ex kustantaa elämisemme
Itse aloitin syksyllä opinnot (kestävät 3 vuotta), jotka johtavat ammattiin, jolla työllisyystilanne on tosi hyvä. Exällä ja minulla on yhteinen 4-vuotias lapsi, joka asuu pääasiassa minun luonani, näkee lähes viikoittain isää.
Saan lapsilisää, opintotukea, elatusmaksua ja asumistukea säännöllisesti. Lisäksi ex maksaa meille kaikenlaista tarpeellista. Ostaa lapselle vaatteet, maksaa hänen harrastuksensa, osti minulle tietokoneen ja pesukoneen, antaa välillä jopa käteistä rahaa. Hän haluaa, että minun ei tarvitse opiskelun lisäksi käydä töissä, vaan voin olla kaiken opiskelulta liikenevän ajan lapsemme kanssa.
Mitä mieltä tästä järjestelystä? häpeän vähän itse tätä systeemiä, toisaalta ymmärrän kyllä että vanhempana haluaa lapselleen parasta.
Kommentit (2)
Muuten et tulisi täältä haukoilta hakemaan hyväksyntää. Oma mielipiteeni on se, että sulla on harvinaisen hyvä ex. Ymmärtää ajatella lapsen parasta! Tietysti aina voi löytää vaikka sellaisen negatiivisen näkökannan tähän, että toivottavasti mies ei sitten jossain vaiheessa ala käyttää tilannetta aseena sua vastaan. Vaikka ei kyllä tämän perusteella vaikuta kiristäjätyypiltä.
Mutta joo, tiedät varmasti itsekin, että kohta tänne ryntää lauma eksiinsä pettyneitä ja omasta tilanteestaan katkeroituneita naisia lynkkaamaan sut. Katsos kun omillaan on tämän palstan mukaan pärjättävä.
Kun avioliitto ja rakkaus päättyy, välittää voi silti. Mutta varaudu siihen, että kun ex tai sinä löydätte uuden suhteen, tilanne muuttuu. Exän uusi naisystävä ei varmasti ymmärrä, ei vaikka olisi kuinka empaattinen ja ystävällinen muuten. Samoin kun sinä löydät miesystävän, ex ei enää koe asiakseen huolehtia sinusta samalla tavalla. Pidä siis kiirettä opiskelun kanssa.