Meninkin sitten katsomaan tuon SIKAvideon :(
Nyt tekee niin pahaa ja menee kylmät väreet selässä...Pitikin.
Kommentit (30)
joissa väitetään, että tämä olisi jotenkin poikkeuksellista tai tarkoitushakuista. Itse olin noin 10 vuotta sitten yhden kesän työharjoittelussa eläinlääkärin apulaisena. Kiersimme karjatiloja, tuli nähtyä useampikin sikala. Ja punaisen lihan syöminen loppui meidän perheessä siihen. Järkyttävää, ei voi muuta sanoa. Jokaisen ihmisen pitäisi katsoa nuo videot, ja miettiä siinä samalla, onko se possunlihan syöminen sittenkään niin tärkeää.
kyllä kiinnostaa, että mikä niissä sikaloissa järkytti?
Tokihan täytyy muistaa, että hyvin hoidetutkin tuotantoeläimet elävät tuotanto-olosuhteissa; jos on vaikea hyväksyä eläimiä kytkettyinä karsinoihin, voi olla vaikea hyväksyä koko lihantuotantoa.
kyllä kiinnostaa, että mikä niissä sikaloissa järkytti?
Tokihan täytyy muistaa, että hyvin hoidetutkin tuotantoeläimet elävät tuotanto-olosuhteissa; jos on vaikea hyväksyä eläimiä kytkettyinä karsinoihin, voi olla vaikea hyväksyä koko lihantuotantoa.
En myöskään ymmärrä tätä sikakohua. Ihan tavallistahan tuo on että eläimiä kuolee tuotannossa.
Pitäisikö kaikkien alkaa syödä papuja?
Kuten eka vastaaja jo kiteytti, kannattais varmaan herkimpien vierailla vanhainkodissa ja vetää saparo pois nenästä.
Kuvataan pakastettuja ruhoja odottamassa raatoautoa ja väitetään, että sairaita sikoja on läjäpäin......miksi oletat, että sikavideotkaan olisivat totta? Osa materiaalista kuvattu vuosia sitten Puolassa!
On varmaan elämä suloista, kun voi tuudittautua tuollaiseen harhakuvitelmaan...
sika on pakastejäykkä ja mikä ei. Samanlaisia harhoja vanhemmilla on lastensa päivähoidosta eli eihän sielläkään kukaan ole koskaan kuollut, eihän?
joissa väitetään, että tämä olisi jotenkin poikkeuksellista tai tarkoitushakuista. Itse olin noin 10 vuotta sitten yhden kesän työharjoittelussa eläinlääkärin apulaisena. Kiersimme karjatiloja, tuli nähtyä useampikin sikala. Ja punaisen lihan syöminen loppui meidän perheessä siihen. Järkyttävää, ei voi muuta sanoa. Jokaisen ihmisen pitäisi katsoa nuo videot, ja miettiä siinä samalla, onko se possunlihan syöminen sittenkään niin tärkeää.
Todella harvalla karjatilalla on sikalaa!
joka on otettu eräässä sikalassa ns. riistakameralla. Siinä videoporukka yllätettiin sikalaan murtautuneina ja turpiinhan siinä tuli. Valitettavasti sitä ei voi julkaista, koska syyte tulisi myös sikalanomistajalle. Nähtävästi eivät ole kuvaajatkaan uskaltaneet viedä asiaa eteenpäin, koska heille voisi rapsahtaa ihan mukavat sakot siitä, että raahasivat mukanaan kuvausrekvisiittaa eli kuolleita sikoja, joita sitten uteliaat siat tulivat törkkimään.
Niin että se siitä sikaloiden todellisuudesta.
Normaaliarkena sianlihaa kuluu eri muodoissa suuria määriä. Toivottavasti Suomessa saa tulevaisuuudessakin hyvää sianlihaa. Vielä kun läskiä olisi siinä tulevassa kinkussa...