Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle vauvalle/lapselle

Vierailija
15.11.2011 |

olette alkaneet antamaan esim. välipalalla jogurttia? Esim. Valion Gefilus Kidiusta. Meillä on 7kk ikäinen vauva ja hän pitää valtavasti jogurtista, kun olen hänen antanut maistaa. Tänä iltanakin "maistoi" puoli purkillista, eikä mitään mahavaivoja tullut. Meidän neuvolalääkäri sanoi, että 8kk iässä voi aloittaa hiljalleen, mutta miten te olette tehneet ja millaisia ohjeita olette ammattilaisilta saaneet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kouluikäiselle. Ihan luonnonjogurttia hedelmien / marjojen kanssa voisin antaa vuodenikäiselle.

Vierailija
2/9 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapanmaitotuotteita voi alkaa antaa 10 kk iästä lähtien. Tuota ohjetta olemme noudattaneet. Ensiksi käytimme maustamatonta jogurttia hedelmäsoseiden kanssa. Maustettuja jogurtteja alkoivat syödä n. 2 v iässä silloin tällöin. Nuo Kidiukset ovat niin ällömakeita, että niitä ei meillä tykkää syödä kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, älä noita kidiuksia. Ne on ihan sokeripommeja. Eikö enää ole niitä vauvajugurtteja. Niitä saa antaa 5-6 kk eteenpäin.

Vierailija
4/9 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, jos kysyisit, koska olette antaneet vauvalle jäätelön/suklaavanukkaan.

Vauva varmasti tykkäisi kyllä myös ranskalaisista ja esim. majoneesista...

Vierailija
5/9 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tuossa iässä tuomoisilla jugurteilla. Kyllä niitä sitten aikanaan ehtii syömään.

Kai lapsi tykkää monesta muustakin. Minun vauva söi vasta kaurapuuroa johon oli keitetty sekaan puolukka. Hyvin näytti maistuvan ja pitää varmasti nälän paremmin. Tarjosin ensin velliä, mutta se ei kelvannut. Meilläkin opetellaan vasta näitä syömisiä.

Vierailija
6/9 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissäkin lisättyä sokeria.

Vierailija
7/9 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jogurttia, niin osta maustamatonta ja lisää sekaan vauvaojen sokeroimattomia hedelmäsoseita ja sit tyhjennä siihen yksi gefilus kapselin sisältö, avot. Samaa tavaraa ilman sokeria ja lisäaineita kuin kidiuksessa.

Vierailija
8/9 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenruokahyllystähän löytyy Piltin hedelmä- ja marjajugurtteja, jotka paremmin sopivat vauvoille eikä niissä ole paljoakaan sokería.

Vierailija
9/9 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk ikäsestä voi alkaa antaa hapanmaitotuotteita, kuten jogurttia, rahkaa, raejuustoa. Noita olen kaikkia antanu ja hyvin maistuu. Jogurtti tietysti maustamattomana, johon olen muussanut esim. banaania tai laittanut hedelmäsosetta, samoin rahka. Raejuustoa maistoi ihan sellaisenaan. 10kk iästä taas sitten pikku hiljaa tavallista maitoa, ensin kypsennettynä, esim. keittää puuro siihen. Jos näyttää ettei tule mitään (masu)oireita, niin sitten ruokajuomaksi jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän