Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu venyttää päätöstä neljättä viikkoa,joudun syöttää lapsille puuroa ja lantrata maitoa vedellä..

Vierailija
16.11.2011 |

Mies tekee huonopalkkaista työtä ja tienaa vain noin 1000€ kuukaudessa. Meillä on kaksi lasta. Työsuhteeni päättyi kesken koeajan ja ilmottauduin työkkäriin, odotan vielä päätöstä työttömyyskorvauksesta. Olemme asioineet sossussa aikaisemminkin, jos on ollut tarvetta. Nyt jostain syystä joudun kiikuttaa mitä ihmeellisempiä liitteitä sossuun. Liitteet on viety, menee viikko, pyytävät jotain lisää. Paras oli, kun jouduin viedä eri pankeista todistukset, ettei minulla ole tiliä heillä! Olen jo lainannu sukulaisilta ja ystäviltä rahaa elämiseen, olen nyt jo noin 200€ velkaa. Kirkolta emme saa mitään, koska myöntävät vain 2 ruokakuponkia vuodessa/perhe. Mitä enää keksin, itkettää iltaisin lasten puolesta kun joutuvat kestämään tätä köyhyyttä :( onneksi saavat tarhassa aamupalan, lounaan ja välipalan. Kotona joka päivä puuroa, sekin loppuu kohta. Ahdistus vain kasvaa...

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha somalit! Rumilus varmista ensin asiaa.....sitten avaat sun haiseva suus!!!!!!

Vierailija
82/90 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jos AP,n kertoma on totta he ovat jo jääneet kiinni huijauksista eli heitä syynätään koska ovat aiemmin huijanneet etuuksissa.

Heiltä vaaditaan liitteitä yms.jotta viranomaiset pystyvät sulkemaan uuden huijaus yrityksen.

Ap perheineen on todennäköisesti piilottanut muille tileille rahaa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan huijannut tällaisesta asiasta, voi kun minulla olisikin säästöjä! Onpa ilkeää väittää moista :(

ap

Vierailija
84/90 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkään emme ole mitään suuri tuloisia mutta jos apua tarvitset niin sano vaan rohkeasti. Kyllä meiltä sen verran aina likenee rahaa että voitaisiin teille viikon ruoat ostaa.

Pistää niin vihaksi tämä helsingin sosiaalitoimiston toiminta. Todella pulassa olevia ihmisiä ei auteta.

Lähipiirissä tilanne että ihminen on itse oman elämänsä pilannut huumeiden käytöllä ja menettänyt asunnot yms. Sossu (malmin sosiaalitoimisto) jatkuvasti maksaa hänelle uudet huonekalut yms, nyt 3 kerta 5 vuoden sisään. Just sai ikeaan 100e maksusitoomuksen, 500e maksusitoomuksen pesukoneeseen, 120e maksusitoomuksen imuriin ja 60e maksusitoomuksen mikroon. Lisäksi saa sosiaalitoimiston kautta sängyt, keittiönpöydän ja tuolit yms. Lisäksi sossu maksaa asunnon vuokraa tästä kuukaudesta eteenpäin vaikka kyseinen ihminen asuu laitoksessa kesäkuuhun 2012 asti, viikonloppuisin voi välillä olla kotilomilla. Mutta silti en voi kun ihmetellä tätä sosiaalitoimiston toimintaa. Tuntuu että rahaa syytävät kaikkeen muuhun kuin oikeasti tarpeelliseen.

Kukaan ei edes voi arvata kuinka paljon näihin narkomaaaneihin ym. sossu syytää rahaa. Ja ns. tavalliset ihmiset joilla on tiukkaa ja tarvitsisivat rahaa vain tilapäisesti eivät saa apua.

Vierailija
85/90 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaa nyt monta viestiä ja odottaa sähköpostin ääressä. Mikä on motiivisi? Oletko joku sossun asiamies, joka sitten käräyttää ap:n perheen?

Tuntemattomilta ei kannata apua ottaa netin kautta vastaan, ap toimit ihan fiksusti.

Vierailija
86/90 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä meni vaunut rikki keväällä, emmekä saaneet mitään avustusta sosiaalivirastosta. Minulle sanottiin, kun olin keskustelemassa sosiaalityöntekijän kanssa, että kannattaa katsella huuto.netistä esimerkiksi. Saatiin me vaunut ostettua, kirpputorilta. Eihän näille asioille voi mitään ja pitää osata arvostaa sitä mitä on, mutta tuntuu joskus niin väärältä..Täällä on muitakin, jotka tarvitsee vaikka sen pesukoneen tai tukea vuokranmaksuun.

ap

Vierailija
87/90 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vain yksinkertaisesti kehtaa ottaa teiltä apua vastaan, etten leimaannu tai muuta..

ap

todellakaan muista miltä autettava näytti, toivon vaan, että hänen tilanteensa on nyt parempi. Ihan oikeasti ota apu vastaan, kun sitä joku tarjoaa.

Vierailija
88/90 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vain yksinkertaisesti kehtaa ottaa teiltä apua vastaan, etten leimaannu tai muuta..

ap

Olen kerran mennyt yhden tarvitsevan kanssa ostoksille ja en todellakaan muista miltä autettava näytti, toivon vaan, että hänen tilanteensa on nyt parempi. Ihan oikeasti ota apu vastaan, kun sitä joku tarjoaa.

Oikeasti näistä auttajista voi tulla maan vaiva. Seuraavat, missä asut, selvittävät taustat. Voivat alkaa roikkumaan kotiovellasi ja parhaimmillaan kiristämään autettua.

Apu kannattaa hakea jonkun järjestön kautta ja nämä auttajat voivat apuaan tarjota myös sitä kautta. Eipähän ainakaan ole väärinkäytöksille ja kiristykselle mahdollisuutta.

Vierailija
89/90 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti näistä auttajista voi tulla maan vaiva. Seuraavat, missä asut, selvittävät taustat. Voivat alkaa roikkumaan kotiovellasi ja parhaimmillaan kiristämään autettua.

Apu kannattaa hakea jonkun järjestön kautta ja nämä auttajat voivat apuaan tarjota myös sitä kautta. Eipähän ainakaan ole väärinkäytöksille ja kiristykselle mahdollisuutta.

ilmoittanut sossulle (en edes tiedä auttamani ihmisen nimeä enkä osoitetta). Hyviäkin ihmisiä on olemassa, apua kannattaa ottaa vastaan kun sitä joku tarjoaa. Joskus on niin, että rahaa ei vaan ole viikonlopun yli ja silloin minusta on parempi ottaa ruokaa vastaan vaikka tuntemattomalta kuin pitää lapsia nälässä.

Vierailija
90/90 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tapana ajatella, että kyllä kaikki menee kohta hyvin. Yritän ennakoida, että jos nyt lähtisin Marjan kanssa ostoksille, saisin kuitenkin myöhemmin soiton sosiaalivirastosta, että päätös on tehty. Siis eiväthän he perään soita, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Silloin minulle jää paha fiilis, että tuo mukava nainen osti minulle turhaan makaroonilaatikkoainekset ja maitoa. Sen vuoksi, yritin vältellä aihetta enkä halunnut ottaa mitään vastaan. Teidän palstailijoiden tarjoama ruoka-apu ei käynyt edes mielessäni,mutta sain apua neuvoistanne. Kuten aikaisemmin sanoin, saamme miehen kanssa hakea huomenna maksuosoituksena toimeentulotukirahat Kalliosta :) Muuten olisi mennyt maanantaille asti. Kiitos silti, varsinkin sinulle Marja! Sinulla on kultainen sydän :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme