea hevonen yms.
Itse pyytäisin varmaan että alkaisivat kerätä jotain kaunista hopeasarjaa (aterimia tms) ja lisäksi joku pieni lahjalelu. Tai sitten, että tyttö saisi esim. sarjakortin teatteriin/ uimaan tms.
Miten olisi urheiluvälineitä? Onko suksia ym rattikelkkaa.. CD soitin?
lapsettomia, työssäkäyviä, noin 35 vuotiaita, kaksi naista ja yksi mies kummeina. Kaikki ovat minun läheisiä ystäviäni. Ja ovat varakkaita, koska ovat keskittyneet uraansa ja jättäneet lapsihaaveet.
Itse säästän jo lapselle ja hänellä on myös osakkeita, enkä edes ilkeä pyyttää kummeilta raha lahjaa. Olen miettinyt noita pelikoneita, onko ne tarkoitettu 4 vuotiaille? Osaako 4v edes vielä pelata niitä ja onko ne hyväksi? Olen itse aika pihalla niistä. :(
Luistimet voisin pyytää joltain kummilta, mutta nekin pitää ostaessa sovittaa, niin on vaikea ostaa ne joululahjaksi. Sukset ja stiga löytyy.
ap
Äänikirjoja? Joku kirjasarja?
Tai tosiaan kulttuurikokemuksia - lastenteatteria, konsertti? Tai muunlaisia huvituksia: Disney-jääshow (tammikuussa Hartwall-areenalla), käynti kylpylässä, Huimalassa tai Hoplopissa + ravintolassa syömässä.
Tai musiikkia cd:llä? Elokuviin sarjalippu?
Tai jotakin vaatetta, vaikkapa ihana naamiais/juhla-asu?
mainitset vain jotain mistä pitää, esim. kirjoista. Mielestäni olisi sitten siinä, ostakoot mitä haluavat.
mattoa, lamppua, tuolia
Tai lapselle jotain vaatetta Fllece puku -haalarin alle.
Tai sitten kysyt lapselta, mitä hän haluaa :)
Joku grafiikanlehti tms.
Taitelijatarvikkeet, prinsessapuku
ilmoita sitten kummille merkki ja koko. Tosin nekin tuppaa olemaan aika edullisia, 20 eurosta ylöspäin. Kypärän kanssa olisi tietysti arvokkaampi lahja.
Itse sanoisin ainakin yhdelle, että osta vaatteita. Silloin kummi voisi itse päättää paljonko laittaa rahaa.
Lakanoita? pyyhkeitä? Lastensarjan astioita? Elokuvaliput? Korvakuumemittari? Potkuri, kelkka tms??
Disneyn jääshow on ihana.
Autoiletteko? Kannettavat dvd-soittimet?
Polkupyörä (kevät tulee pian)
Uimavarusteet (uimapuku, uimalasit, uimakengät ja pyyhe)
Herätyskello tai esim. Muumi rannekello?
Logigo-sarjaa (googlaa lastenkeskus.fi) , se lauta ja sitten muutama peli, aiheista, joista tyttö tykkää. On ollut tosi suosittu, mutta hinnakas. Ei mikään yhden yön juttu.
Nukkekoti?
Heppatalli?
sitä voisi sitten hiljalleen sisustaa juhla juhlalta. Siihen saa uppoamaan rahaa ja vaikka yhteistä kummiaikaa.
Toiselle kerrot, että legot ovat aina hyvä lahja eli niitä peruspalikoita kiitos. Lapsi ja kummi voivat yhdessö niitä rakennella.
Ja kolmannelle sanot, että kirjoja ei koskaan ole liikaa, joten niitä voisi ostaa. NImenomaan kalliita prinsessakirjoja, joissa on satucd mukana.
Paljon tuli kivoja vinkkejä ja aion niitä hyödyntää. :)
Tuo nukkekoti vinkki oli kiva, meillä on jo lundian nukkekoti (minun vanha, nekun kestää sukupolvelta toiselle.) Siihenhän tosiaan voisi pyytää ne valot ja huonekaluja. :)
Lisää toki saa vielä vinkkejä laitella. :)
ap (lähtee kellarikomerosta etsimään nukkekodin) :)
Yleensä kun täällä kuulee marinaa, miten kummit ei ollenkaan huomioi, ostaa huonoja ja halpoja lahjoja yms.
Mutta ongelmat näyttää olevan tuossakin! :)
Älä ihmeessä mene rahaa tai osakkeita pyytämään, niin kuin joku tuolla ylempänä ehdotti. Kyllä he tajuavat ehdottaa sitä itse, jos kokevat sen sopivaksi tavaksi lahjoa lasta. Sen ehdottaminen on kuitenkin mielestäni todella törkeää, vaikka tavaraa ei tarvittaisikaan.
Ja jos tämä sama ongelma tulee esiin jokaisena merkkipäivänä ja jouluna, niin ennakoi jatkossa tilannetta, äläkä mene heti itse ostamaan jotain mitä lapsesi tarvitseee, vaan "säästä" lahjatoiveeksi.
olisi jos ehdotat että alkavat keräämään vaikka jotain astiasarjaa tai hopealusikoita tai muuta "arvokkaampaa" lapsen tulevaisuuden varalle?