Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasenkätinen: Virkkaatko oikealla?

Vierailija
11.11.2011 |

Ekaluokkalainen vasurityttöni on tällä viikolla opetellut virkkaamaan koulussa. Virkkaa samoin kuin muut, siis koukku oikeassa kädessä. Onnistuukohan homma yhtä hyvin kuin vasurilla?

Viime vuonna harjoittelimme hiki hatussa sormivirkkausta vasemmalla kädellä. Oli ainakin oikeakätiselle äidille ihan kamalan vaikeaa.

Kannattaako siis virkkaus opetella oikeakätisten tyylillä vai voiko kouluun sanoa että opettaisivat virkkauksen vasurilla (ja harjoitella sitä kotonakin)?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasuri täällä ja virkkaan oikealla. Koulussa opettaja yritti opettaa vasenkätisesti, mutta eihän siitä mitään tullut. Itse kirjoitan ja piirrän vasemmalla, mutta oikea lähes kaikessa muussa dominoivampi (heittokäsi, saksilla leikkuu, ym.). Eli kumpi puoli missäkin toimessa lapselle on luontainen valinta on se, jota tulisi tukea. 

Vierailija
22/25 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule se on ihan sama kummalla kädellä virkkaa, kunhan osaa tehdä silmukat oikein ja jälki on siistä.

Jos ope on itse oikeakätinen eikä osaa neuvoa virkkausta vasenkätisesti, on se tietty vähän hankalampi juttu lapsesi kannalta mutta minkäs sille voi. Ja ei se oikea/vasenkätisyys ole niin mustavaskoista.. itse olen sekoitus kumpaakin, teen eri asioita oikealla ja jotain vasemmalla. Eipähän mene heti sormi suuhun jos toiselle kädelle käy jotain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasenkätinen. Virkkaan, neulon ja pelaan pesäpalloa kuin oikeakätiset. Ei ongelmaa.

Vierailija
24/25 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan käskeä lastasi sanomaan opelle että voisiko virkata vasenkätisesti kun se tuntuu helpommalta ja luonnollisemmalta! Voihan se olla että ope ei ole tullut ajatelleeksi koko asiaa...siis sitä että vasenkätisestikin voi ja saa virkata.

Voit myös ostaa itse lapsellesi sen vasenkätisen räpylän jos koululla ei ole yhden ainoaa vasurille.. tai voit taas käskeä lastasi pyytämään pesistunnilla sellaista itselleen.. 

Vierailija
25/25 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu oikealla opetettiin tekemään, kun ei opettaja osannut tehdä vasemmalla.

Teen kyllä kaiken muunkin kirjoittamista lukuunottamatta oikella kädellä.