G:lainat/ lyhennys kuukaudessa
ensi vuonna tähän aikaan olen jo maksanut pois...
Kommentit (15)
Mulla on asuntolaina ja miehellä oma asuntolaina ja vielä yhteinen tonttilaina. Lyhennellään nyt vain kuutisensataa kuussa, täytynee korottaa kuukausierää tässä joskus ainakin yhteen noista lainoista, mutta katsotaan nyt tehdäänkö se piankin vai vasta hoitovapaan jälkeen. Toisaalta osataan tehdä kyllä ylimääräisiäkin lyhennyksiä, joten siinä mielessä ei haittaa vaikka kuukausierä on näennäisesti pieni.
tai maksan loistavista veronpalautuksista joulukuussa enemmän.
ensi vuonna tähän aikaan olen jo maksanut pois...
kk-erä korkoineen n. 570 e. Kiristetään tahtia sitten kun molemmat ovat töissä.
Lisäksi olemme tehneet ylimääräisiä lyhennyksiä esim viime vuonna 11 000 euron edestä.
tai siis lyhennys ja korko on yhteensä 500€/kk.
Lyhennyksen osuutta en osaa sanoa sillä se vaihtelee korkojen mukaan.
Aika paljon tehdään myös ylimäär. lyhennyksiä. Koron osuus enää n. 200 / kk.
Tuosta summasta 102 000 täytyy olla pelkkää korkoa 570 euroa?
Alkuperäinen lainanmäärä 4 vuotta sitten ollut 150 000 ... Ylimääräisiä lyhennyksiä tehty siis.
Ylimäräistä ei ole lyhennetty, vaikk niin tarkoitus oli
Kympille sen verran, että vaikka kokonaiskorko olisi 6%, niin kyllä tuo laina lyhenisi vieläkin - 490 olisi korkoja ja 80 lyhennystä, itseasiassa laina lyhenisi vieläkin vaikka korot olisi 6,5 kin.
uudesta asunnosta on tehty jo kaupat, joten kohta lainan määrä kasvaa aika lailla...
Jos "lyhennyssummasta" menee 86 % korkoihin ja mitätön 80 e kuukaudessa lyhennykseen, niin on kyllä tosi mitätön summa..
Kympille sen verran, että vaikka kokonaiskorko olisi 6%, niin kyllä tuo laina lyhenisi vieläkin - 490 olisi korkoja ja 80 lyhennystä, itseasiassa laina lyhenisi vieläkin vaikka korot olisi 6,5 kin.
Pelkkää korkoa on kuitenkin eri kuin ei juuri lyhene. Sitäpaitsi enpä usko, että juuri kellään on tällä hetkellä vielä 6% korkoa eli luultavasti lyhenee enemmän.
Uskoisin, että täällä on paljon ihmisiä, joiden lainojen korkokustannukset on suuremmat kuin tuo 490 euroa kuussa ja tuosta varmaan saa vielä korkovähennyksetkin aika täysimääräisinä toisin kuin suuremmista korkosummista.
meillä 260000/1600 siis miehen kanssa yhteensä