Minne voisi viedä käytettyjä lastenvaatteita?
Pääkaupunkiseudulla?
Olen myynyt kirppiksellä mitä jaksoin ja jakanut tutuille, mitä ovat halunneet ja parhaat on menneet. Mutta vielä on ihan käyttökuntoista tavaraa, kenkiä, sisä- ja ulkovaatteita jäljellä. Ei mitään huutiksen kerran yhdellä olleita, vaan vaatteissa ja kengissä on 1-3 tenavaa kulkenut ja käytössä kuluneita, mutta ihan hyviä vaatteita monet vielä. Mitä vaihtoehtoja jatkolle?
Kommentit (13)
Kysy päiväkodista tarvitsevatko varavaatteita yleiseen käyttöön, jos siis ovat päiväkoti-ikäisten vaatteita. Kuulemma aina on joku, jolla on saappaat unohtuneet kotiin tai ne ainoat kintaat kastuneet läpimäriksi...
meilläpäin oteta vaatteita vastaan. Kuulema ei ole tilaa. Mll taas, eikö niillä ole juur niitä kirutoreja, jonne voi itse menä myymään?
UFF:n laatikoihin voi tuneka vaatteita muovikassiin pakattuna. Ei ole sen enempäävaivaa. En kyllä tiedä siitä järjestöstä sen enempää.
Fidalta. Välillä olen antanut vaatteita keräyksiin Karjalaan tai muualle.
Mihin Fida, UFF, Pelastusarmeija lähettää vaatteet tai käyttää kerätyt varat?
Entä jos vie keirrätyskeskukseen?
on omia myymälöitä, jossa siis myyvät nämä lahjoitetut vaatteet ja muun tavaran. Fidaan voi ihan viedä lahjoituksia suoraan myymälään.
http://www.lahetystorit.fi/
http://www.pelastusarmeija.fi/index.php?id=38&L=1%27%20and%20char%28124…
Toi kierrätyskeskus on sit vaikeempi kysymys. Mites se nyt meni, onks joka kunnalla velvollisuus järjestää sellanen. Eiks ne nykyään ole ihan jotain yrittäjävetoista liiketoimintaa?
No, itse kun puolitoista vuotta sitten muutin niin tilasin paikkakuntani kierrätyskeskuksesta auton ja äijät meidän pihaan ja annoin niille ylimääräiset tavarat matkaan. Ihan ilmaiseksi hakivat kotoa. Ei ne tietenkään mitä tahansa rojua ota.
Aiheesta innostuneena googletin sitten entisen paikkakuntani kierrätyskeskuksen ja nykyään ne näköjään veloittaa 5€ siitä että hakee tavarat ihmisten kotoa. Mitä paskaa, ettäkö siitä pitää maksaa jos haluaa lahjoittaa tavaransa?! Kuinkahan moni tuon uudistuksen jälkeen heittää tavarat vain roskiin. Kyseiseltä paikkakunnalta kun ei m,uuta kerääjää käsittääkseni löydy. Vaatteet saa UFFin laatikkoon mutta entäs kaikki muu?
Eiks sitä vois myös laittaa nettiin, esim. tähän vauva-palstalle ilmoituksen niistä vaatteista?
Ja muitakin sivuja on.
Mun tuttu löytää netistä lahjoitetaan-osastoja ja
hakee ilmaiseksi vaatetta.
vaikka olisi myyntikelpoista tavaraa.
Aiheesta innostuneena googletin sitten entisen paikkakuntani kierrätyskeskuksen ja nykyään ne näköjään veloittaa 5€ siitä että hakee tavarat ihmisten kotoa. Mitä paskaa, ettäkö siitä pitää maksaa jos haluaa lahjoittaa tavaransa?! Kuinkahan moni tuon uudistuksen jälkeen heittää tavarat vain roskiin. Kyseiseltä paikkakunnalta kun ei m,uuta kerääjää käsittääkseni löydy. Vaatteet saa UFFin laatikkoon mutta entäs kaikki muu?
nyppyntyneitä tai kauhtuneita viedä. Ne menee roskiin.
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piiri on avannut Marskin Muksut nimisen käytettyjen lastenvaatteiden ja tarvikkeiden Second hand myymälän ja - verkkokaupan Helsingin Töölössä, Topeliuksenkatu 19.
Toimimme täysin lahjoitusten varassa ja otammekin kiitollisena vastaan kaikkea lapsiin liittyvää. Kaikki myymälän ja verkkokaupan tuotto menee suoraan lapsiperheiden hyväksi tehtävään työhön kotimaassa.
Tervetuloa lahjoittamaan ja ostoksille. www.marskinmuksut.fi
Auta meitä auttamaan!
katsohan sivuilta. Myös ainakin joissakin paikoissa Suomi-Venäjä-seura vie tavaraa esim. Karjalan lastenkoteihin.
Molemmilla on nettisivut, mistä varmaan löytyy lähemmin asiasta.