Miksi onnistun pilaamaan aina paistinpannut?
Teflon-pannujen pinta menee aina liian nopeasti rikki.
En pese koneessa enkä käytä muita kuin muovisia tai puisia lastoja.
Missä vika?
Pannut yleensä jotain perusmerkkiä Citarista tms.
Oisko valurautainen parempi?
Mikä muuten ois pihveille paras pannu, voisin ostaa miehelle lahjaksi?
Kommentit (22)
Laadukkaampi pannu kyllä kestää. Monet pannut on sellaisia, ettei levy saa olla liian kuuma (keskilämpötila on hyvä) ja pannua ei myöskään saa pitää tyhjänä liedellä vaan laitettava siihen vaikka vettä siksi aikaa kun odottaa kuumenemista.
Halvoissa Teflon-pannuissa on ohut pinnoite, joka ei kestä. Hyvät pannut kestävät monta vuotta kovaakin käyttöä, mutteivät ikuisesti. Pinnoite lopulta aina kuluu.
Paras pihveille on parilapannu, siis sellainen valurautainen ja syväurainen. Se on sitä paitsi ikuinen.
Mutta on olemassa pannu, jossa tuota ei saa aikaan, ja on tarttumaton pinta: Swiss diamond.
osittain irronnut, olen yrittänyt saada sitä pois, muta ei kunnolla lähde.
Itse aina laitan pesun jälkeen oliiviöljyä pannuun ja hieron sen keittiöpapaerilla.
Se on mun paras pannu, ollut jo vuosia. Ja Tefalin paanut on kanssa kestäneet hyvin. Hackmanin ovat olleet huonoja. Mä aina laitan vettä pannulle kun kuumennan pannua.
jatkan perusteflonien ostamista mutta vähennän niitten käyttöä ja kuumuutta. Isänpäiväksi katson miehelle pihvinpaistoon kunnon valurautaisen pannun. Mitähän ne mahtaa maksaa...? Täytyy ruveta tutkimaan.
AP
On ollut monenlaisia myös, ehkä parhaita on olleet Hackmannin kalliimmat pannut, en muista mallia ja Tefal. Cittarin Scanpan oli ihan susi, vaikka sillä oli 10 v. takuu..! Yhdesti vietiin se takaisin, puolen vuoden käytön jälkeen, toista kertaa ei jaksettu kun kuittiakaan ei enää ollut. Tais mennä konkkaan koko firma kun ei ole pannuja enää missään näkynyt.
Käytämme pannuille vain puisia tai muovisia välineitä ja kun kuumennan pannua alussa tyhjänä, niin laitan siihen vettä, että näen milloin on tarpeeksi kuuma. Eli uskoisin ettei käyttäjässä ole vika.
Suosittelen tosiaan laittamaan vettä alussa pannulle, ettei ole liian pitkään tyhjänä kuumenemassa. Ja Pirkkaniksin innoittamana ottakaa kuiteista valokuva, niin löytyy tarvittaessa. Kannattaa mennä kauppaan palauttamaan jos joku pannu menee piloille liian nopeasti. On niissäkin epäonnistuneita eriä, joten minusta kannattaa vaatia uutta tilalle tai rahat takaisin. Vaikkei takuuta oliskaan, niin kyllä mun mielestä kalliimman pannun pitää vähintään kaksi vuotta kestää hyvin hoidettuna.
Meillä on tuo Hackmannin keraaminen pannu ollut nyt melkein vuoden eikä mitään kulumaa löydy, jes!
ostin viimeemmäksi ja hyvin on kestänyt vaikka kuumimmallakin olen pihviä paistanut.
Lihat otan lämpenemään ajoissa, käytän öljyä/voita paistaessa, annan viilentyä ennen pesua, pesen vain tulikuumalla vedellä (jos on jotain todella mausteista niin tippa pesuainetta ja sen pesun jälkeen tippa öljyä pannuun ja talouspaperilla pyyhkiminen).
Osta keraaminen pannu, ei mitään teflonviritystä. On erittäin iso ero käytössä ja kestävyydessä.
On ollut monenlaisia myös, ehkä parhaita on olleet Hackmannin kalliimmat pannut, en muista mallia ja Tefal. Cittarin Scanpan oli ihan susi, vaikka sillä oli 10 v. takuu..! Yhdesti vietiin se takaisin, puolen vuoden käytön jälkeen, toista kertaa ei jaksettu kun kuittiakaan ei enää ollut. Tais mennä konkkaan koko firma kun ei ole pannuja enää missään näkynyt. Käytämme pannuille vain puisia tai muovisia välineitä ja kun kuumennan pannua alussa tyhjänä, niin laitan siihen vettä, että näen milloin on tarpeeksi kuuma. Eli uskoisin ettei käyttäjässä ole vika. Suosittelen tosiaan laittamaan vettä alussa pannulle, ettei ole liian pitkään tyhjänä kuumenemassa. Ja Pirkkaniksin innoittamana ottakaa kuiteista valokuva, niin löytyy tarvittaessa. Kannattaa mennä kauppaan palauttamaan jos joku pannu menee piloille liian nopeasti. On niissäkin epäonnistuneita eriä, joten minusta kannattaa vaatia uutta tilalle tai rahat takaisin. Vaikkei takuuta oliskaan, niin kyllä mun mielestä kalliimman pannun pitää vähintään kaksi vuotta kestää hyvin hoidettuna. Meillä on tuo Hackmannin keraaminen pannu ollut nyt melkein vuoden eikä mitään kulumaa löydy, jes!
miksi ostat tuollaisen pannun?
Itse käytän vain valurautaa ja se on ikuinen.
mä olen onnistunut pilaamaan nopeimmin juuri ne kalleimmat ja laadukkaimmat tedlonit. Sen sijaan se marketin perustefloni, nita kympin, kestää kyllä.
Valurautainen on siinä mielessä hyvä, että sitä ei saa pysyvästi pilalle. Mutta voi senkin polttaa niin, että vaatii kovasti työtä saada se uudelleen käyttökuntoon. Lisäksi valurautaisesta pannusta irtoaa pitkässä haudutuksessa aika paljon rautaa ja vaikka vähäinen rauta on terveellistä, paljon rautaa ei enää ole. TÄmän takia valurautapannussa tehtävä ruoka pitäisi suolata vasta ihan lopuksi.
Pihveille sopii parhaiten valurautainen pannu, jossa on suht korkeat reunat (ne estävät kuuman pihvirasvan rätisemisen pitkin koko hellaa) - tai sit valurautainen parilapannu.
teflonpannua ei saa käyttä liian kuumalla.
ELi ei tyhjää pannua hellalle ja hellaa täysille kuumenemaan. Liika kuumuus pilaa pannun.
Suosittelen Lidl:n pannuja ne ovat olleet todella kestäviä vaikka pesen niitä koneessakin. Niissä on hyvä paksupohja ja ne on edullisia.
Se on todella ahkerassa käytössä, käytännössä teen sillä kaikki meidän ruuat. Mut levy on ollut usein liian kuuma, ja pannulla liian vähän tavaraa kun sitä on kuumennettu. Olen myös säilyttänyt siinä ruokaa, mikä on tosi huono juttu, mut usein en viitsi siirtää ruokaa erilliseen rasiaan, kun se muutaman tunnin päästä on syöty kuitenkin.
Että kaikkeen sitä ahkera naisihminen pystyy, kun vaan yrittää, ei siinä timanttipinnoitteetkaan kestä. ;)
että teflon menee AINA pilalle, vaikka pitäisi kuin silmää päässä eikä kuumenna tyhjänä, ei laita astianpesukoneeseen, ei raaputa eikä kiroile
valurauta on pihveille kyllä paras, mutta en siinä muuta laita kuin lihaa
en satsaa laatuun enkä hintaan teflonissa, koska se on turhaa, ostan jonkun halvan joka kestää sen minkä kestää ja sitten uusi kehiin
sillä etten koskaan laita levyä kuumemmalle kuin neloselle, jos teen jotain pannussa. Käytän vain puisia lastoja ja pesen pehmeällä sienellä ja astianpesuaineella heti käytön jälkeen, ettei tarvi hangata.
Ei ne siltikään kovin kauaa kestä, muutaman vuoden ehkä.
Suosittelen Hackmanin vähän kalliimpia pannuja, esim. kovanaama tai matador. Viimeksimainittu kestää myös astianpesukonetta, kuumuutta ja metallisia työvälineitä.
Meillä ollut käytössä Hackmanin eri merkkejä sekä peruspannuja eri kaupoista.
Hinnalla ei ole väliä, tärkeintä on pannun paino. Älkää ostako niitä kevyitä rimpuloita, niistä ei ole mihinkään.
Parhaiten meillä (olemme pannujen suurkuluttajia ruoanlaitossa) on kestäneet Hskmanin Panny-sarja (ei taideta enää valmistaa?), Matador ja yllättäen Tarjoustalon tmv. TV5-merkkinen pannu.
Valurautapannulle on omat käyttötarkoituksensa, mutta jos haluaa pinnoitetun, suosittelen KERAAMISTA pinnoitusta. Löytyy esim. Hackmanin valikoimista. Hinnaltan ihan hirveä, mutta erittäin kestävä.
Sitä ei missään nimessä saa laittaa astianpesukoneeseen, kuten ei mielellään muitakaan pannuja. Lisäksi ohjeissa sanotaan, että käsitiskiainettakaan ei tarvita puhdistamiseen läheskään aina. Tulikuuma raanavesi riittää.
Ei kestänyt edes tuo Swiss Diamand, ei Hackmannin kalliimmatkaan pannut.
Käryttää niin kuumalla että ei kestä...
Ja kovanaama meni viikossa pilalle, oli ehkä surkein noista.
Halpiksetkin kestäneet kauemmin.
sulla on liian halpa pannu. Pohja liian ohut.