Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

:) Ihana tunne, asuntolaina on nyt maksettu!

Vierailija
18.11.2011 |

Ei tätä oikein kellekkään voi kertoa, joten kerrotaan täällä :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy.... mutta onnea!

Vierailija
2/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onnea ap:lle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä päivää odotellessa, menee vielä ainakin 10 vuotta... :)

Jos olet ap facebookissa, niin laitapa statuspäivitykseesi "se tunne, kun saa asuntolainan maksettua" tai "se tunne, kun on velaton" ja katso, millaisia kommentteja saat ;) Tuo ilmaisutyyli vaikuttaa olevan muotia nykyään.

Vierailija
4/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuosta tosiaan viitsi paljon kertoa kellekään kun yleensä kaikilla on lainaa jotain 200 000...

Vierailija
5/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hieno tunne. =) Mä luulin aikoinaan, että sen jälkeen jää paljon rahaa säästöön, kun ei muutettu kulutustottumuksia, mutta kummasti ne rahat vain hävisivät aina tililtä. ;-) Parin vuoden päästä päätettiin ostaa mökkitontti ja nyt sitten maksellaan sen mökkilainoja.

Vierailija
6/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti vapautunut olo ja käyttörahaa enemmän. Meillä on myös tarkoitus keväällä maksaa loput lainasta pois. Sitä vähän ihmettelen, etteikö todella kenellekään voi kertoa? En itsekään aio kylillä huudella, mutta esim. vanhemmille varmasti kerron, heitä kun minun pätkätyöllisyys on huolettanut.

Vierailija
7/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihana helpotus! Meillä alkoi jäädä rahaa säästöönkin ja pystyttiin kumpikin vuorollaan olemaan rauhassa hoitovapailla rahan turvin.

Nyttemmin ollaan muutettu isompaan asuntoon ja lainaa on taas, mutta ei mitään satojatuhansia onneksi :)

Vierailija
8/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä 5 vuotta jäljellä.

Vierailija
9/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi vielä 7 vuotta jäljellä. Ei sekään enää pahalta kuulosta!

Vierailija
10/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi kertoa, onko maksu suoritettu nopeasti esim. perintörahoilla?

Vierailija
11/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä oli sama juttu muutamia vuosia sitten... oli aika kevyt fiilis. Sittemmin ostettiin kyllä taas isompi asunto ja uutta asuntolainaa. Mutta sitäkään ei ole hirveästi enää jäljellä, voitaisiin säästöillä periaatteessa maksaa ne pois kokonaan.

Vierailija
12/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan monesti miehen kanssa haaveiltu, että "sitten kun laina on maksettu..." Miehellä tavoitteena ettei kovin montaa vuotta enää tarvisi maksella lainoja. Toivottavasti asiat menisi niin kun hän on suunnitellut... Minulla ei mitään mahkuja äkkirikastumiseen:)

Vierailija
13/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, enpä taida FB päivitystä tästä tehdä ;)

Ja sille joka kyseli onko maksettu perintörahoilla, niin voin sanoa, että ei ole. Ihan on maksettu omilla palkkarahoilla. Eka asunto on ostettu 12 vuotta sitten ja siitä saimme hiukan myyntivoittoa myydessämme. Olemme maksaneet lainaa mahdollisimman paljon pois, tehneet ylimääräisiä lyhennyksiä esim. bonuksilla ym. Mutta ollaan pystytty muutenkin nauttimaan elämästä.

Vierailija
14/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti vapautunut olo ja käyttörahaa enemmän. Meillä on myös tarkoitus keväällä maksaa loput lainasta pois. Sitä vähän ihmettelen, etteikö todella kenellekään voi kertoa? En itsekään aio kylillä huudella, mutta esim. vanhemmille varmasti kerron, heitä kun minun pätkätyöllisyys on huolettanut.

Toki voi kertoa vanhemmille ja sisaruksille! Mutta kuten sanoit, ei tätä viitsi kylillä huudella.

Haaveissa on ostaa isompi asunto ja varmasti mekin vielä asuntolainaa otamme, mutta ainakin hetkellinen ihanuus :)

Vierailija
15/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi kertoa, onko maksu suoritettu nopeasti esim. perintörahoilla?

Mä kun olen muutaman kerran vastannut täällä kyselyyn milloin talolaina maksettu ja kun olen kirjoittanut, että olin 28 v. kun viimeinen erä maksettiin, niin voi sitä älämölyä. Mut haukuttiin aivan pystyy, talokin haukuttiin (tietysti näkemättä) rämäksi ladoksi jostain perähikiältä, en ollut kuulemma voinut maksaa palkkatuloilla vaan olin maksanut sen perinnöllä, olin tosi leuhka kun olin vastannut kyselyyn jne. Eli vihaisia kateellisia löytyy maailmasta ihan liikaa.

Vierailija
16/25 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä moisesta on jo jokunen vuosi, mutta edelleen tuntuu hyvälle.

Nyt ei asuminen maksa juuri mitään, lämmityksen, sähkön yms verran vaan.

Koskaan ei tarvi pihistellä, rahaa riittää kaikkeen mitä koetaan tärkeäksi ja sitä jää säästöönkin lomia ja suurempia hankintoja varten. Esim autoa ei sen jälkeen olla velaksi ostettu..

Vierailija
17/25 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla syystäkin iloinen. Uusien unelmien aika :)

Meillä vielä noin viisi vuotta jäljellä. Vaan sitten!

Vierailija
18/25 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, se on nyt yhdenlainen taakka pois harteilta. :) Itsehän asustelen onnellisesti vuokralla... :D

Vierailija
19/25 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ostettiin puolta isompi talo ja nyt taas on velkaa.

Vierailija
20/25 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuntolainaa on vaikka 200 000€ ja tienesti esim. 70 000€ vuodessa, niin palkkatulosta käteen verojen jälkeen 40 000€. Jos maksaa vaikka 2000€ /kk asuntolainaa niin siitä tulee jo 24000€ vuodessa. Elääkö joku 16 000€ vuoden eli pikkuisen päälle tonnin kuussa? Ja asuntolainassa on myös korot. Miten siis tavallinen keskituloinen maksaa asuntolainansa vaikka viidessä vuodessa pois? Mun matikkaan se ei mahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän