miehen juominen!!!
mikä on mielestänne normaalia juomista lapsiperheessä? mulla alkaa mennä hermo miehen juomiseen,mutta en tiiä onko tarpeeksi hyvä syy eroon???
Kommentit (63)
mieheni on illalla tullut kotiin humalassa ja käskeny mun painua v..... lapsen kuullen ja sanonut pojallemme että sano äitille että on tyhmä! näitä on katunut seuraavana päivänä ja ollut tosi maassa,mutta kun on taas kännissä niin vastaavanlainen käytös jatkuu! rakastan sitä miestä ylikaiken joka se on kun on selvänä,mutta vihaan enemmän kuin mitään sitä miestä mikä se on kun on juonut...taloudellinen tilanteeni ei ole kovin hääppönen mikä sekin vaikeuttaa lähtöäni ja alle 2vuotta uuusi yhteinen talomme!
taloudellinen tilanteeni ei ole kovin hääppönen mikä sekin vaikeuttaa lähtöäni ja alle 2vuotta uuusi yhteinen talomme!
Koitapa päättää onko lapsesi hyvinvointi tärkeämpi asia kuin uusi talo ja raha.
taloudellinen tilanteeni ei ole kovin hääppönen mikä sekin vaikeuttaa lähtöäni ja alle 2vuotta uuusi yhteinen talomme!
Koitapa päättää onko lapsesi hyvinvointi tärkeämpi asia kuin uusi talo ja raha.
sitä tarkoitin tällä että jos muutan pois ja oman asunnon etsin ja uudesta talosta jää velkaa kun verot menee ku ei olla asuttu 2vuotta.. aika mahdoton tilanne! lapset on mulle kaikki kaikessa,siksi niiden kanssa olenkin nyt mieluummi kotona kun töissä(hoitovapaalla)! ja sitä tässä mietin kovasti että mikä on lapsillemme paras vaihtoehto! sillä 5v.poikani on minulle joskus sanonut että on maailman parasta ku sillä on perhe ja tehdään yhdessä asioita(puhuttiin miksi sen kaverilla asuu isä ja äiti eri paikassa) eihän 5v. vielä ymmärrä asioita ja helppo noin sanoo mutta tuntuu että särjen hänenki sydämen jos otan eron :(
on samantekevää elääkö hän lapsiperheessä vai ei, mitään "normaalia juomista lapsiperheessä" ei ole olemassa. Alkoholisti juo koska hän juo, se on hänen elämänsä päämäärä.
En osaa sanoa mitään määriä, pari esimerkkiä vain. Jos juominen on säännöllistä, pakonomaista, "mekaanista", se on yksi merkki liiallisuudesta. Juomisen ei tarvtse olla humalahakuista tai edes johtaa känniin. Enemmän on kyse siitä, että viinaa on saatava säännöllisesti (päivittäin, viikottain).
Jos tyyppi tulee humalaan hyvin nopeasti, sekin on yksi merkki. Esim parin keppanan jälkeen ihan hauska ja selkeä, sitten juo kolmannen ja ördää.
Jos haluat erota miehestäsi, eroa, juo hän liikaa tai ei.
Vaikka monta asiaa tässä on ihan oikein niin säännöllinen juominen päivittäinkin ei välttämättä ole merkki alkoholiongelmasta. Osalla, joka juo yhden pilsnerin, oluen, lasin viiniä joka päivä (mutta ei sen enempää on alko ongelmatiikkaa). Alkoholistilla herkästi se yksi muuttuu muutamaksi ja siksi kohtuu juominen ei meinaa onnistua vaan tarvitaan täydellinen pidättäytyminen.
mielestä vanhemmat eivät saa humaltua lasten läsnäollessa. Eli muutaman oluen/viinilasin/siiderin voi ottaa. Jos lapset on yökylässä tms. hoidossa niin silloin saa mielestäni juoda niin paljon kun haluaa. Mutta tokikaan lapsia ei mielestäni kuulu pitää hoidossa jatkuvasti siksi, että voisi juoda..
jos ei sitä myyntivoittoa tule..eli ei ole pakko myydä voitolla.
Lapsen sydän varmaan särkyykin erosta hetkeksi, muttä vielä enemmän se särkyy lasisesta lapsuudesta ja nuoruudesta jos jäät.
entä mitä mieltä olette siitä että jätin poikammme ja 7kk vauvamme isän hoidettavaksi kerran kun kävin autolla pari tuntia ystäväni juhlissa ja kun tulin 22.00 jälkeen kotiin oli mieheni juonu 3olutta saunasta tultuaan? pitääkö varsinki vauvaa hoitaessa olla nolla toleranssi? ei siis voinu olla sitä yhtä iltaa täysin selvänä kun minä kerranki 1,5vuoden jälkeen jossain pikaseen käyn!
noinkin pienen vauvan hoidossa pitää ehdottomasti olla ilman mitään alkoholijuomia..vauvat tuntee vanhempansa tuoksusta ja silloin ovat tutussa ja turvallisessa ympäristössä,mutta sitten jos tässä tapauksessa isä tulee haisevana ja ottaa syliin niin vauva saattaa tuntea turvattomuuden tunnetta. ja jos on yksin lasten kanssa niin hyvä olla siltäki varulta selvänä,ett jos jotain tapahtuisi niin on sitten tolkkuna! tämä on mun mielipiteeni ainakin.
entä mitä mieltä olette siitä että jätin poikammme ja 7kk vauvamme isän hoidettavaksi kerran kun kävin autolla pari tuntia ystäväni juhlissa ja kun tulin 22.00 jälkeen kotiin oli mieheni juonu 3olutta saunasta tultuaan? pitääkö varsinki vauvaa hoitaessa olla nolla toleranssi? ei siis voinu olla sitä yhtä iltaa täysin selvänä kun minä kerranki 1,5vuoden jälkeen jossain pikaseen käyn!
Eiks tuo ole jo melkein lastensuojeluilmoituksen paikka? Ei tuota tarvitse edes miettiä, vauvan kanssa ei juoda.
olette aviossa ja teillä on lapsiakin niin teidän tilanteessa tekisin kaikkeni pitääkseen perheen kasassa. nykyään annetaan niin helposti periksi ja otetaan eroja ilman mitään suurempia taisteluita liiton pelastamiseksi.
mikä on mielestänne normaalia juomista lapsiperheessä? mulla alkaa mennä hermo miehen juomiseen,mutta en tiiä onko tarpeeksi hyvä syy eroon???
Tällaisia olen itse miettinyt (mun mies juo joka päivä). Jos lähden loppuuko miehen juominen? Jos ei lopu, niin sitten lapset saavat kärsiä SEKÄ eron että sen että isällä on alkoholiongelma (on suurkuluttaja / ehkä pian alkoholisti). Jos loppuu, olisinko tosiaan sitten palaamassa takaisin? Miten tämä vaikuttaisi lapsiin?
Miten lapset tuntevat tässä tilanteessa, kun isä ei koskaan ärise heille, eikä ole näkyvästi kännissä (heidän nähtensä siis, myöhemmin yöllä kyllä). Milloin he oppivat ymmärtämään että mistä isän aamuinen "väsymys" johtuu. Haluaisivatko he mieluummin elää ilman läsnäolevaa isää kuin nykyisenkaltaisen isän kanssa?? (olen melkein varma että haluaisivat valinnan tullen pitää nykyisen kaltaisen tilanteen) Onko lapsille parempi muu aikuinen kuin oma isä vaiko oma isä kaikkine puutteineen (sairaus?)...
Itse tulen toimeen mieheni ongelman kanssa, vaihtelevasti. En valehtele hänen puolestaan (enää) mutten kyllä levittele asiaa (miehen toiveesta). Pelkään kyllä mitä käy jos / kun hänen terveys menee. Mikä laitetaan sitten etusijalle? Joskus on vaikea saada unta miehen toilailujen takia. Joskus tuntuu että olen ihan yksin... toinen pakenee tulevaisuuden vastuusta... koska tätä menoa ei välttämättä miehen terveys kestä esim. siihen saakka kun lapset täysi-ikäisiä.
Tsemppiä vaan kaikille asian kanssa pähkiville.
meillä oli myös talo, jonka omistimme yhdessä alle 2 vuotta ja johon tein lähinnä yksin remonttia melkein vuoden ennen muuttoa. yritin ehdottaa miehelle että jäis yksinään kerrostaloon vuokralle ja muuttaisin lasten kanssa mutta perässähän se tuli. lopulta myin miehelle talon ja näennäisestä myyntivoitosta en maksanut veroa koska oli kuitit remontista, ex otti osuuteni lainasta ja lisälainaa sen verran että maksoi mulle rahat jotka olin alunperin taloa varten säästänyt.
itsellä oli myöskin tilanne että olin osapäivätöissä öisin enkä voinut lähteä koska en olisi voinut ottaa lapsia mukaan ja jättää niitä öisin yksin nukkumaan. enkä siis etsinyt uutta suhdetta mutta se vaan käveli vastaan ja mahdollisti pois muuton.
oman äitini kanssa en ole väleissä vieläkään, tosin en ole välittänyt exän alkoholiongelmaa sen kanssa ruotiakaan kun on jo mielipiteensä muodostanut siitä että turhaan "hyvästä" suhteesta lähdin vaikka itse tiedän että kaikkeni yritin ennen kun luovutin.
ja helpointa on muuttaa, kun lapset on vielä alle kouluikäisiä. Sitten kun niillä on koulut ja omat kaverit, homma käy hankalammaksi. Ja sen miehen suku voi pitää mielipiteensä ominaan. Sun ja sun lastesi elämä on kyseessä, ja alkolisti perheessä...lue Helqvistin kirja Virtahepo olohuoneessa!
Veron laskeminen: esim. teillä mennyt rakentamiseen rahaa 100000 euroa. Myytte hintaan 110000 euroa. Myyntivoitto siis 10000, josta vero 2900 euroa, sinun ja miehesi kesken kahtia eli sinä maksat voitosta veroa 1450 euroa ja sulle jää 3350 euroa vielä myyntivoittoa. Maksat sen veron heti verotoimistolle, kun saat rahat näppiin.
Ei varmasti jää velkaa, paitsi jos myytte alle lainasumman, eli tappiolla.
terv. alkoholistin eroa toivonut tytär, tuolla aikaisemmin kirjoittanut.
lapsuudessani isäni joi paljon...oli pitkiä aikoja selvänä,mutta myös pitkiä aikoja kännissä. itse muistan hyvin isäni huudot ja känniset kaatuilut ja örinät..isäni kuitenkin teki kanssani paljon asioita ja minulla on paljon hyviä muistoja lapsuudestani isän kanssa.. nyt vanhempana kun isäni on jo hoitokodissa(viinan suurkulutuksen viemänä) ja ajattelen asiaa..sitä että äitini oli isäni kanssa yhdessä vain meidän lapsien takia ja nyt kun lapset ollaan muutettu pois kotoa ja isäkin niin äiti jääny ihan yksin. ja nyt vasta saanut alkaa elää sellasta elämää ilman toisen tuottamaa mielipahaa..olisin suonut tämän äitilleni jo aikaa sitten.
lapsuudessani isäni joi paljon...oli pitkiä aikoja selvänä,mutta myös pitkiä aikoja kännissä. itse muistan hyvin isäni huudot ja känniset kaatuilut ja örinät..isäni kuitenkin teki kanssani paljon asioita ja minulla on paljon hyviä muistoja lapsuudestani isän kanssa.. nyt vanhempana kun isäni on jo hoitokodissa(viinan suurkulutuksen viemänä) ja ajattelen asiaa..sitä että äitini oli isäni kanssa yhdessä vain meidän lapsien takia ja nyt kun lapset ollaan muutettu pois kotoa ja isäkin niin äiti jääny ihan yksin. ja nyt vasta saanut alkaa elää sellasta elämää ilman toisen tuottamaa mielipahaa..olisin suonut tämän äitilleni jo aikaa sitten.
että itse olisit kenties jäänyt paitsi noista hyvistä muistoista, joita sinulla isästäsi on?
Alkoholismi on kuolemaan johtava sairaus. Se on myös sairaus, jota ei voida parantaa, mutta jonka kanssa voi elää jos haluaa. Alkoholismi on ja pysyy mutta raittiina voi elää loppuelämän.
Te jotka pohditte miehenne liiallista juomista: se ei tule hiljalleen lakkaamaan, päinvastoin. Joko se lopetetaan kokonaan, tai se lisääntyy. Tietäkää myös että lapsenne eivät ole tyhmiä. Jo pienetkin lapset huomaavat isän humalatilan ja äidin hermostuneisuuden tai masennuksen, äidin ja isän kireät välit. Tämä aiheuttaa lapselle tosi kurjan olon ja vastuun siitä, että ei aiheuta enää lisähuolta. Lapsi yrittää keikkua äidin ja isän välissä ja olla mieliksi molemmille. Lapsi näkee ja huomaa, uskokaa se.
Ei ole mikään puolustelu, että isä ei juo paljonkaan lapsen nähden ja että lapsi ei tajua isänsä juomista. Ei ehkä vielä, mutta tajuaa kyllä että tunnelma on välillä kotona kurja. Eikä kestä kauan ennen kuin lapsi huomaa mistä se kurja fiilis tulee.
Ja ajatelkaa hyvät naiset myös omaa, ainutlaatuista elämäänne. Saatteko tyydytystä avioliitosta alkoholistin kanssa? Oletteko onnellisia, iloisia, ylpeitä miehistänne? Voitteko luottaa häneen joka tilanteessa? Oletteko valmiita hoitamaan päihdesairasta ihmistä hänen loppuelämänsä ajan?
Miettikää tarkkaan näitä asioita. Päihderiippuvuudelle pitää tehdä jotain kun se on vasta alussa, ennen kuin pahat traumat ovat ilmaantuneet teihin ja lapsiin.
silläkin hinnalla että itse olisit kenties jäänyt paitsi noista hyvistä muistoista, joita sinulla isästäsi on?
Olen vastaavassa tilanteessa. Olisin ehdottomasti luopunut noista muutamista hyvistä muistoista, jos lapsuuteni olisi ollut tasainen, rauhallinen, peloton, huoleton. Alkoholi aiheuttaa lapselle niin paljon pahaa ettei muutama hyvä hetki niitä voi pois viedä. Lapsi näkee ja ymmärtää myös äidin kärsimyksen ja syyttää myöhemmin äitiä siitä miksei lähdetty, miksi äiti antoi meidän kaikkien kärsiä. Näin ainakin minä ja siskoni koetaan.
voi että ku kaikki oliski niin yksinkertaista ja helppoo...mutta elämä ei oo.. tiedän paljon onnellisia lapsia jotka elää vuoroin isällä ja äidillä..ja paljon onnellisia uusioperheitä,mutta en ikinä ajatellut itseäni moiseen tilanteeseen niin se ajatus ei nyt anna periksi sitten millään. olen jo mielessäni ajatellut miten asiat voisi olla jos lähtisin,mutta mieleeni aina iskee se ajatus miten lapsiraukat jotka on niin isänsä perään selviää. vaikka olen nähnyt myös sen puolen mitä isän juominen pojallemme tekee..onko pelkoni siitä ihan jotain omaa mielikuvitustani että juuri poika ottaa mallia ja esimerkkiä isästään ja on suurmpi mahdollisuus sillä tulla isona isänsä kaltaiseksi..ainakin tiedän paljon miehiä joilla on mielestäni jonkinlainen ongelma juomisen suhteen ja yleensä siellä takana on se heidän oman isänsä malli.
Ensin riittää tuo pari kertaa viikossa ja miedot juomat, muutaman vuoden kuluttua on siirrytty väkeviin, piilopulloihin ja änkyräkänneihin. Ja siitä onkin lyhyt matka kunnon ryyppyputkiin ja asioiden totaaliseen sössimiseen.
Ja koska tilanne pahenee pikku hiljaa, et saa koskaan lähdettyä miehesi luota. Ja lastesi lapsuus ja nuoruus on pilalla. Ei siinä auta, vaikka olisit itse kuinka reipas, ahkera ja juomaton hyvänsä.
Minä tiedän, sillä minulla oli isäni juomisen mahdollistava äiti. (Ja nyt helvetinmoiset traumat alkoholistin kanssa elämisestä. Vaikka päällisin puolin asiat olivatkin kotona aina hienosti: oli rahaa, siisti ja hieno koti, kaukomatkoja, mökkejä ja arvostettu asema kotipaikkakunnalla. )
kiitos kaikille jotka ootte mielipiteenne jakanu! oon saanu paljon tukea omille ajatuksille kommenteista ja nyt tiiän etten ole ainut joka on sitä mieltä että asialle voi tehä jotai jos haluais.