Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustapa tehtiin sitten eläinsuojeluilmoitus:(

Vierailija
15.07.2011 |

Vitsi kun voi kiukuttaa. Mulla siis kaksi koiraa, ja ilmoituksen tehneen naapurin mukaan "Koiria ei ikinä lenkitetä eikä ne ikinä pääse ulos, ja toisellä koiralla on jalka murtunut monta kuukautta sitten, ontuu, eikä ole saanut eläinlääkärin hoitoa". Ensinnäkin jos koiria ei lenkitetä/käytetä pihalla, niin mistä ihmeestä tietää että mulla on koiria, saati että toinen on ontunut jalkaa monta kuukautta?

Lenkitän siis koiria 3-4 kertaa päivässä, yhden 1-2h lenkin ja pari-kolme alle puolen tunnin lenkkiä. Lenkitysajat varmasti eroaa yleisistä lenkitysajoista, koska olen 3-vuorotyössä.

Ja toinen koira on ontunut jo yli puoli vuotta, sillä on legg perthes (eli perinnöllinen sairaus, reisiluun pää menee kuolioon) joka leikattiin, ja kuntoutus menossa, voi olla että ontuu loppuikänsä mutta kipua ei lääkärin mukaan ole. Ja tuosta leikkauksesta, tutkimuksista ja kuntoutuksesta tuli yli 1000€ lasku (ja minä en huolehdi koiristani perkele!)

Tuli tarkastaja kotiin, kertoi mistä syytetään, katsoi koirien ja asunnon yleisen kunnon, penkoi kaikki eläinlääkärilaskut jne (onneksi säästin, yleensä en säästä)

Ihan kiva että ihmiset on huolissaan eläimistä ja puuttuu jos on puututtavaa, mutta olisi ihan kiva jos tulisi mulle puhumaan ennenku tekee perättömiä ilmoituksia. Ja kuka oikeesti kyylää naapureitaan niin, että tietää käykö ne lenkillä vai ei!

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se sun koirasi räksyttää ja huutaa siellä päivisin, en eilenkään saanut päiväunia nukuttua, kun niin kauheasti metelöi. Kuuntelin kohteliaasti ja kysyin sitten, että ihanko varmasti se meteli meiltä tuli?

Kyllä, kun hän oven takana kuunteli. "Aha, no sehän on jo mielenkiintoista, sillä koira on ollut jo viisi viikkoa maalla miehen ja lasten kanssa" (Mieheni on vuorotteluvapaalla, ja minä olen arjet töissä.)

Rouva meni melkoisen hiljaiseksi. Naapurin mummu on mieheni isän vanha tuttu ja kertoi että se eukko valittaa talon joka koirasta, vaikkei olisi mitään syytä.

Vierailija
42/72 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinsuojeluilmoituksen, jos naapurin 3 koiraa räksyttää 24/7 ?

Ei nähtävästi riitä jaksaminen niiden kouluttamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluilmoitus tehdään eläimen omistajasta...

Vierailija
44/72 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2012 klo 19:48"]

Mä tiedän ainakin pari mummoa, joita kukaan ei ulkoiluta koskaan. Yksi mummo-parka yritti vielä viime kesänä käydä postilaatikolla rollaattorilla ja ontui aika pahasti, ei oo vissiin omaiset huolehtinut lääkäriin mummoa. Ei sekään mummeli enää talven tultua ole ulkoillut.

Voisko näitä mummoja ottaa huostaan tai jotain?

[/quote]

Menee jo asian vierestä, mutta "vanhustensuojeluilmoituksen" tekeminen on ihan mahdollista. Googleta "ilmoitus iäkkään henkilön palvelutarpeesta".

Vierailija
45/72 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei varmaan naapurit lenkkeilyä näe. Lisäksi päivän aikana käydään monesti (aamu- ja klo16-lenkin lisäksi) ns. pikapissalla kadun toisella puolella. Tämä johtuu siitä, että yhdellä koiristamme on pidätysvaikeuksia. Jos joku naapuri näkisi vain nuo pikapissatukset, niin voisi olla huolissaan.

Ilmoitusta odotellessa...

sama täällä.. odotan kauhulla ett milloin tänne tulee. naapurit jo puhuu ettei koirat pääse ulos..  helkatti joka aamu neljän aikaa lenkillä. kukaan ei silloin ole hereillä

Vierailija
46/72 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni koiran tutkimuksiin, leikkaukseen ja kuntoutukseen on kyllä todella vähän. Oli jo 2011.

Vierailija
47/72 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että se sun koirasi räksyttää ja huutaa siellä päivisin, en eilenkään saanut päiväunia nukuttua, kun niin kauheasti metelöi. Kuuntelin kohteliaasti ja kysyin sitten, että ihanko varmasti se meteli meiltä tuli?

Kyllä, kun hän oven takana kuunteli. "Aha, no sehän on jo mielenkiintoista, sillä koira on ollut jo viisi viikkoa maalla miehen ja lasten kanssa" (Mieheni on vuorotteluvapaalla, ja minä olen arjet töissä.)

Rouva meni melkoisen hiljaiseksi. Naapurin mummu on mieheni isän vanha tuttu ja kertoi että se eukko valittaa talon joka koirasta, vaikkei olisi mitään syytä.

meillä on samanlainen naapuri. väitti kivenkovaa ett hän kuulee meidän koiran haukkumisen silläkin hetkellä. en muuta voinnut kuin nauraa ja sanoo ett miekin haluun niin hyvän kuulon.. koiramme on yli 100 kilometrin päässä ja tulee vasta viikon päästä kotia.

Vierailija
48/72 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan koirani ei hauku 😊 Ei sitten millekkään, on hijaisimpia staffeja sitten mitä oon nähnyt!

Vierailija
49/72 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne saatanan kusipäät osaa tehdä niitä ilmoituksia ja vaikka ne veis eläimet ja ne heti palautettas, niin saatanan suuri lasku tulee omistajalle.

Hävytöntä.

Vierailija
50/72 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät koiria jos käyt työssä

Vierailija
51/72 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs silloin kun naapuri vetelee koiraansa pitkin asuntoa? Teenkö ilmoituksen vai en? Alistaa niin että koiran kynnet raapii seiniä. Teenkö edelleenkään ilmoitusta? Saati karkaa rappuun.... Omistaja repii sen sieltä pois ja huutaa sille "vittu kuvittelitko olevasi fiksu"? En tee edelleenkään. Vie ulos korkeintaan 10 minuutiksi, yöllä. Oli sää mikä tahansa.

Ehei en tee koska tiedetään heti kuka sen teki. 

Omistaja nuorehko mies. En tiedä mitä muuta käyttää kuin alkoholia.... Kokoa on kuin jääkaapilla. Ei enpä taida tehdä. Koiria on asunnossa kolme... Kissoja, en tiedä lukumäärää, käärmeitä .....

Kertokaa pitäisikö puuttua vai annanko olla? No niin nyt mietitte miksei toi kyylä tee mitään. 

Joten menkää itseenne. Jos jokainen tekee sen perusteella mitä näkee ja kuulee eikö se ole hyvä että asioihin kuitenkin tavalla tai toisella puututaan ja tarkistetaan se. Itse en ainakaan tohon kämppään mene sanomaan että anna sen koiran koirien olla rauhassa.

Luulisin että turpaan tulee heti. 

Vierailija
52/72 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekin syyllinen koiran huonoon kohteluun jos et tee ilmoitusta kun kerta näet huonoa kohtelua. Nukutko nyt hyvin yösi kun tiedät että eläintä kohdellaan huonosti etkä sinä tee mitään sen lopettamiseksi.Sen verran pitää olla selkärankaa ja uskallusta että auttaa viatonta eläintä joka on täysin jonkun hullun armoilla. HÄpeä jos et uskalla puuttua vaan annat jonkun juipin sanella tekemisiäsi.

Vierailija
53/72 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurit ei ihan oikeasti lenkitä tarpeeksi koiraa. Äiti ja 2 teinipoikaa. Pojat istuu vain tietokoneella ja odottavat äitiä lenkittämään. Äiti käyttää koiran aamulla 15 min. kävelyllä, illalla sama. Koira sekoaa kun pääsee ulos. Teen kotona töitä, joten näen. Säälittää nuori koira, mutta ei voi ottaa puheeksi, koska menisi välit muuten mukaviin ihmisiin.

Vierailija
54/72 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska teillä oli kuitenkin kaikki hyvin, niin ei mitään hätää. Hulluja on monenlaisia, jotkut ovat aidosti huolissaan kun asioista eivät tiedä, toiset taas haluavat tehdä kiusaa. Joillakin on sitten vain liikaa ylimääräistä aikaa.

Meistä tehtiin kans pari vuotta sitten täysin perätön ilmoitus. Meillä arktista rotua edustava koira. Ilmoittajan mukaan pidämme sitä 24/7 säänarmoilla kesät ja talvet. No joo, niin pidämme, sillä kyseisen koiran sisällä pitäminen olisi suurempi rikos kuin sen pitäminen ulkona. Koira ei pahoilla pakkasillakaan halua olla sisällä vaan läähättää ovella ja vinkuu.

Eläinlääkäri kävi tarkastamassa ja sanoi, että teemme ihan oikein. Koira on ulkona juoksunarussa ja sillä on mahdollisuus päästä tuulensuojaan, joko omaan koppiin (harvemmin siellä käy) tai heinälatoon. Vesikupin jäätymisestä olimme molemmat huolissamme, mutta eläinlääkäri sanoi, että ei sitä vettä tarvitse olla talvella jatkuvasti saatavilla kunhan juotamme koiran kuitenkin säännöllisesti.

Joo tiedän vastaavanlaisen tapauksen, useaan kertaan käytiin tilannetta tarkistamassa ja todettiin että koira ei vaan kertakaikkiaan halua olla sisällä. Suloinen ihmisrakas koira mutta viihtyi vain ulkona, säällä kuin säällä.

Vierailija
55/72 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri vain huuteli ikkunasta miksen vie koiraa lenkille.. Sillä oli silloin murtuma jalassa... En edes viitsinyt vastata, koska hittoako se hänelle kuuluu... Ja samoin minulla ei ole mitään säännöllistä lenkkeilyaikaa vaan yhtä hyvin voin käydä ulkona 04, 13 ja 21 kuin 9, 15 ja 23.. Siinäpä sitä riittää naapureille kirjanpitoa ulkoiluajoista... 

Vierailija
56/72 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee mitään vastineita. Ilmoittaja miettiköön pienessä päässään, johtiko ilmo mihinkään, eikä saa koskaan tietää että teillä käytiin. Tuollainen kyylä halkeaa kun ei tiedä mitä kävi.

Vierailija
57/72 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tehtiin, olen niin eläin.

Vierailija
58/72 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Meilläkin kävi tarkastus kissojen vuoksi. Oli epäilyä ilmeisesti, ettei saa riittävästi ruokaa. Naurattaa kyllä, kun meillä kissat saa jopa hirvenlihaa ja lohta. Paremmin syövät kuin monet ihmiset. Ovatkin aika pulleassa kunnossa. No seuraava ilmoitus tulee varmaan siitä, että ovat liian lihavia... Sitä odotellessa...

Vierailija
59/72 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ilmoituksen kun koirat haukuvat kokkoaja ja hyökäsivät kerrostalon parkkipaikalla parkkipaikalla kimppuun kun tulin töistä.

Omistaja ei tee asialle mitään

Vierailija
60/72 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös tehtiin ilmoitus valvontaeläinlääkärille.  Ilmoituksen oli tehnyt "useat naispuoleiset naapurit",  koska koirani (1 koira) muka haukkui yksinollessaan ja muissakin tilanteissa, ja asuntoni oli liian pieni koiralle, 38 m2 + parveke, jossa koirani viihtyi. 

Ajattelin, että koirani ei kylläkään haukkunut kuin ilo- ja leikkihaukkuja. Se ei haukkunut ulkona eikä koirapuistossa vastannut haukkuihin. Missään nimessä ei haukkunut hihnassa.  Mietin, että mistä tämä asia on peräisin? 

Vastasin vellin puheluun, kerroin, että koirani potee eroahdistusta. Tämä ongelma oli alkanut koirani ollessa 8 kk ikäinen. Pentuna se ei uikuttanut perääni, joten en kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta alkoikin oireilla. Vell sanoi, että koirani on tullut liian myöhään.16 vkoa ei ole liian myöhäistä, se on myöhään, mutta ei mahdotonta. 

Koirani ulisi n. 1x kk Koirani ei haukkunut ja seinänaapurini, joka kertoi ulinasta, sanoi, että koirani haukkumista ei heille kuulunut. Uliseminen selvisi minulle vasta, kun naapurini kertoi asiasta.  Kerroin vellille ongelmasta, koska en pitänyt sitä ongelmana, jota ei voisi korjata. 

Tämä vell oli kiero tyyppi, hän käytti koirani eroahdistusta minua vastaan, ettei koiraani voi pitää kerrostalossa enkä ollut osannut hoitaa asiaa 3 kk aikana. 

Valvontaell tuli toisen naisen kanssa. Koirani, joka ei koskaan haukkunut ketään, alkoi haukkua näitä naisia. Sitä ärsytti, kun he eivät ottaneet mitään kontaktia. He seisoivat olohuoneen oviaukossa, pyysin heitä istumaan, mutta ei. Koirani tuli käskystä luokseni, meni uudestaan haukkumaan, ja tuli taas viereeni. 

Vell väitti, että koirani oli sopeutumaton asuinympäristöön, reaktiivinen ja vaarana olisi, että koirasta tulisi aggressiivinen ja jotain kamalaa voisi tapahtua.  En ymmärtänyt mistä koirasta hän puhui. Koirani piti naapurin lapsista, jotka kävivät meillä katsomassa kissaa. Vell latasi eteeni ongelmia, ei ratkaisuja. Hän halusi viedä koirani, sanoi, ettei ole muita vaihtoehtoja. Olin järkyttynyt. Vaikutti siltä, että hän oli tullut kotiini asenteisena ja viedä koirani. 

Kissani pötkötti kirjahyllyllä, vell kirjoitti lausunnossaan, jonka sain 1 vko kuluttua postitse, että kissa vaikutti ulkoisesti hyvinvoivalta ja hiekkalaatikko oli siisti. Kumpikaan heistä ei käynyt vessassa, hän valehteli. Hän kirjoitti myös, että asunnossani oli paljon tavaraa. Kerroin, että 60-120 v. vanhat sukuni tavarat oli tuotu mummolasta, joka oli myyty, enkä ollut ehtinyt käsitellä niitä. Koirani ei kärsinyt tilanteesta, sillä oli riittävästi tilaa. 

Koirani liikkui ulkona, ei sisällä. Se tapasi lajitovereita koirapuistossa päivittäin. Ulkoilimme 4-5 h/pv, myös metsässä, jossa se sai käyttää nenäänsä. Koirani söi lihaa, riisiä, perunaa, porkkanaa ym, viljatonta + puruluut ja maitopurkkiherkut.  Vell sanoi, ettei ulkoilulla ja ravinnolla ole väliä, kun koirani on stressaantunut. Kuitenkin hän kirjoitti lausuntoonsa yhden myönteisen asian: koira rauhoittuu omistajan seurassa.  Haloo!?

Meni luottamus valvontaeläinlääkäriin,  epämääräistä ja  epäammattimaista toimintaa Ja toinen nainen oli hiljaa koko vierailun ajan. 

Rappunaapurini eivät ilmeisesti olleet tehneet ilmoitusta, kukaan ei tunnustanut. Kerroin tämän  vellille ja hän sanoi, etteivät kaikki valittajat olleet samasta rapusta. 

Ei toisen rapun äänistä voi valittaa, kun ne eivät kuulu kauas. Järjetöntä, hän yritti rakentaa naapurimafiaa. Tässä oli kysymys virkamiehen virheestä. Sanoi, ettei minulla ollut muuta vaihtoehtoa kuin antaa koirani pois.

En koskaan saanut tietää mistä ilmoitus oli lähtenyt liikkeelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan