Kauhea määrä rokotuksia 1v neuvolassa!
Kuulemma tulee pneumokokki, sitten se tavallinen difteria-tetanus-mitäsiinäolikaan, ja sitten vielä se tuhkarokko. Kun se on pitänyt aikaistaa yksivuotiaille annettavaksi niiden pöllöjen takia, jotka eivät rokotuta lapsiaan ja aiheuttavat tuhkarokon leviämisen. Miten on teidän 1v pärjänneet noin monen rokotuksen annon jälkeen, onko tiedossa valtavat käninät? Olisi pitänyt saada vielä influenssarokotekin neuvolassa, mutta sitä pitääkin nyt erikseen käydä jonottamassa, koska ei saa antaa enempää kuin kolme piikkiä kerrallaan.
Kommentit (23)
otettiin vain 2 rokotetta ja kuukauden päästä otettiin se tuhkarokkorokote.
Mä jätin tuhkarokon myöhemmäksi suosiolla, ja saatiin sitä varten uusi aika kahden kuukauden päähän. Kaksi rokotusta annettiin siis 1v-neuvolassa, ja niistä nousi kahden vuorokauden kuume, ja lapsi oli tosi kärttyinen.
Kaksi saatiin ensin ja parin viikon päästä kolmas. Mistään rokotteesta ei tullut oireita lapselle. Ei ole kyllä tullut muillekaan lapsistamme, ollaan päästy siinä suhteessa helpolla.
ja kotiin päästyä annettiin saman tien panadolia. Viime rokotuskerrasta kun nousi hirveä kuume, haluttiin se ennalta ehkäistä. Seuraavana päivänä oli kuitenkin aika kuumeinen ja veltto, muttei kärttyinen.
VAIN ne rokotusohjelman mukaiset 2 piikkiä ja se kolmas mennään hakemaan parin viikon päästä.
Kolme piikkiä, mutta siis seitsemän eri rokotetta samassa!! En tajua, en todellakaan laittaisi pienelle lapselle niin paljon kerralla, en edes aikuiselle.
Muistathan että vanhemmat voivat itse päättää rokotustahdin tuosta suositellusta ohjelmasta riippumatta. Antaisin yhden rokotuksen kerrallaan, ja rokotusten välissä pitäisin vähintään kuukauden väliä luultavasti hieman enemmänkin.
Kaksi saatiin ensin ja parin viikon päästä kolmas. Mistään rokotteesta ei tullut oireita lapselle. Ei ole kyllä tullut muillekaan lapsistamme, ollaan päästy siinä suhteessa helpolla.
Ihan hyvä, koska ekat 1v. rokotteet nostivat yli 40 asteen kuumeen. Seuraavista ei onneksi tullut mitään.
Saatiin rokotusreaktiona minituhkarokko (tai sitten iski vauvarokko sopivasti) mutta se olisi varmaan tullut erikseen annettunakin.
Itselläni kun oli aikanaan ihan identtinen rokotusreaktio juuri tuhkarokkorokotteeseen.
Muista rokotteista ei sitten olekaan tullut kuin hetkellistä väsymystä.
että 1 v. tuli kaksi piikkiä, tuhkarokko ja se Dtap-mikälie. Ja vasta 1 v 3kk pistettiin pneumokokki. Ja terkkari tätä ehdotti.
jotka eivät rokotuta lapsiaan kovin pienenä. Harvinaisen reippaita ja terveitä koululaisia ovat ja ihan rauhassa olemme valmiita ottamaan tuhkarokon vastaan jos se tulee. En minä voi elää uskoani vastaan vain siksi, että yhteiskunta niin haluaisi.
Minua ottaa suuresti päähän ne äidit jotka ottavat kaikki rokotteet ja lääkkeet joita vaan keksitään heidän lapsilleen antaa. Minua ketuttaa myös ne äidit, jotka ostavat jokaisen vaattteen ja tavaran lapsilleen joita lapsi vaan keksii pyytää. Mitäkö se on minulta pois? No sen verran se on meiltä kaikilta pois, että kun länsimainen ihminen tuhoaa maapallo, niin kohta ei ole enää sitä puhdasta vettäkään mitä juoda. Mutta kun ne H&M.n pöksyt vaan oli saatava kun ene oli niiiiin suloset ja halvatkin.
Eli ei niitä lapsia ole pakko heti rokotuttaa kaikkia tauteja vastaan, jos ei halua. On olemassa hidastettuja aikatauluja ja karsittuja rokotusohjelmiakin.
jonkun lääketieteen professorin sanoista. Jotakuinkin näin se meni, että "lääketiede on yksi johtavista kuolemansyistä, hyödyt ovat rajalliset mutta haitat rajattomat".
Kannattaisi varmaan niitä rokotuksiakin miettiä ihan niillä omilla aivoillakin.
että tuhkarokko aiheuttaisi lapsille jälkitautina keskushermostoon jotain, kuten aivotulehduksen? Miksi ihmiset pitävät tuhkarokkoa jonakin vaarattomana lastentautina? Miksi rokotteet on niin suuri kauhistus? Kun puhutaan siis pitkään tutkitusta ja käytetystä rokotteesta?
Eiköhän hän ole asian punninnut jo ennen av palstan neuvojakin.
Kannattaisi varmaan niitä rokotuksiakin miettiä ihan niillä omilla aivoillakin.
Ja mitä ne omat aivot sitten sanoo? Että parempi antaa miljoonien kuolla tauteihin kuin pelätä jotain naurettavan epätodennäköisiä sivuvaikutuksia vai?
Kolme piikkiä, mutta siis seitsemän eri rokotetta samassa!! En tajua, en todellakaan laittaisi pienelle lapselle niin paljon kerralla, en edes aikuiselle.
Ei siitä mitään ihmeempää haittaa ole, vaikka useampiakin tökittäisiin. Ja vaikutusta on aivan turha yrittää ihmetellä piikkien tai pöpöjen määrällä. Antigeenejä yksittäisessä rokotteessa kun voi olla yksi tai vaikka tuhat. Sivuvaikutukset kuitenkin tulevat jostain aivan muualta, yleensä elävästä taudinaiheuttajasta (tuhkarokko) tai sitten allergisoivista aineista (esim. proteiineja kananmunasta). Noissa 1 vs useampi piikki samaan aikaan peloilla ei kuitenkaan ole merkitystä.
idea hyvä, mutta ootkos tietoinen että kaikilla lapsilla ei välttämättä suojauskyky toimi ollenkaan?
reppana luuli et kun kaksi oli pistetty,yksi kumpaankin reiteen et se ois siinä mut sit tuli vielä yksi käsivarteen.Ei kattonut mua silmiin pariin tuntiin sen jälkeen.Mitään oireita ei tullut,jostain syystä mun pojalle ei ole ikinä tullut mitään jälkioireita.
Influenssaa en anna laittaa ollenkaan.
Mulle ei ainakaan ole annettu yhtäkään rokotusta yli 20 vuoteen joten minähän taudit saisin tästä perheestä=)
Kuinka lapsille KEHDATAAN tehdä sellaista julmuutta, että heille annetaan heikennettyä taudinaiheuttajaa tai nykyään jopa vain mikrobin pintaproteiinia, jotta lapsen keho kehittää immuunivasteen näille vaarallisille taudeille.
Onpas sairasta touhua, ja etenkin luonnotonta. Tätähän ei tapahdu ihmisessä kaiken aikaa: tarkkailua mitä sisään tulee ja mitä sinne saa päästää. Mikrobien tappoa ja invaasion estämistä.
Tässähän vaan potkitaan luonnollista prosessia sellaisten taudinaiheuttajien kohdalla joille tappajavalkosolujen kehittyminen olisi liian hidasta jos itse aito patogeeni pääsisi jylläämään.
Ja niin, hirveää että nousee kuume hetkeksi, sehän ei tietenkään kerro siitä, että rokote tehoaa. Vaan ehdottomasti siitä, että lääkeyhtiöt salaa myrkyttävät lapsiamme?
Hoh-hoijaa.
Haluan, että lapsen immuunijärjestelmä saa rauhassa toimia sen yhden piikin jälkeen ja kehittää vastustuskykyä. Rokotussysteemi on tehty Suomessa todella tiiviiksi, tahti voi ihan hyvin olla paljon löysempi ja silti lapsella on 10v iässä rokotukset otettuna.