Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko miehelläsi tilaa isyydelle?

Vierailija
08.11.2005 |

meidän isillä ei oikein ole. meillä on poika, joka on täysin kiinni minussa. mies ei tee hänen kanssaan juuri koskaan mitään kaksin, olen yleensä mukana.

poika ei innostu kun isä tulee kotiin. hän ei oikein anna isän hoitaa vaan takertuu minuun rutiineissaan jne. olen äidin rakas, en isin jne.

minä olen aktiivinen äiti ja omistaudun täysin lapselle. miehelläni on muitakin intressejä elämässään kuten esim. työ. lisäksi hän katsoo mielellään telkkaria ja ajattelee omiaan. lapsi hakee siis huomiota minulta, koska isältään sitä joutuu oikein pyytämään.

tilanne aamulla: lapsi innostui ajatuksesta, että isi tulee hänen kanssaan leikkimään. yleensä ei huoli isää vaan haluaa äidin. sitten kun he olivat melkein leikkimässä, häviää isä paikalta toiseen huoneeseen. lapsi tulee minun luokse itku kurkussa, että tule äiti leikkimään. mies ei siis sanonut lapselle, että odota kun käyn vessassa niin tulen sitten vaan hävisi vaan paikalta ja lapsi ennätti kokea asian siten, että isi jätti hänet yksin vaikka lupasi tulla. näin ainakin minä tulkitsin.

mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun kannattaisi ehdottomasti pyrkiä tukemaan lapsen ja isän suhdetta; puhu miehellesi, anna vinkkejä miten voisi lähestyä lasta, kerro että ei suhde lapseen tule " ilmaiseksi" , tue lastasi ottamaan isään kontaktia ja aloita vaikka niin, että kaikki kolme puuhailette jotain kivaa.

Vierailija
2/14 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on kamala seurata kun mies toimii lapsen kanssa jos hän esim. käyttää eri kieltä kuin minä tai pistää päivärytmit ihan sekaisin tai ei vastaa lapsen kysymyksiin tai hermostuu lapselle kun itse ei osaa häntä käsitellä.

en osaa antaa tilaa. mikä neuvoksi. lisäksi isän aikataulut on mitä on ja tuntuu, ettei aikaa heille voi antaa kun sitä ei oikein olekaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ymmärrä mitä sillä tekisi. Miehesi vaikuttaa itsekkäältä ihmiseltä.

Vierailija
4/14 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin " nalkuttamaan" miehelle, joka oli unohtunut sinne vessaan lukemaan lehteä, että ole nyt aktiivisesti poikasi kanssa ja taas pojalle selittämässä että malta odottaa, kyllä isi tulee...

Vierailija
5/14 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, sun on päästettävä irti lapsestasi ja annettava tilaa muihinkin läheisiin ihmissuhteisiin lapsen elämässä. Lapsi kiintyy luonnostaan siihen henkilöön joka hoitaa häntä. Koeta siis järjestää lapsi kahden isänsä kanssa ja mene sinä käymään jossakin siksi aikaa. Lupaan että toimii takuuvarmasti. Tietenkin isän ja lapsen yhteistä aikaa on järjestettävä usein, yksi kerta ei vaikuta vielä mihinkään. Minusta kuulostaa kertomasi perusteella että tarraudut hiukan liikaakin lapseen kiinni. Anna tilaa niin kaikki järjestyy kyllä.

Ja tuosta isän häipymisestä vessaan sanoisin, että kyllä lapsi oppii tuntemaan isänsä eikä säikähdä noin vähästä kun on vähän aikaa tutustunut isäänsä. Meilläkin 8kk ikäinen vauva hoksaa heti jos poistun huoneesta ja ensimmäisenä tulee etsimään wc:stä...sillä sieltähän se äiti yleensä löytyy :)

Vierailija
6/14 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahkeessa. ihan mitä vaan kunhan on äidin kanssa. eli joko minun tai miehen on houkuteltava lapsi haluamaan isän seuraa.

miten meidän siis tulisi muuttaa toimintatapaa. kun lapsi tulee takertuvasti minun luo, eikä halua mennä minnekään eikä isänsä jaksa taistella eikä ymmärrä miten vähäistäkin intoa pitäisi ruokkia niin mitä olisi tapahtunut jos olisin ollut passiivinen.

minä olisin leikkinyt siellä missä olin lapsen kanssa ja mies olisi istunut onnessaan pöntöllä lehti kädessä ja mennyt sen jälkeen tuijottamaan telkkarista vaikkapa musavideoita ajatellen, että lapsi on mielummin minun kanssa.

Vierailija
7/14 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain harrastuksia tmv. että tilanteita syntyy enemmän.

lapsella on muuten oikein hyvät suhteet esim. isovanhempiinsa ja antaa heidän hoitaa ja leikkiä. jopa mielummin kuin minun kun nähdään. mutta he ovatkin aina aktiivisia lapsen suhteen kun ovat paikalla. eli lapsi kyllä luottaa ihmisiin, onneksi. jotenkin vain tuntuu, ettei jaksa yrittää hakea isänsä huomiota kun muilta se tulee niin helposti.

Vierailija
8/14 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä toisaalta muuttaa persoonaansa enemmän aktiiviseksi kun on sellainen hidas luonne ja ajatuksiinsa uppoutuja. samat piirteet seuraavat muuallekin elämään ja niistä on omat ongelmansa..

ap

Vierailija
9/14 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kateellisena kuuntelen kun joku äiti selittää, että kun mies tulee töistä menevät he yhdessä lapsen kanssa pihalle jne.

meillä mies tulee töistä vasta klo 19 kieppeissä. ja sitten hän on aamupäivällä kotona, mutta niin olen minäkin, joten hän sitten käyttää aamupäivät mm. käyden suihkussa, valmistellen päivää mm. lukee sähköpostit jne.

Vierailija
10/14 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

takertuu sinuun, koska ei ilmeisesti vietä aikaa juurikaan muiden aikuisten kanssa. Vaikka haluaisitkin niin kuvitella, et ole korvaamaton. Jos lapsen isä hoitaisi lasta päivisin ja sinä olisit töissä, lapsi olisi enemmän isänsä perään.

Uskon että jos miehesi saa kokea onnistumisia lapsen hoidossa, hän varmasti innostuu viettämään enemmän aikaa lapsensa kanssa. JOtkut miehet luulevat että lapsi tosiaan haluaa olla vain äitinsä kanssa eivätkä ymmärrä että myös lapsi-vanhemmuussuhde vaatii työtä, se ei ole automaattisesti olemassa. Tuo suhde on ensin luotava ennenkuin lapsi tykkää olla vanhempansa seurassa.

Mielestäni se on lapselle suuri häviö jos isä jää hänelle etäiseksi. Siksi itse olen antanut tuota tilaa. Mieheni syöttää lastamme, leikkii hänen kanssaan jne. Ja lapsi on selvästi iloinen kun isä tulee töistä kotiin. Toki voihan se itselle olla karvasta huomata että ei ole korvaamaton tai lapsen yksinoikeutettu ainokainen suosikki. Mutta loppujen lopuksi se on koko perheelle suuri rikkaus :)

Vierailija
11/14 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kotona äiti enemmän kaveri, isä dominoiva. olen tainnut tulla isääni.

mieheni saattaa olla tuollainen ADD, vai mikä se olikaan, koska pienenä hän on uppoutunut juuri tuollaisiin rakenteluihin. poika ei ole ollut oikein kiinnostunut mistään rakentelusta kun energia suuntautuu liikunnallisiin juttuihin.. joista taas mieheni ei niin perusta toisin kuin minä. minä juoksen ja pompin mukana =)

pitääkin ehdottaa miehelle, että alkaisivat tehdä jotain palapelejä tai legoja tai jotain, jossa voisivat näperrellä.. tosin joskus kun ovat jotain tehneet niin mies on ollut niin innoissaan, ettei ole malttanut antaa pojan haparoida vaan koonnut itse =)

Vierailija
12/14 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä mies on töissä 6 päivää viikossa. Lähtee aamulla ennenkuin lapsi herää tai sitten herätään juuri kun mies on menossa ovesta ulos :) Mies tulee töistä klo 18 ja 21 välillä illalla. Ja silti hänellä on aikaa myös lapselle.

Tässä olisi varmasti kasvun paikka myös miehellesi. Millainen isäsuhde hänellä oli lapsena?

Vierailija
13/14 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden myötä isyydelle jää vieläkin vähemmän tilaa kuin jos heitä ei olisi. mutta ilmeisesti nämäkin palaset voidaan sijoittaa mukaan systeemiin.

kiitos hyvästä keskustelusta! olen saanut hyviä neuvoja ja vinkkejä.

mieheni on sitä mieltä, että olen vain tyytyväinen kun lapsi roikkuu minussa. olenkin hänelle sanonut, että ei se ole kivaa vaan olisi mukavampaa että myös isän lahkeessa roikuttaisiin. mutta ehkä sanat puhuvat miten pitäisi olla ja teot toista. omin lapsen itselleni koska äitinä on ihana olla enkä anna isälle tarpeeksi mahdollisuutta päästä täysin sisään lapsen elämään.

Vierailija
14/14 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voivat vetäytyä syrjemmälle, jos kokevat, ettei äiti anna heille tilaa olla itsenäisesti lapsen kanssa. Myös opitut mallit vaikuttavat ja sodan traumat tähän isien etäisyyteen. Mutta onneksi muuttumassa nuorien isien myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi