Tyrnävän lasten kuolinilmoitus
Tänään lehdessä!
Järjestävät avoimen muistotilaisuuden 20.11.
Kommentit (106)
ihmiset eivät vaan ole mitään kierrätyskamaa. vaikka monet niin uskovat. Meillä on vaan yksi ainoa elämä ja Jeesus Kristus on ainoa, joka meille on lähetetty pelastukseksi.
Kaikkivaltias Jumala, joka loi taivaat ja maat, HÄN tarkoitti Jeesuksen ihmisille pelastukseksi. Siinäpä ei ole pienillä ihmisillä mitään sanomista.
En nyt jaksa perustella tämän enempää. Tuosta varsinaisesta asiasta tässä ketjussa olen tietysti äärettömän pahoillani ja surullinen.
tuota uudelleensyntymäläppää, oikeesti! Tarpeeksi kivulias asia ilman tuommoista vaahtoamista höpöhöpöstä. Häpeäisit.
ihmiset eivät vaan ole mitään kierrätyskamaa. vaikka monet niin uskovat. Meillä on vaan yksi ainoa elämä ja Jeesus Kristus on ainoa, joka meille on lähetetty pelastukseksi. Kaikkivaltias Jumala, joka loi taivaat ja maat, HÄN tarkoitti Jeesuksen ihmisille pelastukseksi. Siinäpä ei ole pienillä ihmisillä mitään sanomista. En nyt jaksa perustella tämän enempää. Tuosta varsinaisesta asiasta tässä ketjussa olen tietysti äärettömän pahoillani ja surullinen.
Mikään ei ole niin turhaa, kuin uskonasioista kiistely, koska oikeata totuutta ei meistä kukaan tiedä, vaikka uskoisi tietävänsä.
tuota uudelleensyntymäläppää, oikeesti! Tarpeeksi kivulias asia ilman tuommoista vaahtoamista höpöhöpöstä. Häpeäisit.
Lohduksi ihan tarkoitin :(
et on sitä mieltä ettei ikinä poistuisi lastensa luota koska pitää ennakoida et lasten isä tappaa ne???
Eli kukaan meistä ei voi enää jättää isää lastensa kanssa??? Onko jotain ikärajaa? Mun vanhin on jo 19vuotias,saanko jättää hänet isänsä kanssa ilman valvontaa???
Entäpä isovanhemmat? Mitä jos lapsi menee yökylään ja siellä perheen isä tappaa kaikki???
Summa summarum;Kukaan ei poistu lastensa luota ikinä koskaan.
Jälleennäkemistä toivottiin ja enkelien siipien kosketuksesta oli runo. Mielestäni kuvastui, että uskonnollinen suku tai perhe kyseessä.
Kaunis ilmoitus, traaginen kyllä kun tietää taustat ja tapahtumat, mutta muutoin siitä ei käynyt ilmi mitenkään tietenkään miten valtavasta asiasta on kyse.
Ihmettelen suuria hautajaisia. Ne on valtavan kova ponnistus järjestää ja paikalle saapuu uteliaitakin. Mutta ilmeisesti paikkakunta on yhteisöllinen aika vahvasti ja on luonnollista, että haluavat antaa kyläläisten surra yhdessä perheen kanssa. Ehkä jopa oudompaa olisi, jos olisi hiljaiset hautajaiset, siis kylän näkökulmasta. Äidin osa on sietämätön.
Olen kirjoittanutkin täällä siitä, miten äidin työmäärä oli valtava, oli luottamustoimia, yritys ja paljon muuta. Tämä oli siinä yhteydessä kun puhuttiin perheiden paineista ja mahdollisista syistä näihin yleistyneisiin perhesurmiin. Nuo keskustelut ikävä kyllä poistettiin täysin syyttä sillä tällaista perheasioiden puhumista kaivattaisiin yleisesti. Pidän kuitenkin törkeänä, että jotkut arvostelevat äidin juhlissa oloa! Tietysti äidit voivat olla juhlimassa työpaikan kanssa. Ei isä ole varmaankaan osoittanut mitään tuhoaikeita etukäteen. On TÄYSIN normaalia, että puolisot käyvät joskus kodin ulkopuolisissa tilaisuuksissa YKSIN!
Toivoisin, että jokainen malttaisi mielensä ja keskittyisi miettimään laajemmin syitä näille tapahtumille, siis muissakin kuin Tyrnävän tapauksissa. Ehkäpä juuri se, että äiti EI käy missään koskaan voi ajaa perheitä eroon pitkällä tähtäimellä. Ei siis tragedioihin välttämättä mutta kyllä jotain on PAHASTI vialla, jos äidillä ei ole mitään omaa eikä sitä usein sallita isällekään. Tyrnävän tapaus on erilainen, poikkeaa koska isä jäi henkiin. Siksi se aiheuttaa enemmän ahdistusta kuin muut vastaavat, joissa pahantekijä kuolee.
Toivon siis, että avoimet hautajaiset olisivat alku jollekin uudelle myös Tyrnävällä.
asiattomasta viestistä.
Kehtaatte juoruta täällä toisten suuresta surusta!!! Ja vielä joku pelle menee kirjottamaan kuolinilmoituksen tekstin tänne!!! LASTEN NIMILLÄ
Herrajumala miten hirveetä porukkaa
asiattomasta viestistä.
Kehtaatte juoruta täällä toisten suuresta surusta!!! Ja vielä joku pelle menee kirjottamaan kuolinilmoituksen tekstin tänne!!! LASTEN NIMILLÄ
Taatusti sen on sieltä lukeneet sankemmat joukot kuin jostain av:ltä! Ja se on ollut tarkoituskin. Ei sitä muuten olisi edes julkaistu!
ILMOITUS OLI KALEVASSA!
Julkisessa sanomalehdessä. Perhe halusi laittaa. Lasten nimet ovat siis LEHDESSÄ. Rauhoitu siis. Olet ihan hysteerinen.
Tottakai nimet saa mainita jos ne on julkaistu sanomalehdessä.
Se oli kuolinILMOITUS. Ilmoitettiin siis että lapset ovat kuolleet. Tietysti siitä saa puhua.
Mieti hetki ja kerro sitten mitä asiatonta on puhua toisten SURUSTA???????
Ja toimitus, jos poistatte ketjun, kertokaa tarkasti mitä asiatonta tässä on. Ihmiset menee ihan sekaisin, kun ei tiedä kohta saako Tyrnävä- sanaakaan enää missään yhteydessä mainita.
asiattomasta viestistä.
Taatusti sen on sieltä lukeneet sankemmat joukot kuin jostain av:ltä! Ja se on ollut tarkoituskin. Ei sitä muuten olisi edes julkaistu!
mutta tämä sormeaan heristävä höyrypää saa tyydytystä,kun pääsee nuhtelemaan kanssaihmisiä. eikä tajua reppana sitä,että tuon ilmoituksen näkee kaikki muutkin keille tulee tuo lehti.
Ilmoitin ylläpidolle
Vierailija - 13.11.11 04:38 (ID 13728808)
asiattomasta viestistä. Kehtaatte juoruta täällä toisten suuresta surusta!!! Ja vielä joku pelle menee kirjottamaan kuolinilmoituksen tekstin tänne!!! LASTEN NIMILLÄ Herrajumala miten hirveetä porukkaa
lehdessä niin sitä nyt voi vaan kopioida! Minua enemmän hämmästyttää muut asiat eli äiti taitaa olla aika kovalla ja rauhoittavissa lääkkeissä.
Oli miten oli, mutta joku nyt mättää!
asiattomasta viestistä. Kehtaatte juoruta täällä toisten suuresta surusta!!! Ja vielä joku pelle menee kirjottamaan kuolinilmoituksen tekstin tänne!!! LASTEN NIMILLÄ Herrajumala miten hirveetä porukkaa
Ymmärrätkö, että esim. 100 vuotta sitten julkaistuja paperisia lehtiä on luettavissa ja Hesari julkaisee palstaa 50 aj 100 vuotta sitten Helsingin Sanomissa. Kuolinilmoitus on julkaistu ja ihan ja vain omaisten tahdosta, se ei ole uutinen.
Tämä kuolinilmoitus on maksanut ja omaiset ovat sen halunneet laittaa lehteen ihan maksullisena, se on kenen tahansa Kalevan ostaneen luettavissa, aivan turhaa jeesustelua sinun viestisi!
Ilmoitin ylläpidolle
Vierailija - 13.11.11 04:38 (ID 13728808)asiattomasta viestistä. Kehtaatte juoruta täällä toisten suuresta surusta!!! Ja vielä joku pelle menee kirjottamaan kuolinilmoituksen tekstin tänne!!! LASTEN NIMILLÄ Herrajumala miten hirveetä porukkaa
lehdessä niin sitä nyt voi vaan kopioida! Minua enemmän hämmästyttää muut asiat eli äiti taitaa olla aika kovalla ja rauhoittavissa lääkkeissä.
Oli miten oli, mutta joku nyt mättää!
Onko niin moni nykyään irtautunut todellisuudesta ettei ymmärrä et joillekin ihmisille paras ja ainut keino selvitä surusta on hakeutua ihmisten lähelle puhumaan ja jakamaan ajatuksia ja kokemuksia.
Näiden lasten äiti ei varmasti järjestä mitään sirkusta kunnan vuoksi vaan itsensä.Hän isoilla julkisilla hautajaisilla haluaa kenties osoittaa kunnioitusta lapsille jotka merkitsi jotain muillekin kuin hänelle.
Ihme ajatus et äidin pitäisi yksin istua pimeässä poissa katseilta suremassa??
Miten kukaa edes kehtaa tähän ketjuun tulla sanomaan mitään ikävää, sydämettömiä olette.
Lämmin osaanotto äidin suureen suruun.
Kieltämättä herättää ajatuksia,juuri isänpäivänä ilmoitus lehdessä.
Voimia ja Jumalan armoa.
Mutta missä äiti oli yöllä, kun palo syttyi? Olivat eroamassa, oliko ero riitaisa, oliko jo uusi mies katsottuna, jonka luona oli.
Onhan tämä kamala juttu, mutta itselle jäisi järjettömät itsesyytökset, jos olisin moisen hirviön huomaan jättänyt lapseni, varsinkaan jos ei mitään tärkeää syytä... En ymmärrä.
Ja äitihän varmaan tiesi, että isukki tappaa lapset sinä yönä, päätti vain lähteä pikkujouluihin anyway. On varmasti itsesyytöksiä, kaikilla olisi, vaikka mitenkään tätä ei äidin syyski saa käännettyä. Vaikea ymmärtää sun laisia jeesustelijoita, jotka ihmettelee ÄIDIN tekoja, vaikka isä ne lapset tappoi. Itse et varmaan koskaan poistu kotoa..
itse vajaa? En syytä äitiä, mutta hänen asemassaan syyttäisin itseäni. Minä tiedän parhaiten minkälainen ihminen on lapseni isä, ja en ikinä jättäisi lasta hänen hoiviinsa yöksi.
Joten kyllä, en poistu lapseni luota öiseen aikaan ikinä. Jos joutuisin sairaalaan tms, hommaisin lapsenvahdin. Lapsen hyvinvointi menee aivan kaiken edelle.
sä miten kovat todisteet täytyy olla, ennen kuin isälle saadaan valvotut tapaamiset?
Vaikka se olis seinähullu, et sä voi olla antamatta lapsia isän hoitoon, kun olette eronneet, jos se vaan itse vaatii sitä.
Itse asiassa väkivalta äitiä kohtaan ei ole este välttämättä edes lähihuoltajuudelle.
Mutta missä äiti oli yöllä, kun palo syttyi? Olivat eroamassa, oliko ero riitaisa, oliko jo uusi mies katsottuna, jonka luona oli. Onhan tämä kamala juttu, mutta itselle jäisi järjettömät itsesyytökset, jos olisin moisen hirviön huomaan jättänyt lapseni, varsinkaan jos ei mitään tärkeää syytä... En ymmärrä.
Ja äitihän varmaan tiesi, että isukki tappaa lapset sinä yönä, päätti vain lähteä pikkujouluihin anyway. On varmasti itsesyytöksiä, kaikilla olisi, vaikka mitenkään tätä ei äidin syyski saa käännettyä. Vaikea ymmärtää sun laisia jeesustelijoita, jotka ihmettelee ÄIDIN tekoja, vaikka isä ne lapset tappoi. Itse et varmaan koskaan poistu kotoa..
itse vajaa? En syytä äitiä, mutta hänen asemassaan syyttäisin itseäni. Minä tiedän parhaiten minkälainen ihminen on lapseni isä, ja en ikinä jättäisi lasta hänen hoiviinsa yöksi. Joten kyllä, en poistu lapseni luota öiseen aikaan ikinä. Jos joutuisin sairaalaan tms, hommaisin lapsenvahdin. Lapsen hyvinvointi menee aivan kaiken edelle.
sä miten kovat todisteet täytyy olla, ennen kuin isälle saadaan valvotut tapaamiset? Vaikka se olis seinähullu, et sä voi olla antamatta lapsia isän hoitoon, kun olette eronneet, jos se vaan itse vaatii sitä. Itse asiassa väkivalta äitiä kohtaan ei ole este välttämättä edes lähihuoltajuudelle.
Tätä nyt on ikävää puida tässä ketjussa, mutta pakko ei ole antaa lapsia eron jälkeen isän hoitoon, ei siitä tapaamisoikeuden rikkomisesta nimittäin sanktiota tule.
Karkeasti avioiden noin pari miljardia, tosin jos lasketaan mukaan ruumiin ylösnousemukseen (eräänlainen jälleensyntymä sekin) niin lukumäärä huomattavasti suurempi.