Ukiksi 44v
17v tyttäreni iilmoitti tänään olevansa raskaana. Olen eronnut hänen äidistään ja minulla on itsellä uusi perhe ja lapset 4v ja 1v- Olen 44v ja en tod halua tulla vielä ukiksi!! Ja nämä pienet lapseni tästä nyk liitosta menevät aivan sekaisin jos olen isä ja ukki samaan aikaan....Todella vaikea tilanne...Rakastan toki tytärtäni enkä haluaisi hänelle pahaa mieltä, mutta nykyinen vaimonikaan ei varmaankaan ilahdu uutisesta.
Kommentit (25)
juuri ehtinyt täyttää 19 v. ja mies on 44 v, joten tilanne melko sama kuin teillä (tyttö ehkä vuoden pari vanhempi, mutta toisaalta myöhään kehittynyt, murrosikäkin tuli vasta 16-17 v).
Hyvää on lapsen saaminen tehnyt tytölle, on rauhoittunut ja kovasti viisastunut, ja lapsen isäkin on nuoruudestaan huolimatta (on vähän tyttöä nuorempi) hoitanut vauvaa todella hienosti.
Kouluhan tytöltä jäi nyt kesken, mutta ei se kovin hyvin mennytkään, luulen että kun on pari vuotta ollut kotona vauvan kanssa niin jatkaa lukujaan ihan eri innolla.
Mies on ihan innoissaan vauvasta, ja niin minäkin, toisaalta meidän nuorin on jo teini, joten oli kiva saada pitkästä aikaa taas vauva perheeseen.
Yritä olla iloinen tyttäresi puolesta, anna sen itse hoitaa vauva ja anna tunnustusta vauvan hoidosta, sitä se sinulta kaipaa, ei vauvan hoitoapua tms. Samoin nykyinen vaimosivoisi yrittää ajatella, että lapsen saaminen kasvattaa tyttöäsi paljon, hänestä tulee aikuisempi ja siten paljon mukavampi kaikin puolin. Ainakin toivottavasti.
Sorry ehkä hieman sekava kirjoitus, tuli keskeytyksiä enkä jaksa lukea ja korjata, saa mennä tällaisenaan...
Poikaystäväni isä on 42 ja äiti 40 ja heistä tulee isovanhemmat kesällä :) eronneet ovat ja molemilla on pienet lapset uusien puolisojen kanssa :) lapsen äidinäidinäiti on 60 kun meidän lapsi syntyy ;) kaikki on ihan innoissaa meidän pikkusesta :) ite oon 21 ja poikaystäväni 20..
Paitsi taas, tää on provo, ja se siitä:
Ei todellakaan provo vaan ihan totta tämä on !
ja sinä mietit omien kullannuppujesi sekaisin menoa ja äitipuolen suhtautumista?????
Olet joko provo tai paska isä.
Minä tosin olin jo juuri 24v silloin täyttänyt.
En näe mikä on ongelma. Miten niin lapsesi menevät sekaisin? Ei heillä ole vielä mitään ennakkoluuloja ja odotuksia. Hehän saavat vain yhden läheisen/leikkikaverin lisää.
Kun ukki-iässä alkaa vielä omia lapsia vääntämään niin tuohon täytyy varautua. Huolestuttavaa tuo minustakin on että olet lähinnä huolissasi uusien lapsiesi ja vaimosi reaktiosta :( Eiköhän vaimosi luulisi tietävän että vanhemman miehen kanssa lapsia on tehnyt ja on nyt sitten jatkossa papan vaimo, mummopuoli :D Sotkeehan tuo tietysti omaa illuusiota nuoruudesta pikkulasten isänä kun täyty tunnsutaa tosiasiat. Valitettavasti fakta on että alat olla aika iäkäs noin pienten lasten vanhemmaksi, mutta onpahan lapsenlapsellesi seuraa kun tulee ukille kylään.
Jos katsoo naapurin lihavaa 35v pariskuntaa, olen tod nuori heihin verrattuna..hikeä pukkaa kun juoksevat pienokaisensa perässä, Minä taas harrastan liikuntaa joten enpä ihan papaksi itseäni vielä tunnista..
Tuo on ihan totta ! Ikä on pelkkä luku, moni sinua 10v nuorempi on huonommassa kunnossa ja eivät siten elä sen pidempään kuin sinäkään. Ja lapsille on paljon enemmän iloa 44v hyväkuntoisesta isästä, kuin 35v rapakuntoisesta kaljamahasta !
Jos katsoo naapurin lihavaa 35v pariskuntaa, olen tod nuori heihin verrattuna..hikeä pukkaa kun juoksevat pienokaisensa perässä, Minä taas harrastan liikuntaa joten enpä ihan papaksi itseäni vielä tunnista..
Tarkoittaa ihan vain sitä, että sinulla on lapsenlapsia. Ei kukaan odota, että muutut vapisevaksi vanhukseksi.
Mutta jos aloitus oli totta, nin ihan oikeasti kannattaa vetää se pää pois siltä omasta perseestä ja katsella vähän laajemmin asioita. Mutta onnea uudelle tulokkaalle ja hänen ukilleen!
että ikää on 44v. Olet todella lapsellinen ja kypsymätön. Ei ihme, että edellinen liittosi päättyi eroon ja koska ette sekä sinä eikä vaimosi suhtautua tyttäresi raskauteen normaalisti, tulee nykyinenkin suhteesi mahdollisesti päättymään eroon. Ja jos ette eroa, suhteenne jatkuu yhtä omituisena ja epänormaalina kuin se on ollut tähänkin asti.
Ps. Mitäs aloit vääntämään uutta satsia noin vanhana!!!!!!!
Olet lisääntymisikäisen lapsen isä eli siis vanha alat olla :D Ei se uusi suhde ja pienet lapset tarkoita että enää 20-30stä menisit. Kun lapsesi saa lapsia sinusta tulee isoisä, niin se vain menee. Minun isäni tuli myös ikäisenäsi isoisäksi ja hän jo odotti sitä. Tosin hänen nuorimmaisensa oli silloin jo 15 v. Minusta olisi kyllä ollut järkyttävää jos hän siinä iässä olisi vielä ollut pikkulasten isä, nyt on virkeä ja hyväkuntoinen 50 v vaari lapsenlapsille. Ei käy kyllä sinua kateeksi, tulet olemaan 60 tienoilla aikaisimmillaankin ennen kuin lapset muuttavat kotoa ja heidän lapsilleen sinusta juuri ei iloa ehdi olla! Paitsi tietysti jos ero tulee tästäkin, sillä voi päästä vähän helpommalla...
kutakuinkin samaa tahtia vanhimman tytärpuolen kanssa (hänellä ikää 20, itsellä 32 vuotta), lasten ikäeroksi tuli vajaa kk. En ymmärrä, miksi tämän olisi pitänyt olla ongelma? Mieheni (45 v) oli innoissaan, kun tuli isäksi ja ukiksi saman kuun aikana. Toki nykypäivänä 17-vuotias on nuori äidiksi, mutta ei lapsen saanti ole mikään epäonnistuminen elämässä! Ja voidaanhan asia kääntää toisinpäin; miksi olet itse ryhtynyt niin "myöhäisellä" iällä uudestaan isäksi, kun vanhempi lapsesi on ollut jo sukukypsässä iässä? Näetkös, asioihin on monta näkökulmaa :). Ennenvanhaan oli yleistä, että sukupolvet ovat lähellä toisiaan, jopa sekoittuivat, eikä se niin harvinaista ole nytkään ainakaan täällä maalla. Lapsi on aina rikkaus elämässä, toivon tyttäresi ja syntymättömän puolesta, että alkujärkytyksen jälkeen pystytte iloitsemaan asiasta ja olemaan nuoren perheen tukena. Onnea!
Olet lisääntymisikäisen lapsen isä eli siis vanha alat olla :D Ei se uusi suhde ja pienet lapset tarkoita että enää 20-30stä menisit. Kun lapsesi saa lapsia sinusta tulee isoisä, niin se vain menee. Minun isäni tuli myös ikäisenäsi isoisäksi ja hän jo odotti sitä. Tosin hänen nuorimmaisensa oli silloin jo 15 v. Minusta olisi kyllä ollut järkyttävää jos hän siinä iässä olisi vielä ollut pikkulasten isä, nyt on virkeä ja hyväkuntoinen 50 v vaari lapsenlapsille. Ei käy kyllä sinua kateeksi, tulet olemaan 60 tienoilla aikaisimmillaankin ennen kuin lapset muuttavat kotoa ja heidän lapsilleen sinusta juuri ei iloa ehdi olla! Paitsi tietysti jos ero tulee tästäkin, sillä voi päästä vähän helpommalla...
Buhahahaaa...vai ei ole iloa lastenlapsille 60v jälkeen...ihan yhtä paljon iloa, kuin 35v isäksi tulleelle kaljamahalle joka kuolee alle 70v...minä porskutan vielä yli 80v ...
Taas yksi vanhana isäksi alkanut joka kuvittelee uuden suhteen ja pienten lasten takia olevansa nuori edelleen. Mieleen tulee eräs tuttu jonka pukeutumista ja eleitä selän takana virnistellään, taitaa paha ikäkriisi olla meneillään teillä molemmilla? Senkö takia edellinen liittokin päättyi? Vaikka sinä kuvitelisit olevasi loistokuntoinen ja nuori niin ei se ikä siitä mihinkään muutu tai häviä.
Tyttö on kyllä jo 24 niin ei ole ihan lapsi enää.
Ikäkriini taitaa vaivaa jos ukkius kammoksuttaa..
Taas yksi vanhana isäksi alkanut joka kuvittelee uuden suhteen ja pienten lasten takia olevansa nuori edelleen. Mieleen tulee eräs tuttu jonka pukeutumista ja eleitä selän takana virnistellään, taitaa paha ikäkriisi olla meneillään teillä molemmilla? Senkö takia edellinen liittokin päättyi? Vaikka sinä kuvitelisit olevasi loistokuntoinen ja nuori niin ei se ikä siitä mihinkään muutu tai häviä.
Niin, kunto ei häviä ja iän ei tarvitsekkaan, se on vain luku.
Tuo toistelu kertoo paremmin kuin mikään ikäkriisistä. Kaverini otti ikäisesi, itseään reilu 10 v vanhemman miehen ja on koko ajan toistelemassa ettei ikäerolla ole mitään merkitystä. Mikäli ei ole niin kummasti tuntuu koko ajan vaivaavan ja olevan puheenaiheena? valitettavasti se ikä ei ole vain luku. Iän myötä ihmisen fysiologia ja toiminnot muuttuvat, niin se vain menee. Kunnon ylläpitämiseksi joutuu iäkkäämpi tekemään enemmän töitä eikä silti pääse samalle tasolle kuin nuorempi pienellä ponnistelulla. Ap:n ikäkriisi kuulsotaa kyllä sen verran pahalle että veikkaanpa miehen tekevän vielä kolmannen naisen kanssa sarjan lapsia yli 50 vuotiaana ikuisen nuoruuden illuusion säilyttämiseksi.
mun vanhin siskonlapsi on vanhempi kuin mun nuorin veli. Ja kyllä se ehdottomasti on niin päin, että se on rikastuttava asia. On hauska katsoa, miten enojen ja siskon lapsien touhut käy niin hyvin yksiin. Lomailevat toistensa luona ja pitävät muutenkin aktiivisesti yhteyttä. Sehän on nyt vaan tästä tulevasta ukista kiinni, miten suhtautuu lapsiinsa ja lapsenlapseensa. Ja haluaako niiden välille hyvän suhteen.. voihan asian ratkaista niinkin, että kieltää raskaana olevan lapsensa ja katkaisee välit kokonaan. Eipä sit tarvi murehtia uusia lapsiaan ja vaimoaan..
Jokainenhan tekee yksilönä päätöksensä. Lähipiiri voi sitten tukea tai tuomita, ihan kuinka parhaakseen näkee. Luultavasti tukemisella ja myötäelämisellä on paremmat seuraukset kuin tuomitsemisella ja hylkäämisellä. Onneksi olen voinut aina luottaa siihen, että äiti ja isä ovat tukemassa minua tilanteessa kuin tilanteessa.
Ihmisenä olis ehkä tervettä muistaa sekin, että ikää tulee ihan väistämättä lisää. En oo oikein ikinä tajunnu ikuisen nuoruuden ihannointia. Ihminen siellä iän takana on paljon enemmän kuin ne vuodet, jotka matkan aikana on kertyneet. Itse asiassa nuoruuttaan kaipaavat ja ikääntyvistään murehtivat ihmiset on aika puuduttavia itsekeskeisyydessään. Sattuu vaan olemaan niin, että ikää tulee kaikille ja väistämättä.
Ite oon vähän yli 30v ja mulla on kohta 5 lasta, äitini on vähän yli 50v ja hänellä on lauma lastenlapsia. Mummula on yksi maailman tärkeimmistä paikoista lapsille. Ovat aina tervetulleita. Eikä äitini sen enempää kuin isänikään ole surreet "menetettyä nuoruutta" vaikka olivat äitini 40v ja isäni 44v vanhimman lapsenlapsen syntyessä.. Kyllä omalla asenteella voi vaikuttaa paljon.
-17 vuotta on ihan normaali ikä tulla äidiksi
-eikös se ole mukavaa, että lapsenlapsella on nuori ja jaksava ukki :)?
-eikä lapsesi mene sekaisin
-ja vaimollasi nyt ei ole mitään sanomista asiaan