Mikä koenumero teillä on vielä hyväksyttävissä?
Meillä tulee sanomista jos kokeesta tulee alle 8. Lapsi nyt kolmannella.
Kommentit (55)
numeroita ja kaikki hyväksytään.
Jos on jäänyt lukematta (sairastelua, reissua) niin koe voi mennä tosi heikosti. Yleensä pysytään 6-10 alueella. Kehutaan yli 8 ja kehoitetaan lukemaan tarkemmin jos menee poskelleen. Ei siis kuoleman vakavaa meidän perheessä.
jokainen paineistaa lapsensa kuten parhaaksi näkee. Koenumerot eivät välttämättä kerro oppimisesta, vaan koealueen tietojen lyhytkestoisesta muistamisesta. Huomion arvoista sekin.
Herranen aika. Se riittää, että lapsi tekee parhaansa ja numero hyväksytään. Ei ihme, että jotkut lapset on jo alakoulussa maha kipeinä koulussa, kun vanhemmat ei hyväksy, että seiskakin on ihan ok numero, jos lapsi on parhaansa yrittänyt.
Olen järkyttynyt teidän asenteista. Itse olen opettaja ja opettajaperheen lapsi. Ikinä en omaani painostaisi numeroista ja "olisi hyväksymättä" jotain numeroa. Alisuorittaminen erikseen, mutta ei kaikki voi olla kympin tai ysin oppilaita. Ja ihan yhtä arvokkaita ovat huonommillakin numeroilla ja pärjäävät elämässä.
Oon nyt 7 ja kun vähän aika sitten sain 10- englannin kokeesta niin ei sieltä tuuletuksia tullut. Äiti kyllä kehuikin ja oli iloinen. Isi sen sijaan sanoi että huolimattomasti tehty koe ja että paremmin pitäisi osata. Yhden seiskan sain kerran ja siitä tuli huutoa kotona ihan riittävästi. Menin sitten omaan huoneeseen itkemään ja opettelemaan matikkaa. Äiti kyllä kannustaa ja auttaa , mutta iskälle ei riitä kuin täysi 10.
Riippuu lapsesta. On näitä junnuja, jotka vetää luonnostaan kympin kaikesta ja näitä, joille jo 7-8 on saavutus. Sen mukaan mennään, millainen lapsi on. Toisen voi ylistää maasta taivaisiin kasista ja toinen on epäonnistunut kun saa 9. Ei voi yleistää.
Mul hyväksytään vaan 27 yli 😰😰. Siks mun pitää harjotella päivät pitkät ja oon 4 luokalla
No, kolmosella tuo onkin ihan OK raja. Sitten kun mennään yläasteelle, muuttuu vähän tuokin. Harvoin tulee 9 pienempää, nyt tuli espanjan kokeesta 6,5 ja siitä keskusteltiin ja lapsen kanssa käytiin asiaa läpi.
Mulla otetaan puhelin pois jos en saa hyvää numeroa kokeesta
Vitosluokkalaiselle alkoi tulla matikasta vitosia. Laskeminen oli täysin hakusessa ja sutaisten tehtyjä laskuja. Tämän vuoksi opetin itse lapselle matikkaa pari vuotta. Yläasteella matikka alkoi sujua opettajan opetuksella seiskan veroisesti.
Kotona meillä on hyvät numerot 8 eteenpäin, ite oon 5 lk ja saan 9-10. Vaikka kotona ei rakkaista tai mitään nii silti on kauheet paineet kokeista ja muutenkin koulusta, huomennakin äikän koe mihin harjoittelin 2 viikkoa aikaisemmin, mutta silti kauhea paniikki ja jännitys.
6-10
kaikessa ei tartte olla hyvä
Molemmat vanhempani hyväksyvät vain 10. Miinus perässä tarkoittaa mulkoilua. Kauheat paineet siis kaikkiin kokeisiin. Kerran sain 9+ biologian kokeesta ja minulta lähti puhelin viikoksi, koska se kuulemma häiritsi opiskelua.
Meidän viidesluokkalainen saa kokeista yleensä jotain kasin ja kympin väliltä ja on itse ihan raivona, jos joskus saa vaikka seiska puolen. Joudun silloin kannustamaan kovasti, että ei se maailma siihen kaadu. Ennen kokeita kehotan lasta lukemaan tai harjoittelemaan asioita ja kuulustelen ja selitän, jos hän pyytää.
Olen itse yläkoulun ope ja huomaan kyllä työssäni, että joillekin lapsille asetetaan kotoa kamalia paineita kokeissa onnistumiseen.