Miten hoidatte 10v lapsenne sairaspäivät?
Havahduin asiaan nyt kun esikoinen täytti 10v ja on flunssaa pukkaamassa päälle, että eihän häntä enää saa edes palkkatuloaan menettämättä hoitaa...
Tästä 1500e bruttopalkasta onkin varaa ottaa palkattomia päiviä://
Kommentit (28)
Meillä on ollut jo 9-vuotiaasta asti kun on muutenkin iltapäivät jo itsekseen kotona.
Ei tulisi mieleenkään noin vanhan kanssa minkään tavallisen flunssan tai vatsataudin takia jäädä kotiin. Tuskinpa meidän 10-vuotias sitä haluaisikaan, kunhan jättää jotain helposti eteen saatavaa ruokaa hänelle niin hyvin pärjää yksin. Ja äidille voi tietysti soittaa töihin jos nyt tulisi jotain ongelmaa esim. oireet pahenee.
Yksinsairastaminen on inhottavaa, vaikka mitään varsinaista vaaraa ei olisikaan. En pakota siihen teinejäkään. (eikä tämä johdu pelkästään siitä, että haluan valvoa heidän sairastamistapojaan)
Lapset sairastaa hyvillä mielin kotona kuten tähänkin asti - ja minä teen sitten töitä, jos pystyn.
Yksinsairastaminen on inhottavaa, vaikka mitään varsinaista vaaraa ei olisikaan. En pakota siihen teinejäkään. (eikä tämä johdu pelkästään siitä, että haluan valvoa heidän sairastamistapojaan)
Meillä taitaa kaikki, sekä aikuiset että lapset olla niitä jotka nimenomaan haluavat sairaana kärsiä yksin eivätkä oikein jaksa ihmisiä eikä häiriöitä ollenkaan.
Meillä ei tulisi kyseeseenkään jättää tuon ikäistä lasta yksin kotiin klo 8-16 väliseksi ajaksi. Tekisin ainakin ehdottomasti puolikkaan päivän ja vaihtaisin miehen kanssa vuoroja. Kyllä lapsen aika tulee aika pitkäksi sairaana oli sitten tkemistä vaikka minkälaista. Kyllä lapsi tarvitsee aikuisen seuraksi ja hoitamaan ruoan laiton...10 vuotias on vielä pieni!!!!!
Jos lapsi sairastuu aamulla, katson että tilanne on rauhallinen ja käyn hakemassa koneen konttorilta jos se ei ole valmiiksi kotona, siihen menee 20 minuuttia.
Meillä on ollut jo 9-vuotiaasta asti kun on muutenkin iltapäivät jo itsekseen kotona.
No meillä ei ole yksin.
Eipä tuo ole työnantajan kukkarolla näkynyt. Omien tai lapsen sairauksien vuoksi olen ollut töistä pois 4 päivää viimeisten 3 vuoden aikana.
Päänsärky ei ole migreeniä!
Tsiisus, älä liiottele. Särkyyn saa särkylääkettä ottaa.
Vai onko lapsellasi MIGREENILÄÄKITYS?
Puhukaa asioista niiden oikeilla nimillä.
etätyömahdollisuus.
Sillä pelastin tilanteen silloinkin kun mies sairastui pahasti (influenssa ja lopulta keuhkokuume).
Flunssaisen kymmenvuotiaan voisi jättääkin hätätilassa, mutta oksenteleva tai korkeassa kuumeessa on eri asia
No meillä ei ole yksin.
Jos on ihan perusflunssasta kyse. Jos olisi oksennustaudissa tai jossain keuhkokuumeessa järjestäisin varmaan asian jotenkin, ei ole vielä tullut tilannetta eteen.
Olen kodin lähellä töissä ja meillä on liukuva työaika, joten pystyn sairaspäivinä käymään "pitkällä lounaalla" kotona, samoin mies silloin kun ei ole matkoilla.
Otin lomapäivän viimeksi. Lapsella oli sen verran korkea kuume, etten jättänyt yksin sairastaan. Itsekin kaipasin vielä aikuisena äitiä, kun pukkas kunnon kuumeen päälle.
Oksennustaudissa en tosiaankaan jättäisi lasta yksin kotiin. Mutta se johtuu siitä, että jostain syystä hän pelkää hysteerisesti oksentamista. Pelko on jossain tosi syvällä.
Etätyö olisi hyvä. Voisi tehdä vaikka vähän lyhyemmän päivän kotona. Lievemmässä flunssasa ole käynyt töissä lyhyemmän päivän.
kotona. Itse käytin liukumia eli menin töihin niin myöhään kuin mahdollista.
Jos lapset oli tosi sairaita kuten tosi korkeassa kuumeessa, mies piti mahdollisia ylityövapaita tai minä lomapäiviä. Jätin aina osan loman jemmaan tällaisia tapauksia varten. Toki olin sopinut asiasta etukäteen esimiehen kanssa.
Yleensä lapsilla oli jotain flunssaa ja pientä kuumetta, joten pärjäsivät kotona yksikseen ja mies vain kävi ruokiksella kotona.
pahemmassa tapauksessa teen töitä kotoa käsin etänä.
jos ei nyt ihan järkyttävässä kuumeessa (40 astetta) tai kamalassa vatsataudissa jossa oksentaa koko ajna. Leffoja, juomista, pientä suolaista aj kännykkä sohvalle mukaan
kotiin omalla ilmoituksella, että on itse sairas ja minä kerran kävin työterveydessä feikkaamassa flussaa. Tuolloin lapsi oli niin kipeä ettei yksin uskaltanut jättää. Pari pikkuflunssaa on potenut ihan yksin ja/tai isovanhempien kanssa.
Ymmärrän kyllä, että huolestut lapsesi nuhasta, mutta ei se työhuoneen sohva ihan paraspaikka oo sairastaa. Mulla on tyttö 10v ja kerran jäin kotiin kun oli 8v olu kuumetta 40 astetta ja oli viikon kipee nii sitä jäin sit vahtimaan. Toisella viikolla olimme molemmat 40 asteen kuumeessa, ja viikon kipeenä. Taas on lapseni kipee (ei kuumetta, mutta oikeat flunssan oireet) menin normaalisti töihin. Illalla lasta huolestutti kun olis tänään ystävän synttärit. Ei menny kouluun, mutta kuulemma kattoo jaksaako kemuihin mennä.