Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvanvaatetta, kasvunvaravaatetta, äitiysvaatetta.... miten selviätte säilytyksestä??

Vierailija
24.11.2011 |

Hei

Miten ihmeessä muut organisoitte vaatesäilytyksen, kun talossa on lapsi(a) ja mahdollisesta yhdestä vielä haaveillaan?

Minulla joka paikka pursuaa vauvanvaatetta, äitysvaatetta, kasvunvaravaatetta (ale- ja kirpparilöytöjä joita en ole voinut ohittaa) sekä omia vaatteitani normaalikokoa isompaa, joita saatan taas tarvita mahdollisen raskauden jälkeen, ja kokonumeroa pienempää, joihin en ihan vielä mahdu.

Kertokaa kaikki mahdolliset hyvät pakkaus- ja varastointivinkit!!

Kerrostalossa asumme ja tilaa on niukasti...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen laittanut käyttöä odottavat vaatteet pusseihin, josta voi imurilla imeä ilmat pois. Menee aikapaljon pienempään tilaan, kuin jos laittaisi vaatteet laatikkoon.

Vierailija
2/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en hanki mitään turhia vaatteita mitä en tarvitse.

Muutamat ensimmäiset vauvanvaatteet säilössä (kauppa kassillinen)

Imetysliivit säästin.

Ne mihin en nyt mahdu tai ovat liian isoja meni kierrätykseen.

En siis hamstraa lapselle kasvun varalle vaatteita, vaan menen kauppaan kun entiset alkaa olla pieninä, pienistä muutamat parhaimman säästän ja loput kierrätykseen.

En voi säilöä vaatteita sen takia, JOS vaikka vielä lapsen saisin.

Jos tulen tarvitsemaan vielä, lähden kirppiksille ja kauppoihin etsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuossa on ihan haastetta ja hommaa. Minäkin olen päätynyt säilyttämään kaiken. Ovat ikean läpinäkyvissä muovilaatikoissa, joita saa tosi hyvin päällekkäin ja mahtuvat kellarin seinälle. Toisen lapsen jälkeen alkoi järjestys vähän rakoilla, mutta nyt kolmas tulossa (ja viimeinen) ja odotan kyllä hetkeä että voin laittaa tavaraa pois. Ihan kyllä kätevää kun on vaatetta valmiina, ei tarvi nähdä uuden ostamisen vaivaa ja halvemmallakin pääsee. Tsemppiä!

Vierailija
4/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä niistä ikean laatikoista. Niitä voi siis pinota lattialle ja kapeaan tilaan melkeimpä 2 metrin kerrokseksi ja pysyvät pystyssä. Ovat ihan käteviä. Ja yhteen laatikkoon voi laittaa tietyn koon vaatetta ja vaikka merkata koon. Kun ovat läpinäkyviä näkyy jo läpikin mitä niissä on. Edullisiakin taitavat olla

Vierailija
5/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun joskus mahdut niihin pienempiin vermeisiin, ne ovat jo niin epämuodikkaita ettet kuitenkaan enää niitä pidä. Sama homma lasten "kasvunvaravaatteiden" kanssa, käyttämättä ne kuitenkin jäävät, samoin ne kaljasaavinpeitot.

Vierailija
6/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin antaisin kaikki ylimääräiset äitiys- ja muut vaatteet eteenpäin ja niin olen tehnytkin, itse olen pääasiassa antanut eteenpäin kavereille.

kuten joku mainitsikin, ne äitiysvaatteet ja monet muutkin lastenvaatteet "vanhentuu" ei niitä tee enää mieli monen vuoden jälkeen pitää, kun näyttää kovin vanhanaikaiselta (vaikken mikään trendien seuraaja todellakaan ole).

Ja kun teilläkin on jo useampia ja varmaankin paljon lapsiperhetuttuja, on oletettavaa, että sitten kun alat odottaa, joku ystävistäkin on samassa tilanteessa eli haluaa vaatekaappinsa tilaa ja on sitten innokas antamaan omiaan pois. Ja loput sitten hankitaan itse kaupoista ja kirppiksiltä.

Kaikkea et kuitenkaan tule käyttämään. Pelkästään se, minä vuodenaikana vauva syntyy ja olet raskaana, rajaa aika tehokkaasti osan vaatteista pois.

Vierailija
7/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten organisointiongelma lastenvaatteiden kanssa; kolme lasta ja säästän vaatteet aina nuoremmille, mutta miten muistaisin ottaa ne käyttöön? Ja pitäisikö ne säilyttää koon mukaan vai kaikki paidat yhdessä ja housut yhdessä? Olisi pitänyt vaan laittaa kierrätykseen ja ostaa uutta sitä mukaa kuin tarvitsee. Mutta se tulee taas kalliiksi.

Vierailija
8/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En hanki niitä "jos sattuis laihtumaan/lihomaan"-vaatetta. Olen mahtunut todella nopeasti synnytyksen jälkeen entisiin, enkä ole raskausaikana ostanut itselleni vaatetta(paitsi imetysliivejä + mammavaatteita muutamat).

- Käyn kerran pari vuodessa vaatekaapin läpi ja laitan pois ne mitä en käytä enää tai mitkä ei sinne mahdu.

- Ostan harvoin alennuksesta tulevia kokoja(korkeintaan seuraavaksi talveksi ulkovaatteet)

- Pistä heti pois puolet vaatekerrasta kun lapsi kasvaa niistä ulos.

- Säilytystä helpottaa tavaran väheneminen

- pakkaa esim.sängynaluslaatikoihin ja tarvittaessa käyttää niitä tyhjiöpusseja, joista otetaan ilmat pois ja pussista tulee litteä.

Tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu kun tunttuu ettei kaapissa ole muuta kuin niitä liian pieniä tai isoja lastenvaatteita odottamassa. Pakko niistä on luopua..:)