Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Mukkulan koulusta Lahdessa?§

Vierailija
08.11.2011 |

Onko millainen koulu?

Ollaan ajateltu että ehkä muutettaisiin sinnepäin, yksi kiva talo kiikarissa :-)

Miten koulu, meillä lapsi vielä pari vuotta ala-asteella, sen jälkeen yläasteelle.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukkulassa on myös paljon kaupungin vuokra-asuntoja. Ei ole kovin hyvää asuinaluetta.

Vierailija
2/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempää kokemuksia? kellään ole lapsia siellä?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ja levoton koulu. Voisiko lapsi käydä vanhassa tutussa koulussaan viimeiset vuodet ennen yläastetta, jos siis Lahdessa asutte nyt?

Vierailija
4/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin 2 lk lapseni toiseen kouluun ja yläasteellekaan ei mennä mukkulaan. Täynnä lähiöiden ongelmalapsia ja nuoria.

Vierailija
5/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi että olisi onnistuneesti tehty.

Vierailija
6/32 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi että olisi onnistuneesti tehty.

lahen kouluissa tuntuu olevan homerempat päällä tai edessä..

mukkulan alue on mun mielestä ihan kivaa seutua!ainakin me ollaan viihdytty!

Vierailija
7/32 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vaan teillekki mä oon mukkulan koulussa eikä oo mitää ongelmalapsia TEIJÄN KOULUT NE OVAT HOMEISET JA MYÖS TEIDÄN LAPSENNE! !!

Vierailija
8/32 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/32 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Mukkulan koulu on Lahden PIENIN YLÄaste ja lapset ovat tykänneet olla siellä tosi paljon!

Koulua käy Karjusaari-Kilpiäinen-Mukkula alueen lapset. Kyseiset alueethan ovat siis lähinnä omakotitalo- rivitaloaluetta. Kerrostalojakin löytyy, kuten muistakin kaupunginosista. Maahanmuuttajia ei katukuvassa oikeastaan näy. Koulun joulu- kevätjuhlissa tai muissa perhetapahtumissa olen nähnyt kolme tummaihoista ja kahdella tytöllä huivit. Kivoja lapsia kaikki. 

Mukkulan koululla on perinteet laadukkaanpaan opetukseen kuin muissa kouluissa, sillä koululla toimii Suomen ensimmäinen esikoulu, joka on niin upea nähtävyys, että muut eskarit tekevät sinne opintoretkiä. 

Mukkulan urheilualue sijaitsee koulun yhteydessä, joten lapsilla on hienot puitteet liikuntatunneillekin. Hiiihtolatu lähtee koulun pihalta ja retkiä tehdään Mukkulan kartanon rantaan. 

Koulussa ei ole ikinä tehty homeremonttia, koska ilmanlaatu on ollut aina hyvä eikä hometta ole löytynyt. 

Vierailija
10/32 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonomaineisuus tulee suoraan vanhempien, opettajien ja rehtorin kasvatus/ammattitaidosta. On olemassa opettajia, jotka saavat villinkin luokan rauhoittumaan ja jos vanhemmat ovat häntä tukemassa, homma on bueno! Harmi vaan, että yhteistyö on suomessa itse paholainen...

Vierailija
11/32 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat perseestä mut rehtori onneks vaihtui uuteen. Häiriköitä löytyy paljon ja mamuja koulun ala-asteella jonkun verran

Vierailija
12/32 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukiessa näitä kommentteja alko itseäkin vähän mietityttää, kun ollaan kilpiäisiin todennäköisesti muuttamassa, että millainen Mukkulan yläaste on, kun on nuo lapsoset jo yläasteikäisiä. Onko niin huonomaineinen koulu, kun oikeasti puhutaan? Pitääkö pitää lapset vielä Launeella loppuyläasteen, vaikka matkaa onkin n. 8km. Jos koulu oikeasti sellainen kun puhutaan, niin ehdottomasti pidän lapseni entisessä koulussaan, vaikka onkin kaukana.

Vierailija
13/32 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä koulu

Vierailija
14/32 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että ihmiset kommentoivat ikivanhaa ketjua. Laitanpa minäkin muutaman. Mamuja ei yhtään, mutta paljon lapsia ja vilkkaita sellaisia. Opet ottavat tarvittaessa häiriköitä pillistä kiinni ja rehtorin kanslian edessä on usein rivi lapsia jäähyllä. Jälki-istunnot aina koulun jälkeen. Tarkkiskamaa ihan kiitettävästi, mutta myös hyviä oppilaita. Liikuntamahdollisuudet erinomaiset. Syksyn pääteema kuitenkin telinevoimistelu, kuten keväälläkin. Toinen himolaji on suunnistus. Palloa pelataan kerran-kaksi kaudessa eli pesäpalloa. Muita lajeja satunnaisesti. Opet ovat ok. Luokanvalvoja aloittaa aina tunnit virsiä laulelemalla ja ruokalassakin rukoillaan eli harrasta menoa. Näin ja paljon muuta siis seitkytluvulla.

Vierailija
15/32 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAUHEETA kusetusta täällä... Ite oon ollu siellä 4 vuotta ja ihan hyvin on sujunu! Nyt tosin vaihoin kouluu mut mukkulaan oon menossa takasin ylä-asteelle opettajista tottakai löytyy niitä kusipäitä jotka huutaa niin kovaa että korvat halkee mut niitä on vähän.On siellä aika paljon maahan muuttajiakin mutta se ei oo mikään tekosyy olla menemättä sinne! Se on varmaa suomen hauskin koulu. Joka päivä oppii uutta ja hyödyllistä😊 suosittelen ehdottomasti!😁

Vierailija
16/32 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin olen käynyt mukkulan koulua 6v, ei ole ollut mitään ongelmia, opettajat hauskoja ja kilttejä useimmat, liikuntavara on mahtava! Joskus pelaamaan futista koulun futis kentälle toisinaan luistelemaan myös koulun luistelukentällä talvisin, pulkka retkiä mukkulan kartanoon, kutoset ja yläaste menevät joskus talvisin messilään ja hiihtolatu lähtee suoraan koulun pihalta. Koulussa oppii paljon uutta ja Kevät/Joulu juhlissa tehdään esityksiä jonne vanhemmat ovat kutsuttu.

Suosittelen!

Terv, Mukkulan koulun oppilas

Vierailija
17/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukkulan koulussa on hieno ilmapiiri, nykyiset Kiveriön koulun oppilaat, jotka on siirretty Mukkulaan tulevat loistavasti toimeen oppilaiden kanssa. Opettajat ovat mukavia ja rehtori loistava työssään. Koulun sisäilmaongelma on saannut aikaan sen että koulun ilmapiiri on vain parantunut, auttaessa toisia.

Itse kävin yhdeksän vuotta Mukkulan koulua ja en voi kun vain suositella.

Vierailija
18/32 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaongelmien takia rakennettu uusi väliaikaiskoulu aivan vanhan viereen, tosi hyvä paikka!  Itse käynyt Mukkulan koulua 6 vuotta enkä nänyt mitään kiusaamista tai muuta. Hauskaa se vaan on kun paikalliset pikkujonnet esittää muille.

Vierailija
19/32 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut opettajat ihan PERSEESTÄ suoraan sanottuna, jotkut loistavia työssään. Rehtori on ihan paska. Uusi kuviksenopekin ihan huono. Uusi elementtikoulu melkein heti paskana (otimme elementtikoulun käyttöön heti syysloman jälkeen) . Yhden läskin opettajan takia elementtikoulussa ei saa olla välitunneille koska sillä meni tunteisii ku se ei ite saa rullailla rullatuoleilla koska muuten ne menevät paskaksi. Yksi opettaja on Apina 😳

Vierailija
20/32 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nostaa ja kysyä mikä on tämän hetken meininki tuolla koulussa? Lähinnä ala-asteen tilanne, koska kolmosluokalle olisi mahdollisesti lapsi menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän