Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita äitejä ketä on vauvan kanssa kotona ja esikoinen hoidossa?

Vierailija
08.11.2011 |

Mulle tuli hirveet oman tunnon tuskat, poika alotti viime viikolla pph:lla hoidon, ollaan oltu kotona tähän asti aina. Sain ajokortinki viime viikolla joten ei olla ikinä päästy pojan kanssa edes kerhoihin taikka harrastuksiin.

Kavereita pojalla ei ole ollut kuin 1 ja tosi harvoin nähty ketään edes leikkarilla.. Asumme pienessä kylässä.

Poika on kuukaudessa max 14pvää sen 5h per päivä.. Itse menen kouluun vasta ensi syksynä.

Kavereita ei oo, sukulaiset asuu kaukana. On aijoittain ollut rankkaa kaikin puolin kun ei olla apua saatu mistään, mieskin on myöhään aina töissä..

Toisaalta on helpotus että saan levättyä (olen ollut lasten kanssa 24/7 kotona) nyt ja kerkeän hieman tehdä omiakin juttuja joskus,mutta toisaalta tuntuu pahalle että nyt vietiin hoitoon..

Poika kyllä menee oikeen mielellään aina, ei oo itkeskelly perään vaan tykkää että on vihdoin saanut leikki kavereita.

Silti on ihan paska äiti olo....Lapset on 2v ja 8kk.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietää oikeasti ollakin paska olo, siis 2-vuotiaan tunget muuten vaan virikehoitoon? Ihanko olet tosissasi???

Vierailija
2/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran poika viihtyy hoidossa, niin silloinhan tuo hoitoon vieminen on hyvä asia. Kyllä sinä saat ajatella myös itseäsi ja omaa jaksamistasi. Mä ymmärrän sua oikein hyvin ja varsinkin, kun sulla ei ole tukiverkostoa lähellä.

Yritä vaan päästä eroon siitä ajatuksesta, että mitä muut asiasta ajattelevat. Aina löytyy tuomitsijóita, mutta kyllä sinä itse tiedät, mikä on sinulle ja pojallesi parasta.

Kaikkea hyvää sinulle ja voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivaa sillä esikoisella siellä hoidossa on, ja jos ei ole, otat sitten pois. Ja voit muutenkin pitää lapsella "vapaapäiviä" hoidosta jaksamisen mukaan. Minäkin laitoin omat kaksoseni hoitoon 2 v 8 kk ikäisinä kun kuopus syntyi. Ja ihan hyvinvoivia, täyspäisiä, mukavia ja ihania koululaisia ovat kaikki tänään.

Vierailija
4/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käyn töissä ja viisivuotiaammekin on aina ihan innoissaan, kun on lomaa hoidosta tai saa olla vain puolipäiväisenä...

Vierailija
5/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ketään täällä lähellä, kesällä tuntu että en kertakaikkiaan jaksa enää yksin. Anoppi on ainoo lähisukulainen joka vois auttaa mut ei, ei auta sitten ollenkaan.

Todellakin olen sitä mieltä että parempi kun äiti on hyvällä tuulella ja jaksaa kun et olisin äkänen pienelle ihanalle pojalleni

Vierailija
6/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika 2v 4kk ei oo missää päiväkodissa vaan PERHEPÄIVÄHOIDOSSA, pikkusen eri asia..

Vierailija
7/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ketään täällä lähellä, kesällä tuntu että en kertakaikkiaan jaksa enää yksin. Anoppi on ainoo lähisukulainen joka vois auttaa mut ei, ei auta sitten ollenkaan. Todellakin olen sitä mieltä että parempi kun äiti on hyvällä tuulella ja jaksaa kun et olisin äkänen pienelle ihanalle pojalleni

Vierailija
8/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan pode huonoa omaatuntoa. Tärkeintä on huolehtia omasta jaksamisesta. Äärirajoilla keikkuva, ärtyinen äiti ei ole hyväksi kenellekään lapselle.

Lapsen voi tosiaan aina ottaa pois, jos hommat ei suju. Muista antaa esikoiselle aikaa silloin, kun on kotona. Teette vaikka kahdestaan kivoja, isojen lasten juttuja.

Tsemppiä sulle, helpottaa vähän, kun pienempi on vuoden, silloin lapsista alkaa olla seuraa jo toisilleen.

Vierailija
9/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika 2v 4kk ei oo missää päiväkodissa vaan PERHEPÄIVÄHOIDOSSA, pikkusen eri asia..

Päiväkodista niitä virikkeitä yleensä haetaan. Perhepäivähoitajalla oleminen on melkein kuin kotona olemista, joten mitä järkeä?!

Vierailija
10/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...apinatarha mikä apinatarha..

Vierailija
11/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, että oon ollu lasten kanssa 24/7 KOTONA ilman ajokorttia eli ei olla päästy edes kauppaan ei mihinkään. Miehen työn takia mulla ei voi olla edes harrastuksia, tai no vois ehkä mutta mä en jaksa enää illalla klo 20-21 lähteä mihinkää jumppatunneille.

Kavereita ei ole, ja täälläkun ollaan käyty leikkipuistoissa ketään ei näy ikinä missään. Eli ollaan käytännössä katsoen AINA oltu kolmisin kaikki päivät. Lapsella ei siis ole kavereita kenen kanssa leikkiä ikinä.

Vai meneekö se niin että äidillähän ei saa olla mitään omia juttuja? Ketään kun ei saada ikinä lapsia hoitamaankaan! Ja musta on kyllä parempi että laps saa kavereita myöskin kun että olsi aina vaan äidin kanssa! Kun selvästikin huomaa et toinen kaipaa muita ihmsisiä/kavereita ympärilleen!

Valitettavasti itse en jaksa leikkiä joka pvä 5h päivässä ja samalla hoitaa kodin ja vauvan... Lisäksi kärsin uniongelmista joka oli yksi syy miks tarvitsin apua.

Vierailija
12/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan pode huonoa omaatuntoa. Tärkeintä on huolehtia omasta jaksamisesta. Äärirajoilla keikkuva, ärtyinen äiti ei ole hyväksi kenellekään lapselle. Lapsen voi tosiaan aina ottaa pois, jos hommat ei suju. Muista antaa esikoiselle aikaa silloin, kun on kotona. Teette vaikka kahdestaan kivoja, isojen lasten juttuja. Tsemppiä sulle, helpottaa vähän, kun pienempi on vuoden, silloin lapsista alkaa olla seuraa jo toisilleen.

prkl..., millaisia lasikoja tossukoita nykymammat ovat... äitimuorini kääntyisi haudassa, jos tätäkin soopaa lukisi...

Vierailija
13/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä juttelisin miehesi kanssa kotiintuloajoista...

Vierailija
14/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myöskin muita lapsia.. Ja saa enemmän huomiota toisin kun päiväkodin isoissa ryhmissä... siksi katsoin parhaaksi hakea pph:lle paikkaa. Jokapäivähän se ei sielä edes ole ja kun on niin on sen n.5h/pvä.

Vierailija
15/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin menossa töihin elokuussa, nauttisin todella viimeisistä kuukausista kotona. Jos miehesi on aina töissä, sinä ilmeisesti hoidat esikoisen kuskaukset hoitoon ja kotiin? Minusta jo se olisi tosi rasittavaa, pakata vauva ja uhmaikäinen esikoinen ja tullessa sama rumba.

Vierailija
16/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä menee vielä nuorempi, ja päiväkotiin! Eikä edes ole vauvaa kotona. Kivittäkää vaan.

Vierailija
17/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias hoitoon virikkeiden perään, eihän sen ikäiset osaa edes leikkiä keskenään kavereiden kanssa. Mutta jokainen tyylillään, myös laiskat..

Vierailija
18/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ainakaa vielä ole ollut ongelmia hoitoon menon kanssa ja 2 lapsen pukeminen ei ole niin kamalaa. Jos toinen on mielellään sinne menossa... Mutta kiitos kauniista sanoistanne. Kaikki ei valitettavasti ole superäitejä jotka pullantuoksuisina hääräävät kotona....

Vierailija
19/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja pian syntyvän vauvan) kanssa kotona.. Poika oli hoidossa myös silloin, kun pikkuveli syntyi (oli silloin 2v10kk).

Meidän lapsi on autistinen ja hänelle rutiinit ovat tärkeät. Lapsi oli ollut jo vuoden hoidossa (olin kyllä tuolloin töissä..) ja päiväkodin rutiinit olivat tulleet tutuiksi jne. Yritettiin sitä, että lapsi olisi ollut veljen syntymän jälkeen esim. 3 päivää viikossa hoidossa tms. mutta ei siitä tullut mitään.

Eli näin mennään jatkossakin lapsi on joka päivä hoidossa klo 8.50 (ehtii aamupiiriin mukaan)-14.00 (=välipalan jälkeen haetaan).

Vierailija
20/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä juttelisin miehesi kanssa kotiintuloajoista...

ja sen vuoksi mies joutuu käydä töissä lähimmässä kaupungissa. Hän tulee aikaisintaan klo.19 töistä kotiin ja lähtee aamulla joskus jo ennen neljääkin ajamaan töihinpäin. Ja hänellä on kamalan kurja olo siitä, ettei saa viettää enempää aikaa lapsen kanssa, mutta koska hän on meillä se, joka on työssä korkeassa asemassa ja tienaa n.3 kertaa sen kun minä, joten hän joutuu käydä töissä, että voimme elää mukavasti.

Enkä kuvittelisikaan lisääväni miehen pahaa mieltä alkamalla vielä naputtamaan kotiintuloajoista. Enemmän se joutuu kärsimään raskaassa ja stressaavassa työssä, kun minä lapsen kanssa kotona. Onneksi meillä tilanne parantuu pian, kun mies vaihtaa työpaikkaa. Kaikilla vaan ei ole sitä mahdollisuutta, vaan töitä on tehtävä siellä missä niitä on ja niihin aikoihin kun niitä on.

Tietysti työttömäksi voi aina heittäytyä, mutta ihan ollaan tykätty siitä kun saadaan laskut maksettua ja voidaan asua omassa talossa.