Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MARRAMAMMAT KESKIVIIKKOON**

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja ihana kuulla että sulle oli sanottu noin :)Mä kun en ole asiasta tai siis pelostani mitään missään maininnut,mutta nyt kun aika on jo lähellä,pienoinen paniikki on oikeasti iskemässä.

Mulla päätyi eka sektioon,koska väsyin itse eikä tilanne edennyt vaikka kuinka yritettiin.

Onkohan liian myöhäistä kertoa kun lähtee synnärille ,toiveesta ettei pitkitetä tilannetta jos tuntuu jo liian raskaalta?(kertoa peloistaan)

Ajattelin että se tieto helpottaisi jo paljon siinä tilanteessa ja loisi turvaa synnytystilanteessa....

Kiva että sulle on sanottu niin,varmaan paljon keveimmin mielin on,kun tietää sen...

Tsemppiä sullekkin :))

Vierailija
22/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselit kuin kauan käynnistäminen / käynnistyminen vie. No, sitä ei kukaan tiedä. Vaikka ois kuin epäkypsätilanne voi lähtee tulemaan nopeastikin ja toisilla epäkypsillä täytyy kypsytellä jopa päiviä ennen kuin synnytys käynnistyy....

Itte pelkään täällä ihan samaa ja joka toinen minuutti olen sitä mieltä että käynnistäköön maanantaina kun kerta sain sen ajan ja joka toinen minuutti aattelen et voishan tuo vauva vielä massussa ollakin.... Ihan samoissa tunnelmissa täällä ollaan =/. Ois tosiaan se kristallipallo mistä katella ja siten tietää kuin tulee tapahtumaan =).

Toisaalta ehkäpä teen näin : yrittäköön sen päivän ja jos ei yhtään supparii tule niin lähen illalla kotiin nukkumaan ja tuun toisena päivänä takas. Käynnistyy hyvällä jos käynnistyy. Ehkäpä vauhdinotto kotoo auttaa, meillä kun sitä matkaa sairaalaan suuntaansa 30 km =D.

10KAKS : mie missään synnyttää ole =D. Tänäänkin on tullu sitä kuulua ruskeeta limaa. Ja äsken otin parin tunnin päivänokoset kun kuopus, kohta 5v, oli niin nätisti tietsikalla että sai äiti nukkua =D.

Muutenkin väsy on ihan kamala. Mutta ei auta, pitäs esikoinen käyttää passikuvissa ja ittekin kun on tuosta nimenmuutoksesta jo aikaa muutama vuosi, ei tosin passin vaan ajokortin takia. Hommaan uuden passin sit kun vauva on syntyny et saan sen omaan passiini.

Mutta nyt taas menee jorinaks.... tsuppareita mammat ja PYLLERÖINEN, mars neuvolaan mittauttaa verenpaineet ja antaa pissanäyte !

Rapuäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä aina niin myöhään kirjoittelemassa, että mahtaako kukaan enää lukeakaan vuodatuksiani, mutta jos kirjoittelen sitten vaikka vain omaa oloani helpottaakseni.

Miten musta kuulostaa, että kaikille muille kaavaillaan käynnistyspäivämäärää paljon pikemmin kuin mulle täällä Päijät-Hämeessä? Pääsen ekan kerran näyttäytymään äitipolille näillä näkymin vasta rv. 41+5!!! Pitäisikö keksiä jotain vaivaa, että voisivat tutkia aiemmin vai onko käytännöt vaan niin erilaiset eri puolilla Suomea?

Toisaalta pelottaa käynnistysajatuskin, kun olen siitä nyt niin monelta suunnalta kuullut, että lääkitykseltä aikaansaadut supparit on kauheita. Edellisestä synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli, mutta painoakin tytöllä oli varmaan 1,5 kg vähemmän kuin tällä tulijalla.

Alkais nyt itestään... Ja samaa toivon kaikille muillekin hermonsa menettäneille odottelijoille!!

t. Jojo ja tyttis rv. 40 + 6

Vierailija
24/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä jottain galluppia...

¤ pissi puhdas

¤ painoa tullu lausta 6.7kg

¤ rr hyvä, 110/60

¤ kohdunsuu AUKI, lääkäri pysty kokeilemaan Himpulan päätä

Lupaili että saattaa piankin tulla maailmaan tämä himpulak un kerran jo suu tuonkin verran auki. Olis kuulemma saanut kalvot puhkottua jos tarvis. Ei puhkonut vaik ehdotin!:o)

Nyt sit ootellaan, selässä ja mahassa on jottain tuntemuksia, lääkäri ku venytteli kohdunsuuta, mun luvalla. Sanoi et oli saanu tyttärensä synnärille seuraavana yönä ku oli saman tehnyt. En usko kuitenkaan mihinkään pikaiseen jakautumiseen, mutta kiva oli kuulla " vehkeiden" olevan valmiita tosi toimiin. Isikin ku olis vain ja ainoastaan tämän viikon kotona tässä kuussa niin oon yrittänyt puhua Himpulalle et tuuuuuuuuuu nyyyyyyytt!:O)

Mullakin meni viime yö persiilleen, yleensä nukun ku possu. Oli kuuma, poika kilju,isäntä kuorsas ja taas kuuma...Kello oli vaarmaan klo 3-4 ku lopulta nukuin..

JAKSUJA kaikille!!

Hormoonihirviö ja Himpula rv 37+

Vierailija
25/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla oltiin sänkypuuhissa, sai aikaan lieviä kipeitä supistuksia..muttei sen enempää. Toivottavasti edes jotain tapahtus tuolla alapäässä noillakin supistuksilla.

Alan olla jo ihan varma että yli menee.. Välillä taas on sellanen olo, kun kuopus synty rv39, ettei tämäkään voi sen yli mennä.. vaikka VOIHAN SE aivan varmasti;) Jääny vaan joku päähänpinttymä.

Vaavin pää heiluu vielä jonkun verran, ilkeeltä tuntuu. Liikkuu myös ihan hyvin, vaikkakin paljon laiskemmin.

Jaksamisia kaikille

SaJuTu 37+0 VASTA!.. No... korkeintaan 5vk vielä..

Vierailija
26/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä, ei mitään uutta. Siinä kommentoin vointiani, että tukevasti yhtenä kappaleena ollaan. Terkka siihen että no tietysti, eihän se nyt vielä oo aikakaan!! Piti oikein itekin miettiä, että niin no, eihän se nyt tietysti kun LA:an on vielä 8 päivää, mutta ainahan sitä saa toivoa ettei ylittekään menis ja monihan saa pakettinsa kuitenkin etuajassa...

Neptunusko se mietti, että miks pitää jäädä äippälomalle niin mahottoman aikasin. Ite miettiny kans samaa, sen jälkeen kun selkäkipu helpotti niin näinä loppuviikkoina ois aika kulunu paljon paremmin töissä. Nyt kun vanuu kotona aamusta iltaan ja netti ainoana huvina, aika käy todeeeella pitkäks! Netistä on vielä sekin huono puoli, että tuloo tilailtua postimyynneistä kaikenlaista. Kestovaipat on nyt kova sana, en tohi ees surffata millekään ihanalle sivulle kun aina tuloo napsuteltua " ostoskori -> kassalle" nappuloita... =D

(.):ssa kolmatta päivää alamahakipua, semmosta kummallista menkkamaiseksi olettamaani juilintaa.

Kitty rv 38+6

Vierailija
27/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan rohkeasti toiveistas synnyttämään mennessä.

Mulla kävi onni onnettomuudessa,kun menin synnytystapa-arviointiin.

Neuvola oli koko ajan sanonut,etten pysty synnyttämään alakautta ja piti sektiota itsestään selvänä.Samoin monet gynekologit tässä vuosien aikana.

Menin sitten vasta rv.36 normaaliin synnytystapa-arviointiin,enkä mihinkään pelko-käynnille.Enkä minä synnytystä pelkääkään.

Lääkäri tyrmäsi heti sektion,sanoi että lääketieteellistä syytä siihen ei ole,mutta pelko-sektioon pääsen.Piti miettiä 2vko. ja menin uudelleen juttelemaan Jorvin äitipkl. Ja käytiin vähän viime synnytystä läpi,mikä olisi lääkärin mukaan tehdä ajat sitten,niin tälläistä väärin käsitystä/pelkoa ei olisi tullutkaan.Sovittiin,ettei tällä kertaa päästetä tilannetta samaan,kun viime synnytyksessä.

Onnea sulle kanssa koitokseen!

Vierailija
28/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka päivitin tietoni tuohon marrasmasulistaan eli olen siirtynyt vauvapalstalle (jos nyt sitten joskus ehtii sinne kirjoittaa...). Tyttö 4120 g ja 51 cm syntyi 31.10. rv 39+0. Vedet meni ja vajaan 7 tunnin kuluttua oli neito maailmassa. Minä voisin oikeasti synnyttää vaikka kohta uudelleen, jos luvattaisiin, että menee yhtä leppoisasti. Esikoinen kun käynnistettiin rv 41+4 ja tuli muutoinkin kaikkea häslää, niin oli ihan outoa, kun oli tuommoinen " helppo" synnytys. Eli ei ne " kauheudet" tms. välttämättä toistu!

nimba ja kaksi neitiä 9 vrk ja 1 v. 8 kk

Vierailija
29/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä ei unta silmäystäkään. Illalla klo 22:n korvilla alkoi kipeät supparit jotka kuitenkin häipyi parissa tunnissa :( Aattelin että josko vaavi sitä LA:ta kunnioittaa mutta ei. Päikkäreitä nukuttu nyt sitten kahteen otteeseen.

(.) vaavi porautuu oikein kunnolla alaspäin ja pitää välillä sellasta menoa että nahka meinaa revetä. Nyt sitten ilmaantui issiaskipua oikeassa pakarassa ettei tahdo liikkeelle päästä ja lonkat on tosi kipeät. Ja tietty ihme päänsärkyä ja pahoinvointia.

Huomenna olis neuvola ja sitten pitää katsoa vko josko joutuu varaamaan ajan ya-kontrolliin. Nyt ei oo toiveissa muuta kun että pääsis synnyttämään mutta en tiedä edes kuinka kypsä tai epäkypsä tilanne tuolla alapäässä on nykyään kun synnytystapa-arviossakin olin 3 vkoa sitten. **HUOKAUKSIA**

katzuska&bebe, TASAN 40 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
30/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti olen kyllä joka päivä pinot lukenut, mutta kirjoittaminen on jäänyt. Viikonloppuna oli parentsitkin käymässä, niin olo aivan naatti sen jälkeen. Nyt on sitten viimesen kerran siivottu ennen synnärille lähtöä ja pihamaatkin haravoitu...Mulla ei kyllä käy aika pitkäksi, vaikka sitä kovasti epäilinkin ennen ä-lomille jääntiä. On jäänyt niin paljon tekemätöntä hommaa työssäoloajoista, joten niitä olen tässä pikkuhiljaa tehnyt pois. Ja neulonut ja lukenut.

Alkaa aika täälläkin käydä vähiin, sillä " eräpäivä" on täälläkin maanantaina. Sektio. Vaavi edelleen perätilassa, vaikkakin möyryää iltaisin aivan älyttömästi. Supisteluja on joka päivä, mutta ei muuten mitään merkkiä että synnytys käynnistyisi ennen sektiota. Vähän keljuttaa, että tietää jo päivän. Ehtii kaikenlaista miettimään ja kun tässä on jo muutaman vuoden elänyt niin tiukkaan tuon kalenterin kanssa niin olis toivonut että vois synnyttää ilman kalenteria. Sen puoleen teillä muilla on " jännät paikat" , kun ette tarkalleen tiedä koska se lähtö tulee.

Paljon onnea jo jakautuneille ja tsemppiä sekä voimia matkaan kaikille, joilla supistelee lupaavasti ja synnytys alkaa toden teolla lähestyä. Toivottavasti pääsisitte tositoimiin ilman monen päivän supistelurääkkiä (kauhulla lukenut monen päivän kestäneistä supisteluista). Tekis mieli kyselemättä vetää turpiin synnäreiden henkilökuntaa, jotka eivät ota tosissaan toisten jaksamista. Olipa kyse sitten fyysisestä tai henkisestä jaksamisesta. Meidän on kuitenkin jaksettava etenkin synnytyksen jälkeen. Eihän se siihen lopu.

Xtreme 38+5

Vierailija
31/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän mun palata tuulettamaan: Tämä mamma pääsee sitten jo huomen aamuna sinne sairaalaan, jiiihaaa!!!!!:O)

Eihän sitä ikinä tiedä vaikka käynnistettäisiin, jaiks... eipä taida tulla ensi yönä se vähäinenkään uni! No, mutta en toivo liikoja, siitä pidän kiinni että joka tapauksessa jos eivät heti ota sisään niin antavat ainakin käynnistyspäivän. Jännitti jutella hoitajan kanssa, pelkäsin että menee ens viikolle mun sinne pääsy, ja sitten hoitsu kysyikin että kestänkö huomiseen asti...:D Juu vaikka päälläni seisten! HUH että helpotti!!!! Nyt ei haittaa niinkään nää supparit!:D

Piti sitten väkisin vääntäytyä kaverin kanssa kauppareissulle, oli ihan pakko saada hakea isänpäivälahja!! Olihan se rankka reissu vaikkei kauaa oltukaan, mutta jospa oli vimppa kaupassa käynti kun ei kuulu ostoskärryistä vauvaääniä!:o)

Mies tulee parin tunnin päästä töistä, jos sitä koittasi sitten käydä vähän kävelyllä, ja jos kykenee niin jatkaa saunomisella jne... jos olis vaikka paikat niin kypsänä huomenna etteivät kehtaa enää kotiuttaa ilman vauvaa...;D

Niin ja heti ekana aamulla katsovat siellä ne mun paineet, taas ihan hillitön turvotus päällä, enpä oo ikuna tämmöstäkään kokenu!

Voi hitsiläinen, mitäs jos tää onkin vimppa ilta kun ollaan miehen kanssa ihan kaksin...!!?! kun isommat tenavatkaan ei oo kotona...

-neiti pylleröisen äippää JÄNNITTÄÄ!!!

Vierailija
32/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voisin taas allekirjoittaa melkein jokaisen palstatekstin, joten enpä omasta voinnista ja tuntemuksesta sen enempää tänään kirjoittele, mutta vähän tuosta " alakerran" tilanteesta:

Minutkin katsotaan ensisynnyttäksi (yksi lapsi siis on, mutta oli suunniteltu sektio eikä värkille ehtinyt silloin tapahtua juuri mitään) ja mun alakerran tilannetta on seurannut kaksi tuttua kätilöä tässä loppumetreillä ja tällä hetkellä ollaan " pehmeitä, kohdunkaulaa ei juuri jäljellä, vain " reunat" ja auki ollaan n.2 cm = 2 sormelle, vauva tosi alhaalla ja ollut kiinnittyneenä jo pari viikkoa" . Eikös kuullosta hyvältä? Luulisi että kohta synnytetään?

Mutta ei, tälläkin tilanteella vauva voi tulla ensi yönä tai sitten käynnistyksellä vasta aikanaan. Näin ovat minulle sanoneet. Joten älkää olko masiksessa jos alakerrassa ei ole tapahtunut mitään; homma voi lähteä silti vauhdilla kun taas minun omasta mielestäni aiemmin hyvä tilanne voi venyä ja vanua...

Tän oli tarkoitus olla tsemppipuhe teille, joilla alakerta vielä " kypsymätön" ja jos jollain on em aiheesta kommentteja niin otetaan mielellään vastaan. Varsinkin vastaan...

Mulla muuten nimenomaan illat ja yöt ovat tuota kipeiden supistusten ja vihlomisten aikaa, joten ihanaa kun kohta voi taas tunnin pari jännitellä että josko ne nyt jaksaisivat kestää loppuhuipennukseen asti...

Hyvää yötä kaikille! Supistusten täyttämää...

Silja74, rv40+5

Vierailija
33/33 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi onnittelut Näpiskälle, Kipelle ja Nimballe nyyteistä!

Niin ja Rapuäiti ja Marica28 teillä ompi kohta käynnistys edessä ja xtremellä sektio, voi teitä onnellisia! **syvä huokaus**

Pylleröinen, onneksi pääset jo huomenna sinne polille, nuo sun oirees kuulostaa jo aivan kauheilta! Toivottavasti nyt tosissaan alkavat tekemään asian eteen jotain sielä ....

Gerda79: mulla oli koko-arviointi ä-polilla, johtuen siitä että mulla oli lievä raskausajan diabetes ja piti ennen synnytystä arvioida minkä kokoiseksi vauva masussa on kasvanut. En tiedä millä muilla perusteilla ne sen tarkistaa?! Ilmeisesti ei kovin helpoin perustein sinne pääse ...

Joululahjat oon päättänyt totaalisesti jättää ostamatta, paitsi kummipojalle ja -tytölle, muut saavat selvitä ilman tänä vuonna :) Ollaan miehen kanssa suunniteltu josko saataisiin hänen vanhempansa ja minun äitini (isäni kun kuoli vuosi sitten ..) meille jouluaaton viettoon. Katsotaan nyt miten käy. Ei oikein innosta ajatus hyppiä paikasta toiseen nyytin kanssa. Ja miehen vanhemmat (ja oma äitinkin) tupakoivat usein sisällä, ja en halua periaatteestakaan viedä pientä vauvaa sellaiseen tilaan. Omaan äitiini saan kyllä taottua järkeä päähän tuon tupakoinnin suhteen, mutta nuo appivanhemmat ovatkin hieman eri juttu. Varsinkin kun anoppi tuntuu välillä olevan sitä mieltä että kaiken voi tehdä samalla tavalla kuin silloin 70-luvulla kun kasvatti molemmat poikansa. **HOHHOIJAA** En haluais joutua kuitenkaan riitoihin anopin kanssa.

(.) Ei merkkiäkään synnytyksestä, ei limaa eikä supistuksia .. tai no ehkä sunnuntaina päivällä supisteli kun käytiin ruokakaupassa ja yhtäkkiä maha kovettui ja alavatsaan sattui, olikohan se sit sitä?! Mä kun en sellaisii oo pahemmin tuntenu koko raskausaikana. Onko muuten muilla tullut " alapää" kipeäksi viimeisinä viikkoina? (voi guud, mitä sitä tuleekaan kysyttyä täällä...) :) Mulla on nimittäin nyt viime päivinä ollut kummallista kipua, no, onneksi huomenna on neuvola-aika, saapi siitäkin samalla kysyttyä. Ja myöskin verenpaineesta, tänään jostain syystä ala-paine oli 97 kotimittauksessa, vaikka syön 2 Albetolia päivässä. Noh, eiköhän sekin huomenna selviä, toivon mukaan...

Öitä kaikille hereillä oleville, ja eiköhän me pian olla kaikki täällä jakauduttu :)

Tintta-liisa rv 38+6