Miten suhtautuisitte omiin vanhempiin, jotka
koko ajan vertaavat sinua sisarukseensa, joka on kaikessa parempi? Itse et koskaan saa minkäänlaista kehua, pelkkää moitetta, neuvoja ja välinpitämättömyyttä.
Kommentit (5)
ole kuullut vanhempieni vertaavan minua enoon, setään tai tätiini koskaan.
Minun äitini ei koskaan, ikinä arvostele, vertaile tai puhu pahaa meistä lapsista. Arvostan tätä todella. Anoppini sen sijaan vertailee, arvostelee ja vähättelee miestäni, joka on esikoinen.
Kuopus sairastui 20 vuotta sitten hasispsykoosiin ja on ollut sen jälkeen mielenterveyskuntoutuja.
Anoppini moitti miestäni milloin mistäkin asiasta. Puhuu vanhoja asioita, kun pojat olivat teini-ikäisiä. Esikoinen töppäili sitä ja tätä. Nuoremmmalle pojalle riittää ymmärrystä. Anoppi jopa syyttää miestäni, esikoistaan nuoremman poikansa sairastumisesta. Isoveli ei pitänyt riittävästi huolta, katsonut perään jne.
Tosi kamalaa kuunneltavaa, kuinka äiti jauhaa samoja juttuja pojistaan, jotka ovat + 40v.
Mieheni on opiskellut insinööriksi. Hänellä on erittäin vastuullinen ja hyvä työ Fortumilla. Meillä on pitkä liitto. Lapsia on 3 kpl. Mies ei tupakoi, ei juo, harrastaa aktiivisesti liikuntaa.
Silti äidin suusta en ole kuullut, että hyvä poika. Kiva kun pärjäät ja olet onnistunut. Jauhaa jotain ihme juttua että esikoisensa eläisi yhä kuin teini: juopottelee, rällästelee ja sotkee asioitaan. Totuus on että se kuopus on se joka on jäänyt sinne teini-ikäisen asteelle.
Miten suhtautuisitte omiin vanhempiin, jotka koko ajan vertaavat sinua sisarukseensa, joka on kaikessa parempi? Itse et koskaan saa minkäänlaista kehua, pelkkää moitetta, neuvoja ja välinpitämättömyyttä.
Miten suhtautuisitte omiin vanhempiin, jotka koko ajan vertaavat sinua sisarukseesi, joka on kaikessa parempi?
Vasta kunnolla aikuistuttuani olen tajunnut, mikä nujerrettu ihan liian kiltti tyttö olen ollut, ja joutunut olemaan likakaivo koko muulle perheelle. Olen jättänyt välit perheeseeni asiallisiksi, mutta en jaksa enää kuunnella varsinkaan äitini huolta täydellisestä veljestäni. Meidän kun pitäisi kaikkien tukea häntä, että hän menestyisi vielä paremmin. Meillä siis hyvä poika - paha tytär asetelma.
En voi muuttaa vanhempiani, mutta voin muuttaa tapaa jolla käytän oman vapaa-aikani.