Paljollako minimissään voisi sisustaa pienen kaksion?
Astiat ja muu pikkuirtaimisto löytyy. Mut minkä verran muuta rahaa tarvittaisiin?
Kommentit (6)
minä sisustin viime vuonna erotessani näin:
Divaanivuodesohva tarjouksesta muistaakseni Maskusta 499€, olohuoneen pöydäksi Lack-pöytä 5€, tv-taso myös Lack n. 60€, kaksi expedit-hyllykköä yhteensä 150€, ruokailuryhmä Maskusta 299€ (halvemmallakin olisin saanut Ikeasta, sängynrunko 120€, patjat yht. 100€. Eteiseen senkki myös Ikeasta alle satasella.
Lisäksi verhoja, mattoja yms. Jyskistä, Anttilasta yms.
Eli mulla meni pikkuisen yli tonni, mutta tosiaan halvemmallakin olisin saanut. Osan olis voinut ostaa esim. tori.fi sivulta käytettynä, siellä on todella hyvää kamaa halvalla myynnissä. Ja uutenakin olisin voinut tosiaan säästää, veikkaan, että uutena halvimmallaan koko paketti alle tonnin.
Ongelma on lähinnä tuo sana PIENI eli ei voi ostaa sitä halvinta mahdollista vaan pitää ostaa sellainen, mikä tekee asunnossa asumisesta mahdollista. Valikoima on paljon pienempi noissa juuri sopivissa tuotteissa ja sit hinta nousee vastaavasti.
Päiväpeitot, verhot, lamput, suihkuverhot yms. voi viedä yllättävänkin paljon rahaa verrattuna noihin huonekaluihin vielä. Onko ideaa, että mistä löytyisi kivoja ja edullisia aika vaativaan makuun?
Itse olen löytänyt huutonetistä todella hyviä huonekaluja. Periaatteena on ollut, että ostan laatua, en mitään halpistuotteita.
Kirppareilla kannattaa myös kierrellä, Fida, kierrätyskeskus, yms.
Ikeasta kannattaa hakea, sieltä saa esim. sohvan alle 200€, ruokapöydän ja tuolit n.100€ ja Lack pöytiä alkaen 5€ esim. sohvapöydäksi. Samoin hyllyjä ja lipastoja myös edullisesti. Ikeassa sekin hyvä puoli, että siellä mallihuoneita, eli voi katsoa miten saatu pikkuyksiöön mahtumaan kaikki tarpeellinen --> helpottaa oma sisustamista. Sänky isoin menoerä, ja siitä ei kannata tinkiä vaan ostaa hyvän ettei tule selkävaivoja.
Pöytä ja tuolit eivät ole ongelma, sänkykin ehkä järjestyy, tosin Ikeasta ei löydy 120 leveää sänkyä, mikä tarvittaisiin.
Ongelma näyttää olevan pieneen tilaan tarvittavat säilytysratkaisut. Asunnossa ei ole kuin yksi kaappi, joten pakko olisi hankkia lisää, mutta asuntoon ei oikein mahdu lisää kaappeja tai ainakaan sellaisia standardikokoisia.
Halvimmillaan noin tonnin verran?