Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni kertoi telakoituneensa saunaillassa

Vierailija
20.11.2011 |

Mieheni tuli juuri kotiin saunaillasta. Hän kertoi minulle, että on "telakoitunut" siellä kaverinsa kanssa. Eli olivat asettaneet kalunsa vastakkain ja sitten vuorotellen vetäneet esarit toisten päälle.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Olen järkyttynyt.

Kommentit (884)

Vierailija
401/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo telakoituminen on täysin normaalia ja on todella hyvä kun asia on viimeinkin noussut yleisen keskustelun aiheeksi ja sitä myöten yleiseen tietoisuuteen.

Itse olen monessa saunaillassa joutunut kateellisena kaljaa litkien seuraamaan sivusta kavereiden ystävyyden syventämistä. Itse en pystyisi olemaan kuin vastaanottavana osapuolena sillä minut on ympärileikattu. Niinpä olen suosiolla jättäytynyt sivuun kun muut ovat hieroneet ja syventäneet tuttavuutta.

Vierailija
402/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järviselle terveisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyä kuule täälä Tampereella kiarotaan viälä kiveksekkin toistensa ympärille kun telakoirutaan. Son ollu tapana aina. Kunnolla kivekset solmuun keskenänsä. Muuten ei oo oikein tehty.

No nyt taidat ihan vaan trollata. :) Mä sentään olin ihan tosissani tuon kivesjutun kanssa.

Sääntö on se, että jos kivekset koskee, se on homoseksuaalista. Toinen on, jos ottaa katsekontaktin. Se on myös tabu.

Joo kannattaa varoa kivesten koskettamista ja katsekontaktia. Muuten tämä on täysin turvallista jos on varma heteroudestaan. Kuudennen telakoitumiskerran jälkeen kannattaa jo ruveta harkitsemaan lopettamista

Vierailija
404/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamuurareilla, Lions-clubilaisilla, Kiihtelysvaaran poikamieskerholla jne on omia tapoja, MUTTA niistä ei ole tarkoitus hoilottaa kylillä. Varsinkaan naisille. Aloittaja teki siinä mielessä typerän teon, kertoo ajastamme että perinteitä ei kunnioiteta. Kohta NAISETKIN vaativat saad tasa-arvon vuoksi osallistua näihin miesten saunailtoihin ja harrastaa telakoitumista.

Juuri eriarvoisten, (vanhempi-nuorempi, kokeneempi-vähemmän) telakoitumisella on tarkoitus viedä perinnettä eteenpäin. Se ei ole missään mielessä seksuaalista,vaan miesten toveruutta ja keskinäistä yhteenkuuluvuuden tunnetta lisäävä riitti.

Jo Kalevalan aikoihin telakoitumista on harrastettu, tässä vanha valokuva hetkestä juuri ennen telakoitumista.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Inha_runonlaulajat.jpg

Vierailija
405/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

wikipedian kuva saa mut nauraa kuoliaaks juttunsa kera.

Vierailija
406/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telakoituminen tosiaan täällä turussa tuntuu olevan aika yleistä. Joka saunaillassa jätkät on lerssit vastakkain ja näyttää ihan homolle. Sama toistuu tampereella, mutta eri nimikkeellä. Kuopiossa se on "lerssausta" yleesä persereijälle asettelua. Eiköhän sitä tarpeeksi kännissä tule kokeiltua.

Vierailija
407/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu te turkulaiset ootte homoja:DD täällä tampereella ei todellakaan harrasteta tuollaista homostelua ja tollane helvetin telakoituminen ja hännästely ei TODELLAKAA OO NORMAALIA:DD

Miettikää ny vittu?? Ootteks te vähä päästänne siä turussa? Tosin toi kertoo kyllä sen että miks turkua kutsutaan suomen persereijäks:D

Todistit hienosti vulgaarilla kielenkäytölläsi sen, että telakoituminen ei todellakaan ole heikompilahjaisten alempien moukkien harrastus, vaan parempien piirien juttu

Vierailija
408/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telakoituminen tosiaan jakaa kansaa niihin, joille ilmiö on tuttu jo vuosikymmenten takaa ja toiset eivät ole koskaan kuullutkaan.

Jos telakoituminen olisi yleistä wt-piireissä, tietäisimme siitä toki enemmän kuin nyt, rääväsuiset privaattiasioiden levittelijät pitäisivät siitä huolen. Oman lähipiirini koulutetut ja sivistyskodeissa kasvaneet henkilöt tuntevat telakoitumisen luonnollisesti hyvin. Yleinen hienotunteisuus on pitänyt seiskan lukijat ja muun roskaväen tietämättömänä ilmiöstä. Alaluokan kulttuurin tuntijoilta kysynkin, onko telakoitumista nähty koskaan television reality-sarjoissa? Epäilen vahvasti, ettei ole.

Luulen, että telakoituminen noudattaa jossain määrin myös vanhaa Pähkinäsaaren rauhan mukaista kulttuurirajaa, vaikka täälläkin on joitain havaintoja kuopiolaisten telakoitumisesta.

Vierailija
409/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäsaaren rauhan raja ei ihan pidä paikkaansa, mutta suunnilleen. Sen sijaan kouluttamattomat ja käytöstavoiltaan sivistymättömät kansanosat näyttävät toden totta jääneen valitettavan tietämättömiksi tästäkin perinteestä. Ehkä siihen olisi pitänyt saada kuva tai video.

Aiheesta on jonkin verran kuvallista materiaalia, tosin niukalti. Googleen kun panee hakusanaksi "makeeta" ja klikkaa ylintä linkkiä, pääsee sivulle, josta muiden ilonaiheiden ohella löytyy myös tähän aihealueeseen liittyvää opastusta.

Vierailija
410/884 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan nyt hetkeksi todellisuuteen ja kerrataan tosiasiat. Telakointi on miesten välinen, veljellinen tapa lujittaa ystävyyttä. Mitään homoa siinä ei ole, eikä ole koko veljeskunnan elinaikana (jo ennen 1800-lukua alkanut perinne, alkuperämaa Saksa tai Ruotsi) ollut.

Heikompilahjaiset tai perhetaustaltaan epäsopivat yksilöt ollaan suljettu tietoisesti ringin ulkopuolelle. Tähän ei perheen rahatilanne kuitenkaan vaikuta (vaikka näin saattaa joissain tapauksissa olla, myönnettäköön), mutta valikoimisperusteista ei sen kummemmin viitsi internetissä toitottaa.

Futistreenien jälkeenkin vain osan kanssa telakoidutaan, esimerkiksi niin että ulkopuoliset lähtevät kuivattelemaan ja katsotaan että oikea porukka jää tervehtimään.

t. Tamperelainen isä 35v

Vierailija
411/884 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meni omat halut kun luki näitä juttuja. ei pitäisi miesten mielestäni kyllä toistensa kaluja vastakkain hieroa. Mitä miehekästä siinä on.. jotenkin kovin häiritsevää.. ainakin minulle. Ja kateudesta ei ole kyse... mielikuva ällöttää. (nimenomaan heteromiesten kohdalla...)

Vierailija
412/884 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa nyt ei liitettäisi kalujen vastakkain pistämistä sivistyneisyyteen. Jonkun tapoihin kenties kuuluu, mutta ei se nyt sitö kuitenkaan merkitse että ihmiset jotka eivät siitä tiedä, taikka eivät siitä pidä olisivat jotenkin sivistymättömiä! Haloo hei.. järki käteen (ei munat hehe)

Vierailija
413/884 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin loukkaantunut. Ei Suomea puolustaneet mitkään hinaajat, sotaveteraanit eivät tällaisen Suomen puolesta taistelleet. Mannerheim ei varmasti olisi tätä hyväksynyt, nyt on kaikki niin vapaamielistä. Iljettää!

Tiesit varmasti jo otsikosta mikä tulee olemaan keskustelun sisältö ja millä varmuudella tähän vedetään veteraanitkin mukaan. Jos loukkaannuit, miksi otit riskin ja tulit tänne henkisesti murjottavaksi, arvon tiiliskivikonservatiivi?

Jos et kestä nykymaailmaa, niin aina löytyy ammattiapua. Jos apu ei kelpaa (ei yllättäisi) voit myös myydä ja irtisanoa kaikki modernin elämän mahdollistavat asiasi, kuten tietokoneen jolla itkuvirtesi tänne sävelsit, ja matkustaa vaikka Linkolan kanssa ryöstökalastamaan järville ja huutelemaan maailmanloppuanne.

On tää Suami vaan hieno paikka.

Vierailija
414/884 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon amis, kaikki kaveritkin on amiksia ja voin kertoa et on se telakoituminen tuttua munkin kaveriporukassani....

joo, sama täällä. itse ihmettelin kun ruvettiin puhumaan näistä eliitti asioista. ainakin meillä auton asentaja linjan porukasta varmaan kaikki on telakoituneet päättäjäis juhlissa eikä siinä ollut kyse mistään homo hommasta.

ihan turhaa puhua että se on jokin sivistys juttu.

Vierailija
415/884 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt alkaa automiesten sisäpiiritermitkin avautua. Meilläpäin miehet sanovat autoa korjastessaan, että "annapas sitä telakkarasvaa", ja tarkoittaa paksua vaseliinia. Ja peräänajon jälkeen, kun auto on peltisepällä, se on kuulemma "telakalla".

Nyt ymmärrän kyllä sitäkin asiaa, mitä kerran eräällä metsästyspalstalla puhuttiin. Että nuori metsästäjä oli niin halukas liittymään porukkaan, että "olisi telakoitunut vaikka supikoiraan".

Kyllä meillä Koillisessa Hämeessä metsästäjät viittaa "siltasakkiin" aika avoimesti, ja heteroita ja ukkomiehiä ovat melkein kaikki.

Leon Äiskä

Vierailija
416/884 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vittusaatana jos tää koko juttu oli vielä oikeesti joku trolli...

[/quote]

Ei ole trolli. Osuit vain sanomaan asian jollekin kaappihomolle, joka pelkäsi saavansa erektion telakoitumisessa. Kokeile seuraavan kerran jotakin vanhempaa ja monet paikat kokenutta miestä, niin pääset asiaan. Jos olet avio- tai avoliitossa, niin mustaa silmää hoitaa parhaimmin hautomalla sitä maitorauhasella, tepsii aina.

Vierailija
417/884 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu miks täst on noussu nii iso haloo, telakoituminenhan on aivan normaali rituaali ja ainakin täällä itä-suomessa jokainen jätkä telakoituu kerran kaks kuussa.

Vierailija
418/884 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeiän kynnyksellä oleva mies, enkä koko elämäni aikana ole törmännyt moisiin ilmiöihin, vaikka olen harrastanut joukkueurheiluakin. Johtuneeko siitä, että olen täysin hetero ilman mitään homotaipumuksia.

Vierailija
419/884 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään armeijassa suomalaiset miehet alkavat tuota harrastaa, sehän onkin mitä sopivin ympäristö miesten väliselle leikkisälle läheisyydelle. Ainoastaan yksi tuttavistani ei suostu telakoitumaan kanssani, mutta hän onkin totaalikieltäytyjä.

Vierailija
420/884 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeiän kynnyksellä oleva mies, enkä koko elämäni aikana ole törmännyt moisiin ilmiöihin, vaikka olen harrastanut joukkueurheiluakin. Johtuneeko siitä, että olen täysin hetero ilman mitään homotaipumuksia.

Oletko tosiaan varma ettet ole jossakin uimahallin pukuhuoneessa, tai juuri armeijassa ollessasi, nähnyt jotain sivusilmällä, mutta ehkä työntänyt asian mielestäsi? Telakoituminen on kyllä omaan tietooni aivan normaalia nuorten miesten välistä toimintaa, englanniksi kyse on ns. "male bonding" ilmiöstä, johon kaikki suuret armeijat ym. "miehisyyden linnakkeet" pohjimmiltaan perustuvat.

Kyseessä ei siis ole homoseksuaalinen toiminta kuten epäilit, sillä tähän ei liity esim. kivesten yhteen hieromista, saatika sitten kiihottumista tai ejakulointia. Telakoituminen ei ole sen eroottisempaa kuin vaikkapa jalkapalloilijoiden harrastama pyllylle taputtelu, tai vanhan kaverin halaaminen nähdessäsi hänet monen vuoden jälkeen.

Omakohtaisista inttimuistoistani voin kertoa sen verran, että telakoituminen oli melko normaalia huvia kasarmioloissa, mutta kyllä sitä metsäkeikoillakin harrastettiin. Vahdinvaihdossa tyypillisesti saatettiin telakoitua samalla, kun vaihdettiin tietoja vihollisen liikkeistä, tai muista taistelukentän sen hetkiseen tilanteeseen vaikuttavista seikoista.

Mutta kasarmilla sitä vasta harrastettiinkin, olikin aivan normaalia, että iltaisin tylsistyneenä saatettiin pukeutua pelkkiin kaasunaamareihin ja nahkaremmeihin, ja sitten telakoiduttiin, tanssittiin ja soitettiin musiikkia melko kovaäänisesti. Päivystävä upseeri ei ainakaan mitenkään puuttunut toimintaan, kunhan emme erikoisisssa varusteissamme erehtyneet tupien ulkopuolelle. Jos siis halusi päästä telakoitumaan vaikkapa naapurituvan kavereiden kanssa, niin oli vaan vedettävä intin verkkarit päälle ja kusiluistimet jalkaan. Sitten pääsi bondaamaan naapurituvan kundien kanssa.

Ai että, kuinka lämpimät muistot armeijasta heräsivätkään tämän muistelon tuloksena, tässähän alkaa aivan odottaa, että se kertausharjoituskutsu putoaisi vihdoin postilaatikkoon. Haluan kuitenkin vielä tähdentää, että tällainen miesten välinen syvä kiintymys ei kuitenkaan missään nimessä ole luonteeltaan homoseksuaalista, vaan kyseessä on vain luonnollinen tapa osoittaa kiintymystä ja yhteenkuuluvuutta. Ainakin minulle se on sitä, enkä usko että olisin edes jaksanut armeijaa loppuun asti ilman lukuisia lämpimän toverillisia telakoitumishetkiä!