Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä mä teen? Lähdenkö kotoa?

Vierailija
10.11.2011 |

Asumme ulkomailla, miehen kotimaassa ja olen miehen "elätti" ja kotiäiti, meillä on siis pieni lapsi. Pyysin miestä tuomaan jotain tyyliin "juusto jota syön". Hän ei tuonut sitä, eikä kyseinen kauppa ole auki seuraavaan kolmeen päivään, joten kysyin miksi hän ei tuonut sitä, vaikka tiesi sen olevan minulle tärkeä ja olen siitä niin(!) monesti sanonut. Yht'äkkiä hän suuttui ja sanoi: Ole varovainen, sillä hän TARJOAA minulle sen juuston, ja jos en ole KIVA hänelle, saan itse tulevaisuudessa hankkia juustoni. Siis teen kaikki kotityöt ja hoidan lapsen yksin ilman kenenkään apua ikinä. Mies poissa väh. 11h/pvä arkisin, eikä aina edes näe lasta hereillä.Nyt vaan tuntuu että tämä on VÄÄRIN! En niin paljoa pyydä, että näin mulle voisi sanoa. Olen raivoissani, mutta onko tyhmää, jos tilaan nyt lentolipun rahoilla, jotka tarkoitettu lainanmaksuun? Ja teenkö niin? Ja mitäs jos olikin väsyneenä väärin tarkoitettua ja ymmärrettyä?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansalaiseksi. Muuten Suomi ei pysty sinua mitenkään auttamaan ja sen maan armoilla, jossa olet. Onko kyse Turkista?

Vierailija
42/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo pelkästään se, että sulla on ulkomaalainen mies, jonka kanssa sulla on ollut riita, on näille ihmisille kuin punainen vaate ja lietsovat sua noilla asianajaja-jutuillaan. Totta kai miehesi sanoi rumasti, mutta en käsitä, miksi eka reaktiosi on noin radikaali, että oikeasti mietit miehen jättämistä ja yhteisen lapsenne viemistä miehen ulottumattomiin!!! Oletko puhunut miehesi kanssa, onko hän pahoillaan sanoistaan? Pahoittelitko itse räjähdystäsi juuston takia? T. 22

Ainakin ehkä ajattelee niin nyt. Eikä osaa pyytää anteeksi.. Mutta huomasin saman kuin sinä :( Mitä jos olisin jättänyt pois "ulkomaalainen"? Mitä vastaisitte?

Ja radikaali, koska tämä alkaa olla liikaa. Teen kaikkeni kotona, enkä osta mitään mielestäni ylimääräistä, jonka kyllä tekisin "omilla" rahoilla. Ja siis kotiin tai lapselle.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vaimo suomalainen ja mies ulkolainen, ei mikään äärimaa, vaam ihan tavallinen länsimaa.

Vaimoa pahoinpidellään, mies jäi työttömäksi, alkoholisti, mielenterveysongelmia, kaikkea mahdollista, mutta niin vaan on, ettei nainen pysty ottamaan avioeroa ja lähtemään maasta.

Mies on niin hyvä peluri, että uhkailee vaimoa ja saa kaikki asiantuntijat puolelleen. Kuvioissa on lapsi, joka siis mutkistaa tämän tielanteen. Muutenhan ei asialla olisikaan mitään väliä.

Nainen ei vaan voi lähteä, sillä silloin lapsi jäisi isälle, niin yksinkertaista.

Nainen on koettanut ottaa yhteyttä suurlähetystöön ja lakimiehiin, kukaan ei auta.

Eli, kyllä se vaan niin on, että ulkomailla voittaa aina se ulkolainen.

Vierailija
44/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansalaiseksi. Muuten Suomi ei pysty sinua mitenkään auttamaan ja sen maan armoilla, jossa olet. Onko kyse Turkista?

Ja on jo Kaksoiskansalaisuus. Siis Suomen sosturvatunnus. Ihan Euroopassa mennään eikä mitään uskonnollisuusjuttuja kyseessä.. Kuit vähän naurattaa nyt :/

ap

Vierailija
45/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vaimo suomalainen ja mies ulkolainen, ei mikään äärimaa, vaam ihan tavallinen länsimaa. Vaimoa pahoinpidellään, mies jäi työttömäksi, alkoholisti, mielenterveysongelmia, kaikkea mahdollista, mutta niin vaan on, ettei nainen pysty ottamaan avioeroa ja lähtemään maasta. Mies on niin hyvä peluri, että uhkailee vaimoa ja saa kaikki asiantuntijat puolelleen. Kuvioissa on lapsi, joka siis mutkistaa tämän tielanteen. Muutenhan ei asialla olisikaan mitään väliä. Nainen ei vaan voi lähteä, sillä silloin lapsi jäisi isälle, niin yksinkertaista. Nainen on koettanut ottaa yhteyttä suurlähetystöön ja lakimiehiin, kukaan ei auta. Eli, kyllä se vaan niin on, että ulkomailla voittaa aina se ulkolainen.

Siis munkin tilanteessa? Luitko kaiken?

ap

Vierailija
46/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on ollut koko tämän ajan autotallia järjestelemässä. Halusi siis kysyä aiemmin jotain, mutta ei pyytää anteeksi vaikka tiesi loukanneensa pahasti. Aina kun pyydän selitystä esim. möhäiselle töistätulolle on vastaus "I know,I know.."

Vierailija
47/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vaimo suomalainen ja mies ulkolainen, ei mikään äärimaa, vaam ihan tavallinen länsimaa. Vaimoa pahoinpidellään, mies jäi työttömäksi, alkoholisti, mielenterveysongelmia, kaikkea mahdollista, mutta niin vaan on, ettei nainen pysty ottamaan avioeroa ja lähtemään maasta. Mies on niin hyvä peluri, että uhkailee vaimoa ja saa kaikki asiantuntijat puolelleen. Kuvioissa on lapsi, joka siis mutkistaa tämän tielanteen. Muutenhan ei asialla olisikaan mitään väliä. Nainen ei vaan voi lähteä, sillä silloin lapsi jäisi isälle, niin yksinkertaista. Nainen on koettanut ottaa yhteyttä suurlähetystöön ja lakimiehiin, kukaan ei auta. Eli, kyllä se vaan niin on, että ulkomailla voittaa aina se ulkolainen.

Siis munkin tilanteessa? Luitko kaiken?

ap

Vierailija
48/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap :(

Vierailija
49/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

22

Vierailija
50/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt vielä mene!!! miehelläs on varmaan stressiä! mullakin on ulkomaalainen mies ja asutaan ulkomailla. joskus on kriisejä mutta ne menee ohi.

Vierailija
51/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastatko sä miestäsi? käsi sydämelle! Kun olet vastannut tuohon niin voin ehdottaa jotain.

Vierailija
52/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsi palautetaan kotimaahansa, koska se katsotaan lapsikaappaukseksi. Huoltajuus- ja muut asiat käsitellään lapsen asuinmaassa.

Mutta suoraan sanoen älytöntä hiiltyä yhdestä tokaisusta.

Vierailija
53/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen lapsen aitina ja ulkosuomalaisena voin sanoa, etta aina ei ole helppoa kummallakaan vanhemmalla, mutta puhumalla asioista usein selviaa. Sinulla on varmasti raskas paiva takana pikkuisen kanssa muiden arkiaskareiden lomassa ja sillon sita helposti omat tunteet karjistyy... Ihan samanlaisia tunteita on itsellani ollut, mutta puhumisen kautta olen alkanut ymmartamaan miestani ja hanen ajatusmaailmaansa. Stressi se on miehillakin pitkien tyopaivien jalkeen ja parempi on, etta ovat rahan kanssa tarkkoja kuin etta elaisivat levaperaisesti. Toki se on iso asia oppia olemaan ns. Elatettavana ja itsellani ollut ihan samanlaisia tunteita ja vaikeaa sopeutua siihen. Olen huomannut, etta usein sosiaalisen verkoston puuttuminen ja koti-ikava heijastuvat avioliittoomme. Vuosien myota olen oppinut tunnistamaan nama merkit itsessani ja seuravalle paivalle olen jarjestanyt itselleni ja taaperollemme jotain mukavaa tekemista, niin taas asiat tuntuu paremmilta. Myos miehelleni olen kertonut tunteistani ja sita kautta saanut apua ja tukea hanelta. Valilla on ollut tosi rankkaa avioliitossa, kuten varmasti muillakin, mutta hyva mies on, vaikka aina ei muista kaikkea ja itsekaskin osaa olla. ;) Miehen pitkien tyopaivien vuoksi olo on ollut ajoittain hirmu yksinainen, mutta raha ei kasva puussa ja molemmat teemme omat uhrauksemme hyvan elaman laadun suhteen. Vapaa paivina nautitaan olosta ja perheestamme. Lapsen kasvaessa tilanne on helpottunut ja nyt toinen toiveissa, meilla molemmilla. Ehka sinulle olisi tarkeaa yrittaa saada arki rullaamaan ja luoda sosiaalisia suhteita ja tavata muita aiteja. Saatko muuten edes vahan hengahdys taukoa lapsen/kodin hoitamisessa? Sekin olisi tarkeaa... Edes tunti viikossa ommaa aikaa. :) Paljon jaksamista ja tsemppia! Toivottavasti aamulla asiat nayttavat valoisammalta. :)

Vierailija
54/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo nyt oikeesti. Eiköhän tuossa nyt ole jostain ihan tavallisesta ärtymyksestä kyse.

Turha lietsoa mitään paniikkia. Jos euroopassa kuitenkin asutte niin asiasi ovat hyvin.

Lähinnä vaan jäi kaivelee tuo sun reaktiosi, että miten sen noin raskaasti otit? Pelkäätkö asua vieraassa maassa vai pelkäätkö miestäsi? Jos on noin turvaton olo, niin kannattaisi kyllä sille asialle tehdä jotain. Onko sinulla ystäviä siellä ja tukiverkostoa? Jos esim. ero tulee oletko suunnitellut ja ottanut selvää asioista? Jos isyyttä ei ole tunnustettu, niin silloin sinulla käsittääkseni on täysi oikeus lapseenne.. tai en minä tiedä. Sinunhan ne pitäisi tietää. Hoida nyt hyvänen aika asiasi sillä tavalla järjestykseen, ettet kenenkään "armoilla" ole.. eikös suhteessa olla kuitenkin normaalisti ihan vapaaehtoisesti.

Vierailija
55/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastatko sä miestäsi? käsi sydämelle! Kun olet vastannut tuohon niin voin ehdottaa jotain.

Rakastan tosi paljon enkä osaa kuvitella elämää ilman häntä... Mutta edelleen aamun ollut tosi alennettu olo. Nukuin huonosti.

Mitä ehdotat?

ap

Vierailija
56/56 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen lapsen aitina ja ulkosuomalaisena voin sanoa, etta aina ei ole helppoa kummallakaan vanhemmalla, mutta puhumalla asioista usein selviaa. Sinulla on varmasti raskas paiva takana pikkuisen kanssa muiden arkiaskareiden lomassa ja sillon sita helposti omat tunteet karjistyy... Ihan samanlaisia tunteita on itsellani ollut, mutta puhumisen kautta olen alkanut ymmartamaan miestani ja hanen ajatusmaailmaansa. Stressi se on miehillakin pitkien tyopaivien jalkeen ja parempi on, etta ovat rahan kanssa tarkkoja kuin etta elaisivat levaperaisesti. Toki se on iso asia oppia olemaan ns. Elatettavana ja itsellani ollut ihan samanlaisia tunteita ja vaikeaa sopeutua siihen. Olen huomannut, etta usein sosiaalisen verkoston puuttuminen ja koti-ikava heijastuvat avioliittoomme. Vuosien myota olen oppinut tunnistamaan nama merkit itsessani ja seuravalle paivalle olen jarjestanyt itselleni ja taaperollemme jotain mukavaa tekemista, niin taas asiat tuntuu paremmilta. Myos miehelleni olen kertonut tunteistani ja sita kautta saanut apua ja tukea hanelta. Valilla on ollut tosi rankkaa avioliitossa, kuten varmasti muillakin, mutta hyva mies on, vaikka aina ei muista kaikkea ja itsekaskin osaa olla. ;) Miehen pitkien tyopaivien vuoksi olo on ollut ajoittain hirmu yksinainen, mutta raha ei kasva puussa ja molemmat teemme omat uhrauksemme hyvan elaman laadun suhteen. Vapaa paivina nautitaan olosta ja perheestamme. Lapsen kasvaessa tilanne on helpottunut ja nyt toinen toiveissa, meilla molemmilla. Ehka sinulle olisi tarkeaa yrittaa saada arki rullaamaan ja luoda sosiaalisia suhteita ja tavata muita aiteja. Saatko muuten edes vahan hengahdys taukoa lapsen/kodin hoitamisessa? Sekin olisi tarkeaa... Edes tunti viikossa ommaa aikaa. :) Paljon jaksamista ja tsemppia! Toivottavasti aamulla asiat nayttavat valoisammalta. :)

Ei omaa aikaa..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan