Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh mikä riita pojan kanssa, että sain hänet laittamaan kunnolla vaatetta...

Vierailija
15.11.2011 |

Mittari miinuksella ja kolmasluokkalainen menisi kouluun silti vaan ohuella fleecetakilla. Olen jo pitkään nalkuttanut asiasta ja nyt tänä aamuna ilmoitin, että kuoritakki on laitettava PISTE. Jos tulee kuuma niin sen saa pois päältä. Mutta kun kuulemma sitä ei voi vaan laittaa, siihen tuhraantuu liikaa aikaa jne. Poika yritti livahtaa ilman, ulisi ettei mene sitten ollenkaan kouluun, haukkui ja intti mutta lopuksi vihasta pihisten veti ohuen takin fleecen päälle. On se vaikeaa. Sitten juosten kouluun, ettei myöhästy kun aamu tuhraantui kiukuttelussa.

Naapurit varmaan ihmettelee meidän meininkiä, kun äiti jahtaa aamulla poikaa pitkin pihaa. Ja poika mennessään huutaa, kuinka äiti on idiootti.

Huoah... Onko kellään muulla tällaista?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin mennä ilman vaatetta, eiköhän siitä opi. Meillä kolmasluokkalainen on jo kauan halunnut laittaa toppakengät, tänään sai laittaa. kestää pakkasta -40 asteeseen eli kuuma voi tulla.. toppahousut sai myös ja ihan innoissaan puki lämpimästi. Pakko ei toki ole ; )

Vierailija
2/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lasta joista 3 palelevaa sorttia, ja toiset 3 pärjää puolta vähemmillä vaatteilla. Ittekkin kuljen hatutta ja hanskoitta koko talven, ja pelkillä farkuilla. Miksi ihmeessä pitää niitä vaatteita väkisin liikaa laittaa? Miksi vilukissat on mielestään aina oikeessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää niitä vaatteita väkisin liikaa laittaa? Miksi vilukissat on mielestään aina oikeessa?

Minkä ikäinen teidän mielestä pystyy itse ottamaan vastuun siitä, että pukeutuu sopivasti? Meidän tokaluokkalainen ainakin on vielä niin tollukka, että ei tänään enää muista, vaikka eilen paleli, eikä tajua, että pitää pukeutua lämpimämmin. En halua, että hän paleltuu, joten en vielä voi antaa hänen lähteä missä tahansa vaatteissa.

Meillä siis tapellaan myös, aivan kuten ap:lla.

Vierailija
4/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan. Meillä ainakin lapsi osaa itse arvioida milloin häntä paleltaa ja milloin ei, sen mukaan on sitten osannut pukeutua jo päiväkodista lähtien.

Oletko muuteen koskaan kuullut, että vaatteiden vähäisyys kylmällä ilmalla tai muu kylmettyminen, ei aiheutta flussaa. Vai miksi vauhkoat tuosta pukeutumisesta?

Vierailija
5/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan palelee ja toiset ei. Suomalaiset muutenkin ylipukevat lapsiaan. Meillä kuumaverinen 3. luokkalainen. Juuri kysyin laittaa housujen alle pitkät kalsarit, ei halunnut. Takin alla usein t-paita edelleen. Hanskoja ei halunnut vaikka pyörällä meni.

Ei pidä riidellä turhista asioista

Vierailija
6/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollu mitään ongelmia. Pukivat mitä käskin laittaa ja talvisin oli toppavaatteet ja talvikengät. (pojat nyt 20 ja 18)

Sitten seuraava ei kulkenu kuin kolmannelle luokalle asti talvikamppeissa ja kengissä. Sen jälkeen heivas toppahousut ja talvikengät. Kesälenkkareilla ympäri vuoden.

Nyt tää nuorin on jo ekaluokkalaisena vastaan laittaja. Risoilla DC kengillä kulkee ja tappelulla saanu sille goretex takin. Tosin nyt se jo menny luontevasti, kun pakkasta. Mieluinen talvitakki on ostettu, eli toivottavasti kelpaa samoin talvikengät. No kunhan lumi ja kunnon pakakset tulee, niin saas nähä kuin käy.

Asutaan lapinläänin rajoilla.

Vierailija
7/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tokaluokkalaisen kuumakallen kanssa en tappele juuri tuosta takkiasiasta, vaikka välillä tekee pahaa, kun niin vähissä kulkee. Oon itse 80-luvulla ilman pipoa kulkenutta nuorisoa. Se pipo oli nolointa mitä maa päällään kantaa! Nyt kun selittää siitä nuorille, eivät voi ymmärtää, mutta takki tuntuu olevan nyt se nolo vaate. Sitä ei käytetä tai jos se on päällä niin ei ainakaan missään tapauksessa kiinni vaikka olis oikea talvi (viime vuonna oli tuossa naapurikoulussa kaikilla yli 4. luokkalaisilla takit auki vaikka mittarissa -30)

Minä käyn noita vääntöjä suihkussa käymisestä pojan kanssa. Ihan sama asenne pojalla on suihkussa käymiseen kuin perheen koiralla. Uiminen ja rypeminen on ok, mut peseytyminen on niin syvältä, että tappelu tulee.

Vierailija
8/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttänyt tänä syksynä, eli en tosiaan tappele noin tyhmästä, sillä tiedän, että hän ei pienestä palele kuten muut sisarukset, jotka pukeutuvat toisin.

Vierailija
9/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin syksyllä tapeltiin siitä, kun piti alkaa ylipäänsä käyttämään muutakin, kuin hupparia ja t-paitaa. Ei olisi takkia suostunut käyttämään millään. Ja kumisaappaat on nolointa mitä poika tietää. Kerran suostui helvetinmoisen huuto-ja itku konsertin säestämänä laittamaan ne, kun vettä tuli niin paljon, että joka paikka lainehti. Tänä aamuna olin laittanut jo ohuehkon toppatakin, paksumman pipon, ulkohousut, gore tex-kengät ja hanskat valmiiksi eteiseen odottamaan. Siitäkös se helvetillinen metakka nousi. Tehtiin kompromissi, ettei niitä ulkohousuja tarvitse laittaa, mutta että lenkkareilla ei lähde mihinkään. No metakkahan siitäkin nousi. Ja mulla paloi pitkästä aikaa hermo ja desibelit nousi niin, että varmasti koko naapurusto sen kuuli. Meninasi myöhästyä bussista, kun piti pelleillä niiden hemmetin kenkien kanssa :P. Kyllä on vaikeeta olla kolmasluokkalainen!

Vierailija
10/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa sellaisista perusasioista kuin säänmukainen pukeutuminen, peseytyminen, monipuolinen ruokavalio, nukkuminen, käytöstavat... Mitä odotettavaa aikuisuudessa on, jos jo lapsena saa olla ja elää kuten itse haluaa?

Vierailija
11/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa sellaisista perusasioista kuin säänmukainen pukeutuminen, peseytyminen, monipuolinen ruokavalio, nukkuminen, käytöstavat... Mitä odotettavaa aikuisuudessa on, jos jo lapsena saa olla ja elää kuten itse haluaa?

paksuihin vermeisiin jo nyt, ei se tarkoita alkuunkaan, että saisi olla ja elää kuten itse haluaa, vaan saa päättää, milloin tarvitsee sen paksumman vaatteen, kun 10v kyllä tietää, milloin paleltaa ja milloin ei.

Vierailija
12/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palelevaan, ilmiö liittyy mm. pintaverenkiertoon ja immuunisoluihin.

Oletko muuteen koskaan kuullut, että vaatteiden vähäisyys kylmällä ilmalla tai muu kylmettyminen, ei aiheutta flussaa. Vai miksi vauhkoat tuosta pukeutumisesta?

Vierailija
13/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitaan aina myös virustartunta, mutta kylmettyminen saattaa edesauttaa taudin puhkeamista, jos ihminen on saanut virustartunnan.

Miten ihmeessä välttää Suomessa virusaltistuksen tähän aikaan vuodesta?

t. Ohis

Vierailija
14/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ymmärrä omaa parastaan vielä. Just kävin viikonloppuna vääntöä 15-vuotiaan kanssa, joka edelleen ei halua käyttää takkia... Ihan mahdotonta. Painelee pelkässä collegessa. Ihan turha selittää mitään, aivan liian kylmä siellä on!

Vierailija
15/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapeltu milloin kenenkin lapsen kanssa pukeutumisesta. Ensimmäiset 4 vuotta koululaiselämää ole ollut tiukkis kaikkien lasten kohdella ja "pakottanut" pukemaan kunnolla vaatetta. Sitten alakoulun loppua kohti olen antanut ohjeita, suosituksia mitä kannattaisi pukea ja antanut viime kädessä palella, jos menee älyttömäksi vääntämiseksi. Yläkouluikäisen olen antanut itse päättää mitä pukee ja ostanut tarpeen mukaan ulkovaatteita.

Tämän syksyn riitakumppani on ollut ekaluokkalainen, joka väänsi ulkoiluhousuja vastaan ihan tosissaan - ei sentää enää, kun on niin kylmää, että ymmärtää kai itsekin, että ne ovat tarpeen. Kutosluokkalainen on hämmästyttävää kyllä suostunut käyttämään ulkoiluhousuja ihan omasta tahdostaan ja 8.-luokkalaisellakin on säähän sopiva takki, pipo ja hanskat, joten ei paha tilanne lainkaan!

Vierailija
16/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lasta joista 3 palelevaa sorttia, ja toiset 3 pärjää puolta vähemmillä vaatteilla. Ittekkin kuljen hatutta ja hanskoitta koko talven, ja pelkillä farkuilla. Miksi ihmeessä pitää niitä vaatteita väkisin liikaa laittaa? Miksi vilukissat on mielestään aina oikeessa?

anna lasten itse päättää. Muistutan, että tänään on kylmä, mutta itse pitää osata huolehtia omista vaatteistaan. Eihän äiti ole koulussakaan vahtimassa onko se kuoritakki päällä välitunnilla vai ei.

Nimittelyä meillä ei sallita ja tuollaiset idiootti huutelut johtaisivat ankaraan rangaistukseen. Esim ei peliaikaa pariin viikkoon. Vaikka siis meillä on opetettu lapsille jo heti taaperosta ja leikki-ikäisestä tuo, että ei siitä tarvtse koululaisia rankaista.

Itsekkin kiertäisin kaukaa perheen, jonka lapsi huutelee idioottia äidilleen pihalla.

Vierailija
17/17 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika itse huomaa sitten, kun juuri hänen on kylmä. Meillä saattaa 10-v mennä kouluun vieläkin lyhythihaisella t-paidalla ja takilla. Menköön. Sanon sille kyllä, että laita toinenkin paita. Jos ei laita, niin ei sitten. Jos poika menee kouluun esim 9:ksi, en ole kotona katsomassa, mitä pukee. Antakaa niiden lastenne ottaa vähän itsekin vastuuta itsestään.