Mihin uudelleenkouluttautuisit nyt / ammatin valitsisit?
Olen aina ollut ihan onneton valintojen tekemisessä, etenkin mitä tulee ammatinvalintaan.
Joten kysytään teiltä viisaammilta. Jos voisit nyt valita uudelleen, valitsisitko nykyisen ammattisi (mikä se on)? Vai jonkun muun, minkä?
Kommentit (4)
En siis ole hammaslääkäri, mutta koitan kyllä vinkata ko. ammatista lapsilleni. :-)
Olen itse akateeminen, mutta niin marginaalisella alalla, että kaikki tuntevat toisensa. Siksi en viitsi tarkemmin eritellä. Mutta tosiaan, tuossa hammaslääkärin hommassa olisi oikeastaan kaikki se, mikä nykyisestä työstäni puuttuu.
ajoissa siis panostaa pitkään matematiikkaan ja fysiikkaan, jos siis on riittävän hyvä niissä. Lääkikseen ja hammaslääkikseen ne lienee avainasemassa kuten myös pääsykokeet, joihin syytä valmennuskurssin kautta prepata.
Muita?
Maalariksi, muurariksi, rakennusmestariksi. Helppo kouluttautua työn ohella ja aloittaa oma toiminimi.
Hoitoalalle. Lähäri, SH, sairaala-apulainen. Vaatii useamman vuoden koulunkäyntiä, mutta tod. näk. työllistyminen helposti. Kaikista ei kuitenkaan ole hoitsuksi.
Olen myyjä ammatiltani.
Ei taatusti lopu työt kesken tulevaisuudessakaan. Voi valita työaikansa suht. vapaasti vaikka olisi työssä julkisella sektorillakin. Palkka on hyvä ja ala mielenkiintoinen. Jatkuvasti tulee jotain uutta niin tieteellisellä kuin kliiniselläkin rintamalla.