Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etä-äidiltä kysymys: meneekö teillä kaikilla näin hyvin?

Vierailija
10.11.2011 |

Me leivomme tyttären (12 v) kanssa aina jotain, kun lapset ovat luonani. Kokeillaan uusia reseptejä. Hän sanoo, että mun kanssa on kaikkein mukavinta leipoa. Kysyin, että miksi, tytär sanoo vaan, että se tuntuu "kivoimmilta".

Hän leipoo myös mummonsa ja uuden äitipuolensa kanssa. Ehkä se johtuu siitä, että opetan koko ajan ja annan vastuuta: katsotaan ohjeet yhdessä ja hän mittailee aineksia ym. Olen opettanut käyttämään monitoimikonetta, tehosekoitinta ja sähkövatkainta.

Poikani 15 v puolestaan tykkää kokata kunnon safkaa. Hän kysyy aina tullessaan, että mitä safkaa olen ajatellut laittaa, eli mitä vaihtoehtoja on. Sitten poika sanoo, että mä voisin tehdä tuon ja tuon ja tuon....

Ja kyselee vielä kaikki lisukkeetkin, salaattitarpeet ym.

Poika tekee kaiken lisäksi mulle aina käydessään ostoslapun seuraavaa käyntiä varten. Tulevan viikonlopun listassa lukee mm: katkarapuja, ranskalaisia, tuoretta lohta, tilliä, sitruunaa, pihvit, porkkanoita, perunoita, kermaa, tuoretta pinaattipastaa, limsaa, sipsejä... ja lapun lopussa lukee, että olethan muistanut ostaa mausteita ja hymynaama :-)

Mulla on ihanat lapset.

Laitoin tyttärelle äsken tekstarin, että leivotaanko isälle sunnuntaiksi manteli/kaneli/rusina/kaardemumma/vaniljasokerikierrepullia.

Vastaus kuului näin: J0000000000. Noin monta oota.

Se miksi olen etä-äiti on pitkä juttu, alkaen siitä, että eromme aikana oli syöpähoidoissa ja miehelläni oli silloin koko ajan toinen nainen.. ja kaikkea muuta ikävää.

Mutta kyllä noi mun lapset on ihania.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tulin hyvälle tuulelle tuon luettuani. (Ja kysymykseesi: ei, meillä kaikilla ei mene noin hyvin...)

Vierailija
2/3 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee hyvin, mutta on aika paljon raskaampaa olla lähi kuin etä. Jos mulla ois lapset silloin tällöin, elämä olisi köyhempää henkisesti, mutta olisi myös voimia tehdä kaikkea älyttömän kivaa enemmän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulis noin täydellistä? kun lapset on kotona päivästä toiseen, ei jaksa innostua.

jos taas lapset kävisivät vain sillon tällöin, varmaan jaksaisin olla pullantuoksuinen ihan eri tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi