Luulin, että menin naimisiin miehen kanssa mutta mies onkin keskenkasvuinen kakara!
Mieheni on kotioloissa kuin teinipoika ja itseni tunnen hänen äidikseen. Kirjoittelin tuossa äsken ihan vaan itseäni kiusatakseni paperille ylös asioita joista saan jatkuvasti miehelle sanoa. Ärsyttää taas, kun vasta olen siivonnut ja taas on kaikki paikat hujan hajan. Vieraita tulossa ja mies sanoi mulle, että mitä sen on väliä jos on vähän eletyn näköistä. Niin uskon ettei se miestä haittaa. Eihän koskaan miestä katota kieroon jos kyläpaikassa on kaaos... Laitanpa tähän tuon listan, katotaan onko mies muiden mielestä kuin teini vai onko kaikki miehet tämmöisiä?
-Älä jätä treenikassista hiestä märkiä sukkia ja kalsareita kylpyhuoneen MATON päälle kuivumaan.
-WC:n kansi alas ettei lapsi pudota pönttöön mitään.
-Omat kakkaraidat pestään aina itse pois.
-Likaiset vaatteet pyykkikoriin, ei kasaan olohuoneen lipaston päälle tai makuuhuoneen lattialle, eikä missään nimessä kaappiin.
-Kun aloitetaan uusi, vanha heitetään roskiin. Tämä pätee wc-paperiin (hylsy roskiin), maitopurkkiin (tyhjää ei jätetä jääkaappiin), hammastahdatuubiin (tyhjä roskiin) jne jne.
-Jos et ole tuonut pyyhettä kylpyhuoneeseen kuivumaan ja se ei ole siellä kun tulet suihkusta, älä hae aina uutta pyyhettä. Hukun pyykkiin.
-Treenien jälkeen hikisenä ei istuta kalsarit jalassa sohvaan hikoilemaan!
Tässä on nyt vaan murto-osa kaikesta josta sanon miehelle, näistäkään en jaksa edes kyllä enää edes aina sanoa.
En tätä listaa uskalla miehelle näyttää, vaikka mieli tekiskin. Välillä tuntuu että mieheltä puuttuu maalaisjärki kokonaan.
Kommentit (40)
Ei voi myöskään pakottaa miestä muuttamaan tapojaan täysin, vaikka itselle siisteys olisikin tärkeää. Nalkuta vain niistä asioista, jotka ovat sinulle niitä tärkeimpiä, ja siedä loppuja (ja muista että mieskin joutuu sietämään nalkutustasi...) ;)
Älä motkota asiasta äläkä tee siitä numeroa.
Et vaan kerää miehen jäljiltä mitään. Jätät omat paskaiset vaatteesi keskelle lattiaa, istut paljaalla pehvalla sohvalle, jätät tyhjät purkit jääkaappiin, jne.
Katso, koska miestä alkaa potuttaa. Ja sitten keskustelette asiasta.
Meillä mieheen tepsi tämä. Aloin vaan elää kuten hänkin, pellossa. Nyt mies siivoaa ihan oma-aloitteisesti, usein varsinkin silloin, jos olen työmatkalla, on laittanut kodin kuntoon. :)
siehä aika nalkuttaja olet...tollasii ne ukot on,ainakin meillä ;)...mutta mikäs sen mukavampaa ku treenattu kroppa ;)))) josta voi repii illalla ilot irti,vielä näin 4-kymppisenäkin!
positiivisesti miehesi sentää peseytyy hampaita myöden ja vaihtaa viel vaatteetkin :) persettä ei sentää osaa pyyhkiä kerta aikuisella paskaraitoja housus on..tuo meille se meillä just 3 vuotiaan kanssa harjotellaa pyllyn huolellista pyyhkimistä siin samalla saa oppia ottaa :D
Ne kakkaraidat on pytyssä, sentään ei housuunsa pasko!
-ap
Yritän aina sanoa, että "ei tunnu kivalta, kun itse yrittää pitää siistinä ja onkin aina näin sekaista" tms. Koitan siis etten olisi mikään Justiina kaulimen kanssa motkottamassa. Kuitenkaan en vaan voi olla ärsyyntymättä tästä sotkuisesta tyylistä elää. Välillä oikein surettaa, että eikö se mies ajattele yhtään kuka sen jäljet joutuu siivoamaan.
Asuimme yhdessä ennen naimisiin menoa. Jotkut asiat ovat tuttuja alusta asti, mutta näin hulluksi tämä on mennyt vasta viime aikoina. Yhdessä olemme asuneet reilu pari vuotta ja naimisissa olemme olleet vajaan vuoden. Itsellänikin muuten jää toisinaan kaikessa tohinassa kahvikuppi tietokonepöydälle tai pyykit makkariin, mutta minä korjaan ne pois aina itse. Kukaan ei siivoa mun jälkiä, mutta mä siivoan kaikkien muidenkin.
On myös toinen asia josta emme näytä olevan samalla aaltopituudella tämän siisteysasian lisäksi. Meillä on välillä rahasta tiukkaa ja itse voin kyllä syödä ns. halpaa perusruokaa, mutta miehelle tämä on kynnyskysymys. Hän laittaa juustoa leivän päälle monta monta siivua ja juuston on oltava aina jotain speciaalia. Halpis Arkijuustot ei kelpaa. Mun on tosi vaikea säästää ruokakaupassa, kun omistani en enää pysty säästämään, lapsen ruuista en halua säästää ja miehen ruuista ei saa säästää.
Mitä tää on 10 vuoden päästä jos tää on jo nyt tämmöistä?
ja sääntönä, että älä koskaan milloinkaan laita pytyn kantta alas, koska pienemmillä pojilla tulee edelleen tulipalokiirepissoja eli kansi aina ylhäällä. Ap kuullostaa todella itsekkäältä, mutta suurin osahan on.
Minulla on äärimmäisen kultainen mies, mutta hän ei lainkaan huomaa kodin siisteyteen liittyviä asioita. Suuri osa edellä mainituista ongelmista on meilläkin tuttuja. Viimeisimpänä löysin kakkaisen potkarin vauvan vaatteiden joukosta. Mies oli vilpittömästi hämmästynyt, ei ollut lainkaan huomannut läikkää.
En haluaisi kamalasti valittaakaan, kun mies muuten auttaa paljon ja vaikuttaa, että ihan oikeasti yrittää. Ja mä olen toisaalta äitiyslomalla, että onhan tässä enemmän aikaa ja tuntuuhan kodin siisteys tärkeämmältä, kun vietän täällä enemmän aikaa.
Minua oikeastaan ärsyttää vaan miehen protestointi vieraita varten siivoamisesta. Hänestä se on turhaa, kun ystävät ja sukulaiset saavat hänestä nähdä kodin "luonnontilassa". Kun taas minulle on tarpeen siivota pois hänen suurimmat sotkuisuutensa, eihän koti ole hänen jäljiltään nk.minun näköiseni.
meillä me molemmat tehdään varmaan kaikki mitä tuossa listassa oli.. eikä silti eletä kuin pellossa karmean sotkun keskellä. siivotaan sitten kun jaksetaan, tulee vieraita tai iskee inspiraatio. Mies ehkä levittelee tavaroitaan enemmän kuin minä mutta ei se mua haittaa, on tää senkin koti.
ärsyttäisi tämä ehkä tietysti sitten, jos minä olisin aina se joka siivoaa, mutta me onneks siivotaan yleensä aika tasapuolisesti.
ja sääntönä, että älä koskaan milloinkaan laita pytyn kantta alas, koska pienemmillä pojilla tulee edelleen tulipalokiirepissoja eli kansi aina ylhäällä. Ap kuullostaa todella itsekkäältä, mutta suurin osahan on.
kun haluaisin, että mies vaan siivoaisi omat jälkensä? Eikö tässä ole mies itsekäs kun olettaa mun siivoavan myös omat jälkensä ja esimerkiksi pilaa ostamiani huonekaluja välinpitämättömyydellä? (se kylppärin matto, jonka päällä on 2-3 kertaa viikossa hiestä läpimärät sukat ja kalsarit ja se olohuoneen vaalea sohva, jolle on kiva istua harkkojen jälkeen laskettelemaan hikeä kalsarit jalassa)
Ja joo nykyäänhän mä yleensä en jaksa asioista edes sanoa, joten nyt en ainakaan ole itsekäs jos sitä joskus olen ollut. Nyt hiljaa mukisematta siivoan näitä sotkuja ja ärsyynnyn joka kerta enemmän ja enemmän.
meillä mies tekee myös kaikkea tuota, paitsi ei sillä oo treenikassia :D en viiti motkottaa..
joskus oon sanonu että voi saatanan saatana että miten vessapaperin hylsy löytää siihen lavuaarin reunalle vaan ei vieressä olevaan roskikseen tai myötätuntoisesti että "onko sulla ongelmia saada astianpesukoneen luukkua auki" mies: "mitenniin" minä "no kun oon huomannut että jätät astiat tiskipöydälle niin oon arvellu että luukku jumii tai jotain kun et laita niitä koneeseen.." mutta miehet on sikoja, minkä sille voi :D
niin pitkään kun maksaa minun kotona lorvehtimisen yhden lapsen kanssa niin on mulla aikaa siivoilla vaan tyyli voi olla toinen kunhan palaan töihin.. :D
huom. mies valittaa silti että nalkutan vaikka en nalkuta käytännössä mistään.. nalkutan vain jos on sovittu että tekee jotain (itse oma-aloitteisesti luvannut) ja sitten ei teekään sitä..
mutta miehet valittaa aina että akka on paska ja akka motkottaa :)))
ja jatkan vielä että mieheni on kyllä kultainen ja minäkin olen kotona lasten kanssa hoitovapaalla, joten mulle on selvää että minä olen se joka pääasiassa siivoaa, mutta ei se mun mielestä tarkoita sitä että miehellä on hoitovapaan (tai jonkun muun syyn) varjolla syy elää kuin pellossa ja jättää kaikki mun siivottavakseni.
-ap
Meillä ei siivota ikinä ellen minä tee sitä, ei tapahdu kertakaikkiaan mitään, mutta vaimo onkin itä-Helsingin slummin kasvatti ja siellä on riittänyt kun kerran viikossa käy suihkussa ja lanaa lattian siistiksi paskoista.
T.mies
Mutta ei toisaalta sitten kuolinvuoteella vaivaamaan jäävää tyyppiäkään. Siinä voit tilannetta muuttaa, että kieltäydyt pitämästä kodin siisteyttä kunnia-asianasi, jota muut muka tarkkailevat. Jos meillä on sotkuista, se ei ole minun syyni vaan koko perheen asia. Hiukan varmasti helpottaa, kun et enää ole kotona.
niin pitkään kun maksaa minun kotona lorvehtimisen yhden lapsen kanssa niin on mulla aikaa siivoilla vaan tyyli voi olla toinen kunhan palaan töihin.. :D
nyt kun totutat miehen siihen että hän saa sikailla niin paljon kun kerkeää, niin kestää noin 10 vuotta opettaa hänet taas ihmisten tavoille. Onnea!
... ja itseni tunnen hänen äidikseen. .
eli ota horo seuraavaksi nainen - suomalainen nainen on tunnetusti niin maskuliinen että ...
Minua ottaa pattiin että täällä haukutaan puolisoa, sen tekemättä jättämisiä ja muita puutteita.
Omalla vaimollakin on omat puutteet ja viat, niinkuin minullakin. Tunnista ap:n kirjoituksesta omia vikoja, mutta kukahan lapset kasvattaa.
Ahaa, nousiko jo adrenaliini, menikö pikku provo perille.
Meillä kasvattaa molemmat mutta vaimo ei anna murrosikäisen pojan kasvaa aikuiseksi, lellii, hoitaa kaikki asiat, kuorii perunat ym.
Kun minä yritän kasvattaa ja käsken lapset tekemään jotain johan vaimo on ärhäkkäänä paikalla että ei lasten tarvitse, tee sinä ne.
No provosoiduin itse liikaa ja vastoin periaatteitani ryhdyin haukkumaan vaimoani ja vatvomaan meidän asioita muille.
Mutta joka tapauksessa kasvatuksesta tämä lähtee, ei minunkaan äitini minua kauhean omatoimiseksi kotitöiden suhteen kasvattanut.
Terveisiä ja hauskaa joulun odotusta kaikilla.
:-)
Minua ottaa pattiin että täällä haukutaan puolisoa, sen tekemättä jättämisiä ja muita puutteita.
Omalla vaimollakin on omat puutteet ja viat, niinkuin minullakin. Tunnista ap:n kirjoituksesta omia vikoja, mutta kukahan lapset kasvattaa.
Ahaa, nousiko jo adrenaliini, menikö pikku provo perille.
Meillä kasvattaa molemmat mutta vaimo ei anna murrosikäisen pojan kasvaa aikuiseksi, lellii, hoitaa kaikki asiat, kuorii perunat ym.
Kun minä yritän kasvattaa ja käsken lapset tekemään jotain johan vaimo on ärhäkkäänä paikalla että ei lasten tarvitse, tee sinä ne.No provosoiduin itse liikaa ja vastoin periaatteitani ryhdyin haukkumaan vaimoani ja vatvomaan meidän asioita muille.
Mutta joka tapauksessa kasvatuksesta tämä lähtee, ei minunkaan äitini minua kauhean omatoimiseksi kotitöiden suhteen kasvattanut.
Terveisiä ja hauskaa joulun odotusta kaikilla.
:-)
Kasvatuksesta se on kiinni ja samaan syssyyn kerrot että toivottomaksi tapaukseksi sinutkin on kasvatettu??
Tunnista ap:n kirjoituksesta omia vikoja, mutta kukahan lapset kasvattaa. Ahaa, nousiko jo adrenaliini, menikö pikku provo perille.
En provosoitunut. En voinut kun en kertakaikkiaan ymmärrä, mitä koitat tässä sanoa...
Noh, meillä minä kasvatan lapset ja todellakin koitan kasvattaa omatoimisiksi kotitöiden suhteen. Toisin kuin nähtävästi anoppini on tehnyt. Niin ja pitänee vielä korostaa, että meillä ei kyse ole siitä etteikö mies edes joskus tekisi peruskotitöitä, mutta kun elämäntyyli on muuten jo itsessään täysin siivoton. Esimerkit voi lukea sieltä ensimmäisestä viestistä.
joo, ajatus juoksi nopeammin kuin kirjoitin. Tuli sekava juttu.
Jäi sanomatta että itsepä olen/olet puolisosi valinnut, ei se auta täällä valittaa.
Teen kyllä itsekin kotitöitä, mutta ei ne tule mieheltä niin luonnostaan kuin naiselta.
Vaikka molemmat vanhemmat vastaavat kasvatuksesta, on äidin tekemisellä/kasvatuksella suuri merkitys. Joten jos anoppisi on tehnyt virheitä kasvatuksessa on sinun niitä vaikea korjata, ainakaan tällä palstalla.
Hei come one! Aikuisen miehen pitäisi kyllä tollaset perusasiat ymmärtää! Ja te muut jotka viititte sanoo että aloittaja on nalkuttava ämmä niin taidatte ite elää jossain sikolätissä.. ihan oikein että sanot sille ja tosiaan jätä myös lappukin ihan varmuuden vuoksi niin ehkä se vanha koira joskus tavoille oppii..
positiivisesti miehesi sentää peseytyy hampaita myöden ja vaihtaa viel vaatteetkin :) persettä ei sentää osaa pyyhkiä kerta aikuisella paskaraitoja housus on..tuo meille se meillä just 3 vuotiaan kanssa harjotellaa pyllyn huolellista pyyhkimistä siin samalla saa oppia ottaa :D