Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JEE!! sain lähetteen rintojen pienennykseen!

Vierailija
22.11.2011 |

Olen niiiiin onnellinen. Hartia- ja selkäkivut sekä päänsärky ovat vaivanneet yli 10 vuotta teini-iästä lähtien. Puhumattakaan liikkumisen haasteista ja henkisestä vanhingosta. Kokoni on aiemmin ollut 75 D ja nyt kaksi imetystä ja kymenisen vuotta myöhemmin 75/80 DD/E... painoindeksi reilusti alle 30.

Onko leikkauksesta kokemuksia? Miten usein käykin niin että kirurgi joka asiasta viime kädessä päättää käännyttää ja toteaa ettei näe leikkaukselle tarvetta...? Minkälaisella aikataululla asia etenee. PK-seudulta kotoisin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäänhän ei ole liian suurta...?!

Vierailija
22/28 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin,ettei saa raskaaksikaan tulla joko sitten imettää. Paljon on poistettavaa kudosta,joten en tiedä,vaikuttaako se.

Minulla on kans runsaasti ei-pahanlaatuisia kasvaimia,mutta en sillä mitään kiireellisempää hoitoa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
24/28 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sait lähetteen ja olet leikkausjonossa vai et ole vielä leikkausjonossa?

Itse olen juuri jonoon päätynyt. Riitti isot rinnat, mutta on kyllä kuppikoko isompi kuin ap:llä, tosin painoakin vähän enemmän. En tiedä noista lihasjumeista - oma lääkärini ei niihin leikkauksesta apua luvannut olevan. Tähän voinen vastata sitten muutaman vuoden kuluttua vasta, että onko apua...

Vierailija
25/28 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän hyvin näkemyksesi, mutta nämä asiat taitavat olla hyvinkin yksilöllisiä. Itse en muista aikaa ettenkö olisi kärsinyt selkä- ja hartiavaivoista. Varmasti perinnöllisetkin tekijät vaikuttavat ja kuinka riippuvat rinnat ovat. Äidillani myös on aina ollut erittäin suuret rinnat ja nykyään ihan kysymysmerkin mallinen ryhti.. Katsotaan mitä lääkäri tuumaa kun pääsen juttusille. Tarkoitus olisi löytää parannus vaivoihin ja mikäli leikkaus ei ole, niin toivottavasti jotain keksitään. Liikkumisen ja painon merkityksesstä on turha kommentoida, koska ne on minulla hyvällä mallilla..

Vierailija
26/28 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mennyt pääkaupunkiseudulla kokonaisuudessaan noin vuosi. Vuosi sitten kävin tk:ssa, sain lähetteen (73kg, 168cm, H/I 75), plastiikkakirurgi arvioi maaliskuussa ja leikkaukseen olisin päässyt jo syksyllä.(Hoitotakuu tarkoittaa sitä, että kun saa lähetteen, 6kk:n sisällä täytyy päästä plastiikkakir. arvioon ja siitä taas 6kk:n sisällä pitäisi päästä leikkaukseen, näin minulle valaistiin asiaa) Ongelmana oli se, että imetyksen lopettamisesta piti olla vähintään 6kk, joten se täyttyi kohdallani nyt joulukuun alkuun. Leikkausaika 12.12.! Tosin jouduin olemaan sairaalaan useasti yhteydessä ja vaatimaan leikkausaikaa, muuten olisi venynyt ainakin 2/2012.Odotan innolla leikkauksen jälkeistä elämää kevyemmällä rintavarustuksella.

Vierailija
27/28 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin leikkaukseen ihan supernopeasti, tosin siihen syynä oli ei-pahanlaatuiset kasvaimet. Eli n. 2 kk odotin KYS-alueella.

Mulla leikkaus tuli vähän niinkun "kaupan päälle" kun aluks meinattiin leikata vaan noita kasvaimia pois, mut sit lääkäri kysyi, että pienennetäänkö samalla. Mikä jottei, arvelin, kun kuitenkin koko oli 85H/J rintsikoiden valmistajasta riippuen. Painoindeksikin tosin korkea.

En usko, että noista käännytetään helposti. Mulla riitti se yks käynti, jolla kirurgi nosteli rintoja ja otti valokuvat. Sitten nähtiin tuntia ennen leikkausta ja kerran leikkauksen jälkeen. That's it.

Leikkaus meni hyvin, paraneminen oli takkuista, mutta kohtuullisen nopeaa ja nyt kaikki on erinomaisesti. Kaksi vuotta leikkauksesta ja mulla ei ole enää mitään huolia rintojen suhteen. Ovat nätit ja pienet (siis D-kuppi nykyään) ja arvet haalistuivat niin paljon, että nyttemmin ihmetellään, että onko niitä tosiaan leikattu. Ainoastaan rintojen alta näkee pienet vaaleat arvet, muuten parani ihan näkymättömiksi! Ja ihania paitoja voi pitää ja vaatteet ei näytä venyneiltä rytkyiltä. Ja tosiaan ihmiset puhuu nykyään mulle, ei rinnoille! :)

Vierailija
28/28 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustaako teidän miehet pienennysleikkausta?

Mua on aina kiinnostanut tietää. Kun ne on yleensä hulluna isoihin tisseihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä