Sinä, joka juot paljon light-virvoitusjuomia!
Tulipa tuosta aspartaami-ketjusta mieleen tämmöinen asia: yksi tuttu joskus väläytti, että lähes kaikki hänen tuntemansa aspartaamijuomia paljon juovat henkilöt ovat joko ylipainoisia tai sitten kärsivät syömishäiriöistä. Itselläni ei ole tuttavapiirissäni juurikaan light-limujen kuluttajia, mieleen tulee vain kaksi pariskuntaa, joista toiset ovat ylipainoisia (eivät mitenkään kovin lihavia) ja toiset hoikkia ja urheilullisia.
Mua kiinnostais nyt kuulla, moniko palstan light-limuaddikteista menee jompaan kumpaan kategoriaan ja moniko jää ulkopuolelle. Mulla ei tosiaan itselläni ole kummempia havaintoja tästä asiasta, itse en myöskään käytä mitään keinomakeutettuja tuotteita, koska saan niistä vatsavaivoja.
Sana on siis vapaa!
Kommentit (25)
Ei syömishäiriöitä, BMI 22. Liikun kohtuullisesti.
nämä kaksi kategoriaasi juovat light-limuja koska lihavat eivät halua lihoa lisää ja laihat eivät halua lihoa yhtään :)
Itse juon light-limuja parina kolmena päivänä viikossa ja niinä päivinä noin litran yhteensä. Eli viikossa noin 3 litraa. Yritän päästä tavasta eroon, koska en halua hampaideni kiillettä menettää.
Olen normaalipainoinen, BMI 22. Liikun kerran-pari viikossa hikiliikuntaa, ja arkiliikuntaa todella paljon.
Olen lievästi ylipainoinen. En oikein käsitä, miten nämä asiat liittyvät toisiinsa. Ylipaino on tullut sipsistä ja karkista.
mukaan limun lipittäjät näyttäisivät olevan pääsääntöisesti normipainoisia. Niinkuin kai yleensäkin koko väestö :)
Juon light cokista ja olen laiha, mutta normaali painoinen. En tykkää sokerijuomien mausta ja minulle tulee liiallisesta sokerista muuetnkin huono olo. Tykkään kuintenkin juoda muutakin kuin vettä tai maitoa.