**MARRAMAMMAT KESKIVIIKKOON**
Kommentit (33)
ehdin jo jo riemastua, että nyt vihdoin päästään synnyttämään kun puolen tuntia supisti kipeästi 4 min välein, mutta kilin kakat, katosivat taas jonnekin taivaan tuuliin. Ehdin jo pukea ja käymään aamupesuilla, pöh, ei kun takas petiin , ehtii torkahtaa 3 varttia ennen kun pitää nousta lapsia herättelemään.
romena ja elias 39+3
Mie mihkään oo vielä lähteny.... Ruskeeta limaa tulee edelleen ja eilen ihan vertakin johtuen kalvojen irrottelusta. Illalla supisteli aika kivasti, mutta yöllähän tuo aina laantuu =(. No, maanantaina sitten pääsee, toivottavasti, tositoimiin. Toivottavasti siksi että käynnistys tehoaisi.
Eilen kävin neuvolassakin ja paineet ovat nyt ihan ok lääkityksen kanssa. Pissa puhdas, SF-mitta 35 cm, sydänäänet hyvät, pää heilui miullakin pikkusen. Tänään ois vielä viimenen valmennus, saa nähä päästäänkö kun esikoisella yökoulu ja tätä ennen hän on siskonsa valmennuksen ajan vahtinut, mutta jos mukaan ottas nuo 3 muuta.... saa nähä. Ois asiaa imetyksestä, joten se kiinnostas.
Vaavi liikkuu, mutta vaisummin. Eilen sano lääkäri että vesi ois vähentymään päin, joten eipä tuo ihme jos liikkuu vähemmän. Mutta nyt meen laittelee vielä yhen lapsukaisen koulutielle.
Tsuppareita kaikille ja kohta tää lysti on mammat kuulkaas ohi.... Me vielä kaivataan tätä kamalaa olotilaa ja pikkuisen potkuja massussa.
Rapuäiti ja tänään erääntynyt neiti-Töppönen 40+0
masussa - vavi vaihtoi asentonsa johki toiseen. Mylläystä myös sängyssä. Voin todeta, että prostaglandiini aiheuttaa supistuksia. Niin se vain nipisteli pitkin yötä. Piti ihan kaakaota keskellä yötä käydä juomasa. Lapsilla on uudet tamagotchit. Ne halvatut piippaavat keskellä yötä . Hermo menee.
Hauskaa päivää kaikille.
Täällä sitä ollaan ja ihmetellään maailman menoa maanantaisen lekurikäynnin jälkeen housut märkänä (tosi kivaaa...JEE,JEE!)
Limaa tulee kuin saavista...eiköhän pitäisi kohta jo tapahtua...
RAPUÄITILLE KYSYMYS:Jos mulla oli paikat epäkypsät maanantaina ,niin tarkoittaako liman tulo sitä että paikat kypsyy..Kohdunsuu oli auki sormelle,mutta muuten tilanne vielä oli se???Anna mulle toivoo :))
Eilen oli hiukan jo kurjakin olla kun supisteli ja alaselkä oli tulessa,mutta yö meni liiankin hyvin...
Kaippa se tästä,ensviikolla tiistaina olis kontrolli,toivotaan että jotain olisi tapahtunut siihen mennessä!!!
Mä en ajatellut olevani enään isänpäivänä yhdessä koossa,mutta nyt tuntuu että AIVAN SAMA!!! Kamalaa kun olo on niin välinpitämätön.Toivottavasti muillakin menee hermot saman asian kanssa enkä ole ainut.
No mä jään odottelemaan muiden kuulumisia :)
Kaikille paljon suppareita(niitä toivoville)!
Erkku ja tiituska 40+2
ja vauvaonnittelut ainakin Näpiskälle ja Kipelle ja tietysti muillekkin jotka jo jakaantuneet!:o) Kipe hei, miten IHMEESSÄ sie noin ripeästi synnytit..? ..kateellisena...:D
Rapuäiti: Onnittelut eräpäivästä! Ehkäpä minäkin saan pian oman takarajani tietää...toivon kovasti.
Ja marica28 kans tais saada käynnistyspäivän, onnee!
TURVOTUKSESTA!!!! Hei kertokaahan nyt, kun taaaas tuli uus niin iiihana vaiva vielä viime metreillä.... eli eriasteista turvotusta on ollu jo pidempään, tulee fiilis että vaatteet kiristää ja puristaa ja nassu ja jalat turpoo, mutta eilen olin ihan LIMPPU koko emäntä, jotain ihan järkyttävää! Mentiin käymään anoppilassa, menin heti puntariin kun pääsin ovesta sisään, ja se näytti 70,5kg. Oltiin reilu tunti oltu, alkoi hillittömästi turvottaa, jalat oli ihan muodottomat ja naamasta kiristi ja kurkusta puristi, ja kun menin uudestaan puntariin niin se näytti 72,5!!! Siis noin TUNNISSA tuli toi ero!!! Sitten kun tuota päänuppiakin särkee vähän väliä, oon aatellu et se on sitä valvomista, mut mut... eikai nyt vaaaaan oireita mistään muusta?! Sit kun on sellainen " happi loppuu" -olo koko ajan... Hjälp!!!!
(.)-asukki on niin kovin hiljainen... yöllä kun heräilin suppareihin, mietin että tuo reppana on kyllä kans varmaan ihan hermona, kun sen yksiö supistelee jatkuvasti. Eipä ois kiva, jos joku jatkuvasti tätä meidän taloa liiskaisi ja heiluttelisi...:o/ Iso pylly vauvalla on, hihii, kun se keikkuu tuossa rintojen alla:D Eilen tuumasin että jääköhän takapuolesta kiinni tullessaan... Ai juu, vaikka Bruno oli ihan varma ultrassa (silloin sata viikkoa sitten:) että tyttö tämä on, niin nyt on taas vähän väliä tunne että jospa onkin poika... hmm..
Niin! Sain eilen sen lähetteen ä-polille!!!!! Jiihaa!!! *tuulettaa*
Eli se lääkäri soitti, ja kovetun keskustelun jälk. teki mielestään SUUREN poikkeuksen ja faxas pikalähetteen äitipolille!! Soitin sitten sinne polille, ja olivat saaneet sen lähetteen, ja nyt tänään aamulla siellä lääkäri katsoopi mun papereita ja antavat mulle ajan sinne.... YES!!! Eeeikä kun en silti lähde liikaa hehkuttamaan, ennen kuin tiedän 120% varmasti että pääsen sinne ja oon saanu ajan, toivottavasti pian!!
Vähän tässä jännittää odotella.. kuulemma soittavat sen ajan mulle.
Tänään olisi sellainen päivä, että mun säkällä vauva vois lähteä yhtäkkiä syntymään itekseen ja wauhdilla, meinaan vaan kun ihan yksin kökin täällä kotona näiden suppareiden kanssa. Miehen oli pakko lähteä töihin, ja ottaa sen reilu tunnin kun on takaisin kotona jos tarvis lähteä synnyttään, ja tästä kotoa sitten vielä se n.20min menee sairaalamatkaan. Hih, sais ainakin viimein jotakin äksonia tähän touhuun:D
Ei totta vie, tässä täytyy ilmeisesti ottaa lisää panadolia, alkaa oksettaa kun nuppi niin kipeä... varmaan täällä roikun aikaa tappamassa, mutta nyt jätän tilaa muillekkin!:o)
Päivänjatkoja
-P:n mamma ja yli mentiin vaan toivottavasti ei ympäri!;D (40+1)
Aika äitiyspolille klo 1230, jossa selviää monta asiaa!!!! Jes! Olen odottanut tätä keskiviikkoa.
Vauva on perätilassa, nykyään yhtä usein myös poikittain, joten saas nähdä mitä lääkärit päättävät. Perätilan synnytän, mutta poikittain ei onnistu edes minun synnyttäjänlantiollani ;)
Jänskättää...
Tsemppiä kaikille " kärsiville" ja toivottavasti tuskat yltyvät pian sellaisiksi, että niistä pääsee " lopullisesti" eroon =)
Noema ja Onni 39+3
no se että paikat ovat olleet epäkypsät ei tarkota että oot täällä vielä uutena vuotena =D. Tilanne voi kehittyy hyvin nopeasti, vedet mennä millon tahansa ja sanonpa vaan että kyllä on täysin mahdollista että minä hetkenä tahansa synnytys alkaa, vaikka se ei aina sille tunnu ;o). Tuo lima mitä sanoit tulevan niin ainakin jos on rusehtavaa tai veriviiruista tarkoittaa että paikat siellä lyhenee ja avautuu, tosin jo pelkkä liman lisääntyminen on hyvä merkki sekin =).
PYLLERÖINEN : onnittelut vihdoinkin poliajan saamisestasi =D. Ihanko jo miettivät käynnistystä ? Ruinaa vaan kun ei tuota jatkuvaa supisteluu kukaan kestä....
Huomenna ois vyöhyketerpia jos oon yhtenä kappaleena... No, sen näkee, välillä supistaa, mutta ei tarpeeksi =/.
Juu kiitos kannustuksesta :)
Toivotaan että lähtis tulemaan,niinkuin me kaikki tässä varmasti toivomme omalla kohdallamme tapahtuvan :))
Itellä olisi muuten käynnistelty maanantaina,mutta kun lääkäri sanoi suoraan että ei ota riskiä sektioarven takia,niin silloin kyllä ymmärsin itekkin ettei parane lähteä leikkimään..
Mua on ruvennut vasta nyt synnytys pelottamaan aivan järkysti,mutta luulen että kun on aikaa murehtia ja miettiä asioita,niin kaikki tuntuu paljon pahemmalle.Mä pelkään joteskin sitä että kohtu repeis ton ekan sektion takia,harvemmin kait nyt niinkään käy...
Tietääkö joku laitetaanko aina joi sektion kokeneille se jokin mittari mittaamaan tuonne värkkiin niitä supistusten vomakkuuksia,vai luotetaanko siihen normaaliin käytäntöön???
Eiköhän se tästä..mulla ekasta jo 7 vuotta..tässä on ihan ensisynnyttäjänä liikenteessä...
Erkku
Nyt on jotain pahasti vialla, oli jo toinen yö kun en herännyt kun kerran vessaan ja muutenkin nukuin kuin pieni possu yön. Pojallakin alkaa yskä helpottaan eikä sekään enää tuu yöllä herättelemään, ihanaa!!
Kaupassa kävin tossa aamusella kun pojan kouluun vein niin johan alkoi kuulustelu kaupassa että koska pitäs vauvan syntyä, onko mitään tuntemuksia että vois tänään syntyä, mitä konsteja oot kokeillu että käynnistys, voi apua!!! Sitten alko tulemaan vinkkiä miten heillä lähti synnytys käyntiin (aikaa n30vuotta) ja kannattaa kokeilla, mä vaan et joo kokeillaan mutta eiköhän tää täältä synny sit kun on siihen valmis. Huh huh, eipä tarvi kauppaan enää itse mennä ei jaksa joka kerran kuunnella samaa että eikö se nyt vieläkään ole syntyny.
Masussa edelleen rauhallista, tietty liikkuu hyvin mut vähän rauhallisemmin. Eikä tässä edelleenkään ole mitään tuntemuksia että olis synnytys edes lähestymässä. Että taitaa tosiaan muksu pysyä masussa tammikuuhun saakka:-/
pökkelö69 ja masukki 40+1 JO
Huomenta
Täällä on jo kaksi viimeistä yötä vietetty epäsäännöllisten kipeiden supistusten kanssa. Päivällä on ok ja iltaa kohti supistukset alkaa noin 15-30 minuutin välein niitä tulee koko yön, hoh hoijaa. Ei paljoa saa nukuttua aina kun saa unenpäästä kiinni tulee uusi kipeä supistus ja pakko nousta ylös, kun makuu asennossa sattuu niin samperisti.
Muutenkin vauva painaa virtsarakkoon epämiellyttävästi, vihloo ja kaikkea muuta kivaa. Täällä siis vali vali...
Supistuksia niitä kaipaaville
touko79 rv 39+2
eipä tullut paljoa nukuttua viime yönä. sai juosta vessassa ja sit yhtäkkiä hirvee paniikki että vauva on liian iso ja menee pitkästi yliajalle. ei tullut sit uni enää.
oliskin teille kysymys: onko joku käynyt synnytystapa / kokoarviossa kättärillä (tai yleensäkin äitipolilla)? vai neuvolalääkärillä vain? pitikö olla joku lähete ja millä perusteella pääsitte sinne?
gerda rv 39 tasan
Kummallinen yö minulla myöskin takana. Ensimmäisen kerran heräsin vessaan vasta kun miehen herätyskello soi viideltä. Ihmettelin oikein, että onko jotain vialla kun tällaista yötä en muista kuukausiin olleen. Kyllä minäkin olen kade teille joilla jo paljon merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Välillä mullakin sellainen olo että kohta vaavi syntyy, mutta nyt taas todella epäuskoinen olo. No, huomenna polille aika ja ainakin näkee pikkuisensa ultrassa... Nyt rupeen surffaa nettikaupoissa ja etsimään jouluisia verhoja. Mukavaa päivää kaikille ja suppareita niitä kaipaaville!!!!T:Onni78 37+3 (vasta...)
Hermollista menoa, Kun sitten maanantai meni makoillessa mahataudin kourissa, niin eilen piti päästä ostaan parit joululahjat. Vaikka autolla mentii kaupan ovelle, niin semmonen hermosärky vaivas kotia tullessa ettei tienny mieten päin olis ollu. Kyllähän tässä liikerajoitteisena ainakin kärsivällisyys kasvaa:)
Kummitäti tuossa juuri soitteli, mutta eipä ollu hänellekään vauvauutisia kertoa. Iltapäivällä on neuvola ja isäinpäiväkorttien postitusta tiedossa. Mahassa nytten rauhallista. Illalla supisteli vähän kovempaa ja kyselin jo veljeä lapsia katsoon. Meni kuitenkin ohitte tuntemukset. Imuroida pitäs koko huusholli, mutta kun olen yksin kotona, niin en taida arvata. Jos vaikka kunnon supparit tulee, niin mitäs sitten..Mies ei vielä ehtisi työmaalta laitokselle.
tsemppiä kaikille vielä yhdes koossa oleville. Ihanaa kun on tämä marraskuu.-meidän oma kuumme:)
eufrosina rv 38
Eilinen päivä äitipolin jälkeen oli niin outo.. Väsytti ihan hirveesti, mutta sit kuitenkaan en saanu nukuttua. Kysymyksiä pyöri päässä ja synnytys alkoi jänittämään ja se käynnistys varsinkin.
Tässä on nyt viikko aikaa miettiä asiaa ja eniten kauhistelen sitä, että jos siellä sairaalassa meneekin useampi päivä ennenkuin mitään tapahtuu...
RAPUÄITI: Onko totta, että ensisynnyttäjillä varsinkin voi paikat " kypsyä" synnytystilanteessa vasta ?
Mä kun mietin tuota asiaa, kun lekuri sanoi että paikat on pehmeät, mutta epäkypsät.. että kauanko siihen kypsyttelyyn menee aikaa.
Voi voi. Tais vaan pahentaa mun olotilaa kun tiedän milloin koitokseen lähdetään :(
Nyt ei sitten hutsita tehdä yhtään mitään, vaikka pitäis saada huusholli ja vauvantarvikkeet kondikseen ens keskiviikkoon mennessä.
Hyvää päivänjatkoa ja suppareita odotellessa..
-marica ja elmeri 37+5
katselin satelliittikanavalta leffan. No, sain sit saunan pestyä ja lattian luututtua, kun oikein yritin jotakin järkevääkin tehdä. Nyt pitäis laitella noita puhtaita vaatteita kaappeihin tai ne taas jää lojumaan työhuoneen sohvalle iäksi ja ajaksi. Alkaa vaan olla jo tylsää. Äsken juttelin masulle, kun sellainen hyörinä kävi, että milloinkas sitä sieltä pois tullaan. Äiti niin haluaisi jo nähdä. Ei tullut vastausta.
En tiedä, nopeammin tämäkin aika menisi, jos olisi vielä töissä. Typerää mun mielestä, että joutuu jäämään niin aikaisin töistä pois ja sit loma loppuu liian aikaisin, kun lapsi on vielä niin pieni. Siis tämä on niin tylsää ajan tappamista. Pitänee lähteä kohta jonnekin tai mätänen tänne kotiin. Ja ruuanlaitto ei kyllä nappaa yhtään.
rv 37+6
Kyselit sektio-arven kestävyydestä..
Mulle sanottiin Jorvissa,että arpi kestää ihan normaalin synnytyksen.Mulla kiireellisestä sektiosta 4v. aikaa ja kohtu repesi,koska vauva oli laskeutunut jo niin alas ennen leikkauspäätöstä.
Sanoi,että saan rauhassa odotella supistusten /vedenmenon jälkeen kotona,niinkuin kuka tahansa synnyttäjä.Ja eivät sido mua mihinkään piuhoihin synnytyksen ajaksi,ainakin liikkuma vapauden lupasivat (esikoisesta makasin kylkiasennossa 10t).Toiveeni mukaan leikkaavat tämän helpommin,jos synnytys ei edisty.
RV.38+4
vielä täällä istun yöpaidassa vasta heränneenä.
Näin viime yönä unta että rapuäiti lähti synnyttämään, oiskohan jonkinlainen enne ;)
Tällaisia se teettää kun ennen nukkumaan menoa käy täällä!
Seksiä sai viikon tauon jälkeen, jee.
Miestä ei oikein tunnu kiinnostavan tämmöinen valas :(
tai sitten on vain niin ressaantunut- olen hyvä keksimään tekosyitä ja verukkeita asioille.
Omassa masussa ei mitään erikoista, vauveli pönkää peppuaan mahasta läpi. Suppareita muutama aamulla, mutta se sitten siitä. Kolme viikkoa vielä :D
Hauskaa keskiviikon loppupäivää kaikille!
10kaks tasan 39
Voimat loppuu kohta täälläkin...
Heräsin kolmen aikaan yöllä kun oli kovaa menkkajomotusta alamahalla ja selällä,kärvistelin 2tuntia kuitenkin sängyssä kun ajattelin jos sais vaik vielä nukuttua,mut ei,viideltä tulin sitten koneelle ja tunnin ajan suppaili n.7min välein kunnes ottivat TAAS laantuakseen!!!!!!!!!!Mä en tajuu miks ne aina loppuu!!!!!Sitten kun ne on pahemmat maatessa niin ärsyttää et on pakko kupata ylhäällä keskellä yötä...pyääh!
Sen kolmen jälkeen oon tunnin nukkunu,mut ei huvita päivääkään pilata nukkumiseen,et jos jaksais iltaan asti..rahkapulliakin ajattelin vääntää et saa tekemistä+herkkuja..hullu mikä hullu.
Neuvolakin oli tässä aamulla..paino oli laskenu -583g/vko mutta sf-mitta 31,vauveli yritti lisätä mittaa vielä jalkaansakin nostamalla :),muuten kaikki hyvin ja seuraava aika ens ma kun on 40rv täys ja laitetaan sitten papereita eteenpäin.
Mun mielestä Pylleröinen ne sun turvotukset kuulosti hurjilta,kannattais varmaan tarkistuttaa ettei oo mikään myrkytys kehittymässä.
Olkaa onnellisia joilla ei oo oireita,musta tuntuu et ne lähtee aina niin kun rusakko makuulta sitten synnyttään..ei tää kärvistely kivaa oo.
Netissä notkuen pitkin päivää..toivotan tsemppiä kaikille!
*odottelija76,rv 39+2*
Eilen lääkäri sanoi, että ensisynnyttäjällä (mikäli olet?) niin voi kehittyä loppumetreillä todella nopeasti raskausmyrkytys. Koskas olet käynyt viimeksi neuvolassa?
Ajattelin, kun lääkäri eilen vannotti että pissat terveyskeskukseen aamulla ja verenpaine pitää mitata tänään. Valkuinen siis oli yhellä plussalla.
Mietinpä vaan, ku aikas hurjalta kuulostaa..
Huomenta!!
silmätkin harittaa taas niin, ettei osaa kirjottaakaan:)
Onnea Näpikskälle ja Kipelle vauvoista!!!!!
Ja rapuäiti ja marica ainakin ens viikolla pääsevät tositoimiin..Vitsit, kyllä vähän oon kade:)
Eilen kävin neuvolassa. Ja kaikki ihan ok. Paino ei ollu noussut ollenkaan viime viikosta!! Turvotusta kyllä on, mut hyvä niin ettei painossa näy. Valkuaiset sillä yhellä plussalla ja paineet ok. Ja sf-mitta pudonnut sentillä, nyt siis 32cm. Vauva aikas alhaalla, mut pikkusen vielä pää heilui, ei kuitenkaan enää paljoa.
Terkkari jo sanoi, että jos en ens tiistaina ilmaannu vastaanotolle, niin kyllä hän sit arvaa missä ollaan..Mä skeptisenä siihen että kylläpä me varmaan ens viikollakin tavataan:)
Eilen kun lähdettiin sinne appivanhempien hääpäiväillalliselle, niin supisti ulko-ovella niin että piti ottaa ovenpielestä kiinni. No se meni ohi ja illan mittaan tuli aika monta napakkaa supparia. Yöllä heräsinkin muutamaan otteeseen että on jumalaton menkkakipua muistuttava polte alamahassa. Nytkin on....Keikuin pylly pystyssä sängynlaitaa vasten kun mies lähti töihin..Hän monta kertaa tarkisteki että voiko lähteä, vai synnyttämäänkö päästään jo...Sanoin että töihin vaan, eipä tää mihkään täältä tuu tänään. Ja soitanpahan sitten jos jotain tapahtuu...
No mut nyt tää istuminen alkaa tehä niin häijyä, että pakko lopetella..
Jos kokeilisin Panadolin voimalla vielä nukkua hetken ennenkuin lapset herää. Voikaapa hyvin ja suppareita kaikille!!!
äitykkä ja poikanen rv 38+1