^^^^TRUPLIEN keskiviikkokemut^^^^
Kommentit (33)
Ekana tsemppiä sulle ja kovasti! Aika hullua lääkäriltä sanoa heti, et aloitetaan insuliinit, vaik ei edes tiedä arvoja. Toivottavasti pääset sinne ä-polille ja toivottavasti selviät ruokavaliohoidolla. Onko sulla monta lasta?
Toivon sulle paljon voimia!!!
Olipa ihana päästä tänään lähtemään töistä kotiin aikaisin. Ehtii kummasti tehdä vielä ilallla kaikenlaista.
Kiva Nifkin, että tulit kertomaan meille vähän tarkemmin matkastasi. Olen itsekin halunnut jo pitkään lähteä Barcelonaan, mutta en ole saanut miestä innostumaan. Meillä on ongelmana se, että minä haluaisin johonkin lämpöiseen (ei välttämättä rantalomalle) ja mies kaupunkiin. Minun mielestäni Barcelonassa yhdistyisivät kaupunki- ja rantaloma.
Axestakin oli taas mukava kuulla. Älä pidä meitä enää jännityksessä vaan testaa mahdollisimamn pian. Toisaalta osaamme kyllä jo päätellä oireittesi perusteelle, mitä testi näyttää.
Onneksi olet Fiikuna saanut nukuttua jo vähän paremmin. Herääminen 20 kertaa yössä kuulostaa aika hurjalta, mutta nyt tilanne näyttää ilmeisesti jo vähän valoisammalta.
Leanna: Miten kävi lääkärissä? Säästyikö jalka?
Soffun opon toiminta ihmetyttää edelleen. Miten yhteen sähköpostiin vastaamatta jättäminen voi noin ratkaisevasti vaikuttaa opintoihin? Onneksi pääset välillä itiyslomalle. Muuten voisi olla vielä hankalampaa miettiä, mitä pitäisi ttehdä, kun ei saa opiskella.
Mii: Itseänikin välillä ärsyttää, kun luvataan ilmoittaa jostain asiasta, mutta lopulta joutuukin itse soitelemaan perään. Me muuten saimme valokuvat ja kiitoskortit valokuvaamosta noin viikossa. Olen kyllä kuullut, että monet lähettävät kiitoskortit joulukorttien kanssa, vaikka häät olisi pidetty jo kesällä. En siis usko, että vieraanne pettyvät, vaikka kiitokset tulevat vasta nyt.
Kiva kuulla, että muillakin on samanlaisia äitiongelmia. Toivotaan, että meidän kummankin äidit lakkaisivat hautomasta asioita mielessään ja keksimästä suuttumuksen aiheita.
Minäkin olen muiden tavoin sitä mieltä, että nyt ei kannata miettiä kaveria vaan keskittyä siihen, että teillä olisi ensi kesänä vauva. Kaverisi käytös kertoo, etä hän ei ehkä ole enää niin läheinen kuin joskus aikaisemmin.
Hyvä Talvikki, että saat jäädä kotiin äitiyslomaan saakka. Toivottavasti pääset kunnon tutkimuksiin, eikä insuliinihoitoa aloiteta samantien. Toivotaan, että ruokavalio riittää.
Tämä masussa oleva on kolmas lapsi. Ennestään 6v ja 3v pojat.
Faksasin nyt sokeriarvot diabeteshoitajalle... jään odottelemaan tuomiota. On se jännä miten joku asia voikin vetää mielen niiiiiin matalaksi. No, ehkä huomenna tuntuu jo paremmalta!?!!?
Hiukset föönattu jne. Miehen kans mennään elokuviin kuudeks. Kivaa!
Tätä ollaan suunniteltu jo useempi päivä ja eilen hokaisn et mieshän lähtee huomenna Ouluun Taitaja kisoihin ja sen jälkeen on 6 viikkoa työharjottelussa ihan eri paikkakunnalla..! Joten jos halutaan elokuviin mennä - pitää se tehdä tänään.
Vaikka miehellä taitaa olla aika väsy päivä - mutta kun niin halutaan viettää vähän aikaa kaksisteenkin!
Talvikille tsemppiä! Ja pidä meidät ajantasalla tilanteesta - et mitä ne tuumaa..
Samoin Miille..
Marieelalle jo valmiiks peukutukset huomiseen ultraan (jos vaikka en enää tänään tänne tuukaan)
Mut nyt naamaan jotain meikin tapaista ;)
En ehtiny lukee pinoo loppuun, kun piti ruveta heti ettimään, että mistä alkaen sä oot tipahtanu sieltä elolintuset-listalta.
Ja mun täytyy nolona tunnustaa, että mä en löytäny yhtään listaa millä oisit ollu mukana, etin haullakin. Se on oikeesti outoo, koska mä muistan selvästi, että oot ilmoittautunu sinne kyllä. Ja luulen vielä muistavani, että kirjotinkin sut sinne ylös.
Hirmu paljon anteeks *nolotus*.. Oo kiltti ja laita vielä tohon nykyiseen uusiks nuo tiedot niin mä päivitän sen pika pikaa. *anelee*
Ja usko kiltti, että tälläsen rähmäkäpälän moka ei oo mikään enne vaan nakkisormikkaiden ja vaahtokarkkiaivojen sähläystä!!
Nyt pitää mennä ruokkimaan ipanat, palaan kohta lukemaan koko pinkan läpi! Taas on sellasta haipakkaa ollu, että huh huh.
Talvikki, koitappas piristyy. oo tommosten luuseri-lääkäreiden yläpuolella ;) Toivotaan ettet saa insuliinia *peukuttaa*
Mii, aika paljon kertoi tuon " ystävän" käytös siltä ettei ole edes ystävä. Se ettei hänellä ole vauvakuumetta ei tarkoita et olisi soveliasta kuitenkaan alkaa luennoimaan mitä KAIKKIEN pitäs tehdä ennen lasten hankintaa. Jokainen tyylillään. Olin alunperinkin sitä mieltä et vauvojen yrityksissä ei pidetä taukoja ja nyt olen enemmän sitä mieltä ;D Eli Herran haltuun vaan =)
Leanna, toivottavast ei ollut mitään kamalampaa jalassa???
Nekku, mukavaa iltaa :) Voikun pääsis itekkin pitkästä aikaa leffaan :/
Nyt en tältä kuvotukselta taas tiiä mitä piti sanomani. Mutta sen verran voinen hehkuttaa et mies sai kunnon läjäyksen " bonuksia" ja thaimaan matka vuoden alussa ei vältämättä olekkaan mahdotonta. Ainut et talven matkat on myyty loppuun MUTTA jos peruutus tulee tai joku korvaava paikka niin sitte mennään :) Mutta en vielä hypi ilosta vaan myhäilen tyytyväisenä ensin siitä et rahat olisi matkaa varten ja vähän päällekin, jessss!!!
Nyt tyttö jumpalle!
Enpäs taas ole ehtinyt aiemmin koneelle, vaikka on ollut ihan vapaapäivä. Aamusta ulkoiltiin muksun kanssa ja käytiin kirjastossa. Sitte tuli kaveri poikansa kanssa kylään. Päikyt menikin sitte vähän myöhäselle ja niiltä herättiin äsköttäin.
Poju oli ihana eilen kun oli nukahtanut illalla tuohon oman huoneen oven pieleen. Oli oikein raahannut siihen oman peittonsa ja tyynynsä ja siinä lattialla sitten tuhisteli kun kävin katsomassa, että jokohan siellä nukutaan. Aika liikkistä.
Pahaolo on tänään ollut siedettävää. Paitsi aina mahan tyhjetessä ja syömisen jälkeen etoo enemmän. Ei oo näemmä mikään hyvä. Syöt tai et syö. Perjantaina oiski tiukka päivä ja vähän jo jänskättää et miten se menee. Ensin on siis työpäivä sen jälkeen meidän osaston tyky juttu sellanan body-pilates jumppa. Sen jälkeen ryhdytään viettämään osaston pikkujuoluja ensin saunoen ja sitten mennään vileä syömään. Mun tarttee varmaan ottaa oma kylmälaukku mukaan täynnä evästä ettei pääse pahaolo iskemään. Tuo ruokailu kuitenkin menee varmaan lähemmäs yhdeksää illalla. Ja siihen asti pitäs pärjätä. Jaiks. Seuraavana päivänä ois vielä aamuvuoro. No mutta, eipsähän tartte keksiä valheita, et miks en lähde baariin. Jotian hyvää siis sinäkin.
Talvikki: Kiva, että sait saikkua sinne äippäloman alkuun asti. Mutta voi harmistus jo nyt joudut sairaalaan ja insuliinien aloitukseen. Toivotaan nyt vielä että ne arvot ei olis niin pahat ettei niitä insuliineja tarvittas. Mut koita kuitenkin ajatella et kaikki on kuitenkin syntyvän lapsen parhaaksi. Vaikka tiedän että se varmasti on nyt tässä tilantessa vaikeaa.
Fiikuna: Hienoa että teillä nukutaan jo paremmin ja että huoneen vaihto auttoi asiaa. Joskus ihan pienikin juttu voi tehdä ison eron. Ja totta on, että varmasti tulee vielä kausia jolloin heräillään yöllä useammin. Mutta 20x yössä tuntus jo ihan liian paljolta.
Axe: Sieltähän pamahtaa plussa ihan selkeesti. Ethän pidä meitä kauaa piinassa. Joohan. Haluu jo kaverin tonne heinäsirkkoihin.
leanna: Toivottavasti et nyt mitään ihme pöpöä oo siihen jalkasi saanut. Ja selviät pelkällä antibiottikuurilla.
nekulle mukavaa treffi-iltaa.
Marieela: On se nyt kumma ettei se pahoinvointi nyt helpota yhtään. Mutta toivottavasti se huominen ultra ja sen pienen ihmisenalun näkeminen auttas sua taas jaksamaan nuo ällötykset paremmin. Pitäsköhän meidän muuten tehdä varasuunnitelmia sen pikkujoulupaikan suhteen, jos tuo sun pahoinvointi ei ala laantumaan. Ettei sun nyt enää sen huonon olon keskellä tartte alkaa meidän emännöimisestä stressaamaan. Eihän tässä oo enää kun pari viikkoa siihen.
Nyt meen tyhjentämään pyykkikonetta ja sitte keksimään jotain ruokaa.
Iltoja toivottelee mirulii 6+4
Nekku mukavia treffejä ;) ja kiva et marsuherra paranee hienosti!
Talvikki ai kun mukavaa että sait suoraan saikkua sinne asti! ja toivotaan parasta insuliiniasian suhteen et pärjäisit ilman, nyt kun oot kotona ja voit tosiaan katsoa mitä sitä suuhunsa laittaa.
Axe kiva kun tulit takas linjoille :D ja onhan se tosiaan ikävä jos meitin pitää tuplausta siirtää, siltä nyt vähän kyllä näyttää mut mun oma mogahan se vaan on.. Sä tosiaan olet raskaana, nyt on niin selkeet merkit ilmassa!!!!! Joten odotan lauantaita innolla. Ja varmasti ihana harjottelupaikka, kolme viikkoa menee siivillä!
Marieela kummasti se kunnolla nukuttu yö auttaa vointiin. mulla on siis ihan hirmu huono olo ihan joka kerta kun nukkunu huonosti tai joutuu herää tositosi aikasin aamulla. ja yks päivä menee nopee, kohta jo makaat ultrapöydällä! :D
Nifkin kiitoksia vinkeistä! varmasti hieno kaupunki ja joskus on siellä käytävä!!! meillä tosin meni pääsiäissuunnitelmat uusiks kun tarkemmin laskettiin budjettia, se tulis liian kalliiks näin pian brassien jälkeen ja mä haluun ehdottomasti ostaa asianpesukoneen heti alkuvuodesta.. :) aika pähee paikka muuten kihlautua se sagrada famiglia ;)
Soffu siis etkö voi ottaa yhteyttä omaan tutor-opeesi tai johonkin yliopettajaan, eihän tollasta käytöstä voi oikeesti olla!!! käsittämätöntä toimintaa.. *vihaks pistää*
mulla edelleen kurkku käheenä ja aamuvuoron jälkeen väsyttää joten sohva kutsuu taas *sohvaperuna*
Talvikki! Olipa ihme lääkäri sulla. Pidetään peukkuja, että arvot olis kunnossa ja selviät ilman insuliinia.
Eihän tuo iso fundusmitta kyllä läheskään aina merkitse isoa vauvaa. Mitä sun mitat on ollu viime aikoina, saako udella?
Itsellä ollut molemmissa mitat melko yläkäyrillä (ekassa vk 31+6 30 ja toisessa 30+3 29). Mutta toinen painoi 3100g (40+5) ja toinen 3750g jolloin viikotkin oli jo 42+1 niin ihan sopivan kokoisia olivat mitoista huolimatta. Ja niinhän se hirveesti vaikuttaa missä asennossa vauva on ja onko aina sama mittaaja yms.
Häntä pystyyn vaan, toivottavasti pääsisit pian sinne äippäpolille ja saisit sen ultran niin ei sun tarvis enää murehtia!
Mii! Yhdyn edellisiin, anna vaan vauvalle lupa tulla ja meet sitten häihin, jos pääset ja jaksat! Voithan vaikka viimisilläskin olla niin reippaassa kunnossa, että jaksat juhlia häitä!
Axelle onnittelut toimivasta netistä! Se se on kullanarvoista, jos mikä! =) Ja hirveesti peukkuja lauantaihin, miten ihmeessä jaksat oottaa vielä niin kauan!
Nekku! Hieno juttu, että marsu on pirtsakkana!
Marieelalle ja Miruliille jaksuja pahoinvoinnin pyörteisiin! =)
Fiikuna! Kiva, että yöt on menny hyvin!
Leanna! Toivottavasti ihan amputaatioon ei tarvis ryhtyä vaan selviäisit jollain antibiooteilla tms! =)
hönttä! Voin kyllä suositella tuommosta lounastapaamista, tosiaan piristää kummasti! =)
Ja tuo laihdutusohje on just sitä mitä mun pitäs ruveta tekemään, kun ei taas mikään muu tehoa.
Nyt en muista mitä muuta pitikään höpäjämäni joten tältä erää heipat!
Ai ju, meillä oli tosi kiva vauvauintipäivä tänään! Ja ens viikolla saadaan sitten sukelluskuvat, toivottavasti onnistuvat!
Ja työkkärissäkin on käyty ilmoittautumassa, huomenna olen sitten työtön virallisesti ja saan tästä eteenpäin pelko ahterissa rukoilla, että puhelin ei soi...
kaksi jalkaa jäljellä=)
mutta oli se pistos kohta infektoitunut.se on sellainen miehen nyrkin kokoinen turvonnut,kovan tuntuinen alue jonka keskellä näkyy pistos kohta.
mä olin ihan peloissani että minkä hyppykupan on jalkaani haalinut=)
sain 2 viikon hevoskuurin.2 tabl 2kertaa päivässä=päivä annos 2000mg amoxsisiliniä(miten sitten kirjoitetaankin)
hui,miten nuppi ja VATSA kestää?
kiitos kaikille empatioista!
AXEsta oli kiva kuulla,sulla onkin jännät päivät!toivotaan,toivotaan toivotaan,että saisit plussan!
MARIEELAlle onnistunutta ultra-reissua.
TALVIKKIlle voimia ja hermoja!!!!!
mun ystävä,kenellä ollut diabetes lapsesta asti(paha)kerto kun odotti kolmattaan ja oli ollut rutiini verikokeissa,soitti sairaalan lääkäri hänelle tuloksista ihan paniikissa että sinulle on puhjennut paha sokeritauti,samaan hengenvetoon että eikö ole ollut mitään oireita???!!!
tämä ystävä naurahti että olisiko lääkärin kannattanut ensin lukea potilastiedot ja sitten vasta hermostua.
lääkärit on välillä kummallista porukkaa=)
NEKKUlle ihania treffejä!ja mukavaa että marsuherra voi jo normaalisti!!!
meillä on täällä vähän kaikki kipeinä.minä ja jalkani,mies sairaslomalla,esikolla oli aamulla kuumetta,en laittanut kouluun ja vatsa kipeä.täytyy nyt tarkkailla mitä on,täytyykö lähteä näytille.kakkonen ja kolmonen ok mutta pikkupojat molemmat tukkosia ja yskäisiä ja kummankin vatsa ollut ripulilla=(
mitäs sitten vielä,ei muista...
palailen,L+5
mulla on ollut pienin sf mitta just mun isoimmasta lapsesta,ihan keskikäyrällä tarkalleen meni ja tuli 4055g kokoinen tyttö
ja taas näistä muista (neljännestä ja viidennestä erityisesti)vatsan sf-mitta huiteli ihan käyrien yläpuolella,5:stä 40cm/rv38 ja neljännestä 36cm/36rv
rv 30 ne mitat oli molemmista 30cm.
samoihin aikoihin molemmat painoarvioitiin ja tulos oli 2100g kummastakin.ja sen mitan mukaan olis odotuspaino rv 40 4500g
mutta pojat oli kuitenkin pienempiä kuin" kolmos tyttö" 3680 ja 3780g.
eli ihan normaalin kokoisia kaikista peloitteluista huolimatta!
sekavasti selitetty nyt kun tässä luen läpi mutta toivottavasti ymmärrettävissä.
eli ei ne käyrät aina tarkoita jättiläisvauvaa!
ja just tän mun nro 3 kohdalla,kaksi päivää ennen synnytystä tyksissä arvioivat vauvan painoksi 3300g ja tuli kuitenkin yli 4kg
mahtava kasvuvauhti 2:ssa päivässä=)
L + nro 1,nro2,nro 3,nro 4 ja nro 5(hankalaa,eikö totta???!!!)
Noista fundusmitoista... Eli nyt kaksi viimesintä mittausta olleet yli yläkäyrän. 29+0 30cm ja 30+2 30,5cm
Vauva on tähän asti ollut pienenpi kuin veljensä(ultran mittojen mukaan) ja nämä pojathan meillä ovat olleet isoja. Esikoinen syntyi 37+3 ja painoi 3710g ja kuopus syntyi 37+2 ja painoi 3950g. Eli siksi vähän panikoin tuosta koosta. Kuopuksella oli oikein se " makrosominen sikiö" diagnoosikin. Ja kuopusta odottaessa mulla oli myös diabetes niinkuin nytkin. Kuopuksella meni solisluu poikki synnytyksessä ja nyt sitten pelottaa, että minkä kokoinen vauva multa mahtuu tulemaan " ehjänä" ulos.
No, ehkä huomenna soittavat äitipolilta...
Kiitos ja halaus teille kaikille:)
HÖNTTÄ: mistäs tiesit, et täällä tarvitaan dieettiohjeita? Eilen viimeksi marisin miehelle näistä mun liikakiloista ja tuosta löllyvästä mahasta, pääseekö niistä ikinä eroon?? Pitäisköhän alkaa tuolle tenavadieetille, josta Hönttä kirjoitti? ;) Kiitos vaan, Hönttä, kyllä nuo hauskat jutut piristää mieltä kummasti ja nyt kun tiedän, niin voinkin kirjoittaa ihan tosissani, että *reps ja kops* =)
MII: Mä olen sitä mieltä, et älä siirrä vauvahaaveittasi tuon " ystäväsi" häiden vuoksi. Vaikutti siltä, että ootte kasvaneet erilleen. Ja voihan ollakin, että pääset kuitenkin sinne häihin, mistäs sitä tietää.
FIIKUNA: Kiva, että jo kaksi yötä on sujunut paremmin ja toivotaan, että se jatkuu. Meillä Anni ei meinannut millään nukahtaa eilen. Hän nimittäin on keksinyt, että eteenpäin pääsee, kun selällään maatessaan potkii jaloilla vauhtia. Niinpä sitten illalla neiti innoissaan harjoitteli tätä taitoa sängyssään ja kun pinniksen pääty tuli vastaan, niin kyllä suututti. Kovasti neiti oli väsynyt, mutta kun ei vaan malttanut käydä nukkumaan, niin kovat oli menohalut. Nukahti sit viimein puoli kahentoista aikaan (2 h myöhemmin kuin yleensä).
TALVIKKI: Hyvä, kun sait sairaslomaa ä-loman alkuun asti. En nyt muista, et odotatko ekaa vai onko sulla jo lapsia, mutta yritä lepäillä ja nauttia olostasi!
Voimia kaikille pahoinvoiville odottajille!!
Jaahas, nyt lyö tyhjää päässä, enkä muista pitikö vielä jotain kommentoida! No, palaillaan...