Nöyryttävää tuo isyydentunnustus!!
Musta on tosi nöyryyttävää allekirjoittaa virke "vakuutan etten ole ollut sukupuoliyhteydessä muiden kanssa lapsen siittämisen aikoihin".
Siis miksei voi olla vaikkapa, että "molemmat allekirjoittaneet vakuuttavat, että kyseinen lapsi on heidän" tms.
Mua vituttaa ajatus, että tuollainen paperi jää määräämättömään tulevaisuuteen asti killumaan jonnekin keskusarkistoon! Loukkaa mun yksityisyydentajua! Miksei voi olla neutraalimpaa??
Olin jotenkin niin jännittynyt siinä tilaisuudessa, etten osannut sanoa vastaan.
Ihan kuin minä olisi ollut se, joka oon nussinu ympäriinsä, eikä se lapsen isä!!!
Kommentit (15)
ennen lapsen syntymää.. eipä tarvitse selitellä mitään. Oma valintasi tehdä avioton lapsi.
yhdessä lastensuojelu valvojan kanssa noille kysymyksille. Ei ollut lainkaan nöyryyttävää :D
ennen lapsen syntymää.. eipä tarvitse selitellä mitään. Oma valintasi tehdä avioton lapsi.
ihtes kiikkuun ennenku tulit tänne kommentoimaan.
sukupuolielämästään?
Sinähän olet kai tunnustuksen alla olevan lapsen synnyttänyt ja sen lapsen isäähän siinä mietitään.
Jos nyt tuohtumukseltasi mietit asiaa.
Asia olisi hoidettavissa ihan vain paperilomakkeella joka jaettaisiin naimattomille äideille sairaalassa.
Toi kuulustelu on typerää.
Mä oon käynyt pari kertaa tekemässä miehen kanssa tuon isyydentunnustuksen. Eikä ole ollut lainkaan nöyryyttävää. Se on vaan muodollisuus.
taisi käydä niin, ettet päässyt naimisiin ennen lapsesi syntymää vaikka tahdoit... vai mistä moinen vihamielisyys... onneksi oma mieheni tahtoi siittämisen lisäksi myös naimisiin kanssani.
kaikin puolin mutkattomampaa olla naimisissa tuossa vaiheessa. Ja en ymmärrä miksei olisi jos kerran lapsiakin on päätetty hankkia
taisi käydä niin, ettet päässyt naimisiin ennen lapsesi syntymää vaikka tahdoit... vai mistä moinen vihamielisyys... onneksi oma mieheni tahtoi siittämisen lisäksi myös naimisiin kanssani.
Ja rukoilkaa samalla mennessänne sitä jeesustanne, voi vittu tää yhteiskunta on VÄHÄN muuttunut tollasen nutturapäitten vittunaamojen aikakauden jälkeen!
joten oletko ollut muiden kanssa ja onko tuo tuomasi mies se isä.
Suurinosa isyyden tunnustuksia tekevistä on muuten sellaisia, joilla ulkomaalainen mies, ainakin Helsingissä.
Esikoisesta ne kyseli aika tarkkaan kaikenlaista meidän parisuhteesta ja olenko harrastanut seksiä 2 kk ennen lapsen hedelmöittymisen jonkun toisen kanssa ja uskooko mies minua, neljännesta vaan laitettiin nimet paperiin.
Minusta tämä on kaikkien ajan haaskausta; viranomaisien ja meidän perheen.
Mutta ehkä jonakin päivänä isyyden voi tunnustaa synnytyslaitoksella.
Seksielämä ei kuulu muille kuin minulle ja miehelle joka lapsen tunnustaa, ei avioliitossa syntyneistäkään ihmetellä että kuka se isä nyt mahtaa olla. Niinkuin avioliitto olisi merkki että nai vaan yhden kanssa?
Siksihän isä tunnustaa lapsen että tämä on hänen.
Avioliitossa ei isät tunnusta lasta omakseen ollenkaan, ties kenen he ovat?
Eikö juuri ollut juttu siitä, että Suomessa 30 %:lla on eri isä kuin mitä papereissa lukee. Parasta olisi, että kaikissa tapauksissa isyys selvitettäisiin ihan verikokeilla ja moiset laput jäisivät unholaan.
lasta ei oltu päätetty hankkia, vaan se oli vahinko!! Lapsen isä sitten jätti mut heti lapsen syntymän jälkeen.
Ja saatana jos tästä tulee nyt joku nillittämään, että mitäs harrastit seksiä tai että mitenkä voi olla vahinko, sellasia ei tapahu, niin vetäkää se lapsenteosta venyny vittune päähän ja kuolkaa.
Ainakin mieheni on tunnustanut lapset omakseen. Toisin kuin sinun mies, ei hän ole tunnustanut lapsiaan omakseen.. ;)
13
tuo on pervo jäänne menneisyydestä.