Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä koenumero teillä on vielä hyväksyttävissä?

Vierailija
10.11.2011 |

Meillä tulee sanomista jos kokeesta tulee alle 8. Lapsi nyt kolmannella.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viidesluokkalainen saa kokeista yleensä jotain kasin ja kympin väliltä ja on itse ihan raivona, jos joskus saa vaikka seiska puolen. Joudun silloin kannustamaan kovasti, että ei se maailma siihen kaadu. Ennen kokeita kehotan lasta lukemaan tai harjoittelemaan asioita ja kuulustelen ja selitän, jos hän pyytää.

Olen itse yläkoulun ope ja huomaan kyllä työssäni, että joillekin lapsille asetetaan kotoa kamalia paineita kokeissa onnistumiseen.

Vierailija
42/55 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

numeroita ja kaikki hyväksytään.

Jos on jäänyt lukematta (sairastelua, reissua) niin koe voi mennä tosi heikosti. Yleensä pysytään 6-10 alueella. Kehutaan yli 8 ja kehoitetaan lukemaan tarkemmin jos menee poskelleen. Ei siis kuoleman vakavaa meidän perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen paineistaa lapsensa kuten parhaaksi näkee. Koenumerot eivät välttämättä kerro oppimisesta, vaan koealueen tietojen lyhytkestoisesta muistamisesta. Huomion arvoista sekin.

Vierailija
44/55 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika. Se riittää, että lapsi tekee parhaansa ja numero hyväksytään. Ei ihme, että jotkut lapset on jo alakoulussa maha kipeinä koulussa, kun vanhemmat ei hyväksy, että seiskakin on ihan ok numero, jos lapsi on parhaansa yrittänyt.

Olen järkyttynyt teidän asenteista. Itse olen opettaja ja opettajaperheen lapsi. Ikinä en omaani painostaisi numeroista ja "olisi hyväksymättä" jotain numeroa. Alisuorittaminen erikseen, mutta ei kaikki voi olla kympin tai ysin oppilaita. Ja ihan yhtä arvokkaita ovat huonommillakin numeroilla ja pärjäävät elämässä.

Vierailija
45/55 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt 7 ja kun vähän aika sitten sain 10- englannin kokeesta niin ei sieltä tuuletuksia tullut. Äiti kyllä kehuikin ja oli iloinen. Isi sen sijaan sanoi että huolimattomasti tehty koe ja että paremmin pitäisi osata. Yhden seiskan sain kerran ja siitä tuli huutoa kotona ihan riittävästi. Menin sitten omaan huoneeseen itkemään ja opettelemaan matikkaa. Äiti kyllä kannustaa ja auttaa , mutta iskälle ei riitä kuin täysi 10.

Vierailija
46/55 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. On näitä junnuja, jotka vetää luonnostaan kympin kaikesta ja näitä, joille jo 7-8 on saavutus. Sen mukaan mennään, millainen lapsi on. Toisen voi ylistää maasta taivaisiin kasista ja toinen on epäonnistunut kun saa 9. Ei voi yleistää.

Vierailija
47/55 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul hyväksytään vaan 27 yli 😰😰. Siks mun pitää harjotella päivät pitkät ja oon 4 luokalla

Vierailija
48/55 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kolmosella tuo onkin ihan OK raja. Sitten kun mennään yläasteelle, muuttuu vähän tuokin. Harvoin tulee 9 pienempää, nyt tuli espanjan kokeesta 6,5 ja siitä keskusteltiin ja lapsen kanssa käytiin asiaa läpi.

Vierailija
49/55 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla otetaan puhelin pois jos en saa hyvää numeroa kokeesta

Vierailija
50/55 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ½

Vierailija
51/55 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet pisteet oltava.

Vierailija
52/55 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitosluokkalaiselle alkoi tulla matikasta vitosia. Laskeminen oli täysin hakusessa ja sutaisten tehtyjä laskuja. Tämän vuoksi opetin itse lapselle matikkaa pari vuotta. Yläasteella matikka alkoi sujua opettajan opetuksella seiskan veroisesti.

Vierailija
53/55 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona meillä on hyvät numerot 8 eteenpäin, ite oon 5 lk ja saan 9-10. Vaikka kotona ei rakkaista tai mitään nii silti on kauheet paineet kokeista ja muutenkin koulusta, huomennakin äikän koe mihin harjoittelin 2 viikkoa aikaisemmin, mutta silti kauhea paniikki ja jännitys.

Vierailija
54/55 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-10 

kaikessa ei tartte olla hyvä

Vierailija
55/55 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani hyväksyvät vain 10. Miinus perässä tarkoittaa mulkoilua. Kauheat paineet siis kaikkiin kokeisiin. Kerran sain 9+ biologian kokeesta ja minulta lähti puhelin viikoksi, koska se kuulemma häiritsi opiskelua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme