Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kauheimmat treffit

Vierailija
24.11.2011 |

..en viitsi laittaa tätä tuohon typerin ukko jonka kanssa olet ollut treffeillä -ketjuun, koska ei hän mitenkään typerä ollut.

Menin vastaamaan kirjeenvaihtoilmoitukseen, joo niitä silloin 90-luvun alussa vielä harrastettiin. Kirjoiteltiin siinä pari kertaa ja tuumasin ettei ole luku/kirjoitusmiehiä, no mitäpä tuosta. Sovittiin että mennään kahville kun samassa kaupungissa asuttiin.

Tajusin heti hänet nähtyäni että hän on lievästi kehitysvammainen. Juotiin kahvit ja juteltiin ja lähdettiin kotiin. En saanut sanottua lähtiessä että tämä oli tässä. Vastasin hänelle kyllä puhelimeen pari kertaa sen jälkeen - eikä tuolloin vielä kännykästä nähnytkään kuka soittaa - mutta olin lyhytsanainen ja välttelevä.

Hän lakkasi soittelemasta ja kun näin sattumalta hänet kaupungilla pari kuukautta jälkeen, moikattiin ja jatkettiin matkaa. Mutta nämä olivat "hankalimmat" treffini, enkä toiste sortunut kirjeenvaihtoilmoituksiin.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole huomanneet, että täällä on about puolella kehitysvammainen (tai kauniisti kehitysviiveinen) lapsi ja nyt on ne on ihan herne nenässä, jos joku nainen ei kelpuuttaisikaan niiden lasta puolisoksi, vaikka lapsi nyt sattuu olemaankin vähän hidasjärkinen ja rajoittunut toiminnoiltaan? Tottakai jokaisen terveen naisen pitää nähdä heidän Jimi-Petterinsä sisälle ja olla valmis ottamaan hoitovastuu pikku-JP:stä.

Vierailija
2/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä provoilevat taas. Onhan se ihan eri asia, jos se oma mies vammautuu, kuin ottaa kehitysvammainen.

Tosin en mä ymmärrä sitäkään, miksei sitä vammautunutta miestä saa jättää, useimmat kuitenkin hyväksyvät mt-sairauksiin sairastuneen hylkäämisen.

Mäkin olisin ennen ajatellut niin jalosti, etten koskaan jättäisi miestäni, jos hänelle sattuisi jotain. Mut hän ehti onneksi jättää minut sairastuttuani, ja sai siihen kyllä kaikkien tuen.

Mutta jos joku terve mies seurustelisi kehitysvammaisen naisen kanssa, pitäisin häntä kyllä sairaana, hyväksikäyttäjänä tms. Mä näen kuitenkin kehitysvammaiset lapsina, joihin ei ole soveliasta sekaantua.

Mua hiukkasen ällötti jopa forrest gump.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasavertainen rakkaussuhde ei ole mahdollista, jos kaksi ihmistä ei ole tunteen ja älykkyyden osalta samalla tasolla. Miten pystyt lopultakin erottamaan rakkaudelliset lämpimät tunteet säälistä, jos ympäristöstä tulee paineita, että kaikkia pitää voida rakastaa. Ja mikään tuskin on sille vajavaisemmalle kumppanille nöyryyttävämpää kuin tulla rakastetuksi siksi, että on vajavainen.

On eri asia säilyttää rakkaus vammautunutta kohtaan pitkässä suhteessa, jos alun perin tilanne on ollut se, että kumppaneiden henkinen ja fyysinen tila on ollut samalla tasolla. Ei tietenkään ole mahdotonta, että rakkaus roihahtaa henkisesti vammautuneen ja "täysin normaalin" (mitä ikinä se tarkoittaakaan) välille, mutta jos tasoero on huomattava, täyttyvät esimerkiksi hyväksikäytön merkit varsin helposti.

Ja kyllä; minä välttelen tietyntyyppisiä miehiä, eikä minua yhtään hävetä tunnustaa sitä. Pystyn myös elämään sen tosiseikan kanssa, että maailmassa on luultavasti paljon sellaisia miehiä, jotka välttelevät kaltaisiani naisia.

Realiteettien tunnustaminen ei ole häpeä. Häpeällisempää on koettaa esittää avarakatseisempaa ja suvaitsevampaa kuin onkaan.

Ihan oikeastiko eräät täällä ovat sitä mieltä, että kumppaniksi pitää olla henkisesti vammainen mies VAIN SIKSI, että ei saa vaikuttaa syrjivälle muiden silmissä?!!

Ei. Ei muiden silmissä vaan omissa silmissä. Haluaisitko sinä olla oman elokuvasi rasisti tai paha ihminen, joka välttelee tietyntyyppisiä miehiä?

Että henkisesti vammainen on täysin kelvollinen kumppani naiselle, joka etsii tasavertaista paria arjen jakamiseen?

Vittu mitä tekopyhyyttä.

Voi ollakin kelvollinen. Nykyään yhteiskunta on melko helppo ja vammaisetkin kykenevät käymään töissä. En näe siinä mitään tekopyhyyttä. Kyllä se on mahdollista.

Tietenkään se ei näitä "korkean moraalin" kannattajia häiritse, että tuollaisessa suhteessa saattaisi motiivina olla vain esimerkiksi sääli - joskus jopa tarkoitukseton hyötykäyttö.

Ei siinä mitään korkeaa moraalia tarvita. Tarvitaan vain tasa-arvoista ajattelua ihmisiä kohtaan. Ei sääliä tarvita tai hyötykäyttöä.

Minusta sinä et osaa ajatella tätä kypsästi.

Ajattelu ja näiden pohtiminen on realismia. Se autiosaari juttu on myös realismia ajattelun tasolla.

Jos toinen on älykäs niin hän kykenee kyllä säätelemään älyykkyytensä tämän vähemmän älykkään tasolle ja saamaan siitä myös tarpeeksi henkistä tyydytystä, sillä ymmärtää niin laajasti kokonaissuhteen.

Sinä et välttämättä ole niin älykäs. Ehkä vaadit partneriltasi liian älykästä vastinetta. Sinulle riittäisi se tavallinen työläinen sorvin parista. Ei siinä mitään, mutta jos ylistät itseäsi jotenkin älykkäänä jolle ei edes kelpaa se sorvin käyttäjä niin tyhmä kyllä olet. Sillä muuten tajuaisit kokonaiskuvan melko selvästi.

Vaan taidan älykkäänä ihmisenä käydä tätä keskustelua av:lla yksinään. Ei minun tarvitse edes tuoda ihmisoikeuksia tähän ketjuun. Luulen että tämä on tässä nyt.

Vierailija
4/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä provoilevat taas. Onhan se ihan eri asia, jos se oma mies vammautuu, kuin ottaa kehitysvammainen.

Tosin en mä ymmärrä sitäkään, miksei sitä vammautunutta miestä saa jättää, useimmat kuitenkin hyväksyvät mt-sairauksiin sairastuneen hylkäämisen.

Mäkin olisin ennen ajatellut niin jalosti, etten koskaan jättäisi miestäni, jos hänelle sattuisi jotain. Mut hän ehti onneksi jättää minut sairastuttuani, ja sai siihen kyllä kaikkien tuen.

Mutta jos joku terve mies seurustelisi kehitysvammaisen naisen kanssa, pitäisin häntä kyllä sairaana, hyväksikäyttäjänä tms. Mä näen kuitenkin kehitysvammaiset lapsina, joihin ei ole soveliasta sekaantua.

Mua hiukkasen ällötti jopa forrest gump.

Minua ei ällöttänyt Forrest Gump. Se oli kauniisti kuvailtu leffa ja huumoriakin oli mukana pehmennyksenä.

Ei kehitysvammaista voi pitää lapsenakaan. Heilläkin on ihmisoikeutensa. Lapsilla on omat ihmisoikeutensa.

Toivoisin todella kypsää suhtautumista erilaisiin olentoihin. Nythän on niin että vammaiset on ohitettu näissä asioissa täysin.

Keskustelun on käytävä ja toivon todella että naiset luovat tulevaisuudella entistä enemmän suhteita kehitysvammaisiin miehiin. Se teille oleva kehari voi olla parempi isäehdokas, kuin lähibaarin Vesku.

Minusta sinä olet katkera. Etkä ole oikein kypsästi ottanut vastaan sitä eroa. Sun pitäisi edelleen ajatella jalosti eikä väheksyä jaloutta.

Jos joku terve mies seurustelee kehitysvammaisen naisen kanssa niin sun ei pitäisi pitää sitä hyväksikäyttönä ennekuin on toisin todettu. Eikä se ole sinun asiasi. Eikä sinun epäonnistunut liitto ole meidän asia. Eikä se ole mikään todiste sille etteikö se voisi toimia.

Lisäksi voidaan myös epäillä että kirjoitat palturia. Useimmat todellakaan eivät hyväksy mt-sairastuneen hylkäämistä. Se on fakta.

Minusta sinun pitäisi nyt vähän kelata mitä sinä itse haluaisit sinulle tehtävän. Tässä ei provoilla. Läpsäise itseäsi poskelle ja herää. Tässä ei provoilla vaan keskustellaan asiasta. Provoiletko sinä valehtelemalla omasta miehestäsi noin? Mitkä muuten ovat todelliset motiivisi?

Miksi vastustat vammaisten oikeuksia niin todenteolla että jopa valehtelet sen puolesta?

Vierailija
5/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et välttämättä ole niin älykäs. Ehkä vaadit partneriltasi liian älykästä vastinetta. Sinulle riittäisi se tavallinen työläinen sorvin parista. Ei siinä mitään, mutta jos ylistät itseäsi jotenkin älykkäänä jolle ei edes kelpaa se sorvin käyttäjä niin tyhmä kyllä olet. Sillä muuten tajuaisit kokonaiskuvan melko selvästi.

Vaan taidan älykkäänä ihmisenä käydä tätä keskustelua av:lla yksinään. Ei minun tarvitse edes tuoda ihmisoikeuksia tähän ketjuun. Luulen että tämä on tässä nyt.

[/quote]

että ihmisiä mahtuu tälle maapallolle kuusi KUUSI miljardia. jos kaikki haluaisivat kykyjensä ja empatiansa vuoksi seurustella vammaisen kanssa, kaikki "tavikset jäisi yksin" siis sinulla on hirvittävän kapeakatseinen näkemys ja yltiö hyväntekevää-asenne

me kaikki olemme erilaisia. olimme sitten vammaisia tahi eri rotuisia yms. emmehän me säälistä rupea seurustelemaan juoppojen tai narkkarienkaan kanssa jos ajattelemme ettei se ole niiden vika. niillä on vaan riippuvuustaipumus geeneissä! kyllä me valitsemme puolison OMAN persoonan mukaan, ja sen mukaan kuka itse kullekkin sopii. ei sillä lailla että joku käskee jotain toista hyvän teon puolesta valitsemaan puoliso joka ei sovi! SIIS MITEN NÄIN YKSINKERTAISESTA ASIASTA VOI SAADA RIIDAN JA VÄITTELYN AIKAAN, JA SOTKETAAN VIELÄ IHMISOIKEUKSIIN en ole kyllä kertaakaan kuullut että ihmisoikeuslaissa vammaisen on pakko saada ns. normaali puoliso. herranjumala. kun ei niitä saa kukaan muukaan välttämättä

Vierailija
6/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudessa mennään oman TAHDON mukaan, eikä rakkaus kuuntele teidän höpötyksiä yhdenvertaisuudesta. Kukaan muu ei ratkaise toisen tahtoa, vaikka kuinka kuulostaa kivalta haukkua toinen, kun ei tahdo rakastua kehitysvammaiseen. Ei kukaan muu määrää ketä tahdotaan rakastaa.

Ei tietenkään kenenkään tarvitse rakastua toiseen ja jatkaa seurustelua. Se on täysin subjektiivinen ratkaisu! Jos ei riitä tahtoa kehitysvammaiseen, sitä ei vain riitä. Jos punaiset hiukset on este, sitten ne on. Jos häiritsee peukalo keskellä kämmentä, sitten se häiritsee.

On epärehellistä, jos yrittää teeskennellä mitään muuta kuin tahtoo. Rakkaussuruja syntyy riittävästi, turha niitä on rakentaa vain sen takia, kun toista muka pitäisi rakastaa. EI PIDÄ. Eikä ole moraalitonta tai mitenkään väärin, vaan päinvastoin. Jos ei koe vetovoimaa, ei voi rakastaa.

Vierailija
7/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä "älykkäänä" ihmisenä tosiaankin tunnut olevan ainoa joka on sitä mieltä, että puolisonsa kanssa ei tarvitse olla henkistä yhteyttä, fyysinen riittää. Ja mikäs siinä jos asia tosiaan sinun kohdaltasi on näin, mutta turha olettaa että kovin moni voisi jakaa tämän mielipiteen kanssasi.

Ja kuten itsekin toki ymmärrät, treffeillä käyminen ei ole mikään universaali ihmisoikeus.

Vierailija
8/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan parisuhteessani pelata trivial pursuitia ja niin teinkin tänään mieheni kanssa. On yksityisasiani, millä kriteereillä valitsen ihmiset joiden kanssa haluan jakaa elämäni ja vapaa-aikani.

Maailman 3,5 miljardista miehestä monikaan ei haluaisi parisuhteeseen kanssani. Olen ylipainoinen, ohuthiuksinen, persjalkainen ja lyhyt. Kenenkään ei tarvitse säälistä olla kanssani, vaikkei tuntisi mitään vetoa minuun.

Vierailija
9/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies joutuisi pahoinpitelyn kohteeksi ja saisi vakavan aivovamman ja taantuisi lähes lapsen tasolle.

So long. Olit hyvä mies, mutta nyt on aika jatkaa matkaa. Ei sairaseläkkeelläsi kuluteta luxustuotteita.

Olisi ylevää kuitenkin ajatella mitä jos omalle kohdalle kävisi näin.

Haluaisitteko vakavasti vammautuneena seurustella tai treffailla myös terveitä. Tehän ylimielisyydessä sysäätte vammaiset seurustelemaan vammaisten kanssa.

Aika aprtheidia minusta.

Jokainen meistä voi vammautua tai syntyä vammaisena. Enkä nyt ymmärrä miksi liikuntaelinvammaiset nostetaan ylemmälle jalustalle teidän miestaulukolla.

Olisi mukavaa kuulla enemmän tuosta taulukosta, jolla sijoittelette miehiä.

eli sun mielestä kun kerran kerran menin treffeille niin tilanne selvä, hääpäivä sovitaan saman tien? :)))

Olisiko kuvailemasi ihan hiukkasen eri tilanne kuin minun alkuperäinen tilanteeni...?

ap

Vierailija
10/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä sitten on hyväksyttävät syyt dumpata mies treffeillä?

Siinä toisessa ketjussa syyksi olivat riittäneet esim purjehduskengät eikä kukaan tullut aukomaan päätään.

Tilannehan on suorastaan optimaalinen kehitysvammaisten miesten kannalta. Ei tartte kuin yksi nainen puijata jollain keinolla treffeille, tämä nainen on sitten velvoitettu elinikäiseen suhteeseen kyseisen miehen kanssa ettei vaan sortuisi syrjintään taikka ahdasmielisyyteen. Terveet miehet saa kyllä vongata piparia hyvällä tuurilla koko ikänsä eikä peräkammarin pojille riitä sympatiaa oikein keneltäkään.

Vierailija
11/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran tähän alkuperäiseen viestiini, joka on rönsyillyt aika erilaiseksi kuin sen kirjoitin..

En olisi kyseisen miehen kanssa mennyt toisille treffeille, vaikka hän ei olisi ollutkaan kehitysvammainen. Meidän luonteemme eivät olleet lainkaan sopivat toisillemme. Hänen kiihkein harrastuksensa oli jääkiekko-otteluissa käyminen, ja hän puhui viimeisimmästä pelistä n. 90% kahvillaoloajasta. Hän puhui siitä hyvin kovaan ääneen ja käyttäen sanaa vittu aina kun pystyi. Minä kun en välitä lainkaan urheilusta ja vaikka minultakin saattaa joskus voimasana pärähtää, niin hänen kielenkäyttönsä häiritsi minua.

Vielä mainittakoon, että kun hän soitti minulle pari kertaa jälkikäteen, hän ei ehdottanut uusia treffejä. Eli ilmeisesti hänkään ei innostunut minusta.

Meidän kemiamme nyt vain eivät kohdanneet. Minä pystyn myöntämään, että yksi syy siihen minun puoleltani oli se, että hän oli kehitysvammainen. Mutta ilman sitäkin ominaisuutta hänessä minä en olisi lähtenyt toisille treffeille.

ap

Vierailija
12/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin turha sitä on yrittää edes konkreettisesti.

Suosittelisin että jokainen yrittäisi edes ajatuksen tasolla hyväksyä puolisokseen vammaisen tai muuten vajavaisen.

En ymmärrä miksi se monista on vastenmielistä jopa ajatuksen tasolla? Yrittäkää nyt kovasti muuttua ihmisinä korkeammalle tasolle.

Monissa asioissa muuttuminen lähtee ajatuksesta, jos ei ole ajatusta niin muutosta ei tule tapahtumaan. Mikä siinä on niin vastenmielistä? Purkakaa se vaikka paperille.

Vierailija
13/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudessa mennään oman TAHDON mukaan, eikä rakkaus kuuntele teidän höpötyksiä yhdenvertaisuudesta. Kukaan muu ei ratkaise toisen tahtoa, vaikka kuinka kuulostaa kivalta haukkua toinen, kun ei tahdo rakastua kehitysvammaiseen. Ei kukaan muu määrää ketä tahdotaan rakastaa.

Ei tietenkään kenenkään tarvitse rakastua toiseen ja jatkaa seurustelua. Se on täysin subjektiivinen ratkaisu! Jos ei riitä tahtoa kehitysvammaiseen, sitä ei vain riitä. Jos punaiset hiukset on este, sitten ne on. Jos häiritsee peukalo keskellä kämmentä, sitten se häiritsee.

On epärehellistä, jos yrittää teeskennellä mitään muuta kuin tahtoo. Rakkaussuruja syntyy riittävästi, turha niitä on rakentaa vain sen takia, kun toista muka pitäisi rakastaa. EI PIDÄ. Eikä ole moraalitonta tai mitenkään väärin, vaan päinvastoin. Jos ei koe vetovoimaa, ei voi rakastaa.

Miksi vammaisuus häiritsee. Perustelut vaikka paperille. Ongelmia tulee, jos niitä ei osaa perustella itselle tai tälle treffikumppanille. Pelkkä yök tai hyi ei todellakaan riitä.

Älykkyyteen kuuluu laajamittainen ajattelutyö. Teette jo ensimmäisen virheen, jos hylkäätte pelkän ajatuksen asiasta.

Voitte vähentää rasismia tietynlaisia miehiä kohtaan lieventämällä asianhaaroja vaikka miettimällä kävisikö parisuhde autiollasaarella tai avaruudessa. Muutos lähtee pienistä asioista. Pyrkikää siihen ettei ulkonäöllä tai älyllä ole mitään väliä, vaan sillä biomassalla, joka kanssanne hengittää ilmaa tai yhteyttää.

Vierailija
14/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis satu.

Illuusioni kaiken ylittävästä rakkaudesta on tuhottu.

Kiitos vaan av:läiset.

Vierailija
15/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä "älykkäänä" ihmisenä tosiaankin tunnut olevan ainoa joka on sitä mieltä, että puolisonsa kanssa ei tarvitse olla henkistä yhteyttä, fyysinen riittää. Ja mikäs siinä jos asia tosiaan sinun kohdaltasi on näin, mutta turha olettaa että kovin moni voisi jakaa tämän mielipiteen kanssasi.

Se on ihan luonnollista että keskustelussa on yksi älykäs ja loput muut ovat keskimassaa.

Vierailija
16/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeuksilla ei ole asian kanssa tekemistä Minä haluan parisuhteessani pelata trivial pursuitia ja niin teinkin tänään mieheni kanssa. On yksityisasiani, millä kriteereillä valitsen ihmiset joiden kanssa haluan jakaa elämäni ja vapaa-aikani.

Maailman 3,5 miljardista miehestä monikaan ei haluaisi parisuhteeseen kanssani. Olen ylipainoinen, ohuthiuksinen, persjalkainen ja lyhyt. Kenenkään ei tarvitse säälistä olla kanssani, vaikkei tuntisi mitään vetoa minuun.

Yksityisasiasi on todellakin valita pahuus. Olet valinnut oman elämäsi roolihenkilön. Olet oman elokuvasi roolihenkilö, joka syrjii tietynlaisia miehiä myös ajatuksen tasolla.

Syrjiminen ja ihmisten asettaminen tiettyyn arvojärjestykseen on pahuutta. Nostat itsesi ylemmäksi, kuin vammaiset.

Voisit myöntää itsellesi tämän ja sen jälkeen parantaa itseäsi. Elämäntyylisi aiheuttaa paljon pahaa ja elämmehän yhteisessä maailmassa, minusta on typerää suojautua yksityisasioihin näissä asioissa. Vaikutat kuitenkin kaikkeen ja muut vaikuttavat sinuun.

Vetoankin nyt sinua muuttamaan ajattelutapaasi vähemmän syrjiväksi tietynlaisia ihmisiä kohtaan.

Vierailija
17/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sun mielestä kun kerran kerran menin treffeille niin tilanne selvä, hääpäivä sovitaan saman tien? :)))

Olisiko kuvailemasi ihan hiukkasen eri tilanne kuin minun alkuperäinen tilanteeni...?

ap

Noloa että toit esille miehen kehitysvammaisuuden ja sen ettei hän ole tavallaan ihmisenä samalla arvoasteikolla, kuin sinä olet. Se on hyvin noloa. Eikä tämä keskustelu ole ollut enää pitkää sinun keskustelusi. Keskustelussa ei käydä enää pinnallista keskustelua siitä, kuinka vammaiset miehet eivät ole arvoisiasi.

Keskustelussa pyritään muuttamaan sairasta ajattelutapaasi suvaitsevaisempaan. Vaikka suvaitsevaisuuskin kuulostaa pahalta niin olkoon se ap:n seuraava pysäkki. Lopullinen pysäkki on tasa-arvoinen kohtelu kaikkia miesehdokkaita kohtaan.

Vierailija
18/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan päätellä että ap:llekin kelpaisi rikas vähempiälyinen. Yleensä pinnallisillea ihmisille raha merkitsee paljon. Raha myös helpottaa, jos mies on ruma tai vähän tyhmä.

Minullekin tuli hieman paha fiilis ap:n asenteesta kehitysvammaisia kohtaan. Vähän sellainen pilkkaava aloitus oli.

Vierailija
19/79 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yksikö tässä jankuttaa koko ajan vastaan ja haukkuu ap:tä vai onko todellakin mahdollista, että useampikin olisi sitä mieltä, että ei ole kypsä ihminen jos ei anna keharille mahdollisuutta? Kyllä se minullekin olisi totaalinen turnoff, ja niin on ollut moni muukin asia, esim. en tykkää vaaleatukkaisita miehistä enkä naismaisista kimittäjistä. Siis olen epäkypsä ja tyhmä kun tuollaisten sivuseikkojen takia hylkäisin miehen, joka tosiasiassa voisi olla vaikka kuinka hyvä mies. Eikö nyt voitaisi siirtyä sitten semmoiseen systeemiin, että valtio ilmoittaisi vaikkapa yli 20-vuotiaille virallisesti tulevan puolison yhteystiedot, jotka jokin tietokone olisi arponut. Kaikki sairaat ja kehitysvammaiset ja aivokuolleetkin olisivat arvoonoissa mukana. Kypsät yksilöt sitten tekisivät niistä suhteista toimivia. Ja ne jotka ei saisi hommaa toimimaan, niille pitäisi sitten keksiä jotain kypsyttävää hommelia.

Vierailija
20/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on syrjimistä tiedätkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme