Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Mukkulan koulusta Lahdessa?§

Vierailija
08.11.2011 |

Onko millainen koulu?

Ollaan ajateltu että ehkä muutettaisiin sinnepäin, yksi kiva talo kiikarissa :-)

Miten koulu, meillä lapsi vielä pari vuotta ala-asteella, sen jälkeen yläasteelle.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto: Mikä tilanne on nykyään? Eskari, alkuopetus, yläkoulu varsinkin jos lapsella on muita tuen tarpeita kuin adhd.

Vierailija
22/32 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää nyky tilanne?

Mulla ois tulossa Neloselle tyttö syksyllä

Minkälainen koulu? Onko kiusaamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset sanovat sitä mu*kkulaksi. Ei ole kovin hyvämaineinen alue. Katselisin ennemmin asuntoa Karjusaaren suunnasta

Vierailija
24/32 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei 😮

Minkälainen se koulu on ja opettajat?

Vierailija
25/32 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan hieman myöhästyä viestin laittamisessa, mutta toivotaan, että tästäkin olisi jollekulle apua! Olen siis yläkoulussa, käyn Mukkulan koulua ja meidän perhe asuu Kilpiäisissä. Omasta mielestä Mukkula on hyvä paikka. Varsinkin liikuntatunneilla on paljon mahdollisia liikuntavaihtoehtoja, kuten esim. liikuntasali, nurmikenttä, kuplahalli, tenniskentät, pituushyppypaikka ja hiekkakenttä. On ne opettajatkin mukavia, jos yhtään osaa tunneillä käyttäytyä. Välitunti alue on myös iso ja mahdollistaa paljon toimintaa ("pienillä" eli 1-3lk eri piha, jota en rupea kommentoimaan). Nurmikenttä on käytettävissä jalkapallon pelaamiseen tai ihan vain hengailuun (kentällä usein paljon lämpimämpi kuin muualla). Koulun pihalla on muutenkin kaikenlaista kivaa laitetta ja paljon penkkejä meille laiskoille ja tylsille yläastelaisille. Opiskelu Mukkulassa ollut mukavaa, suosittelen! Käsityöhön ja kuvataiteeseen on myös paljon hyviä tarvikkeita ja etenkin kuvataide monipuolista, harvoin vaan piirretään puuväreillä! Käsityölle on sekä tekniselle että tekstiili puolelle hyvät opettajat kunnollisine luokkineen.

Vierailija
26/32 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siinä vanhasssa puretussa koulussa ja jouduin jatkuvan koulukiusaamisen kohteeksi eikä opettajat tehneet mitään. Kun käveli ulkona niin joku saattoi huutaa ikkunasta ja haukkua. Onneksi muutimme sieltä sitten pois.

Vierailija
27/32 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin mukkulan koulun 7lk-9lk ja oikein hyvät vuodet oli! Biggest shoutout markobossille ja minnalle Ei se koulu niin kammottava oo mitä täällä puhutaan oikein hyvin sai opiskeltua.

eimuutaku lapset sinne vaan!!

Vierailija
28/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukkulan koululla keskustelupalsta mitä ihmettä?? kävin itse mukkulassa 4-9 luokat ja mitä mä voin sanoa opettajat vaihtelee niinkuin me ihmisetkin ja siihen ei voida me vaikuttaa vaikka haluttaisi ja se on harmillista mutta shoutoutit kuuluu mörkömarkolle, minskille, juholle, riikalle, annelle, virpille ja legendoille annamarille ja vauhti mummo tiinalle. Opetus oli monipuolist ja ihan hyvää mutta tykkäsin ruuasta nemmän ku koulullaoli oma keittiö tietäjät tietä ja muistaa mutta voi suositella.

Vierailija
29/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukkulan koulu ihan okei! Kävin siellä 9lk, Opettajat ihan mukavia varsinkin pidin minnasta ja makesta! Mutta koulua en kaipaa enkä oppilaita.

Vierailija
30/32 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin siellä 9lk onneksi olin vain vuoden.. Koulu on ankea, opettajat kauheita. Muutama opettaja oli ihan ok.. Erityisopet kyttäsi niskan takana vaikka TIESI että en pidä että minua kytätään, oisi voinut ottaa sen huomioon :) Ahdistus pahentui koulussa, EN SUOSITTELE!!!

Vierailija
31/32 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen mukkulalainen kirjoitti:

Mukkulan koululla keskustelupalsta mitä ihmettä?? kävin itse mukkulassa 4-9 luokat ja mitä mä voin sanoa opettajat vaihtelee niinkuin me ihmisetkin ja siihen ei voida me vaikuttaa vaikka haluttaisi ja se on harmillista mutta shoutoutit kuuluu mörkömarkolle, minskille, juholle, riikalle, annelle, virpille ja legendoille annamarille ja vauhti mummo tiinalle. Opetus oli monipuolist ja ihan hyvää mutta tykkäsin ruuasta nemmän ku koulullaoli oma keittiö tietäjät tietä ja muistaa mutta voi suositella.

Tämä viesti puhuu puolestaan: Mukkulassa opetus on laadukasta ja jopa jonkinlaisen kirjoitustaidon saattaa oppia kyseisessä opinahjossa.

Vierailija
32/32 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällä hetkellä viimeistä vuotta mukkulassa ja mieleen tulee vain huonoja asioita koko koulusta. Jos erityistä tukea tarvitsee, sitä tuskin saa, koulukiusaamista on todella paljon, opettajat eivät osaa katsoa oppilaiden näkökulmaa. Mukkulassa myös suositaan tiettyjä oppilaita. Oma ja muutaman kaverini näkökulmaa miettien tukea saa vain hyvät, tunnolliset sekä koulussa käyvät oppilaat. Kaikki ne jotka eivät pysty koulussa käymään esimerkiksi ahdistuksen takia, eivät pysty tekemään läksyjä ja joiden kokeet menee todella huonosti muista syistä kuin lukemisen jättämisestä, nämä jätetään oman onnen nojaan. Koulun tietyt opettajat ovat kyllä mukavia, mutta sekaan mahtuu myös sellaisia jotka eivät osaa opettaa, eivät kunnioita oppilaita tai eivät kohtele oppilaita tasapuolisesti. Mukkulan opettajiin mahtuu todella monta opettajaa, jotka suosivat tiettyjä oppilaita ja jättävän oikeasti apua tarvitsevat yksin kaiken kanssa. (muun muassa erityisopettajat.) Koulussa mitkään erityisjärjestelyt eivät toimi. Kaikkeen tarvitsee lääkärin todistuksen ja jos sitä ei saa on pientäkään tukea turha odottaa. Vaikka olisi lääkärin todistus ja monen eri lääkärin lausunto tukea ei saa erityisesti. Erityisopettajalla on aikaa vain tunti viikossa tietylle ryhmälle. Koulukiusaamistakaan ei mukkulassa oteta vakavasti. Kiusatut jäävät yksin eikä kiusaamiseen puututa. Kiusaajat eivät saa mitään sanomista käytöksistään. Koulussa on myös todella huono sisäilma. Jos olisi mahdollisuus vaihtaisin kyllä koulua heti. Mukkulan ja kilpiäisen asuinalue on ihan kiva. Kaikki tarpeellinen on siis lähellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi